Félreértések tömkellege van itt kérem szépen... Meg vihar a biliben. Mindenki tudja, érti és tudomásul veszi hogy a láncolajozó kurva jó és hasznos dolog. Meghosszabítja a lánc élettartamát. De én ennek ellenére sem fogok felszerelni a motorra ilyet. Nekem hobbimotor nem közlekedési eszköz, arra ott az autó. Azt meg hogy 20-25 ezrenként cserélnem kell a láncot az olajozó hiánya miatt, pont leszarom! Nekem belefér ennyi plusz lóvé 2-3 évente.... De ezért már ne érezzem kellemetlenül magam ha lehet.
Persze hűt.
Értemén.
És a vízből vonnyakiaazoxigént.
Reálisabb elmélet az hogy egyrészt nem gyüjti össze annyira a port ami tönkretenné a gyűrűket.ami amúgy is bekövetkezik előbb-utóbb bármilyen hiperszuper gumiból van az a filléres cucc.
Namost mikor ez megtörténik akkor sincs akkora vész mivel a folyamatosan bekúszó olaj átveszi a benne lévő zsír feladatát.
És tádáááám kevésbé kopik a csap.
Ez jobban teccik mint a hűtött lánc elmélet.
Ha fontos lenne nem kínálnának tuning lánchűtőt,vagy már gyárilag nem épített volna be a cég valami láncventillátort?
Az enyémbe már 45e van, gyári lánc. Pont neked mutattam, hogy nem kéne-e cserélni és aszontad, hogy semmi baja. Szóval marad még. Az olajozó is. Aki fújkálni szereti, meg pucerálni, az csinálja, engem nem zavar. De én nem pucerálni, hanem menni szeretek vele, minden más csak nyűg és én alapvetően lusta vagyok
láncolajzóm van , taknyos a felnim , ki van nyúlva a láncom , emelgetem az első kereket , nyírom a majrécsíkot , belefutok a 200-ba még ha le is cibál a szél , megelőzöm a fogszuvasodást is, 1200-es bandit én így szeretlek !
Távol álljon tőlem a vita és van/lesz is olajzó a motoron de erősen kétlem hogy az a 2-3 kilóméternként 1 köbmili olaj olyan nagy hűtést nyujt bárminek.
de azt tudjátok ,, hogy miért megy el töbet? az a kurva lánc ..
egy fujkálos rá fuja a taknyot ../ szive dolga / kamu hogy csak 1 dobozal egy szezon allatt meg finom molos szar .. meg hiper repsol takony .............
ugye a láncnál csak a görgöket tudjuk fujni kivüröl a görgö belűről gyárilag meg van töltve szilikon zsiral amit az 0 gyürű bentart amig bent tartja ,, van kenés és nem melegszik el a lánc ...
na de a FINOM molos szaral be van fujva el indul a motor és lassab tempoban szolid gáznál a lánc nem is melegszik tul tehát el lehet vele nagy papásan motorozgatni 50 ezret ...........na de...
Na de ha huzva is van ennek a motornak és mindig menek vele 200-220 -at a molos szar folyamatában melegszik és elöbb utobb nem képes már hűteni a láncot .. ami azt okoza ,hogy az 0 gyűrű el enged és már belülsem kap kenést .. persze ez szép lassan alakul ki
na de ... NA de .. a lánc olajozok folamatosan adják a láncnak a kenő anyagot ... evvel folyamatosan hütik a láncot és az 0 gyűrű még extrém igénybe vételnél is bent tartja a görgö belsejében a szilikonos zsírt tehát a lánc nem fog tul melegedni ezzért nem is nyulik anyira
kb az történik mint egy fötengely siklocsapágyánál a kenés nem csak arra szolgál ,hogy kenjen hanem a hő egy részét el vigye
a régi haerlyken ezért van külön olaj pumpálo ahogy motorozol 5 percenként 4-5 * a tanon lévő punpát meg huzigálod ezel cseréled a réz csapos fötengely csapágy kenő anyagát
a fujkálásnál ez a fő problem hogy csak akkor cserélödik a kenö anyag ha 400- 500 km -ként..teljesen le mosod és ujra fujod ..
Szerintem meg mindenki üljön fel a motorra és menjen...............spay-el vagy olajzóval................tökmindegy.
Még adok egy esélyt neki egy vékonyabb tűvel ha úgyis szórja a gumit lekerül és nyár közepén megy rá egy scottoiler mini...............addig spray kerül rá.
És 28e-nél még egyszer sem sikerült feszítenem pedig hol 4e-ig nem lett mosva csak sprayzve volt hogy minimum egy évet átt mert rozsda is van rajta.
