Ezt a két megoldást találtam. Nekem az oldalra helyezett szimpatikusabb, mert könnyebben megvalósítható.
Tanácsodat vagy ötletedet szívesen fogadnám és meg is köszönném.
Régen azt gondoltam semmi értelme, de nekem is voltak problémáim, melyet másképp nem tudtam megoldani, csak a csillapítással. Èn vettem egy ilyen távol-keleti cuccott. Kinéztem egy neves gyártó alkalmazását.Azt vettem alapul. Néhány zsákutca után sikerült eltalálni a lökethosszt, konzolok, karok méretét. A telót szinte kibeleztem ahogy képen is látszik. A csillapítást fixre vettem, így egy darabból lett a krómszár. Amúgy mint látható, maga a megvásárolandó univerzális telo egy jó esztergályosnak nem kihívás, de ennyiért műhelybe nem megy le. Ráadásul a gyári vagy neves cuccokkal ellentétben , ezek a cuccok bonthatók egy zeeger gyűrű eltávolításával. Cserélhető szimmering a vezető, vagy krómszár, vagy az olaj, vagy annak viszkozitása. A gyári cuccok meg fixre örökre le vannak peremezve, csak roncsolással bonthatóak, és még akkor is drágábbak, ha már nincs bennük folyadék, mert szar tömítésük is kiverte...
De tudnod kell, hogy telo csak kezdeti lépés, a fontos az hogy konzolok is jól legyenek elhelyezve, ízlésesen, és hatékonyan. érdemes előtte a neten bogarászni egy két jó ötlet után akár neves gyártók struktúráját alapul venni, így nem kell újra a meleg vizet feltalálni.
A szürke szin. Ekkor volt még rálátásom a színterezésre. Ki is néztem magamnak egy minőségi metál fényű szinter, amivel Angliában készülő vonatalkatrészeket fújattuk. Gondoltam, ha az angol vasutaknak ez időtálló, akkor a motoron is jó fog teljesíteni. De mivel nem voltam ott, hát rátolták ezt a akármilyen szürkét...ami tartós volt, de hát nem mondanám mutatósnak. De ekkor már ott állt elsö 1400-esem a garázsban, ez meg ment eladásra...
Az átalakítás igen költséges, és ott vannak akkor még az esetleges buktatók a vizsgákon... A müszerfalat is vagy 30-40 € ból raktam össze, de simán elkérik a dupláját is. Ez szerintem egy izlése átalakítás ez öreg Xj 650 tankkal.
Egy ilyen vagy hasonló tankot már vettem, tényleg rá lehet rakni a az amúgy bazi széles hídvázra. A elös gumibakon kell faragni egy picit...
Nem tudom melyik czetka tank? Amit a szakál valakinek a 400-sára rakott ?
K.István ha jól tudom Te gyártottál kormánystabilizátorhoz konzolt és tapasztalatod is van. Kérdésem az lenne,hogy mennyire érdemes befektetni egy ilyen kínai "gagyi" stabilizátorba? Gondolom nem egy öhlins de érezhető a különbség vele és nélküle? Jó párszor szaratott már be a motor nagyobb tempónál szarabb úton és nagyon elgondolkoztam egy stabilizátoron de nem szeretnék 100ezreket rá költeni és nem is találtam a motoromhoz. Egy cb600f 2003-asról lenne szó.
Köszi a képeket !
Két dolgot is tanultam belőlük .Csepp tankot nem teszek rá, és szürke szín nem lesz rajt .A polírozást az álltalad is említett okból én is elvetettem . A só megmarja, aztán rondább lesz, mint feketén .Én a czetka tank, sárvédő,kerek lámpa, küllős kerekek összeállításban gondolkodok, színben meg egy ideje a metál méregzöld tetszik .Gumik meg a kockás, bütykös enduró gumik tetszenének .
De ha macerás, vagy drága lenne a komplett beszerzésük, akkor inkább marad a gyári állapot .Főleg hogy ma már úgy sikerült rendbe tennem, hogy már csak a fényezés, és a kipufogó cseréje van szinte vissza .A kipufogót amennyire lehet rendbe raktam, letömítettem .Szinte gyári hangja van .De ez csak ideglenes állapot, mert nagyon elrohadtak a dobok .
Már csak ezen a honosításon legyek túl, mert én még ilyet nem csináltam !
Itt a történelem egy morzsája. A kb eredeti állapot volt az eladás időpontjában, meg kb mikor vettem is. A köztes időben volt az Ural tankos, Pannónia sárvédős, bőr- nyeregtáskás átalakítás. Volt még rajta előretolt lábtartó meg T-kormány, de azok szépen visszaalakultak az eredeti verzióra. Kényelmes volt mz kormánnyal használva. Ezen még mindet kipolíroztam (ekkor zsinórban restauráltam magamnak és haveroknak a motorokat), aztán ahogy kell a só jól meg is marta. A fél motor le lett színterezve, volt vázvágás, aztán visszaalakításkor visszahegesztés. Törött motorként került az országba, ezért már nem a gyári szögletes műszerfala volt , meg a gyári szögletes lámpa. Át volt fényezve is, ilyen bordóban soha nem gyártották... A 27 lóval a világból kiment, de a gázkart kb digitálisan lehetett használni. Használtam rajta kombájn láncot, mz kuplungbovdent, házilag készített mosható légszűrőt. Javítottam benzincsap vákuummembránját ZUK ac pumpa membránból, olyan gumi került rám ami éppen volt...csináltattam bele 6. fogaskereket, cseréltem rajta szabadonfutót. A blokkot kb fél óra alatt a földre lehetett tenni a vázból.Öntöttem bele metabondot, autóba való GTX 3-as castrolt kapott mindig. Duplájára növeltem a olajcsere intervallumokat, mégis mikor megbontottam a blokkot ( szabadonfutó) soha nem volt viseltes egyik csapágya sem. Nem ette az olajat. kétszer csúsztam vele, Még a Haller utcában Pesten a sárga kerámiámról a vizes villamos sínekre hajtva kis szögben, meg Lovasberénynél a fehér aszfaltra 5-8 cm vastagon ráfolyt sárra rámenve felhőszakadásban. Fölálltam, "leporoltam magam", egyenesbe vágtam a motort, kicsit köszörültem, aztán már ment is tovább. Majd egy karcolás nem volt rajta, pedig se gomba, se bukócső... Kemény idők voltak!
(Ezért akarok megint. Láttam olyat hirdetve aki bütykös gumikkal használta itt németbe télen.)
Tanácsodat vagy ötletedet szívesen fogadnám és meg is köszönném.