Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

majd beszámolok ..................... a medtzeler m 1 -es be hátul 6400 km van és még számitásom szerint van benne kb 2000- 2500 km elöl meg szerintem simán birna még 8000- 10000 van rajta 3.5 -4
Na,ez tényleg így történt.
talán lehet,nem biztos,esetleg,félve kérdem............nem lehet az egyik oka a gyors fogyásnak?
Nehéz és erős gépen feltéve?

Nem kell nekemesni stb.
Amúgy olyan gumiabroncs túlterhelésböl származó gumirobbanás inkább teherautóknál, munkagépeknél fordul elö. Esetenként mikor mondjuk a Heavy load transport 100 kerekes futója útszélre fut, és mondjuk rugózás felütközik, és extrém terhelés kerül egy abroncsra, vagy csak simán elöregszik az abroncs.
semmi a válaszom, viszont ha a gumi nem csúszik ki és 90 fokos éles kanyart 100 kmperóra fölött vesszük balra a hátsó fékkört kikötjük ABS nélkül erősen fékezünk miközben az anyósülésen az anyós 200 kg és van a hátsó ülésen 3 mázsa búza 80 kilós parasztzsákokban előfordulhat hogy eldurran mert erre már nem készülhet fel egy gumitervező !
Feri!

Akkor elöbb kérdeznék én is. Mi történik egy autónál az éles kanyarban, mikor az orra földet túrja, és majd az összes terhelés a külsö íven futó elsö kerékre esik?

Azok terhelési indexek, nagy valószinüséggel statikus terhelésre vannak. Próbáljuk meg feltételezni, hogy a motor gumiabroncsot fejlesztö gárada már látott motorkerékpár, és tisztában vannak a fellépö nem csak statikus, de dimanmikus terhelésekkel is.
Èn inkább látom az összefüggést a terhelési index, és gumi deformálódása ( tapadási felülete, vagy "tenyérnyi" lenyomata) a megadott guminyomáson (pl 2,5 bar) között, melyet nagy mértékben ma már a gumi beslö teherviselö szövetszerkezete is befolyásol.
Viszont nem véletlenül vannak, ugyanazon méretben, különbözö terhelési indexü gumiabronycsok azonos sebességindexxel. Pl a jó öreg metzeler Z6-nak nem is egy volt emlékeim szerint, de ezek föleg a dögnehéz motorokra.
Z6 tipusok
Mondjuk ezért többeközött az, hogy egy gumigyártó a palettáján hozzá is rendeli a motorkhoz a gyártott gumiait, amik arra megfelelnek. A námeteknél ezt a bizonyitványt kérik is, ha nem azonos a forgalmiban feltüntetett tipussal.
Bizonylat
De ugyen mi ennél sokkal jobb párosításokat is tudunk csinálni , ami akár elö is fordulhat...csak arról nincsenek ilyen tesztek, és bizonylatok a gyártótól /gyártoktól.
de ha ezeket a súlyproblémákat továbbgondoljuk .... körüljárjuk rendesen nem csak felületesen karcolgatjuk mondjuk az első gumi terhelhetősége 260 kg a hátsóé 360 vegyük 50-50 százalékra a normál állapotot (persze nem annyi elöl több) a motor súlya 240 kiló elöl 120 hátul 120 ül rajta két személy a mókus 100 kg a mókusné 50 az 150 kg ebből mondjuk 60 jut előre 90 hátra tehát hátul már 210 kg elől 180 na most egy hirtelen kigyorsítás netalántán egykerék hogy sikítson mókusné hátul hirtelen 390 kiló a terhelés visszaejtéskor elöl is túlfutja a megengedett értéket de akár vészfékezéskor is túlfuthatja szóval a gumiban van tartalék de nem-e károsodik a szerkezet ? a szövetben nem-e pattanak el szálak ?
kösz ! meg lesem ................. megyek ................ mert igy is ... meg ugy is ki kezd valaki
Frászt.
"Sandwich túra Franciaország" címü túraleírásomban a motorostura.hu oldalon teszek róla említest 2012-ben. Nehéz is elfelejteni, mert 150€ kellett fizetnem a új gumiért szereléssel.
Arra gondolsz, hogy terhelési indexel mondtál egy jó nagy baromságot, én viccesen javítottam, majd továbbfüztem...mert még 3x ugyanazon a dolgon rugóztál, addig még fel nem hoztam egy példát, melyben te feszültséget próbálsz meg belemagyarázni. Erre én bedobom a törölközöt, de tovább ugrálsz rajta...nem hiszem, hogy ennyire provokatív dolgot írtam volna, inkább azt érzem, hogy te szeretnéd annak beállítani.
Persze teljesen biztos vagyok benne, hogy egyedül én látom így.
Annyit simán és a hűvösön tapad,melegen nyúlik mint a Donaldrágó.
A száguldozásnak meg vége,ez csak 270-ig jó.
nem lehet már jelzöt találni rád ..................... a kötözködés nagy mestere vagy ................ de nyomjad ! azt semm érted mit irtál !
ez kopott hamar ? remélem 5000 el megy !
külömben nem tünik rossznak .. 28 ért a maláriás conti ......... még soha nem volt ilyenem !