Egy gondolat jutott még eszembe...
Mennyivel másabb lenne a helyzet, ha nem másikhoz képest próbálnánk "jobbak" lenni, hanem saját magunkhoz képest. Ha mindenki a saját értékrendjéhez mérné saját magát (fejlödését), és nem próbálná meg állandóan a sáját értékrendjéhez mérni a másikat...vagy ha már ezt teszi akkor tegye ezt olyanokban amiben ö maga "gyengébb", ráébredve, hogy sok helyen vannak még befoltozi való lyukak.
A kérdés pusztán költöi:
Hallottátok már? Csigafúrót élezni tudsz?
Én egyet mondok.
24.5-nél vettem le a gyári láncot, ami már 20-nál cserés volt igazából.
Az új lánncal (a boldogult VM did, 130Le) együtt került fel az olajzó, 4 éve. No, nemsoká fordulok át 50 ezerre, egyszer feszítettem a láncon, tökéletes állapotban van. 2 szer töröltem le WD-s ronggyal ezalatt az idő alatt. És megyek (összességében nem sokat) de télen-nyáron, esőben, ganéban, földúton...
István előző hszéhez
És egy kicsit még érvelnék a láncolajzó mellett
Az olajzó legnagyobb előnyének én a lánc folyamatos friss kenőanyaggal való ellátását gondolom. Ha belegondolok a láncra fújt jól tapadó spray folyamatosan gyűjti a port, homokot stb. Egy rövid idő után a kenőhatása erősen megkérdőjelezhető...
És igen, kivitelezhető teljesen elrejtve, és beállítható az adagolás úgy, hogy a felnire semmi ne kerüljön. És senki ne jöjjön most valami rossz környezetvédő dumával, hiszen ugyanezt az olajat az erdőkben hektoliterszámra locsolják szanaszét a láncfűrészek, míg egy jól beállított motorban egy erős szezonban sem fogy el 4-5 decinél több.
Gyanítom, hogy a lánc élettartamára is jelentős hatással lesz a folyamatos kenés, de erről még korai nyilatkoznom.
"miért kell ezt csinálni"
Mert mindig és mindenhol fel kell (kéne, valaki szükségét érzi) állítani a hierarchiát.
Ha nem lehetek a leggyorsabb, akkor legyek a legerősebb, ha nem lehetek a legerősebb, legyek a legaprólékosabb, vagy okosabb, vagy nagyot mondóbb..., genetika, kódolt tudat alatti tulajdonság.
Van aki tényleg jobb, van aki erőből (erőlködve) csak szeretne az lenni...
Láttál már találkozón "büszke embert" mert övé volt a leghangosabb motor? Valóban veleszületett tehetség?!
A legeslegjobb mikor saját maguknak kreálnak valamit, csak hogy végre valamiben ők is jók legyenek. Monty python szokott ezekben nagyon jó lenni azt hiszem...
miért kell ezt csinálni ........... relax .............
hogy kik a motorosok ....-. nem kéne ezen enyit .-..... aki fuja ,, és van aki olajoz az olajozás minden tekintetben ezerxer jobb igaz már csak 22db motorom maradt el vitte a válság
Értemén.
És a vízből vonnyakiaazoxigént.
Reálisabb elmélet az hogy egyrészt nem gyüjti össze annyira a port ami tönkretenné a gyűrűket.ami amúgy is bekövetkezik előbb-utóbb bármilyen hiperszuper gumiból van az a filléres cucc.
Namost mikor ez megtörténik akkor sincs akkora vész mivel a folyamatosan bekúszó olaj átveszi a benne lévő zsír feladatát.
És tádáááám kevésbé kopik a csap.
Ez jobban teccik mint a hűtött lánc elmélet.
Ha fontos lenne nem kínálnának tuning lánchűtőt,vagy már gyárilag nem épített volna be a cég valami láncventillátort?
egy fujkálos rá fuja a taknyot ../ szive dolga / kamu hogy csak 1 dobozal egy szezon allatt meg finom molos szar .. meg hiper repsol takony .............
ugye a láncnál csak a görgöket tudjuk fujni kivüröl a görgö belűről gyárilag meg van töltve szilikon zsiral amit az 0 gyürű bentart amig bent tartja ,, van kenés és nem melegszik el a lánc ...
na de a FINOM molos szaral be van fujva el indul a motor és lassab tempoban szolid gáznál a lánc nem is melegszik tul tehát el lehet vele nagy papásan motorozgatni 50 ezret ...........na de...
