Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én még teljes sötétben is Beteszem!
Mindkettő szervízes munka.
Nem úszod meg otthoni fúrás-faragással.
Nincs a közelben egy gépjavító állomás,autószerelő eretnekség de motorszerelő műhely?
Megint olyan dolgokat látsz ami nincs ott.
Sima emberi logika van nem összeesküvés elmélet a nagyot mondásról.Ha következetesesen tartanád a sarkos elméletedet te is betétcserére minden gépedet el kellene vinned egy szervízbe.
Lehet nem olyan pontosan,mérnöki precizitással csinálnák mint te de te nem nyúlhatnál hozzá.
Mert nincs papírod róla hogy ezt te megteheted.
Holott de.Simán.Sőt még jobban mint a szervíz mert ők csak kicserélik és slussz te meg szétkapod az összes nyerget és fogkefével tisztítod ki.
Szóval nem minden ennyire sarkos.
A racionalitás azért picit utat tör a merev mérnöki gondolkodáson és mégis beteszed a mélygarázsban fejlámpa fényénél azt a betétet.
Köszönöm a választ! Ezt hol tudják megcsinálni? Másik az milyen módszer?
karterdekli le és vagy nagyobb menetet vágni bele de akkor nagyobb olajleeresztő csavar is kell vagy helicoil-al javítani
Tisztelet! Van egy nagy gondom( Bandit 250) Olajteknőben az olajleeresztő
csavaron a sokeszű unokatestvérem húzott a csavaron, és az olajteknőben lévő menetből jött ki. A csavar nem is sérült csak a teknőben a menet Ilyen hülyét... És még engedtem hozzányulni.

Mit javasoltok mit jelet vele csinálni? Belekap, még az olajat sem ereszti, de így nem hagyhatom..
Azt hiszed, hogy most megint mekkorát mondtál... , de nem oly régen ez porondon volt vagy csak angliában, vagy az unióban, és nem volt könnyü lesöpörni az asztalról ezt a kezdeményzést...
Pontosan ezért, mert a müszaki analfabéták nem tudják hol a határ, és milyen kockázatot hordoz a cselekedetük, tapasztalatlanságuk...
Leegyszerűsítem.
Se te,se én se még 30-40 embernek nem lenne szabad semmilyen biztonsági berendezést cserélni a motoron pl fékbetét,fékfolyadékot de még olajat sem (mi lesz ha elfolyik és menet közben beáll a blokk oszt kiüti az anyuka alól a fabia kombit) ha nincs minimum egy OKJ,vagy német szabvány szerinti motorszerelői szakmunkásképzős végzettség.
Mindezt bizonyítvány formájában kell bemutatni szakhatóságnak.
Zoli, ha írtál volna ilyen manuálokat, akkor ilyen kérdéseid és kételyeid nem merülnének fel egyáltalán.
Azok nem szent írások. Valaki megkapta a gyártás egy fázisában , hogy írja meg, vagy írja át az elözöt. Azok tartalmaznak egy végrehajtható sok esetben tesztelt eljárást folyamatot, ami szerint meg lehet csinálni a müveleteket. Azért senki nem fizet, hogy az összes lehetséges módon leírják, és teszteljék is.
Ezt mondom a legtöbb esetben, hogy pl át lehet alakítan az alaktrészeket, vagy ki lehet vágni kutyacsontot nöi vibrátorból is, lehet hogy sokkal jobb lesz mint a gyári, meg lehet olcsóbb is...meg lehet 10 év alatt nem lesz vele semmi baj...de amit emlíettem is csak 20 év után szakadt le...
Az van ugyanis, hogy nem lehetetlen jobbat csinálni a meglevönél, de azt csak akkor lehet piacra dobni, ha teljesíti ugyan azon teszteket amit az elödje kiállt...és ezt nem tudja az bizonyítani, aki otthon "hegeszt". Sok esetben ugyanis az anyagfáradás a ludas, azt pedig komoly tapasztalati modellekell lehet csak lemodellezni...de ez megint olyan dolog amit én magam sem sokat csinálok, mert szoftverek és specialisták vannak rá, de legtöbbször tapasztalati úton kell felépiteni a modelt úgy, hogy lehetöleg elsöre átmenjen a az ilyen analiziseken, és utána rázóasztalon se húljon atomjaira a méregdrága szerkezet. De ezt megint olyan dolog, amit a hétköznapi halandónak nem kell tudni.
adás-vétel topic pls!
Alapvetően sevízmanuál szerint a szelephézag ellenőrzésem úgy kezdődik hogy szedjem ki a blokkot.
WTF?Kérdem én japoknál ilyen nincs.
Picit nézve a gépet és a manuált értem én miért mondta.1db szelepfedél csavar túl közel van a vázhoz.
Nehéz nyomatékra húzni.
Leülés,gondolkodás........egy 5-ös bitfej átalakítása után,a két oldalsó panel levétele árán nem kell kivenni a blokkot kifér a szelepfedél.

