szevasztok urak!
én a legutóbbi motorozások alkalmával azon morfondíroztam hogy vissza kéne rakni a gyári dobot a Bódis helyett.
nemtom miért. lehet unom már a hangját
Ha valami olcsó dobpárt, vagy valami "okos" megoldást tudnál a Yamahához, akkor szólj légyszi, mert pénteken már viszem műszakira . Utána minél előbb le akarom szedni róla a gyári sok lyukon pöfékelő dobokat . Szombaton motoroztam vele a hóban .
Én leo vince dobbal vettem a banditot.Olyan hangja volt,hogy majd elaléltam tőle,de lecseréltem gyárira. Hogy miért? Mert annak idején pont a kipufogó miatt lettem szerelmes a banditba.
Van olyan kémény, amit feltennék.
A yoshimura dual oval
Gyári katalógusból volt rendelhető, full street legal, nagyon jó a hangja, de nem tolakodó egyáltalán.
Amikor hirdettem a lovam, extrák nélküli áron hirdette, de leírtam, hogy milyen extrák vannak rajta és úgy mennyi az ára.
Jött a vevő, kicsit alkudott, pár extráról lemondott és vitte a vasat.
a megmaradt extrák meg majd szép lassan elkopnak.
a kibelezet repedtfazék dobokat nem szeretem és hosszú úton idegesítő is de egy jobb dob jót tesz könnyebb is és a bandit erősebb is tőle mivel a gyári dobbal is fojtva van , a legtöbb motor viszont egy nyitott vagy nyitottabb dobbal szarabbul megy hogy hangosabb az még nem jelenti hogy jobban megy általában piszkálni kell a karbikat is ahhoz hogy úgy menjen mint a gyári dobbal
Olyan jó olvasni ezt a dolgot, mert, hogy én is fizettem érte! Egy vevőt ez nem érdekel, köztük engem sem hatott meg, hogy az elöző tulajnak mi volt a perverziója. Neki is fent volt valami nem emlékszem milyen dob, kb hazáig volt fent a gépen, csomagtartó szintén, neked tetszik a ledes index, én ha fizetnének sem! Tehát a szépség is egy igen relatív dolog, kinek mi, neked kell a felni fényezés stb, én pont egy forintot sem adnék érte, hogy miért, mert nem a gyári küllem! Ilyen egyszerűek a dolgok, azért mert az elöző vasamon fent hagytam az olajozót nem azt jelenti, hogy drágább lett tőle hanem, hogy eladtam miatta, ezt ne feledjük el! Én is kiárúltam a mostaniból az ilyen számomra felesleges dolgokat amiket fentebb leírtam, más pedig örült neki, mert ez volt a "G" pontja, én meg azért mert nem rondította el a tervezett összképet!
"Azóta is ezzel a dobbal járok,és a motornak semmi baja."
Szedted szét? Mérted a belsejét?
Épp Frecska Úr írt egy cikket mérésekkel kapcsolatban, lehet tanulmányozni mi mindent kell mérni egy motornál, hogy az alkatrészt minősíteni tudjuk!Ez nem digitális technika ahol megy/nem megy.Itt még a haldokló cucokkal is pöfög a motor, igaz nem gyári paraméterekkel, de pöfög!Legjobb példa egy melóba járós simsonom, ahol már csak tolásra indult mivel szétesett a tűgörgős kosár, de nem volt időm kicserélni és úgy mentem melóba vele, tény a vége nyélgázon 50volt és bekajált 100 -n plusz 1litert....
Nem ma volt a benya se 400 volt....
Azon elgondolkoztál, ha felrakod a fos hurkatöltőd akkor megborúl a hőháztartás és melegebb lesz a kipu szelep ami folyamatos nyélgázon betudja idő előtt gyújtani a tüzelőanyag levegő keveréket ami aztán lefelé csapkodja a még felfelé tartó dugód és utána jön a sírás, hogy csapágyas lett a gép, mert a siklócsapágyra is hatni fog az erő!
Tény ehez határesetre kihegyezett sportgép kell és folyamatos nyélgáz, de működik.
Nem véletlen van a mai modern autókban, motorokban kopogás érzékelő szenzor!
De egy túragépnél is szará kophat a kipuszelep vezető és utána a szeleped találomra megy a fészekbe bele aztán a fészekbe táncolva, mint a részeg előbb utóbb betalál a közepébe...
Oké a kályhacsövedhez agyondúsítod benyával azt nem lesz plusz hő de a motor többet fog fogyasztani(nekem a fogam szokták húzni ha pénzt kel kiadnom a semmiért...) és a nagyobb szelepösszenyitású gépeknél még az egész nyomaték görbe is felborúl aztán csak a szerencsén múlik milyen görbéd lesz. Utána meg lesel, hogy körforgalomból kigyorsítva egy gyári dobbal picigázt húzva megindulnak ugyan olyan motorral mint a tied...
Az a hülye japán utcára tervezte a gépet így minden része oda ideális(környezetvédelem, nyomaték görbe, hangerő, tartósság, stb.)
Hangerőre meg annyit kíváncsi lennék mit szólnál, ha a szomszédodba járna egy motoros kufircolni kályhacsővel és a szexuális aktus után hajnali kettőkor mindig arra ébrednél fel, hogy indúl haza a szomszédodból...
Nyilván nem.
Viszont az extráid bárki számára használtan is elérhetőek, ráadásul elég könnyedén. (Úgy értem, nem yoshimure st4 tuning van a blokkodban, Kensei Sato aláírásával)
Pl nekem fontos volt a dobozrendszer. Nekem fel sem merült, hogy 180 ezerért megvegyem. Szorgalmasan nézegettem a képesmotort, meg a márkafórumokat, kb egy év alatt összejött a teljes givi rendszer, 140 literes térfogatban, szinte új állapotban, 60 ezerért...
Amíg felütöd a képesmotort, és 20-ért kapsz dobot, 10-ért túraplexit, Basy meg 12-ért csinál belső sárvédőt, addig hiába akarod drágán adni az extrákat, pénzt adni senki nem fog értük.
Kipufogó....én az első napon amikor átvettem a vasat egyenesen mentem Ceglédre és felrakattam a Finstert! Gyönyörű öblös hangja van, és közel sem ordítóan hangos! A gyári hurkatöltő egyenesen ocsmány,és villanyvarrógép hangja van! Szerintem az a japcsi aki megálmodta rá azt a förmedvényt,előtte este sok szakét ivott a barom!
Azóta is ezzel a dobbal járok,és a motornak semmi baja. A "bumszli" ronda indexeket igenis én is lecseréltem LED-es indexekre,mert nekem így tettszik! A gyári fekete ocsmány felniket meg lefújattam! Políroztathattam is volna,de a tökömnek van kedve állandóan utána polírozgatni!
A gyári ülést úgy szintén valami barom japcsi tervezte,aki együtt ihatott a kipufogó tervezőjével!
Szóval azért szerintem elég sok mindent lehet módosítani a gyári vason,hogy az normálisan nézzen ki!
én a legutóbbi motorozások alkalmával azon morfondíroztam hogy vissza kéne rakni a gyári dobot a Bódis helyett.
nemtom miért. lehet unom már a hangját