Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Pedig hihető, nálunk bírózni kell a kerticsappal, ha rányitod :-)
Na végre valamiben a szegényeknek jobb......nem kell a flancos normafára költözni hanem legyen jó domb aljában és lesz nyomás....akár 14 is...
Nem csak ezt. Amióta előjött ez a lánc téma állandóan a láncot tapogatom. Tegnap mentem vagy 350km-t, vagy ötször megfogtam. Nekem pont ugyan olyan meleg, mint a gumi. Kézzel simán bírni, nincs több mint 40 fokos. Nem mondom, hogy nem lehet összehozni 100+ fokos láncot, de nem tartom túl életszerűnek. Mint ahogy azt sem, hogy a x km intervallumban rácsöppenő egy csepp olaj elvezeti ezt a nagy hőt hatékonyan. Szóval biztosan jó dolog a láncolajozó, mint ahogy srayok is, de a magyarázatokat nem tudom elfogadni.
Najó de mire a kecóba ér, már nem annyi. 17 bar hamar szétcsapná a kecóban a szerelvényeket.
Van 14 simán, a budai gh-k kiindulójánál. Csak fel kell nyomni valahogy a wassert a magosba :)
Már ahol. Nálunk 2-2.3 körül van. De sehol sem 17 :) Gondolom a tizedest kihagytad.
Teszkóstól nem várnék többet, de egy WAP tud 200bárt is
Unatkozol?
Várd meg a hó végét.
Szept. 30. -n garantált nem lesz unatkozásra ok.
Jön egy ujabb VÉRBELI MOTOR!
"""elöször is a magasnyomásu moso max 1. 5 - 2.... bár nyomást tud""
Atyaúristen,na ezt a kijelentést mégegyszer át kellene gondolnod
Egyszer nézd meg a csatlakozók tömítéseit amik egy műanyagtok közepén védve vannak és nem mozognak.
Majd add össze a láncban lévő pármilis O gyűrűt aminél a lánc csiszolja kőrbe kőrbe prcenként jó pár ezres fordulattal kinn a szabad poroskoszos környezetben.
És rájössz hogy a csatlakozók azért birják jobban a nagynyomásút mert KB a körte és ananász esete.
Itt kisebb az esélye a bejutásra ha össze van csukva még nagynyomású 100 barjával is mint mikor célzottan nekiesünk a fejjel a láncnak.
A motortérben elhelyezett,tömített csatlakozók csak a felcsapódó folyadékoktól védik a szerelvényeket.
Szinte minden kezelésiben benne van ,magasnyomású mosóberendezés használata tilos,
Méteres távolságról használva meg szart sem ér.
Már megint.
A hálózati vízvezeték nyomása átlagosan,1.5-17 bár.
Ha pedig rés van, akkor ott a brigó bemegy, és szép tisztára varázsol mindent.
A gyűrűk használattól függően max párezret bírnak, de sokaknál akik poros úton járnak annyit sem és ez a lényeg. Szedtem szét alig 5000-et futott láncot aminek a csapjai rozsdásak voltak, did volt nem iris vagy hasonló.
Semmiféle védőréteget nem hagy. Mindent levisz, mert az a dolga. Védőréteget a gumira a mosás után utólag felvitt glicerin tartalmú gumiápoló szerek adnak. Kémiában ne akarj megfogni, nem fog sikerülni
Végre egy értelmes magyarázat arra amit már régóta pusztán tapasztalati úton mondok. A télen Bluedevillel veséztük ezt ki Ő is kémikus vagy mi a szösz és brigi párti mondván milyen jól leszedi, de pár nap alatt ugyanerre jutottunk amit írtál mondván ha bejut a csapokhoz akkor gáz van mert nagyon erősen zsírtalanít no meg korrozív....márpedig mindenképp bejut akkor is ha csak csurgatják és nem azért mert megeszi a gyűrűket hanem mert a használattól már kevés km után sem tömítenek a gyűrűk tökéletesen, ezért jobb az olajzó mert az folyamatosan pótolja a kipréselt kenőanyagot míg a spray nem kúszik be a csapokhoz hanem legfeljebb tömít amíg rajta van. Legalábbis évekkel ezelőtt már erre a konklúzióra jutottam miután több havernek is lánccsere volt röviddel a brigi+nagynyomás kombó után.
a kis olcsó házi mosók is 100 bar körül tudnak sárga persze szúrófejjel közelről képes a gumicsizmát is kilyukasztani de a házicuccokhoz nem nagyon van olyan
köszönjük a kémiai el magyarázását a dolgoknak ! teljesen egyet értek a mondandod elsö részével .............

a másodikal nem ............

elöször is a magasnyomásu moso max 1. 5 - 2.... bár nyomást tud .. másodszor a kocsi gépház teteje allatt legoláb 15 db senzor és elektromos érzékelö lapul a block körül ...............

