Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

kb ez így jó a számitásod .- kezd el le játszani az uszó müködését .. mikor emelkedik ki a közegből és mitől fog erőseben zárni a Tű
egy ujabb téma ............. szerintem rossz utón jársz ........ tul manipulálod a dolgokat .. ugy láton nem fáradsz le ott németbe !

az usszó nem tejes terjedelmével van a benzinben nagyobik hányada a müanyag uszoknak kint van a szint felet a fém uszok nak is kb 35-40 % -a kint van a szint felet .... szerintem azt téveszt meg hogy azt hiszed ha egy ugyanazon uszót jobban bele meritjük a közegbe nagyob lesz a fel hajtó erö .............. igen ez így van kint a tengeren minél jobban nyomsz le egy üres olajos hordot a víz szint alá annál jobban , nagyobb erövel akar fel törni mivel nö a felhejtó erő .............. ok

az olajos hordot mindig ugyan azon a ponton tartja a felhajtó erö kb 2/3 a víz szint allat van a 1/3 a víz szint felet ........... ok ......... jön a dagály a hordó szépen emelkedik a víz szintel egyűt .. nem lesz se kisebb se nagyobb a felhajtó erő csak abban az esetben ha a sulya ,,... a levegővel telt térfogata változik ........... ok

és még egy dologról nagyon meg feledkezel István .... a karburátorba az uszonak van egy alsó határ értéke amitől joban nem tud ki mozdulni ugyan akkor van felső határ értéke amitől jobbannem tud be süpedni .. ezt ki hagytad a számitásodból


azt érzsd meg hiába teszed 3 mm hamarabra, nagyobra az uszószintet az uszó mindig akor kezd el mozogni a zárás irányába ha az uszó egy adot részénél van a benzin szint .. az uszú atol hogy beljebb ,, vagy kijebb állitod a nyelvét...,,, mindig ugyan anyi része fog ki látszani az uszonak benzinszint felet tehát ha nem változik a sulya, térfogata ,,, ,, nem változik a kiszoritott térfogata sem mindig egy ugyan azon ponton lesz ... mint az olajos hordó a tengerben....

le esek a témárol Pistám
Szerintem:
Adott egy hirosztatikai nyomás : folyadékoszlop magasság x sürüség xgravitáció. Ez a tüszelep felületén eröként jelentkezik. A felhajtóerö pedig a kiszoritótt folyadék térfogata x sürüsége x gravitáció.
Még van egy kb 8-10 szers erösitésünk a üszóház és a tüt nyomó nyelv távolságarányai miatt.
Szerintem a sürüségek és a gravitácíó kiesnek a egyenlet rendezés során:
h=V/A összefüggés jön ki nekem, ahol h a folyadékoszlop magasság, V a kiszorított térfogat ( figyelembe véve a kar arányokat) , és a A tüszelep záró keresztmetszete...

Mondjuk egy 15ccm -es úszó 8-as karon 120ccm nek megfeleltetve egy 3mm-es furatú-keresztmetszetü tünél (7 mm2) kb 17 méter folyadékot tud ellentartani... (kb 1,7 bar-t )

Helyes ez így?
" tehát az uszó házban az uszószint kevesebb lesz, azért hogy hamarabb zárjon a tűszelep, azzal a felhajtó eröt nem növeled csak hamarabb fog el zárni"

Rossz a megközelítésed...ahoz hogy az úszó nagyobb erövel zárjon (ha még nem merült bele teljes térfogattal) jobban "belemerül" a folyadékba... azaz a folyadék szintje magasabb lesz gyári "úszóbeállításnál". Ha lejjebb állítom az úszót hogy elöbb zárjon ( nagyobb tank -nagyobb folyadékoszlop- nagyobb nyomás esetén) , akkor lesz elöírt úszószintem! Vagyis nem lesz elszegényedés, de mégis, mikor lecsökken a benzinszint az üzemanyagtankban!

A nagy kérdés igazából az, hogy mennyi tartaléka van gyárilag egy úszónak, mekkora terfogata merül záráskor a folyadékba , és mekkora van még kint. Ha az egész úszótest folyadékban van (aminek elég nagy a valószinüsé, hiszen a folyadékszint csöves ellenörzésekor a gyár jel valahol a úszóáz síkja körül vagy az alatt alig pár mm-el van) , akkor csak annak térfogatának megnövelésével (minél kevesebb súly növeléssel) lehet eredményt elérni.
nem nem okozhat , ilyen alapon ha egy choppernek felrakják az 5 literes tankot az égbe kötelező hogy túlfollyon a karbi ? persze ha ráaggatnak ki tudja mien előéletű siktolattyús karbit amit esetlegesen feljavítottak 2 eurós tűszeleppel aminek alapból bakelitkemény a gumija előfordulhat .....
kérdésedre a válaszom

