Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A választ te maga is tudod:
"nem tetzszik ,,,,,,,,,,,, de szakmailag fasza"

Ez lehetne alap egy méregdrága pl alu lézervágott hajlított, cuccnak, melynek belseje pl teflonnal lenne "béleve", a csapkodó lánc miatt.

Meg a környezetvédök is földhöz verhetnék örömükben a seggük, meg sok pontagyú akinek az a tévképzete pl az olajozó használatáról, hogy hátad közepe is olajos lesz...Egy ilyenben összegyülne a lecsapodott kenöanyag, aztán karbantartás alkalmával lehetne a megfelelö helyre kidobni...

A tetszik nem tetszik dolog megint...ha sok ilyet lát az ember fia, hozzá fog szokni elöbb utóbb, meg mint mondtam, egy ütös dizájnnal sok mindent rá lehet melegíteni a tudatlanokra is.
ez a lánc védő arra ,hogy védje aláncot és egy fél cep se kerüljön a felnire ,, avagy a gumira 1000 % -os über majster csak ép finoman fogalmazva Pisti ! nem tetzszik ,,,,,,,,,,,, de szakmailag fasza .. azt nem értem / persze tudom ,hogy miért /hogy pl a régi 125 . 250 ,, stb japo gépeken.. is fémből a 50-60 évekig aztán bakelit stb lánc védö burkolat kerűlt ami meg 3* ta a lánc élettartalmát még ma is rengeteg gyártó él evvel ,, de csak a kis szaros motoroknál
A Tasi által feldobott Katana projekthez... Az képen látható rendszert mar nem gyártja a Suzuki. Itt-ott lehet találni hazsnáltan kb ilyen állapotu cuccokért is 150-200 €-ak kérnek. A Katanáé szinte ugyan ez, csak a lábtartónál más a felfogatás, meg fekete...az 7-800 vagy 1000€ is lehet a bontott cucc. Utángyártottak 6-700-ban állnak meg TÜV-ös papirral. Találtam az enyéhez raktársöprésböl valót, de az egyikfele németben a másik fele ausztriában van...a német 100-at az osztrák 400€ kér érte...és akkor a középsö két könyök még nem került szóba.
Èrdekes a gravirozás a szövege a 80-as évekböl.

Ennek kapcsán a parttalan kipufogó témához. Mérnöki oldalról közelítve a dolgot. A gyári rendszerröl felelsleges azt állítani, hogy optimális. Az viszont elmondható, hogy eleget tesz a kritériumoknak néhány kisebb nagyobb kompromisszum álltal. Ami még fontos, hogy tesztelve van, és a gyártó erre vállal garanciát. Ez nem zárja ki, hogy nem lehet jobb (vagy rosszabb) rendszert csatlakoztatni a motorhoz más kritériumokat felállítva. Azt hinni viszont, hogy minden kipufogó gyártó cég azonos gondossággal tervezi meg a termékeit felettébb ostoba feltételezés. Azt hiszem elég jól kivehetó, hogy sablonok mentén dolgoznak. Az optimalizálást sok esetben az foglalja magába, hogy stimmelni fognak a csatlakozó méretek, meg a felfogatási pontok jó esetben, de általában feszegetni kell, ez pl nagyon jót tesz a hengerfejnek...
Amit kézpénznek vehetünk, hogy a kisebb cégek biztos nem csinálnak hosszútávú teszteket (hiszen feláldoznak sok mindent a teljesítmény optimalizálás oltárán), hogy milyen hatással van a felszerelt rendszer motorra hosszab távon. Amit még éredemes megemlíteni, hogy nyitott dobok sehol sincsenek élettartamban a gyári rendszerhez képest , hiszen jellemzöen 20-30 -ezer km után újra kéne paplanozni...

