zoli32, Ferivagy,
Na ez már valami, köszi! Tudtam én, hogy jó helyen kopogok...
De most közelítsünk máshonnan:
Mondjuk motoros jóbaráttal szemrevételeztük a gépet, minden pöpec, az árban megalkudtunk, enyém a vas. A kérdés marad a régi:
Tudtok jó szívvel szerelőt ajánlani a típushoz?
Valóban tranzisztoros! Ez a CDI valszeg az eBay-ról rögzült. Mindenki CDI ECU-ként hirdeti. De most előbányásztam a service manual-t és abban Ignitor Unit-ként emlegeti. Viszont most látom a manual-ban, hogy az ECU-n kívül egy sima ohm mérővel le tudom tesztelni a többi lehetséges elektromos hibaforrást.
volt már motorod ? hallgass meg pár olyat amit kiszemeltél , elmész megnézed a motor járjon szépen minél kevesebb zörejjel nézd át a csavarokat a blokkon a vázon ha túl sokat volt nyüstölve gyanús lesarkalt nem oda való csavarok gyanús , kopott féktárcsák zsebbenyúlós levelő első teleszkóp nem annyira nagy gond persze ha nem karcos a krómszár, levelő hátsó teló nagyobb cumi ráülsz megnyomod befékezel nincs kotty a kormánynál csapágy ok mész vele egy kört ne húzzon semerre ne essen be kanyarodáskor sebbességeket vegye szépen ne csuklodjon kihúzatáskor belelátni nem fog senki talán Úri Geller de ő se biztos
A kiszemelt példányt nem hinném hogy hagyná a tulaj elvinni bárkihez is............veled meg szaki nem biztos hogy elmenne kukutyinba félnapra motort nézni.
Szal csak van haver aki látott már motort.
Vagy egyszerűen bejelentkezel a vásárlás közelében lévő márkaszrevízbe állapotfelmérésre.
trükkös kérdéseket is lehet feltenni pl futja 2-ben a 170-et ? vagy van-e akváriuma mert ha nincs lehet meleg... esetleg szokta otthon felrakni a gumiját mert ha nem lehet hogy egy balfasz
Különösen azokra a hirdetésekre gondoltam, ami úgy kezdi, hogy "2001. évi, 12000 km-rel, megkímélt, én a negyedik tulaj vagyok, honosítást intézem..."
...bizonyára...
biztos nem a cdi a baja mert nics rajta.... tranzisztoros a gyújtása tci
gyújtásdoboz leggyakrabban használatos rövidítései ECU (=elektromos vezérlő egység), Igniter, Spark Unit, Zündbox. A vezérlő általában a motor környezeti hatásoktól jól védett részén található, pl. az ülés alatt.
Köszönöm a válaszokat! Megvan a hétvégi elfoglaltságom :) . Szétszedem atomjaira. A legelső gyanúm nekem is az volt, hogy nem kap benzint. Mindig az első megérzés a helyes. Valószínűleg a legutolsó pucolás óta csinálja, csak nem vettem észre mert 5000 fölé nem nagyon szoktam húzni. Egy kocsisort akartam előzni, amikor kiszúrtam a hibát. Az összes fokozatban 6000-nél halálozik el a teknika.
Nem forgatom ki a szavaid, csak tatom a tükröt neked.
Te útólag akarod idealizálni a régi világot, és azt állítod, hogy régen mindenki a magának szerelte a kgst jármüveket. Holott, ha akkor tényleg éltél már, láthatál ugyan úgy gumis mühelyt, autószerelö mühelyt, akik jól meg is éltek. Ès biztos vagyok benne, hogy az akkori motorsok között is voltak "uri" motorosok, akiknek a barátja tartotta karban a motorját, ö addig visszatapasztotta a fürdöben lehullott 15x15 -ös foszöld csempét.
Nem mindenki lakik a világ végén egy 2000 m2-es telken számtalan sufnival. Van akinek lakótelepen a 10.en nincs kedve az újonnan berendezett lakás közepén lefeszegetni a gumit a felniröl, és utána körözni a város szélén az erdö mellett, hogy mikor nem jön senki akkor el tudja hajítani a kopott gumit.