IGEN

ha a tűszelep már nem áll a helyzet magaslatán .. ép el tudja zárni a benzin nyomását ..... és erre a motora kétszer akkora benzin tankot teszel amit tele is tankolsz a nyomása meg nő ez által nagyobb felhajtó erö kéne az uszóházban hogy a nem 100 % osan zárodó tű szelepek el lásák feladatukat ,,,,,,,,,,,,,, Csak hogy ........... ha a gyári értékü uszó szintett meg növeled ,, tehát az uszó házban az uszószint kevesebb lesz azért hogy hamarabb zárjon a tű szelep azzal a felhajtó eröt nem növeled csak hamarabb fog el zárni Pl : 15 mm az uszó szint te ezt 17 mm re növeled az uszón mérve akkor 2 mm rel kisebb lesz maga a tényleges benzin szint a karbiban ezzel már fuldoklik a BMW de a karbi akor is tul folyik mert nem zár el rendesen a tű
a rosz uszoszint beállitása abban merűl ki ,hogy vagy alacsony ... vagy magas ... ha alacsony a benzin szint meg emelkedik és a subert tű fuvokáján be folyik a torokba .... ha magas az uszoszint a benzin szint alacsony így a kehely csőben nem éri el az elsö fúratot a benya ezért indulásnál fuldoklik a motor ,,, nem kap elég benzint ....

maga az uszó szint nem befolyásolja a benzin nyomásának az el zárásátnak erejét ..... a tű .. és a fészek milyensége és a az uszó tömege térfogata , felhajtó ereje határoza meg a benzin szint egy meg határozot pontján mikor zár el és mikor engedi át a benzin nyomást .. mind ezt ugy hogy közben a karburátor rezeg az tű a fészekben forog ............... ok
Nem akarok belegázolni elméletbe, pusztán az érdekelne, hogy a nagyobb benzintank miatti magasabb folyadékoszlop okozhat -e túlfolyát a karbikban gyári úszószinttel?
jó az mikor ennyire belegázolsz az elméleti dolgokba hogy vajon hogy van az .... na meg ha a tankomba nem 17,3 liter 1500 méter tengerszint fölött hanem éppen 2,14 liter és elkapok egy gödröt a benzin felugrik a tankban majd visszahull az aljára mekkora nyomást felyt ki a 4 számú karbi tűszelepének az északi oldalára ezeken a dolgokon lehetne filozofálni egy jó hideg sör mellett a tornác árnyékos oldalán !
jó órán ültél mérnők úr ............ csak ved számitásba ........ az a tü szelep nem a nyomás elen zár ! apukám ... hanem egy csuklo mehanizmusal ........... a felhajtó erö hatására ha a benzin szint emelkedik az uszó mivel tele van levegővel ..fel akkar jöni a szint tetejére erő karal zárja a nyomásal érkező benzin utját a sima ejtő tartályos lefolyos benzin rendszereknél a benzin sulya határoza meg a nyomást ez 0,2 . 0, 5 bár nyomásnak felel meg .. a korszerűbb benzinpunpás karburátoros gépeknél zxr 9 , cbr 1000, gsx r 750 srad ... van egy nyomás határolo a rendszerben kb 1- 1,5 bár nyomáson ki kapcsolja a villany motort ........... ezzért nem nyomja ki a nyomás a jól müködö tű szelepet mert az kb 2 bár nyomást simán el zár .ezzért szoktam nyomás probázni a karbikat
"ehhez te lejjebb állítanád az úszószintet?"
Srácok nem azt mondom, hogy nem bírja elzárni az úszó a tüszelepet, hanem hogy nagyobb részének kell belemerülnie a folyadékba, hogy ellen tudjon támasztani a magasabb folyadékoszlopnak...ezért fogalmaztam meg így a kérdésemet is...
Ebböl az okfejtésböl az is következne, hogy nem azonos a benzinszint , ha tele a tank, vagy ha már csak az alján van...gondolom minimális lehet az eltérés a "karhosszak-áttétel miatt", és ez üzem közben nem észlelhetö.
Aztán lehet nagy baromság az egész, és rossz órán ültem ált. isiben...
azért a klattyogós benzinpumpa is csinál egy kis nyomást és nemhinném hogy kevesebbet mint az a 46 literes tank és a jó állapotú tűszelepek megállítják azt is
üzem közben............ a rendszer ugy van ki találva ,hogy Pl a bandit 2500-3000 fordulat felet még nem tökéletesen zárodo tű szelep mellet is el tudja égetni a benzint mert a kereszt metszetek ,, a lefolyási menyiség el fogy ilyen fordulaton ... igaz dadogva ...........