Ilyen dolgok kapcsán merül fel bennem mindig az a kérdés, hogy míért erre az esetenként szerencsétlen helyre került használati tárgyra esik a választás, hogy oly sokan kezdik el mindenféle idevágó szakértelem nélkül farikcsálni öket éppen az adott trendeknek megfelelöen, felaggatva megannyi gagyi utángyártott ócska minöségü tömegcikkekt, azt gondolván hogy ettöl egyedi lesz a jármü, és azt az érzést kelti, hogy akkor most jól megönvalósította magát a tulajdonosa.
Miért nem túrja szét inkább a nagyképernyöst otthon, akasztva rá Electro-Voice koncerthangszórókat, csak hogy az egész utca tudja, hogy mikor megy A futrinkautca a tévében, mint a cigánysoron?!
Meg a méricskélések... "lekönnyíettem a motorom, de nem volt mérleg, így játszón a libikókán mértük le haverral elötte, aztán meg utána, igaz közeben volt egy karácsony is mikor jól telezabáltuk magunk, de most hogy lekönnyítettük a motort, mi voltunk nehezebbek! Vagy csak dagatabb lettél, és amúgy vizsgált dolog nem változott semmit?!"
Megannyi referencia, bazis nélküli megfoghatatlan adathalmaz parasztvakításnak, melldoborításnak...Kit érdekel?
Gondolatébresztö: vajon kell-e láncvédö az olajozó mellé? Erdemes-e foglakozni vele, ha így is duplázható, triplázható a élettartam egy ÀTLAGOS(20-30 ezer km) felhasználóhoz képest?
A GSX1400-re egy SR 125 láncvédöjét eröltetem rá...mint látható "PONT passzol rá"!
akkor csihatoljál .............. lényeg hogy megvan
Köszönet a segítökész barátoknak. Ilyen let a profi által rendberakott lengövilla. Nyilván az útómunkálatok ram várnak. Többeközöt a berohadt csapágy kibarmolása.
"másfél honap ig tartot ... mire ide ért az alkatrész lényeg :"

Forgalmazok a 4 japánhoz gyári alkatrészeket. Kawasakinál mindig felhívom a figyelmet, hogy 4 hét is lehet. Suzuki 1-3 nap, yamah 2-4, Honda többnyire 1.
Én ennek csak őrülök ,, jó motort vettél annak idején ,, és nem nyél gázon használtad , nem külted szét ...

mint irtam mindenki olyat tesz rá amilyet akkar és ugy szabja át ahogy neki tetszik , ettöl lesz egyedi saját motorja

le lehet csiszolni a gyári festéket és rá kenetni trinát zománcot

kb 18 éve mikor meg tutam venni zzr 1100 -est elsö dolgom az volt hogy le vetük a gyári kiput.... akkoriban a serbing volt elérhető azt tetem rá .. mivel ez a gép még karbis volt át kellet fuvokázni ami akkoriban .. másfél honap ig tartot ... mire ide ért az alkatrész lényeg : MA már ....rajta hagynám a gyárit !
mivel ez egy szakmai kérdés .. VITÁZOM ...............

ott le irod mérnök vagy .... tucat ... meg a gyárba nincs idő minden egyes motora külön kiput gyártani .......mitöl lenne amikor 100% ugyan olyan gördül le agyártó sorol .. .... és az I -re a pont ! azt mondod van egy vasad teszel rá egy 150 000 forintos rendszert be viszed a servizbe , és át hangolják , 60 000ért A MOTOR gyujtás , befecskendezési tujaldonságait proramozák .... etől ez a motor egy másik motor lesz nem gyári barométerekel biró ... ilyenkor persze ,hogy jóbb a nyitott kipu DE itt utcára gyártott gyári motorokról beszélünk ... szerintem

én meg csak egy szerelő vagyok !