bocs a slikek racatek slik 190/55 120/70 k 1 es elöl 5 mm h 6mm a másik 190/55 120/70 k 2 es elö 5 mm h 6mm
Nem kell figyelembe venned amit írtam. Esetleg azt, hogy nagy terhelésnél, hamar elkopik. Nekem soha nem tartott addig egy gumi sem mint a velem egy társaságban motorzoknak. A Met M3 is kb motion árba volt régen akcióban, de 5-6 km alatt lefutott, még a banditokon egy 10-es lementek vel, de a szólóban járó 1400 spanom is többet ki tudott hozni a gumikból mint én. De ha vezeti saját magának, hogy melyik abronccsal mennyit ment el, az is látható, hogy azon, párban felrakott gumik ís volt hogy szortak 20-30%-ot is futásteljesítményben.
Èn mostanság inkább dobok rá pár ezer HUF-ot, és elvagyok az öreg Pilot Road-dal hátul. A gixerre meg Pilott Power lett felrakva elöl hátul, mert itt nem lehet keverni.
A teherabroncsok utánvágását a KÖHÉM rendelet engedélyezi és szabályozza (5/1990/IV) valamint az ETRTO javasolja (NF-R12-714 norma) a biztonság és megnövelt km futás érdekében.
Minden más abroncs utánvágása ,futófelület mélyítése tilos és balesetveszélyes.Az utánvágást kivitelező,forgalmazó,áruba bocsájtó bűncselekményt követ el és 5-10 évig terjedő börtönbüntetéssel ,teljes vagyonelkobzással felel tettéért!
Nem erre gondolta.
Valaki mond valamit a másik olvassa,félreérti oszt feszívja magát utána ő is megmondja a tutit majd még jön 2-3 ember és kezdődik a fight............legyen kis gps,olaj,gumi,dobozkérdés,pár útleírás némi könnyed emészthető szerelés és boldog mindenki.

Csak nyugodtam menjél elö...

Èn amolyan késön érö tipus vagyok...ezt húztam.
Nembaj..........általában előrejárok pár galoppal.............szakmai ártalom.
Meg az évek és a tapasztalat.
ez van made in malásia ..........ide ért vele a futár . de 4 honapos gumik ! puhának tünek nagyon hármat azzzzé vetem mert a fiaméra is kölll .... meg még mert............. azt hitem hogy .............. most már itt van mindegy ! metzeleremen még van 1,5 mm ............ a sliket már nem rakom fell .. nem merem ............ezek eladok párba... pályára még kiválo köz uton már nálunk is rá száltak ....... nagyon jó állapotu nincs kopás jelzőig sem vágva k. 2 k .3- ok és van rajtuk 6 mm
Hüü
Egy szavad sem értem?
Feleslegesen gerjesztesz.
Más emberek más izlések más preferenciák.
Sőt még csak azt se mondhatnám hogy lassabbak lennének ez vagy az.
Minden csak számháború míg bele nem kóstolsz.
4 kerekü: egy elöl+3 hátul, hogy át lehesen vinni az eröt a talajra, amiért páran annyira aggódnak!
Nem tudom mire való a contimotion. Az enyémen, az én stilusomban, azzokkal a terhelésekkel, azokon az utakon elolvadt egy nap alatt.
Lehet Nachtstern-nek elmenne akár 3x annyit is...
3 kerekű gixxer még nem volt.
Amúgy contimotion valami kis ugribugrikra való nem karletépős vááádegyorsítós nehézbombázóra?