Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

"Tipikusan irreverzibilis folyamat a fojtás. Fojtásnak azt a folyamatot nevezzük, amelynek során az átáramlási keresztmetszet helyi szűkítése (fojtása) következtében az áramló közeg nyomása le-csökken úgy, hogy közben munkát nem végez.
A csővezetékekben minden ellenállás (csapok, szelepek, tolózárak stb.) fojtást, illetve nyomásesést idéz elő. A nyomásesés mértéke függ az áramló közeg tulajdonságai-tól, állapotától, a szűkítés mértékétől és az áramlási sebességtől.
A fojtás során az áramló közeg munkavégző-képessége csökken, így a fojtás veszteséget okoz. Bizonyos esetekben azonban szándékosan hozzuk létre (pl. gőzturbinák szabá-lyozásánál, hűtőgépeknél, mennyiségmérésnél) egyszerűsége miatt.
A fojtásnál a következő folyamatok játszódnak le:
A szűkítőnyíláson (11.2 ábra) átáramló közeg kínetikai energiája és
sebessége (c) megnő, viszont a nyomás (p) és hőmérséklete (T) lecsökken.
A szűkítőnyílást elhagyva a hírtelen keresztmetszet-növekedés
következtében az átáramló közeg örvényleni kezd. Kinetikai energiájának
egy része örvényképzésre fordítódik és hővé alakul. Ezenkívül hővé alakul
a surlódás leküzdésére fordított munka is. Ezeket a hőmennyiségeket
az áramló közeg veszi fel, melynek eredményeképpen hőmérséklete
megváltozik. A szűkítőnyílás után, amikor a közeg teljesen kitölti a
rendelkezésre álló keresztmetszetet, sebessége lecsökken, nyomása pedig
megnő, de nem a kezdeti, hanem annál alacsonyabb értékig. A sebesség is
megváltozhat a kezdetihez képest a nyomáscsökkenés miatti fajtérfogatnövekedés
eredményeképpen, bár a sebességnövekedés olyan kicsi, hogy
elhanyagolhatjuk."

Forrás: HŐ- ÉS ÁRAMLÁSTAN I.:Sánta Imre, BME (133. oldal)

Ezt véletelen találtam ebben a jegyzetben, miközben höcserélök méretezése után kuttatam az egyik új airbusz kabinlevegöjének ellátorendszeréhez keresve pár távpontot, mivel már semmire nem emlékszem az elöadások anyagából...

Ugye mindezt csak a szinkronizálás közbeni fojtás változtatáshoz...mondjuk most már a digit cuccal meg is fogom tudni mérni, ha lesz müködö motorom.
Ülés kénylmét meg majd meglátod, itt sokunknak át van alakítva puhábbra. Biztos hogy elégedett leszel vele, üdv köreinkben!
tiszta haszon lenne különben érdekes cucc a csapjai keményebbek mint a japán láncoknak ennél nem lehet megcsinálni azt a figurát hogy a végtelenített láncot szétnyomom aztán újranittelem ,, lepattan a nitt pereme szétnyomáskor
Szép! Belső sárvédőt rá azonnal a nívó kft.-től 17-ért, mert teledobja a seggét szutyokkal
Banditák!

Örömmel csatlakoznék a csapatotokhoz, és picit szeretnék dicsekedni is az új paripámmal
Bár csak jövő héttől lesz nálam, de már félig az enyém:)
Addig is Széles utat Mindenkinek!

-Zsoo
Szerintem csak ha fizetsz neki, hogy átvegye!
csak egy kérdés főalkatrészdíler érdekelne -e egybe 8 méter CZ 530-as aranyszinű extra erős lánc ? 4 db nittelőszemmel ?
Legfőképpen ha arany színű a lánc ;)
Az új lánchoz (vagy akár még a meglévőhöz is) javasolnám a lánc olajozót. Kényelmes, tiszta, nem kell dzsuvázni, jóval olcsóbb mint a spray. 1 dl olajjal 2-3e km.t motorozol. És néhány megrögzött olajozó-ellenes véleménnyel szemben nem fröcsögteti tele a motor oldalát. Kenés folyamatos, nem ragad bele a por és mindig csillogóan tiszta. Nekem 6200- ból megvolt, 5500 a mágnes szelep, 700 a fékolaj tartály.
Na ez jobb ár, mint amit én írtam.
Nem tenne rosszat, de ahogy Zöldi írta, felesleges.
A volt oktatóm javasolta a 15W50-et. Neki is van 600-as bandit a garázsban. Én meg kezdő vagyok, ezért kérdeztem őt. :)
Ez még lég-olajos, megyek vele városban, nyári forróságban, ellenben télen, hidegben nem tervezem. Rosszat tenne neki a 15W50?
11-11.5 e
Attól függ hol veszed.
Általában 12-14 EFt.-ig
Minek neked 15W50?
Köszi Zöldi!
Lehet próbálok egy csöves tartályost találni akkor nem kell sokat faragni. :D
SZia! Ne tökölj rajzzal! A lámpa ellátó pozitívját megszakítod egy 5 lábas relével, 30-87a pontra, a gyújtás pozitív -amit megszakítasz- relé egyik láb, testet az olajgombáról párhuzamosan leveszed és kész. Amíg nincs gyújtás relé nem kap áramot. Ha gyújtásba teszed a relé addig húz amíg nincs olajnyomás.
:D Igen ez egy kézenfekvő megoldás, de picit sokba kerül :D
Örülj neki, hogy olyan sokat bírt. Az 1200 gyári lánca nem valami huszáros, én 24-nél vettem le, de igazából 20-nál már kukaérett volt.
Az 1250-en valami nagyon bika van, többen 50e felett járnak vele, sima fujkálással is.
Privátban a fékbetétről, fórumon a láncról.. köszi a segítséget.
Nem örültem még ennyire annak, hogy tönkremegy a lánc. (Most 32 ezer van a motorban, és akkor ez biztosan valós, a gyári lánc most kezd szakaszosan nyúlni.) Akkor hamarosan érkezik a rendelés erre is.
azt is mond ide a népnek ..... Bátya ,hogy a Motul növényi olaj ............. a kőolajhoz semmi köze
És az 5100 Motulnak hogyé van 4 literje?
Felszint 10w40 tokeletes bele vagy 10w50.
Az ominozus gyertya nalam 2500, mindenki mashogy araz.
ha nincs rajta nitteloszem, akkor igen
Zöldi a varázsszó a bajodra....
Őt keresd itt.