Mi a búbánatért állítana valaki megszakító hézagot, mikor azt sem tudja hogy hol van , és egyáltalán nem is veszi észre, hogy változott volna valami a motoron.
Bizonyára soha nem voltál mondjuk olyan szituban, egy hivatalban, hogy elédvágtak egy rakás nyomataványt, hogy olvasd el értelmezd töltsd ki...persze felét nem értetted, hiszen mintha nem is magyarul lenne...az ügyintözö meg hülyének nézett, hogy olvasni sem tudsz, minden oda van írva...te tovább megyek, lehet más azért röhög rajtad, mert be se mentél a hivatalba a "pénzosztásra" mert nem is tudod, hogy alanyi jogon járna, csak ki kéne töletni a nyomatatványt. Ha nem érted az analógiát, akkor tényleg kár a szóért...
Komolyan nem értem miért kell ennyire lesarkitani mindet?
Szervusztok,
Komoly szándékom, hogy a közeljövőben Banditát vásároljak. Olyan szerelőt keresek, aki a típusnak nagy "guruja", és vásárlás előtt hajlandó volna szemrevételezni a kiszemelt gépet (Bp. környéke, illetve Győr környéke).
Vagy elég, ha a kilométer óra alapján döntök?
Üdv
Mave
igen előfordul hogy a cdi hibás és azért nem pörög ki vagy gyújtótrafó gyertyapipák le vannak mérve ? nem húznak át ? lett valami mókolva vele és utána nem ment vagy csak hirtelen nem ment ? mondjuk én is inkább benzinhiányra tippelnék...
Szerinted a Kawa mérnökei hülyék, mikor direkt úgy öntik a blokkalsó felet, hogy a szélén vezláncosnál se tud befűzni a gyári láncot blokk bontás nélkül akkor?
Leírtam ezerszer az én véleményem, ha egy sportmotor blokk elfut annyit amikor vezlánc cserés ott más is kopott, ehhez bontani kell.
Igen nem tagadom én is csoró és fasz vagyok, nem cseréltem 8db kipu szelepvezetőt meg nem köszörültem kisebbre a 8db kipu szelepem tömitő élét, mert nem volt della gépmunkára....
De mindent kimértem a blokkban és kapott új vez és generátor láncot!
Illetve 2db hajtókari siklócsapágy méreten túl volt már! Kapott komplett új sort, mert a többi hiába volt jó mére, benne volt minimális váltókopadék, köszönve az ex tulajnak....
Blokk bontás nélkül honnan fogod tudni, hogy a saját példám mondjam 2db hajtókari siklód csere értékes?
De találkoztam már végét járó öninditó szabadonfutóval és váltó léptetővillával, stb....
Amit 10-15-20évenát ererrrerrrrrrrrrrrerrrrrrrrreztek az kapott mindent az élettől! Szerintem sportmotort nem a normális emberek veszik, ki nem ökörködött már vele ezt azt....
Igen enyém is kapott már mindent!
Csaptam földhöz benzinkúton kerózáskor is
Sokan voltak a csajok meg haverok a shop padjánál :)
Biztos hogy nem szegényedik el a keverék, fogy el az üzemanyag a úszóházakból pl dugulás miatt? Membránok épek, nem lettek becsipve, könnyen mozgatják a sibert? Légszürö állapota, típusa?
Nem azt mondtam aki motorozik generáloza a blokkot maga, de van pár alapvető dolog ami pár éve még alap volt.
Pl.:
-izzó csere
-minimális töltés ellenörzés
-mekszakitó állítás, mechanikus feszab állítás
-gumi csere
-olaj csere, fékfolyadék csere
-légszürő csere
-bowdenek holtjáték állítása
-lánc holtjáték állítás
Ilyen "alap" dolgok, amiket régen akarva akaratlanul egy szoci gépen megtanult a "cipész és orvos" is...
Szóval nem karbi hangolást mondtam, mert hiába 20e 4db óra, ha sokszor rutinból is kb. 10X szedek le egy sort a helyéről, meg fél nap csak a kipucolás....
Egy "mezei gumicseréről" volt szó!
Másik véglet, mikor "mondjátok meg mivel és hogy cseréljek vezérmáláncot", szó nem volt erről!
