Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát az én felnim nem "freckás" bármit is jelentsen ez. Pedig olajozóm van. Ha érdekel, bármikor megnézheted.
Sprével kezelt lánccal 50e km-ek,el nem tudom képzelni,hogy csináljátok? Próbáltam több márkát,130+ le-s láncot,rendszeresen tisztítva,gondozva,mol-os sprével,akkurátusan figyelve a megfelelő feszességre,29e km-nél már széthullott az összes.......véleményem szerint a tartós esőben motorozás,ergo csökkent vagy semmilyen kenés nyírja ki teljesen.A mostani láncomban kb 5e km van,ebből 1500-2000 esőben,de működik az olajzó,kíváncsi leszek mit bír?
Igen lehet ezt szépen ízlésesen is tálalni.
"Háááát, valahogy én is úgy vagyok hogy nem csúfítanám el a mocit holmiféle láncolajozóval."
Ezt éppenséggel lehet úgy érteni, persze lehet csak én magyarázom bele...meg lehet csak nekem negatív a kicsengése...

A képekhez nem fűznék hozzá semmi extrát, csak hogy különböző képen lehet azonos dolgokat kivitelezni...
Szia.
Igen 530-as,de a gyári iszonyat jó,ilyet teszek rá majd,ha kell.
Ámen!
Én senkit nem nézek le, főleg nem a munkáját, amit készít! Mert én tudom hogy mi meló van akár piszlicsáré dolgokban is amit az ember maga készít magának. Én még véletlenül sem azt mondtam hogy amit a kolléga készített az szar, ronda, rossz.....hanem azt hogy ÉN nem raknám fel a motoromra mert SZÁMOMRA (!) ronda! De ronda a gyári 40 ezer forintos is amit az E-bay-en árulnak. És szeretném tudni hogy melyik mondatomban minősítettem a kollégát aki készítette? Tehát, még egyszer és utoljára: Tudom hasznos dolog az olajozó, kalapot emelek és meghajolok mindenki előtt aki készít magának ilyen szerkezetet. Lánckenés kérdése számomra lezárva, én egy ilyen buzi maradok aki tisztogat, keneget, fújkál...ENNYI
Sziasztok!

Trafok nelkul lehet kompressziot merni? Nem vagok vele haza valamit? Pl CDI
Szet van bontva a gep es egyszerubb ha nem rakom vissza addig a trafokat

Csak kérdezek...ha ennyi mindent csináltál, ilyen kreatív vagy miért veszed magadra? Nem kívánok állóháborút kialakítani ebben a témában.

Én igencsak igyekszem helyén kezelni a dolgokat, tízen sok évig fújkáltam, 2009 szeptemberében fél év tervezés kutakodás után belevágtam valamibe, amit azóta sokszor megismételtem. Nem tekintek hátrányos helyzetükén továbbra sem azokra, akik nem élnek ilyen rendszerek lehetőségével, de nem tudom elfogadni azokat az érveket amik tapasztalatok hiányában odafricskáznak. Amúgy tőled sem szép hogy csúfságnak (elcsúfítani) nevezted ezt a béta verziós minimális pénzből megvalósított szerkezetet. (Arról meg nem is kívánok írni, hogy más részéről ez alapján minősíteni egy személyt, hogy takarítja a láncát vagy a motorját...)
Az a fajta személyeskedés meg nem igazán ide való melyben felsőfokú végzettséget, vagy külhoni életvitelt feszegeted. Pl én egyiket sem lottón nyertem( szakmunkás-bizonyítvány, érettségi, technikum, diploma, meg minden tanfolyam amire elküldtek vagy beírattak). Lehet otthonról nem látszik, de akárcsak a középkori inasok tették, érdemes elszegődni idegen országba tudásunk fejleszteni.(nem mindenki elégszik meg a mai napi tudásával, holnap már többet szeretne birtokolni)Akkor ez elfogadott bevett szokás volt, most halmozottan hátrányos helyzetűnek kéne éreznem magam, mert sok rosszul informált azt hiszi, hogy csak az megy külföldre, aki otthon nem boldogul, meg azt hiszik, hogy a magyar tudás és szakképzettség magas kvalifikált európai szinten...de ezt már pár napja fejtegettem.
Másrészről azt hiszem az eddig birtokomban levő tapasztalataimnak minden egyes morzsájával igyekszem támogatni a tanácstalanok táborát, nem hiszem bárki is rosszul járt volna ezzel.

Neked elismerésem a készített dolgokhoz. (Èn nem kívánok ilyenekkel előhuzakodni, mert nekem ez a munkám, meg a hobbim)

A lényeg, ne buzeráljuk már azt aki tenni akar valamit, és veszi a fáradtságot, tartsuk meg magunknak a negatív kritikákat, ha építő jellegűekkel nem tudjuk támogatni, mert ezért ilyen kibaszott frusztrált az egész ország.