.... Tasi
Igazán nem bele vau-vau, de lenne egy két észrevételem. Nem igazán értek egyet azzal hogy mindennek gyárinak kell lennie egy motoron. Ha megveszek egy motort én személy szerint szeretem átszabni a saját ízlésemnek megfelelően és nem azon agyalni meg gondolkodni, hogy majd x+1 év után mikor eladósorba kerül tetszik-e majd a leendő vevőnek. Én szeretem úgy használni, birtokolni hogy mindene nekem legyen megfelelő.... Visszatérve az eladásra, a régi motorom (egy 2001-es 600-as Hornet) szinte semmi nem volt rajta eredeti gyári, még a farokidom is át lett szabva, mégis mikor a barátom megtudta hogy eladó, lerakta a kp-t az orrom elé és már vitte is és örül neki mint majom a pöcsének. Az új szerzemény a Bandit is átszabásra kerül... Fém fékcső és kuplungcső már felugrott (ez is jobb szerintem mint a gyári gumi szar!) a jubileumi fényezés is ment a kukába, mert nekem kifejezetten nem tetszett. Kuka lett a gyári - szerintem kibaszott ronda - temetői mécses alakú index is, került rá LED-es. Került rá egy ToMMOT zselés ülés is a régi helyére, és igen kerülni fog rá egy rozsdamentes tri-oval sportdob is. A régi gyári dob még hurkatöltőnek is ronda! Én személy szerint nem is szeretem ha egy ugyan-olyan motor jön velem szemben mint az enyém, lehet hogy ez az én hülyeségen de így van. És konkrétan leszarom per pillanat hogy kinek mennyire fog tetszeni ha eladó sorba kerül! Nekem kel hogy megfeleljen MOST jelen időben....de ez az én magánvéleményem. A régi mociról mellékelek egy fotót, lehet fikázni, de fél nap alatt adtam el és nem volt GYÁRI..... :)
Igen igen ez égett, ki és sehol nem találok ilyet, illetve a Szombathelyi motoros boltok és villamossági boltok se :(
Ez lehet,de nem mindenki ezért szerel fel minőségi sportkiput .
Na én befejeztem,mert elejtem a blokkot
Írjátok mán össze, kinek milyen apróság kéne.. ami gondot okoz, mint pl. ez az izzó..:-)
Én értem,te nem érted.A gyárinál a DECIBEL a lényeg,meg a tucatság, meg mostanság kicsit az emisszió,meg minél kevesebb pénzből vmi halkat( ami mellesleg undorítóan néz ki) ,ők is tudnának jobbat csak hangos lenne,sosem ,mondom sosem a halk kipufogó a legjobb, a sem motornak sem a gázlengések szempontjából sem teljesítmény, sem tartósság szempontjából:idézet Zsemberí Barna versenyszerelőjétől,de neked minek magyarázzam,úgy is csak a magadét hajtogatod.Te szerelsz más meg mérnök.Sokkal tökéletesebb egy egyedi motor,ami egyedileg arra a motorra tervezett rendszerrel egyedileg, padon belőtt együttes rendszerrel rendelkezik.A gyárnál minden egyes db-ra nincs idő,csinálnak egy átlagot-t amit rátesznek,azért van ekkora szórás,tucatot gyártanak,náluk az idő pénz ,nyereségre hajtanak.Csak azt nem értem az amatőrők miért gondolják,hogy a lefojtott hang jó a motornak?Mert az EU előírta.. régebben nem írta elő,akkor a hangosabb volt a jobb.Na,többet ebben a témában nem nyilatkozok.Gyorsan cserélek blokkot.
135e km-nél széthúztam a blokkot cafatokra - a részleteket lásd egy korábbi tavalyi komolyabb leirásomban - és semmit olyan komoly dolgot nem találtam pl. hajtókarcsapágy, hengerfej ami bármilyen javítást igényelt volna, mert nyitott kipufogóval használtam. Az pl., hogy a hengerfej gépműhelyben landolt, csupán azért volt mert ha már szét van szedve, kicseréltettem a szelepszárszimeringeket és becsiszoltattam a RÉGI szelepeket, egyébként semmi bajuk nem volt.. :-) Ja! Meg sikba lett húzva a hengerfej..
Mindenki maga dönti el, kicseréli-e a kipufogót és ha igen, milyenre.. Én effektív majdnem mindig nyitott plexivel megyek, mert imádom a dobom mély dörmögős hangját..
Más: mivel a mostani modern gépkocsik már olyan szintű hangszigeteléssel rendelkeznek, mint (majdhogynem) egy süketszoba, ezért valszeg a vezető a nyitott (üvöltő) kipufogót sem fogja hallani.. A városban autózva sokszor előbb veszem észre a kék/piros villogót a megkülönböztető jelzést használó autón, mint a 110-120 db-el üvöltő szirénát.. (nem vagyok süket, okát lásd fentebb).. és ha egy kis zenét is hallgatok (szolidan!) akkor a külső zaj észlelésére néha 0! százalék az esély..
Legegyszerűbb kísérlet. Beül az ember egy autóba, felhúzza az ablakot. Elindul egy főúton 90-nel, nincs rádió, nincs mettáll, nincs pofázásm csak a menetzaj. Lesi a visszapillantót. És hopp jön is egy motor. És fülel, fülel, de semmit sem hall.
Kivéve, mikor a motor pont melléér. Amikor már olymindegy
ez az..?
MAIL TO: lucifer0820@freemail.hu
no az meg saját tapasztalat:
Frissen vett zxr750 H1 tűzpiros gyári karcmentes, elől bekötve párhuzamosan a dupla H4 benne 100/80 izzó és növelt fényerő.(+30% rövid élettartamú)
2X100watt távolsági és rikitó tűzpiros moci!
ORDÍTÓ KIPÚ!
Mivel akkor vettem az eset előtt nem sokkal még nem tudtam gyári dobot rárakni, egy ordító kályhacső volt rajta, de az a komolyan hangos!
Utassal voltam nem száguldoztunk!
Balról kijöttek elém, de olyan szinten utolsó pillanatban, hogy nem mertem kikerülni, mivel a kocsi még keresztbe volt előttem és láttam messze jönnek szemből, nem akartam kockáztatni, hogy azok elé csússzak....
Lekoccoltam a kocsi seggét, pedig stopi, minden volt, kb. 30-50centin múlt, hogy nem koccolom le!
Kocsin apró karcok, moci persze árokba jobbra, mivel a kocsi ahogy balról elém kanyarodott a segge ugye ment jobbra, hisz balos íven volt!, ezért a jobbra tartó segge amin koppan az első gumám stopi közben megdobta jobbra a zxr -t de a hátúlja ugye levegőben és épp tért volna vissza a talajra...
Előre szinte semmit nem csúsztam de az a pici mozgási energia amit a kocsitól kaptam elég volt, hogy az út utolsó pár centi szélén még odébb dobja jobbra a zixxxert ahol már árok volt és nem aszfalt :(

