Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A guminyomasra majd figyelj oda, mert havonta oyan fel bart elereszt elol-hatul.
Sziasztok!

Vélemény, tapasztalat az AP fékbetétekről? Magát a márkát tudom hogy jófajta, csak hát még nem volt motoros tapasztalatom vele...
A ZSU Kft.-nél ezt adták gyári minőségnek.
Bakker, ez mekkora sztori!
De most komolyan, miért nem boritottad rá az eladóra?
A mécses index megvan, átveszem az ötletet.
Majd este dobok fel pár képet a régi gépröl, hogy legyen min mulatni. Ez egyfajta akasztják a hóhért történet is lehet, mert manapság amiröl "papolok", hogy nem kéne, na ezen a gépen én azt mind megcsináltam...
Igaz hogy akkor még nem voltak ilyen fasza motoralkatrész dealer-ek mint manapság , max a MZ Jawa alkatrészekböl lehetett újat kapni, és igen így lett, hogy egy régi bojler oldalából egy darab 50x50-es L -profilba "belekalapáltam" tarpéz alakú lemezt, majd nagy kínok árán, ívvel vegígégettem hosszában ( ma lehet rm-böl csinálnám), felhegesztettem a gyári dobról levágott felfogatófüleket, aztán neolux-al lefestettem. Mostanság is ezen gondolkodom, annyi különbsággel, hogy gyári kódot is ki kéne vágni, és belehegeszteni a dobba, hogy itt németben se legyen vele gond...
A párod biztos nagyon oda lehet érted, vagy tényleg nem lehet messze az állomás, mert teszt szerint (92-es motorkatagólgus, vagy 91) azt írja, hogy vezetö ülés páratlanul kényelmes, de a hátrafele elkeskenyedö utasüles már nem egy leányálom!
Már keresem azokat a szögeket, és majd úgy állítom a garzsba, hogy elsőre mindig abból a szögből lássam meg .
Kezdek abban gondolkodni hogy a kerek lámpán és a másik dobon kívül a többi részét hagyom gyáriba .
Sima vaslemezből hajlítottad a dobot, és festetted ?
A motor már tetszik és tényleg nagyon kényelmes,meg olyan kis kezes jószág .Tegnap nem bírtam magammal és elmentem vele a párom elé a buszhoz hogy zaza hozzam . Nagyon dicsérte az ülését .
Ezzel az üzlettel csak te jártál jól...
Vannak bizonyos szögek ahonnan nézve szép ez a motor. Viszont ráülve úgy sem látszik, és kategóriája egyik legkényelmesebb ülésével és vezetési poziciójával rendelkezik. Sajnos a kupija az enyémnek 10 éves korában lerohadt anno, egy 30 éves motornál nem hiszem, hogy elvárható lenne a makulátlan hangtompító rendszer, föleg hogy legolcsób ajánlat is a rendszer teljes vagy részleges cseréjére vetekszik a motor értékével. Èn 15 évvel ez elött is levágtam a dobot róla , és 1.5 mm lemezböl sodortam egy azonos trombitát , az eredeti dob végét meg beleperemeztem a sodort dobba. Üres volt, de olyan szépen szólt, hogy azóta sem hallottam olyan zenét.
A neten érdemes körülnézni, hogy mennyire univerzális ez a motor, és milyen frappáns átalakításokat is lehet rajta csinálni. A sajátomat régebbi generációs kerek müszerfalallal (mint a linkelt hirdetésben is van), meg kerek lámpával fogom újra talpra állítani.
Ùgy gondolom, egy 30éves , de 30 ezeret futott motor nem sok problémával fog megajándékozni.
Köszi, akkor holnap már itt is lesz .
Mindjárt állok neki a tükrök, indexek festésének, polírozásának, meg a kipufogó tömítésének .Estig szerintem a tank és idomok festésén kívül minden olyan lesz, mint új korában .És nem is értem hogyan, de ez a ronda forma motor már kezd tetszeni . Vagy csak megsajnáltam ?!
A" szakálu bácsinak" nagyon tetszett, ahogy lelkesen segíteni akartak neki, és hordták ki a futóra a motor mellé a kerekeket, dobféket, egyéb alkatrészeket. Ha még maradunk kicsit, pzposra rakott futóval jöhettünk volna haza !
Gyertyak uton!
Húú, ezt is néztem !Láttam az össze-visszaságot a motoron, és a felejtős pakliba tettem .Amit te hoztál, már szépen jár,csak a két dob motorblokk alatti összekötésénél kell a kifújást megszüntetnem, és mehet műszakira .Köszi a gyors alkut,így eltudtam hozni, legalább a napom, az utam nem veszett kárba .Már tegnap dolgoztam rajt, hogy minél előbb a lehető legszebb formába legyen .Ahogy tünnek el a karcok róla, úgy simulnak ki a vonásai .Persze ettől formailag még nem lesz szép motor, de ilyennek is kell lenni . Mint egy tégla, olyan gömbölyű .
Ilyenkor mosolygok magamban a vevői oldalt nézve mikor kijelentik "használt járművet veszek csak mert az újon csak bukom"

Elnézve a használt piacot akkora átbaxás van legalább 90%-ban hogy én semmit nem vennék mert lehazudják mégy a gatyát is rólam.
Ha legközelebb motorvásárláson kapom magam én biz drága ugyan de csak újat.
Ez is figyelemre méltó darab.

