A link 17 perc környéke , ahol van egy elég jó diagram, ami szemlélteti, hogy az alapjárati keveréknek szinte végig hatása van a teljes fordulatszám skálán. Persze videó tartalmaz még pár hasznos infót is.
Biztos hogy váltótól jön? Mechanikus hiba zaját kelti, mikor eldugul az alapjárati rendszer részlegesen, vagy teljesen. Ilyenkor visszadurrog a légszúró fele, meg rángatja a vezérlést is az egyenetlen alapjárat.
Èn a karácsonyi szünetben megnyitottam a blokkot. Ha már kint van akkor pár óra komótosan szétvenni. Nekem kihajtó tengelyt kellett volna cserélni, de kibontáskor kiderült hogy a 4 fokozat fogaskereke is kéreghibás. Sajnos a kuplung tengelyén nem tudom cserélni a fogaskeréksort, mert a 2. fokozat fogaskereke zárja a sort, az meg úgy van rásajtolva. Ha le is tudtam volna venni, akkor is kellett volna egy prés + szerszám ami egy tizeden belüli pontossággal sajtolja vissza pozícióba. Olcsóbb meg egyszerűbb volt venni még egy komplett váltót, meg kapott egy komplett kuplungot is (kösz az infót Tasi), mert úgy szét volt baszva külső kosár bordái a lamellák által, hogy ilyet még én sem láttam. Úgyhogy ebből a öreg generácioból is sikerült találni olyan váltót aminek az 5. a másiknak meg a 4. fokozata búg a kéreghiba miatt.
Amúgy a tapasztalatom az , hogy a blokkfelek ha nem voltak bolygatva, elég jól zárnak. Vagy volt olyan hogy kicsit lazább volt egy csavar, azt visszahúzva nyomatékra megszűnt a gyöngyözés. Èn inkább a főtengely szimmeringre vagy kihajtó tengely -váltótengely szimmeringre gyanakodnék. Újratömíteni hőálló pasztával, kiadagolva egy vastagabb fecskendővel minimálisan felhordva a felületre, nem nagy történet.
Ez milyen jó mennydörgés fülessel hallgatva!
Az alapjárati keverék jóságára üveggyertyával könnyű ránézni, ennél a hengerfejnél egyszerű is használni.
Milyen szép és izgalmas dolog is ez a motorvásárlás !Tegnap én is elmentem 270 km távolságra, hogy veszek egy Suzukit . Aztán egy kis erődemonstráció után átvettem 5000 ft-ot kárpótlásként a kis patkány eladótól,aki durván átvert a telefonba .Aztán, ha már ott huzkodunk magunk után egy motorszállító utánfutót, csak nem jövünk haza üresen, így elhoztunk egy Yamahát egy pesti motoralkatrész dílertől !
Lehet, hogy ismeritek is ?!
Nos a takarítását nem vitték túlzásba,jobbra,balra is borult már,viszont ezek mellett korrektnek tűnik,ha szépen jár,nem füstöl kéken,500-at megérhet. Első motor neked?
és ha nincs oldal támaszon akkor mi van ?
ha a block feleket nem a kelő helyen és vastagságban kented meg , baj lesz belöle ........... lehet főtengő csapágyas igen hamar... és lehet válto olajozási hiányoság ......... minmdenkép ki kell deriteni honnan izad ....
szokot olyan is leni ,hogy a hengerfej alol az 0 gyürük át eresztése miat végig oson az olaj és csak azt látod hol csőpen ........... ez sem jó ... hísz ilyenkor a vezérlés csapágyai nem kapnak megfelelö olaj nyomást ........... Tasi
Szekszárd és környékéről nincs véletlenül valaki aki tudna erről a mociról valamit, vagy esetleg lecsekkolná
Beszéltem egy hölggyel, túl sokat nem tudott mondani, nem értett nagyon hozzá... Magyar a motor, "szép, a gumik látszik a minta" Amúgy erről lenne szó. és valóban innen nem tűnik rossznak.
Még új vagyok itt és az sem biztos, hogy jó helyen járok, de hátha tudtok segíteni...
Egy 1983-as GSX1100ES-em van (olyan min K.István-é, csak 2 évvel idősebb).
12 éve van nálam, 10 évvel ezelött fel lett fúrva mert ette az olajat és utána félre lett állítva szétszedett állapotban. 8 évi állás után (mivel sikerült beindítanom: http://www.youtube.com/watch?v...) elkezdtem összerakni. Szabadidő hiányában egy év alatt sikerült... Tavaly motoroztam is vele pár ezer km-t.
Téli karbantartás címén nekiálltam pár dolognak (karbi sor felújítása, lábtartók visszahelyezése az eredeti helyre).
Van 3 dolog amiben tanácsot szeretnék kérni, hátha találkoztatok ilyennel, vagy van ötletetek:
1. oldaltámaszon alapjáraton pattogó hang jön a váltóból kb 2..3mp-enként. Érdemes ezért szétszedni?