Annyit írtam a kgst időben a gumi csere hozzá tartozott a motorozáshoz!
Sziasztok! 600-as naked-el lett egy kis problémám. 6000-es fordulat fölé nem akar menni. Se kép, se hang 6000 környékén. Gyertyakép jó, karbi kipucolva, fals levegőt nem szív (körbefújtam már az egész karbisort karburátortisztítóval, úgyhogy már úgy ragyog, mint a Salamon töke), úszószint, alapjárati csavarok a gyári értékeken. Gyújtáskábelek cserélve. A gyújtótrafókra gyanakszom, hátha magasabb fordulaton azok halnak be. Gondolom a CDI ha behalt volna, akkor kissebb fordulaton se lenne semmi. Pár napja valakinek volt hasonló problémája 4000-es fordulaton, de nem találom a megoldást. A trafók okozhatnak ilyen tünetet?
A restaurált veteránokra felraktam a édesapám instrukciói alapján a téeszcsész szerelövasakkal a gumiabroncsokat. Elötte bringákon edzödtem.
Viszont ha végre ledobálnád a fejedre hegesztett lóellenzöket, akkor látnád, hogy nem mindenki 20 éve kezdte a szerinted -"motorozást", hanem 22 éves banki alkalmazott, vagy pénztáros egy mükörömszaküzletben. Nem hiszem hogy alanyi jogon el kéne öket tiltani a motorzástól csak azért mert nem tud kombájnt szerelni, vagy gumitcserélni...
Azért még te is elmehetsz gyalogtúrázni, hegyetmászni, ha éppen nem vagy cipész igaz?
A pénz mint fizetöeszköz meghonosodásával az emberiségnek néhány ezer évvel ez elött lehetösége nyilt, hogy specializálódjon. Különben még mai is megdögleménk nyáron, mert az orvosnak kint kéne aratnia, hogy aztán legyen miböl cipót sütnie. A faszért kell ezt a "mindenkinek kell értenie a motorjához" szaros gatyát állandóan meglebegtetni?
Àlítólag mérnök vagy...mégis van saját "SZAKTERÜLETED" nem. Tudnék biztos elédlökni olyan tervezési feladatot amihez hozzá sem tudnál szagolni.
Magyarországon ez az egyik legnagyobb probléma. Annyira elszigetelten élünk még mindig a világ dolgaitól, hogy azt hisszük, hogy nagyon ott vagyunk a toppon. Aztán egy komolyabb megmérettetés kapcsán szinte mindig kiderül, csak vakok között félszemüek vagyunk.
Ezért mondom, hogy legalább ilyen felületeken kéne összetolni a tudást, és emleni a szinvonalat, mert sok esetben nagyon szánalmas ami eredményként kijön. (èn pl most sem tudom eldönteni, hogy a láncbontásos vezlánc csere csak egy Magyar vadhajtás a kispénzüeknek, vagy valóban elfogadott technológia a vele szemben álló és szervizkönyvekben ledokumentált blokkbontásos technológiával. Mindezt azért, mert a kontrázó a ledokumtált technológia helyett személyeskedik, meg káromkodik ezzel mondjuk az én értékrendemben valahol a rákcsálók osztályába tartozik.)
most kiköhögtem előre hátra meglátjuk mit megy igaz én addig megyek vele amíg slick nem lesz szeretek gyorsan menni a kanyarban nem akarom hogy a gumin múljon ....
Én csak elöl használom, mert ahhoz nem vagyok elég gazdag, hogy hátra is tegyek. Múltkor felpróbáltam egy 2000km-t futottat (én adtam el újan), annak is a nagy része pályán ment bele egy 600f cibberen. Na, 2500 boldog kilométert tölttünk el, és kivillant a kopásjelző középen is, a szélén is.
Na ez már valami, köszi! Tudtam én, hogy jó helyen kopogok...
De most közelítsünk máshonnan:
Mondjuk motoros jóbaráttal szemrevételeztük a gépet, minden pöpec, az árban megalkudtunk, enyém a vas. A kérdés marad a régi:
Tudtok jó szívvel szerelőt ajánlani a típushoz?