Èn is találtam gyönygszemet. A következö egy részlet a levélböl amit írtam az eladónak:
" Nekem feltünt, hogy ebben a tipusú motorkerékpárban egy dupla vezermütengelyes motornak kéne lenni, mely hengerfejnél is masszivan rögzítve van a vázhoz, mivel teherviselö elem (kvázi a motor és váz együtt adják a szükséges merevséget futómünek). A képen látható eröforrás tudtommal a korábbi bölcsövázas XS 400-ast hajtotta. Akárcsak a müszerfal is erröl a tipusról való, talán a lámpával, és kipufogó rendszerrel együtt... "
"Nem kívánok kellemetlenkedni, de nehéz elmenni szó nélkül az ön tulajdonában levő konstrukció mellett. A pl a Németországból behozott járműveknek a forgalmija nem tartalmaz motorszámot, ha egy jármű motorhibás lesz, azt komplett lehet cserélni minden szankció és adminisztrációi nélkül. Gondolom mikor a szóban forgó járművet behozták akkor került ilyen szakszerűtlen átalakítás alá. Nyilván utána a szemlén, dokumentálásnál, már a benne levő blokk adatait vették fel. Ennél a típusnál emlékeim szerint a váz és motorszám teljesen megegyezik. Pl *12 E 003558* a váznak és motornak is a száma.
Ez csak "dokumentálási" kérdés, ettől még lehetne jó a motor. Sajnos azonban beépített motor szelepdeklin levő rögzítés pontja eredetileg csak arra szolgálna hogy a bölcsővázban több ponton legyen rögzítve, de nem arra hogy azon lógjon átvéve a hiányzó első rögzítési pont terhelését is, és az amúgy eredetileg vázat komoly mértékben merevítő funkciót is. Az eredeti blokknak hengerfejen van két oldalon két szilárd felöntés mely egy-egy igen merev lemezalkatrésszel kapcsolódik a kormánynyak után a vázhoz. Jelen konstrukció szelepdekli felfogató szeme túl van terhelve, akárcsak a váz a hátsó teleszkóp becsatlakozásánál...

http://www.cmsnl.com/yamaha-xs...

Mindig letaglóz ez a fajta Magyar "leleményesség" . "

Igazából ö csak egy áldozat, de jeles példája annak is hogy a vizsgaállomások mennyire inkonpetensek. Az eredetiségvizsgáról meg ne is beszéljünk...az eladó elmondta hogy ö így vette, egyezik a motorszám a vázszámmal, vagyis akkor azt szépen magyarosan átütöték. Na ehhez a géphez találjál váz szám alapján alkatrészeket...
Szép történet..