Felkeltem és csak orrrdítani tudtam, hogy vádáfáááák!?!?!?
Utasom a moci és kocsi mellett taknyolt, mivel nem kapaszkodott elégé és váratlanúl érte a stopi....
Megúsztok kis karcokkal(nem mocis ruhában voltunk :(
Nekem a kezem az árokba, neki a bokája(papucs szerű nyitott csizma...)

Tanulság?

ORRDÍTÓ KIPUFOGÓT SE HALLJA MEG A BAMBA AUTÓS, DE A SZOMSZÉD FELÉBRED RÁ, HA HAJNALI KETTŐKOR INDULSZ EL!

Összes tanu mellém állt, pedig az autósok utálják a motorosokat, és a vén öreg akkor is csak azt mondta száguldoztam és a semmiből kerültem oda, ő nem látott!
Összes tanú elmondta a rendőrnek normál tempó volt és a helyszinelők is azt állapították meg...

Ennyit a kályhacsövek hangjáról.....
kár ,hogy nem érted ........ én meg nem magyarázom


http://onroad.hu/2010/02/12/mire-jo-hangos-kipufogo/
Üdv!
Hatalmassá fejlődő index izzó méretű gondom van :)
Suzuki GSF 250 index izzóm kiégett 12V23W (nem a kis foglalatos!) amit sehol az égegyadta földön nem találok. Sima 12V10Wossal pedig nem villog csak folyamatosan világít.
Ebben érdeklődnék tudtok-e valami segítséget ajánlani, milyen relét hová vagy valamit :)

Előre is köszönöm a választ/válaszokat! :)

Széles utat mindenkinek!
Balázs
Arról nem tehetek, de néha beleállt a rángás a csuklómba.
Bavallom egy nekem is szétesett ,de azon gyári kipu volt,széttört a dugó.Husqvarna 250 2T enduró versenyen ,pedig elvileg tökéletes álapotban volt.Lehet ,hogy megfertőzte egy sportkipus moci,elkapta mint az influenzát
Ehh, ne is kérdezd, róka koma.... Az utak mellett mindenhol alkatrészek hevernek, azt mind a sportkipufogósok szórták el, ahogy hullott szét a motorjuk. Afféle Pokol Jancsi és Juliskái....
Szeretted is a gázkart birizgálni!