2. a blokk bal oldalánszivárog az olaj, sajnos nem látszik, hogy honnan jön, de valószínűleg a blokk alsó és fölső felének illesztésénél. Mekkora szívás szétszedni, újra tömíteni?
3. szélvédelem... régen fejidom nélkül használtam, de most felkerült rá a gyári idom ami elég keskeny. Mellette eljön a menetszél és a kezem a bukósisak állrészéhez vezeti. 90 fölött már zavaró (rángatja a sisakot és zajos is).
Még törpölök az öntapis csőrögzítőn a lengőkar belső oldalára.Se igazából nem tom ellenál e egy sima kétoldalas cucc az időjárásnak.
Ha ideér felrakom és kiderül minden.
"megint bicajozzunk, mint amikor itt volt a SZAKÁLÚ bácsi" ;-);-);-);-);-)
Èn a karácsonyi szünetben megnyitottam a blokkot. Ha már kint van akkor pár óra komótosan szétvenni. Nekem kihajtó tengelyt kellett volna cserélni, de kibontáskor kiderült hogy a 4 fokozat fogaskereke is kéreghibás. Sajnos a kuplung tengelyén nem tudom cserélni a fogaskeréksort, mert a 2. fokozat fogaskereke zárja a sort, az meg úgy van rásajtolva. Ha le is tudtam volna venni, akkor is kellett volna egy prés + szerszám ami egy tizeden belüli pontossággal sajtolja vissza pozícióba. Olcsóbb meg egyszerűbb volt venni még egy komplett váltót, meg kapott egy komplett kuplungot is (kösz az infót Tasi), mert úgy szét volt baszva külső kosár bordái a lamellák által, hogy ilyet még én sem láttam. Úgyhogy ebből a öreg generácioból is sikerült találni olyan váltót aminek az 5. a másiknak meg a 4. fokozata búg a kéreghiba miatt.
Amúgy a tapasztalatom az , hogy a blokkfelek ha nem voltak bolygatva, elég jól zárnak. Vagy volt olyan hogy kicsit lazább volt egy csavar, azt visszahúzva nyomatékra megszűnt a gyöngyözés. Èn inkább a főtengely szimmeringre vagy kihajtó tengely -váltótengely szimmeringre gyanakodnék. Újratömíteni hőálló pasztával, kiadagolva egy vastagabb fecskendővel minimálisan felhordva a felületre, nem nagy történet.
Ez milyen jó
mennydörgés fülessel hallgatva!
Az alapjárati keverék jóságára üveggyertyával könnyű ránézni, ennél a hengerfejnél egyszerű is használni.
Lehet, hogy ismeritek is ?!
Hétvégén megyek majd haza Nyíregyre, lehet hogy ezt meg is nézem. Sajna a képei nem nagyíthatóak.
https://www.facebook.com/media...
ha a block feleket nem a kelő helyen és vastagságban kented meg , baj lesz belöle ........... lehet főtengő csapágyas igen hamar... és lehet válto olajozási hiányoság ......... minmdenkép ki kell deriteni honnan izad ....
szokot olyan is leni ,hogy a hengerfej alol az 0 gyürük át eresztése miat végig oson az olaj és csak azt látod hol csőpen ........... ez sem jó ... hísz ilyenkor a vezérlés csapágyai nem kapnak megfelelö olaj nyomást ........... Tasi
Beszéltem egy hölggyel, túl sokat nem tudott mondani, nem értett nagyon hozzá... Magyar a motor, "szép, a gumik látszik a minta"
Amúgy erről lenne szó. és valóban innen nem tűnik rossznak.
Még új vagyok itt és az sem biztos, hogy jó helyen járok, de hátha tudtok segíteni...
Egy 1983-as GSX1100ES-em van (olyan min K.István-é, csak 2 évvel idősebb).
12 éve van nálam, 10 évvel ezelött fel lett fúrva mert ette az olajat és utána félre lett állítva szétszedett állapotban. 8 évi állás után (mivel sikerült beindítanom: http://www.youtube.com/watch?v...) elkezdtem összerakni. Szabadidő hiányában egy év alatt sikerült... Tavaly motoroztam is vele pár ezer km-t.
Téli karbantartás címén nekiálltam pár dolognak (karbi sor felújítása, lábtartók visszahelyezése az eredeti helyre).
Van 3 dolog amiben tanácsot szeretnék kérni, hátha találkoztatok ilyennel, vagy van ötletetek:
1. oldaltámaszon alapjáraton pattogó hang jön a váltóból kb 2..3mp-enként. Érdemes ezért szétszedni?
2. a blokk bal oldalánszivárog az olaj, sajnos nem látszik, hogy honnan jön, de valószínűleg a blokk alsó és fölső felének illesztésénél. Mekkora szívás szétszedni, újra tömíteni?
3. szélvédelem... régen fejidom nélkül használtam, de most felkerült rá a gyári idom ami elég keskeny. Mellette eljön a menetszél és a kezem a bukósisak állrészéhez vezeti. 90 fölött már zavaró (rángatja a sisakot és zajos is).
Köszi a segítséget!
Ha ideér felrakom és kiderül minden.