Igen, valami hasonlóval dolgoznak nálunk a lakatosok. Bedugják lazán, picit meghúzva forgatják, majd folyamatos forgatás mellett a feszítőt szép lassan feszesre húzzák. Ez a csőfalat belülről kifelé préseli. Körben van rajta sacc 10-12 db görgő, azok dolgozzák meg a csőfalat.
Nem létezik ilyenhez egy olyan célszerszám, ami finom menettel állítható görgőket feszít szét és benne forgatva a horpadást kisimítja? Nálunk a csőköteges hőcserélőben a lyukas csöveket kiveszik és az újat ilyennek préselik be a csőköteg falba.
Már ki akartam próbálni ilyen esetben, hogy egy csepp pillanatragasztó a pici árokba, vagy csapágyragasztó, majd teflonos alkatrésszel megnyomod, hogy kikeményedjen. Utána felpolirozod a felületehez. Szerintem késöbb megy tönkre a tömitöajak, lehet néha vissza kell töleteni, ha kopna, bár a müanyagoknak elég jó a siklási tulajdonságuk.
Lóf*szt :) Nekem istenítheti a karbit maga a jó isten is, de akkor sem veszem be. A karburátornál a meghibásodás lehetősége egy nagyságrenddel nagyobb, folyton állítgatni kell, kopik, koszolódik, stb. Az injektor meg amíg jó, addig megy, jobb a fogyasztása, kisebb a meghibásodási esélye stb. A motorom is injektoros, az utsó 4 autóm is az volt, soha semmi gond nem volt az injektorral. Hideg-meleg, tél-nyár, indít és megy.
Szia. Előre bocsátom, én nem értek a 400-as bandihoz, nem tudom, arra mi a gyári előírás. Az 1250-es előírása a 10-40-es, abban pedig itt a fórumon a Motul 5100-at javasolták nekem, ami be is vált. Előtte Castrol Actevo volt benne, a Motullal csendesebb a motor járása és könnyebb a váltás. Ez az én egyéni véleményem, de olajból és gumiból itt mindig háború van, mindenki a magáét isteníti
Szia Lecsó,
Bocsi, kicsit off a téma. Kérdeznék tőled valamit.
A szervizkönyvben megadott tengelytávot, milyen hátsókerék állásnál kell megmérni? Teljesen előre, teljesen hátra, esetleg egy gyári láncszettel pontosan beállított láncfeszességnél? Persze azt tudom, h tengely közepeket kell mérni.
Elsősegélynek: telószárak ki, aztán olajos 6-800-as polirpapirral felpolíroz... Egészen addig, amíg a körmöd és az ujjbegyed érzi a "kitüremkedést" a felületen..
Én nagyon bírtam a 87-es GSX R-en amit a síktolattyús karbi produkált. A kissé kopott karburátor egyenletlen alapjárata gáz adásra ahogy ki egyenesedett és 7500-tól megindult....
Üdv mindenkinek. A virágós fórumról ugrottam át ide, egy kis segítségért. Az egyik motoros társam vett a lányának egy Suzuki bandit 400vc-t. Ebben szeretnénk olajat cserélni. Milyent tegyünk bele?A választ előre is kösz.
Kösz, jó lett , de a gond máshol van....a szárak vannak felhúzva és bepöttyösödve no meg baleset nyomai is vannak rajtuk, nem tudom meddig tart majd ki az új szimering.
Ha úgy állunk hozzá hogy elég sok tulaj a tavaszt karbitakarítással kezdi ( szerelőnél) ha szerencséje van nem kell kicserélni a fél karbit akkor az az 1000ből 1 szenzor hiba nem is olyan drága
És igazából ha a karbisat is padon akarnád belőni azzal is kisérletezni kéne, karbi le aztán vissza vagy jó lett vagy nem. Míg az injektorosat csak átírod
Szerintem nem lehet azt mondani hogy egyik jobb mint a másik, másabb.
Szerintem olcsóbb is....mivel elég ritkán romlik el bennük valami, a szenzorok is így bontóban már igen olcsón kapni minden alkotó elemét a befecskendezésnek, de már az újak ára sem magas (SV TPS újonnan ma már 24 körül megvan míg 7 éve még 60 volt) ,,,,,,és a használtnál is megvan az, hogy ha jó akkor olyan mint az új amíg működik míg a karbinál ez ritka (inkább soha)....ott a használt kopott is.....kopik ugyan a pillangótengely ugyanúgy mint a karbinál, de míg a karbinál ez komoly gondot addig az injektor eztelég jól lekezeli (alig veszi észre valaki, hogy ha ott falsot szív) .......szerintem több az előnye a befecskendezésnek a karbival szemben mint a hátránya.....
a motorod értékét dobod rá ez ügy érdekében .. persze tudom Jani hogy nem ez számit ..............
persze lent el is mondta István is én is praktikusabb az inyektor mindig az optimális keveréket kapja a vas .... de nem költség hatékonyabb és a megszakitosal is lehetet menni .. így van öreg haver ? csak álitgatni kellet ..........
Zolinak és neked is igazatok van ... korszerübb károsanyag szempontból klaszisokal jobb
össze vissza eset az eső de nem szará áztatos néhol vízes volt az aszfalt a másik helyen meg nem tinye , tök , perbál fele meg egyáltalán nem eset zsámbékon a fagyizónál kicsit szemerkélt............. mikor toltam az arcomba a tortát
Èn csak amolyan gombostü fejnyi hibákra gondoltam, monduk ahol rozsdapötyös lesz és lepattan a krómbevonat.
Nekezd.......mar abbahagyta.
Nyugivolt.
Bocsi, kicsit off a téma. Kérdeznék tőled valamit.
A szervizkönyvben megadott tengelytávot, milyen hátsókerék állásnál kell megmérni? Teljesen előre, teljesen hátra, esetleg egy gyári láncszettel pontosan beállított láncfeszességnél? Persze azt tudom, h tengely közepeket kell mérni.
És igazából ha a karbisat is padon akarnád belőni azzal is kisérletezni kéne, karbi le aztán vissza vagy jó lett vagy nem. Míg az injektorosat csak átírod
Szerintem nem lehet azt mondani hogy egyik jobb mint a másik, másabb.
persze lent el is mondta István is én is praktikusabb az inyektor mindig az optimális keveréket kapja a vas .... de nem költség hatékonyabb és a megszakitosal is lehetet menni .. így van öreg haver ? csak álitgatni kellet ..........
Zolinak és neked is igazatok van ... korszerübb károsanyag szempontból klaszisokal jobb
holnap esős idő várható !