Most kérdem én tatrsam magam a papírhoz vagy jó az z ha beleteszek egy saját kútfős dolgot gerillamód?
Abszolut a helyes irany amit kifejtettel,de.....
Vettem 212 cm csovet az ismert gyartotol,a helyi fekcsovesnel az altala gyartott fittinget rapreselve eloallt a szett,garancia,tipusbizonyitvany mindegyikre elerheto,csak fele penzbol megvan a motoros boltokhoz viszonyitva.
Ha vmi biztositos tortenet elofordulna,nem hiszem hogy jol ki lehetne jonni a dologbol,de a motorosboltban arulttal sem,pl ezert nem hasznalok vagott slicket....
Azt kell észevenni, hogy nem ellentek emelem fel a hangom, hanem értetek. Ezt a saját lehetöségeim közepette teszem lejobb tudásom szerint. Jelen esetben a figyelmet kivántam felhívni, hogy ez egy nagy hiányosság és kockázatot hordoz magában. Nem az akadéskodást és a egyszem tapasztalatokat várom viszont, mert a sok baromság között elvész a lényeg.
Szerintem az olajjal kapcsolatban te is megtetted a magad részéröl amit lehet, legjobb tudásod szerint felhívtad a figyelmet rá.

Aztán lehet belöle lelkiismereti kérdést is csinálni, és azt mondani, hogy figyelj akkor pakolj, azt vidd a szarod ahova akarod mert ehhez én nem adom a nevem. Persze ezen is el lehet ironizálni, meg nevetgélni...de valahol szerintem meg lehet húzni a határt. Nyílván mindenkinek máshol van az erogén zónája...
Tudom, napi szinten vívom meg a munkaadómmal...
Tedd bele, mi mást tehetnél? Beállsz a sorba és megcsinálod amit kérnek.
Vagy ne tedd bele és akkor majd megtanulják és nem fognak ilyenekkel zaklatni... majd már senki sem fog keresni... nulla munkád lesz.
lehet hogy bagatell hülyeségnek tűnik de sajnos ez a valóság .... lehetne másképp is mondtam már többször hogy jól szólsz és sokmindent úgy kéne de mégse úgy csináljuk a múltkor piszkáltam egy 900 as ciberét a kliens hoz olajat elmegy nézem dízelautóba való castrol felhívom hogy ezt annyira nem kellene magyarázok hogy előfordulhat kuplungcsúszás stb ne foglalkozzak vele tegyem bele mert az jó ő azt teszi bele mindig .... na és erre mit mondjak ?
Sajnálom, hogy nem értitek miröl beszélek. Egy magára valamit is adó gyártó nem csak a levegöbe beszél, hanem egy bizonylattal alá is támasztja amit igér (, és ez nem kéne hogy feláras legyen.) Ez különbözteti meg a piacon azoktól akik a bóvlikkal át akarnak baszni.
A normális irányból beszerzett nem gyári cuccokon is van azonosító, ezt nem kérdezni kell hanem megkeresni.
Szerintem mindenki emlékszik a NGK hamisitásokra...soha nem legyen nagyobb bajotok, de már egy olyan hamisítvány (vagy az SKF csapágyak) mekkora kellemetlenséget tud okozni. Na bból lesznek különféle (arc) színek.
Feri azért itt a legtöbb eminens félti a tyúkszaros életét (ezért kéne nekik a jobb fék is), és ha tudja , olyan helyen csináltatja motorját ahol bizalma van, és ezzel nem élnek vissza. ( Sokszor azt látom, hogy csak bagatel közhelyekkel tudsz kontrázni, de ám legyen...)