Béke veled.
Valamint ki mennyire óvja-vigyázza a motorját! Az enyémre például múltkor rászállt egy muslica....azonnal pörre vittem a dolgot!
Egy dolgot még hozzáfűzök a lánc témához, aztán részemről ezt le is zárom: egy lánc élettartamát az is befolyásolja erősen, hogy alföldön vagy kanyargós dombvidéken van használva és utas mennyit utazik rajta. Ugyanez a sztori van a gumi esetében is (volt olyan gumim ami középen 3mm volt az oldala meg nullára kopott, ez az alföldön elképzelhetetlen).
respekt .......,, én szereltem a motorod,,, nekem semmit nem kell bizonyitanod ...............
Szia Norbi...A nagy tesón 530-as lánc van?
Reagálnék mert úgy érzem "szőr" mentén ez nekem is szól...
Igen, a kolléga nem csinált semmi rosszat, sőt... emelem kalapom kreatív ügyes emberek előtt! Én nem vagyok hajlandó olajozót szerelni a gépemre - nem azért mert nem látom be hogy jó és jobb mint a fújkálás - hanem mert ÉN így döntöttem, nekem ez így jó. Én a motorra nem úgy tekintek mint a közlekedési eszközömre, hanem mint a hobbimra! Éppen ezért is fér bele - hangsúlyozom nekem - a tisztogatás, kenegetés, baszakodás s spray-vel. Nem szeretem de szívesen megcsinálom a motoromért. Ennek ellenére én is tudok gondolkodni - még annak ellenére is hogy nincs diplomám és csak itt kishazámban próbálom növelni a GDP-t - és még csak "gyáva népnek" sem érzem magam. És még a kész dolgokat sem adják, adták a kezembe... az életem 45 éve alatt letettem annyi dolgot az asztalra magamnak és másoknak is, hogy abszolúte nem kell szégyenkeznem. Kompresszort építettem magamnak, esztergagépet(!) , szalagfűrészt, gyalugépet és még sorolhatnám... Lehet utánam csinálni. Szóval nem hiszem hogy ha én úgy gondolnám hogy kellene egy ilyen olajozó, vagy bármi más amit itt láttam a fórumon akkor ne tudnám elkészíteni magamnak. Sőt, volt úgy hogy a szereléshez a célszerszámokat is én készítettem magamnak!
Ennyit akartam csak mondani. És hogy nem a levegőbe beszélek, egy kép a házi esztergámról.

Ezek meg az én meglátásaim...
Enyém is gyári még,közel 45 ezerrel,megrendeltem előre a kis lánckereket,gondolván,hogy elkopott,de megnéztem a gyárit és az újat feltettem a polcra dísznek... mondjuk én utálom petróval mosogatni,eléggé hanyagolom is de min 60ezerig kibírja így is,időm meg nincs kísérletezni,tehát marad a spray.Sajnos még motorozni sincs elég Időm..Mol-ost használom én is
gyári....
Hihi! Az én láncom még gyára közel 50-nél,de még szerintem odébb lesz,hogy lecserélem a zöldi által küldött arany láncra! Amit azóta is a nyakamban hordok....hihi! Épp a minap nézte meg a szerelő haver a láncomat,még a szokásos hátsó lánckeréknél történő lánc "meghúzkodás" is megvolt! Azt mondta,hogy ezzel még a világból kimegyek!
Én soha nem fogom magam tuningolni agyilag,hogy csöpög vagy nem csöpög! Egész egyszerűen nem érdekel az olajzó! Utálnám azt is,hogy a szép felnim freckás legyen,mert hazudik aki azt mondja,hogy nem freckásodik a felnije az olajzótól! Mert úgy ahogy a gyengébb minőségű lánc spray-től is freckás,úgy az olajzótól is!
Már pedig én imádom a motorom rendben tartani,én erről vagyok "híres" országszerte! Mindemellett nem a vitrinben tartom a motorom!
Kirakom a kissámlit a motor mellé,és szépen ecsettel petróleummal szépen átmosom a láncot,majd szárazra törlöm! Hagyom száradni még fél napot és aztán adok neki finom MOL-os lánc spray-t! De okosan odafigyelve fújom meg,csak oda ahová kell!
Aztán így gond nélkül elmegyek 5-700km-t,aztán megint adok neki kis anyagot,oszt ennyi!
Nekem ez nem fáradság!
Zöldi!
megkaptam a csomagot,köszönöm szépen a fáradozásodat!
Spanom 1400-én 60 ezer felett ment el spray-vel. 2006-os volt, csak egy oldalon volt rajta dob. Most vett egy SV 1000-ret. Pár napja mondta, hogy dob miatt nem férni oda rendesen a lánchoz, se fújni, se ápolni, de még egy picit erölteti, aztán ha nem megy lehet neki is kell valami csodarendszer...Ugyanis nem elég hogy útban van a dob, de ha még melegen akarod a láncot megfújni érkezéskor, akkor meg is égethet. Van olyan is aki panelban lakik utcán tárolja a motort, az hogy oldja meg minden esetben ezeket a ledzsúvázom a láncoról a 1-2 ezer km porát koszát?
autot kell vennem 13 suzuki után egy MERCEDEST magamnak és egy kis MERCEDEST a nejemnek a világ leg jobb autoja A SUZUKI . de az uj scross már nem ér 5 gombocot ................................................... az idén ... de leg később jövöre meg lépem
engem nem kell meg gyöznöd az igazadról .................. de igenis vannak olyan fanok hogy tisztán tartják fuják és el menek vele 50 000 -et és mindig csilog a lánc öket kéne meg győzni

20 w 50 olajat ir pityu .. nézd meg
kettö volt, ugy látszi az egyik már elment...
Tasi!

Németországi Suzuki katana 1100 teljesen eredeti 1-2 gazdás 35-36 ezer km-rel, gyári kéményekkel!
Már csak a hátsó van meg! A két elsőt nemrég adtam el egy nagybandita tulajának ..:D
Ez pedig a mai agyszüleményem, csak hogy tovább borzoljam a kedélyeket. Régebbi típusú, hagyományos képcsöves monitor-tartó egy számítógép asztalról, melynek rendkívül pofás alumínium profil befogó elemei vannak, kíválóan alkalmas kormányra le-fel szerelhető GPS tartó elkészítéséhez. Az ilyen külső munkáknál egy dologra kényes vagyok, mégpedig arra, hogy szépen, muatóran nézzen ki, mintha gyári lenne. Kókler munkát nem csinálok.