ezért van az a jelenség ,hogy ha valami nem koser ..piszok miatt a tű kicsit fent akad , kosz kerűl a záro felűletre stb ,, stb .. ilyenkor dadog a gép nehezen indul 3 hengerezik ... de egy komolyabb meg hajtás után maga a benzin áramlása ki takaritja a rendszert és helyre áll minden ..........
a tű szelep a szar .............. amugy számit a nyomás .. de ugye állo motornál már vagy 35 éve a vákum hiánya miatt ... el zárja a benzincsapot majd mindegyik motoron ,,,, Ha tulfolyás van .......... első a benzincsap vizsgálata , második a tűszelep és 0 gyűrűk ,,már ha van ,mert sok tipusnál nincs , harmadik az uszó szint amit elenörizni kell ........... sok motoron tapasztalom ,hogy nem zár tökéletesen a benzincsap menbránja , 0 gyűrűje .. amig a tű szelepek rugalmasak és zárnak nincs baj de ha át eresztenek a leg kisebb modon is .szarakodik a motor az inditásnál ...és az olaj higulása miatt csapágyas lesz a motor ,,, sok tul fogyasztás is ennek tudható be ,, a folyamatosan egy -két naponta használt motoroknál 1-2 decik be folynak az olajba ,, üzem közben a hő hatására a benzin karter gázként távozik .......... a tulaj észre sem veszi ............... a hatásairol most nem beszélnék ..............
Jobban átgondolva...
Akármennyi folyadék van felette, az úszó ugyanolyan felhajtóerővel rendelkezik. Vagyis ugyanolyan erővel szorítja az ülékhez a kúpot.
Viszont a benzin annál erősebben szeretne átfolyni, minél nagyobb a folyadékoszlop. Így tervezhetsz a górénak egy energiatörő tankot az ülés alá szabi alatt.
Tegnap hekkeltem egy 1250-et, lehúztam a szervizkönyvét a nyomatékokért, hát nem benne volt:
Coolant capacity 3000mL
Nem véletlenül drágább a MOTUL.... Castrolt ÉN nem tennék bele. Már a Hondában is szar volt nekem, akadt a váltó stb. Zöldit keresd olaj ügyben. Villám a "csávó"!
Köszönöm szépen a segítséget. Szerintem világos volt a magyarázat. Erre a gumitömlőre tippeltem amúgy, remélem a 3 liter fagyálló hűtőfolyadék elég lesz. A többi cserével nincs gond, az mind tök egyszerű.
Volt rajta gyári (talán bing), Mikuni, keihin síktolattyús...mind túlfolyt...Èn nem néztem bele egyikbe sem...de gondolom "ennyit ért talán hozzá"!
Általában a vízpumpán van alul egy leengedőcsavar, vagy lehúzod a tömlőt róla...

Film...

gondolom túl sok eltérés nincs...
Józan ésszel úgy gondolnám, alakhelyes kúp és ülék esetén az nem folyhat túl.
Ma megérkezett Zölditől a 48e km-es szervíz anyagom. Az volna a kérdésem, hogy az 1250-es Banditában a hűtőfolyadék cserének van-e valami trükkje, buktatója, esetleg mire kell vigyázni közben? Hol célszerű leereszteni a cuccot? Tömlő bontást látom a legegyszerűbbnek.
Olaj kérdéshez: Amíg garis volt a motorom, Castrol Actevo 10-40 ment bele. Egy éve Zöldi kollegától a Motul 5100 10-40. Simább, halkabb a motor járása, és a váltó is halkabb vele.
Köszi Mester!

Holnap a főnök bömösét teszteljük a digitális szinkron cuccal, de én is a gixerrel akarok menni, azt akkor hangolok rajta...

Szerinted az mennyire állja meg a helyét, hogy BMW-n van egy 46 literes tank a gyári helyett...ehhez te lejjebb állítanád az úszószintet? Lehetséges az , hogy magasabb felette a folyadékoszlop, és ezért állandóan túlfolyik neki a karbi...eddig akárhányat faragott fel rá mindegyik folyt...
a csapágyas szar ilyen lett

https://www.facebook.com/photo...

István .............. tul fogyasztásodat simán csinálhatja a fülre állitott pilot ... miért mert elhuza a szinkront is ........... ha nincs műszer nálad ...........

ted 2 re járazsd melegre 2 hengert pilotját kezd befele tekerni adg a pontig amig halod ki -ki hagy onnan egy fél vissza aztán a 3 henger és ezek után a két külső ...... ha meg vagy 1 perc alapjárat után nem dadog ,,veszi akor jó ... ha kicsit be dadog ... negyedeket igazits rajta ............... de mindenkép a müszer az igazi
Annyiról van ám csak szó,hogy repsol tudok holnapra is szerezni akár,motult meg egy hét múlva kb és mégolcsóbb is a repsol.
Nem kell megvenni...ennyit kérnek érte!