Magatokra hagylak, beszélgessetek róla egymás között.
A nem gyari fekbetetrol van tipusbizonyitvanyod ? Csak kerdezem oke nem atalakitas, de vegetnenk akar egy lapra is mert ugyanaz, kiveszem.a betetet beteszem a masikat, kitekerem a csavart es betekerem a csavart az uj fekcsovel
Nem ironizalok,nem viccelodok.
De.nem kellene ennyire atesni a lo tulso oldalara.
Egy lancszett cserebol ne legyen nagyfelujitas blokk szet-osszebol,fekccsobol is lehet hogy megis jo az xbike.......esetleg otthon is lehet masik kormanyt felrakni huszonhat papir nelkul.
Ha ilyen sarkosan feketen-feheren neznenk jo nehanyan nem is nyulhatnanak motorhoz sem nemhogy meg penzt fogadnak el erte mert tudasuk van papirjuk nincs.
Szoval van szin. A palettan nem csak fekete-feher.
az a helyzet hogy nem tudhatunk mindent és nem is fogunk soha ! igyekezni lehet ... nem a felhasználó dolga cserélni a fékcsövet ... betolod a szervízbe a géped szeretnék fémfékcsövet mert az a király meg a gumist kiszúrta a cecelégy mikor 347,5 el mentem ott van Dezső ez lesz pont az 1562.ik fékcsőcseréje le fogja szarni mien a fékcső passzol a gépre oké és már fel is pattintotta azt amit a kezébe adnak
A mérnök és a gyártó személyi felelöséget vállal a termékért. Az egyik országban beomlott egy alig 20 éve épitett jégcsarnok teteje, rá korizókra. 8 ember vesztette életét. A terveken szereplö mérnököt felkeresték és lesittelték!
Az baj, hogy olyan dolgon értetlekedtek, meg ironizáltok, vagy vicceödtök, amit nem kéne tudnotok hogy létezik, mert elvileg nem a felhasználó feladata a fékcsö cseréje.
Ha komolyan érdekel a dolog, nézz utána mi a feltétele annak, hogy valaki az automotív (gépjármü gyártásba) iparba beszállitó legyen. Az összes beépitésre kerülö alapanyag bizonylatos kell hogy legyen, a technológia minösítve kell hogy legyen, a technológia parametereit figyelö méröberendezéseknek minösitve kell hogy legyen, termék maga a technológiával együtt több FMEA /PFMEA (kockázat és hiaba analizisen) kell hogy átessen mérnökség minöségbiztosítás, fejlesztés meetingjein...Amik mind a felhasználó biztonságát és termék megbizhatóságát szolgálják. Ez nem jelenti azt hogy nulla a rizikó, de mai valószinüségi szinteken, ismereteink szerint a lehetö legkisebb. Ha mégis hiba csúszik közbe, akkor azt álatlában olvasshatjátok, mint GM, gyújtáskapcslója, a Toyota gázpedálja, stb...Mikor a tervezöket fikázzák alacsonyabb képesítésü emberek, az legtöbbször azért van, mert nem is tudják mi van a szinfalak mögöt, mi mindet kell figyelmbe venni, és mi mindent kell tudni...Attól hogy még valaki átlátja egy jármü szerkezetét , technológiáját, még csak a felszint sem kapargatja...
Ha marad a végire pár csavar azt angolosan rúgd be az ágy alá.
Múlt héten csináltattam két szál goodridget.
Még pár cuccot várok, aztán úgy szétborítom a sast, hogy a szülőanyja sem ismer rá.
Nagyon helyes...........legalább szíp árányozott virágcserépbe fognak állítani.
Akkor a fogaim között tartott leszakadt kezemben szorongatott papírral becsúszok a megmaradt lábcsonkjaimon a gyártóhoz és kártérítést követelek....
Olyan vagyok mint a cigány lova...................bátor......

De továbbgörgetem.............jó kapsz papírt...........meg van dot meg esküsznek az egy allahra.............és elszáll...........mi lesz?