Na de ha huzva is van ennek a motornak és mindig menek vele 200-220 -at a molos szar folyamatában melegszik és elöbb utobb nem képes már hűteni a láncot .. ami azt okoza ,hogy az 0 gyűrű el enged és már belülsem kap kenést .. persze ez szép lassan alakul ki
na de ... NA de .. a lánc olajozok folamatosan adják a láncnak a kenő anyagot ... evvel folyamatosan hütik a láncot és az 0 gyűrű még extrém igénybe vételnél is bent tartja a görgö belsejében a szilikonos zsírt tehát a lánc nem fog tul melegedni ezzért nem is nyulik anyira
kb az történik mint egy fötengely siklocsapágyánál a kenés nem csak arra szolgál ,hogy kenjen hanem a hő egy részét el vigye
a régi haerlyken ezért van külön olaj pumpálo ahogy motorozol 5 percenként 4-5 * a tanon lévő punpát meg huzigálod ezel cseréled a réz csapos fötengely csapágy kenő anyagát
a fujkálásnál ez a fő problem hogy csak akkor cserélödik a kenö anyag ha 400- 500 km -ként..teljesen le mosod és ujra fujod ..
remélem a mindenki számára érthető a dolog
jo fujkálást
szoval rá fuja a taknyot
Még adok egy esélyt neki egy vékonyabb tűvel ha úgyis szórja a gumit lekerül és nyár közepén megy rá egy scottoiler mini...............addig spray kerül rá.
És 28e-nél még egyszer sem sikerült feszítenem pedig hol 4e-ig nem lett mosva csak sprayzve volt hogy minimum egy évet átt mert rozsda is van rajta.
Mennyivel másabb lenne a helyzet, ha nem másikhoz képest próbálnánk "jobbak" lenni, hanem saját magunkhoz képest. Ha mindenki a saját értékrendjéhez mérné saját magát (fejlödését), és nem próbálná meg állandóan a sáját értékrendjéhez mérni a másikat...vagy ha már ezt teszi akkor tegye ezt olyanokban amiben ö maga "gyengébb", ráébredve, hogy sok helyen vannak még befoltozi való lyukak.
A kérdés pusztán költöi:
Hallottátok már? Csigafúrót élezni tudsz?
24.5-nél vettem le a gyári láncot, ami már 20-nál cserés volt igazából.
Az új lánncal (a boldogult VM did, 130Le) együtt került fel az olajzó, 4 éve. No, nemsoká fordulok át 50 ezerre, egyszer feszítettem a láncon, tökéletes állapotban van. 2 szer töröltem le WD-s ronggyal ezalatt az idő alatt. És megyek (összességében nem sokat) de télen-nyáron, esőben, ganéban, földúton...
És egy kicsit még érvelnék a láncolajzó mellett
Az olajzó legnagyobb előnyének én a lánc folyamatos friss kenőanyaggal való ellátását gondolom. Ha belegondolok a láncra fújt jól tapadó spray folyamatosan gyűjti a port, homokot stb. Egy rövid idő után a kenőhatása erősen megkérdőjelezhető...
És igen, kivitelezhető teljesen elrejtve, és beállítható az adagolás úgy, hogy a felnire semmi ne kerüljön. És senki ne jöjjön most valami rossz környezetvédő dumával, hiszen ugyanezt az olajat az erdőkben hektoliterszámra locsolják szanaszét a láncfűrészek, míg egy jól beállított motorban egy erős szezonban sem fogy el 4-5 decinél több.
Gyanítom, hogy a lánc élettartamára is jelentős hatással lesz a folyamatos kenés, de erről még korai nyilatkoznom.
Az "Indiánon" van olajozó?
"miért kell ezt csinálni"
Mert mindig és mindenhol fel kell (kéne, valaki szükségét érzi) állítani a hierarchiát.
Ha nem lehetek a leggyorsabb, akkor legyek a legerősebb, ha nem lehetek a legerősebb, legyek a legaprólékosabb, vagy okosabb, vagy nagyot mondóbb..., genetika, kódolt tudat alatti tulajdonság.
Van aki tényleg jobb, van aki erőből (erőlködve) csak szeretne az lenni...
Láttál már találkozón "büszke embert" mert övé volt a leghangosabb motor? Valóban veleszületett tehetség?!
A legeslegjobb mikor saját maguknak kreálnak valamit, csak hogy végre valamiben ők is jók legyenek. Monty python szokott ezekben nagyon jó lenni azt hiszem...
Suzuki Bandit 1200 (k1-k5) benzincsap felújító készletem bontatlan csomagban eladó. Saito gyártmányú.
hogy kik a motorosok ....-. nem kéne ezen enyit .-..... aki fuja ,, és van aki olajoz az olajozás minden tekintetben ezerxer jobb igaz már csak 22db motorom maradt el vitte a válság
relax