egy uj kocsi amin ezek a senzorokon elektromos csokik vannak 0 gyűrűkel vannak a víz behatolása ellen védve... egy roszul össze rakot csoki egy el öregedet szét málott 0 gyűrű tömités mellett be tud ázni........... a magasnyomásu kocsi motor mosásakor !

de ha az 0 gyűrűk tőmitenek és nincsenek szét gányolva soha nem tud behatolni csak szar konstrukcio esetén Pl mos le egy seatot vagy egy renaultott ................ már nem is indul .......... viszont szará mosod a toyotát vagy a suzukit és minden müködik tovább ...

már nagyon régen............. brigéciolal be fujom a motor teret várok 10 percet és nagy nyomásuval le mosom a mocskot a gépházból kb fél évente mind a 3 db kocsinkon soha semilyen elektromos problémám nem volt .............

na most a motor láncával is ezt játszom annak sincs semmi baja ............ mert képtelen be jutni a jól tömitett 0 gyűrű mellet bármi is ......... persze ez az én véleményem ........... kb 15 éves tapasztalat ...
még egy dolog arol sem eset szó hogy a brigéciolos mosás alkalmával a gumialkatrészeken , a brigéciol egy védő ovo réteget hagy............ ami csökenti gumi öregedését ..

mint kémikus ezt is tudnod kell
Esőben kell a tapadás :
fő a biztonság ha úgy érezzük nagy eső lesz
Egy kis kémia óra.
Jó néhány általunk felhasznált szerben soha nem a 90-99% hordozó anyag a lényeg, hanem a maradék 1-10%-nyi. Ilyen pl. a háziasszonyok 6 kilós mosóporos doboza, melyben maga a mosó anyag egy nagyon kis hányad. Talán fél kilónyi. Az összes többinek mind más szerepe van. Ott van a csodaszer, a Spuri. 90x% petró az anyag, a többi a lényeg, ami benne van. De talán a legjobb példa rá a gyógyszer. Egy tablettában a hatóanyag mennyiség olyan kicsi sokszor hogy még nagyítóval is keresned kéne. A "munkát" pedig az a nagyon kis rész végzi.
A brigó összetétele valóban 90x %-ban pertóleum, a többi viszont felület aktív anyag, népi nevén mosószer. Ezek a mosószerek nagyon hosszú alakú molekulákból állnak. A molekula egyik fele szereti a vizet (hidrofil tulajdonságú), a másik fele szereti az olajat, a zsírokat (oleofil tulajdonságú). Amikor a zsíros, olajos dzsuvával a mosószer találkozik, az előbb említett két fél egyik fele a trutyihoz, a másik fele a vízhez kötődik. Mozgatásra, sikálásra, nyomással veretésre a mosószer apró darabkákat szakít ki a trutyiból és távozik, jön a következő molekula, az is szintén, és így tovább. A zsír, olaj apró darabokra fog szakadni a rendszerben, vagyis emulzió jön létre. Ez az emulzió már nem hordozza sem a víz, sem az olaj, zsír eredeti tulajdonságait sem fizikai megjelenésben, sem színben, sem állagban. Ennek az emulziónak a létrejöttéhez nem kell sok felület aktív anyag, inkább a hordozó, amit a dzsuvát elszállítja. Ilyen az amikor szappannal kezet mosol; a szappannal több százszor tudsz kezet mosni mire elfogy, a legnagyobb térfogat a hozzá elhasznált csapvíz.
A brigéciolnak nagyon erős a penetratív, "bekúszó" tulajdonsága, a lekisebb résen át bemegy. És ha bement, akkor az a belső kenőanyagot emulzióba fogja vinni. Pont. Az emulzió kenő tulajdonsága nem az lesz mint a tiszta kenőanyagé. Egy kis O-gyűrű pedig a nagynyomású mosó 100-150 bar nyomásának nem fog ellenállni, az megnyílik valamennyire, ha túl közel tartják a fejet a lánchoz. Az pedig belepréseli a brigót a csapokhoz. Aki ragaszkodik a brigós láncmosáshoz, az úgy tegye, hogy a lemosást csak távolra tartott fejjel tegye, vagy csak sima csapvíz nyomással óvatosan permetezve. Szerintem..... Én nem hülyézek le senkit, nem akarok senkit földbe döngölni a nézete/motorja/hengerszáma/vallása/felfogása miatt, mindenki tegye úgy, ahogy szeretné. Sokszor van olyan téma, ami engem nem érdekel. Olyankor kimegyek füvet nyírni. Tiszteletben tartom a szerelők eszmecseréjét. És örülök annak, hogyha a kérdésemre segítséget, választ kapok. Az alpári stílus pedig végképp nem az én világom. Béke...
Pedig de jó esőben motorozni :-)
Régen a Ladáéból csináltattam. De lehet ma már van jellemzően angolszász menettel. Egy esztergányolos visszavágja neked talán 3/8"-os a menet...max lehet kicsit előbb vagy később kapcsol a gomba mint a gyári...