Mondjuk az a motor amit úgy hirdetnek, hogy működőképes..hát az nem sok jót sejtet
Egy t-t kihagytam .
Helyesen: (de nem az eladót)
Egy GS 400-ast néztem az Apródon .
http://aprod.hu/hirdetes/suzuk...
Telefonon többször is beszéltem vele, ahol sokat faggattam a motorról .Direkt a lelkére beszéltem, hogy őszintén mondja el milyen állapotban van a motor, hiányosságok, sérülések, egyebek .Mondtam neki hogy nagy távolságról megyek, ne legyenek utólag félreértések .Talán mondanom se kell, minden nagyon frankó, minden jó volt a telefonba .Kivéve, hogy az ülést majd át kell huzatni .
Megérkeztünk .Tolja ki egy fészerből,nagyon szük helyről hátrafele a motort .Rajtam meg valami különös érzés kezdett el uralkodni egyre jobban, ahogy lassan tárult fel a motor egész valójában, egyre szűkülő szemeim előtt .Mondjuk hogy átbasztak .
A bal tükör letörve,a kuplungkarról, jó nagy darab önvénnyel együtt .A tankról egy helyen leverődve a festék,meg a gitt, alatta látszik olyan igazi mély, Méh-telepi rozsda .A kipufogókönyökek toldozva, és a dobok is hozzá hegesztve .A dobra tenyérnyi alu lap foltnak ráhajlítva, és olyan kis aranyos "apró"1.5cm nagyságú popszegecsekkel rá fogatva .Az ülés alján, a fém lap szó szerint el rothadva, törve .A hátsó indexek valami csopper lámpa ernyős változata .És akkor jöjjön a lényeg ! Hiába mászkáltok ti minden féle motorokat venni, ilyet ti úgyse láthattok ! A két első index sárga burái helyett ami a tea mécsesek alján van piros műanyag kehely, az csak úgy elölről bele dugva . Ezek után szinte lényegtelen apróság, hogy a kormány nyak aljától lógot pár 20-30cm hosszúságu vezeték csak úgy céltalanul .
No, hát akkor jöjjön a muzsika, induljon a motor .Az újnak hírdetett akksi pár erőtlen tekerés után feladta végleg .Semmi baj, van berugó is .Rugásra indult is . Egyik henger, a másik néma csend .Aztán az első is csend .Megint rugdosás, (de még nem az eladó) Aztán elindult mindkét henger ! Csak hát az egyik henger egy idő után elkezdett kedélyesen pipálni, szép kis füstel .Melegítünk, én már izzadtam .Már teljesen melegek a hengerek, de csak nem lehet gázt húzni, míg végül le is állt .Ennyi idő után már egy jó akksi ujra tudná indítani, de nem ez . Már meg se moccant tőle . Akkor ugye töltés se nagyon lehet .
Itt már rájöttem, hogy alkunak sincs semmi értelme, mert ez a motor még ingyért se kellene .Ez csak arra való, hogy ráhajlítsam a gazdájára . Ezt a tervemet mondtam is neki, miután közöltem vele a felháborodásom, és hogy anyagilag muszály lesz neki támogatni a bezinköltségünk, és erre felháborodottan reagált .Aztán volt egy kis cirkusz, mire megtört, mert én hajthatatlan maradtam .De nem mert hazulról pénzt kihozni,mert már a felesége se állt a pártjára, így azt mondta menjünk a boltba, ahol kér pénzt .Ült bele a bazi nagy drága terepjáróba, és mondta hogy majd menjünk utána az autóval, ami mögött ugye még egy futó is volt .Nem jött be neki a trükk, mert előbb beültem az autójába, mint ő .Aztán még ott is az értésére adtam, hogy ne próbáljon trükközni . Bement a boltba, hozott ki pénzt, de, nem adta oda, hát elvettem tőle . Ezek után már kicsit lehiggadtam, és elláttam pár tanáccsal az üzleteléssel kapcsolatban, és eljöttünk tőle .
Lehet a tolóvillák, meg a kukactengely van annyira megkopva, ahogy Tasi írja, hogy fogaskerekek kapcsolókörmei sebességbe rakás közeli helyzetbe kerülnek...Mivel gondolom ezen a részen még nem volt bontva a blokk.
Az enyém hasonló állapotban volt amikor előszedtem...
Hajrá!
A váltó nem volt szétszedve, legalábbis jó ideje nem. Kopás lehet, vagy amit másodiknak írtál.
Köszi! Ezt lehet, hogy megnézem...
Jó kis videó. Karbi állításban van már gyakorlatom. Skoda 120-as blokkra rakatam már CB400-as CV karbi sort, Favorit blokkra meg 600-asét.
1/ a válto tengelyből ki hagytatok egy hézagolo lemezkét ez tud ilyet csinálni // sebeségbe szeretné tenni magát /
2 / a program tengely végén a leszoritó hold fel lazult ../ oldalra dölve a villák el mozdulnak és el huzák a fogaskerekeket is /
3/ egy szerüen ki maradt szerelés közben egy hézagolo a válto tengely végéről ,vagy a fogaskerekek közti darab



csinált ilyet tavaj egy 1200 bandita nálam oldal támaszon vagy döntve kereget ............ ott a vezérmü lánc feszitő iv alján lévő két kis pöcök volt szét darálva
Igen biztos, hogy váltó adja a hangot. Én is attól féle, hogy ha szétszedem, akkor szopóágra kerülök...
A blokkfelek nem voltak bolygatva, de sajnos a hengerfej tetején lévő kis fedél alatt egy olyan tömítés volt ami a kartergáz elvezetést elzárta (így vettem) és valahol el kellett mennie a nyomásnak...
A csavarok meghúzását még leellenörzöm...
A generátor fedél felöl jön az olaj, de azt már pasztával újra raktam, már csak a két blokkfél ereszthet azon a környéken...
A "mennydörgés" gyári formájú valami olasz utángyártott kipufogóból jön (van hozzá TÜV papir is), pedig hangosabb a széthullott 4:1-be sport kipufnál is ami volt elötte.
Üveggyertyám van (vagy 25 évvel ezelőtt vettem :O) ).
Ha nincs oldaltámaszon akkor nem kattog. Olyan mintha a váltóban egy tengely el tudna mozdulni tengelyirányban és a fogaskerék valamiben megakadna.

A blokk nem volt széthúzva, a teteje nem ereszti. Bal oldalon a generátor fedél környékéről jön, de onnan is csak annyira izzad, hogy a cipőm orrát összefröcskölje...
Dehogy kell, ne legyetek ennyire rosszmájuak
Majd hétvégén tudom a kezembe venni mikor megyek haza, de gondolom, hogy jó, mert a legjobb emberem küldettem érte!
Megvettem a komplett tömítéskészletet is a blokkhoz.
Nagy szívfájdalmam, hogy még a karácsony előtt, az ebay-en vett gyári bontott kipu nem érkezett meg. Az eladó más címre küldte, onnan meg nem érkezett vissza. A pénzt elvileg visszakapom, de kipufogóm még mindig nem lesz...Ehhez a modellhez meg már ugye rég nem gyártanak...

Olvastad a privátba küldött levelem? Nagyon kíváncsi vagyok?
köszönöm !
Találtam egyet , de mennyibe kerülhet a posta ?