Amikor felcsikosodik, mindent kipróbál az ember. Levettem a csapágy éléböl, raktam bele kevesebbet "futott" bontott csapágyat. Vettem újat is, de azt csak az új krómszárhoz raktam be. Aztán kihajítottam az egészett, és raktam bele egy komplett bontott telopárt, és imádkozok, hogy egy 50-60 ezer km-t el tudjak vele menni.
Szerintem féktárcsák ingadozó fékereje sincs jó hatással a krómszárra, mert sokkal nagyobb dinamikus igénybevételek szuperponálódhatnak egymásra, mikor "rázza az elejét" ...
Cseréltél benne csapágyat?
Pl egy havernak eldurrant a szimmeringje kb 80e km után a villában.
Nem tétel, és csináljuk meg jól alapon vett bele gyári új csapágyat is, az meg összecsíkozta a krómszárat, pont mint a Tiédet. Érti a dolgát, motorszerelőként dolgozott évekig. Erre egy itthon elismert futóműmágus azt mondta, hogy ez előforduló jelenség, ha a használt szárhoz teszel egy új csapágyat, a miértjét nem tudta Ő sem megmondani.
Itt jó esetben pár mikronról beszélünk, ami ha figyelembe veszem berohadt állapotban milyen bemaródás lehet, nem oszt-nem szoroz.
Hja elég vékonyak mostanság rétegvastagságok, 5-6 óra polirozással eltünik egy krómréteg, aztán alatta kifigyel a réz vagy a nikkel...
Azóta sem hallottam senkitöl magyarázatot miért csikozódnak fel a hossz irányba a becsúszószárak? Oválisak lesznek, szögletesek lesznek mikor pl fékezés hatására deformálódnak, és ekkor "él" mentén fekszenek fel?
Én óvatosan polírmáguskodnék. Mert a végén fényes lesz, aztán meg lötyög a csapágyban.
Hallottam egy csávóról, aki elpolírozott egy leömlőt meg egy villa krómszárat is
Amúgy valami eredménye van a dolognak, mert gsx 1400-nél rendszeresen kibontom a lengővillát, és leápolom lengővilla csapágyait, és még 85 e km felett is jópofák!
Na... Nem hagyott nyugodni, újra szétkaptam és az általad javasolt filckoronggal meg egy kis pasztával "lepolíroztam" a beverődést a csapokon. Megnyugodott a lelkem...
Abszolút érthető. Rögtön mindjárt garázskulcsot is másolj neki? A megbeszélt helyen pedig "seggpróba" kizárólag kulcs nélkül. Próbaút pedig a vételár teljes lerakásával. Ha gáz van, megvette. Ennyi.
"és azonnal megértette "
Ö is megértette, hogy nem lesz olyan egyszerü!
Miért nem hívod vissza egy másik teloról, hogy nem e tud olcsón Bandit alkatrészt ?
A múlt héten volt egy érdekesnek tűnő hívásom.
Az illető a motor ügyében telefonált.
"Felírnám a pontos címet ahol a motor van..."
Mondom neki hogy pontos címet nem szeretnék adni és senkivel nem találkozom a garázsomnál,beszéljünk meg egy időpontot és egy helyszínt és odamegyek a géppel.
Azóta nem hallottam róla...
Lehet hogy felesleges para, de nekem megütötte a fülemet ez a fogalmazás..Pontos cím, ahol a motor van..
Nem ahol meg lehet tekinteni, nem a kérdés hogy mikor, meg úgy általában...
Lehet hogy túlreagáltam, de érdekes, azóta nem jelentkezett és semmi nem volt fontos a telefonban, csak hogy hol van a gép?
Persze volt akinek ugyanígy elmondtam hogy nem a garázsnál fogok vele találkozni és azonnal megértette .
Van itt azért más dolog is. Alu hegesztésekor a rákfene a biztonságos "gázpárna" a hegesztés körül (oxigén kizárása) másik oka az, hogy az alumínium képes begyulladni és elégni mint a magnézium. Ívfény hőmérsékletén ez a reakció már beindulhat. Az alu durva dolgokat tud művelni, nem véletlenül alkalmazzák pl. a púder finomságú porát robbanó anyagokhoz keverve. A robbanás sebességét a többszörösére növeli.
Ez az awi előtti, "fatengelyes" módszer volt, komoly szerkezet hegesztésére nem jó valóban, Pisti felületi hibákat szeretne kitölteni és síkba csiszolni, arra írtam.
"olyan hirtelen elvezeti a hőt, hogy nem tud megömleni az anyag, majd aztán az egész roskad össze."
Az egyik probléma a hővezetés, a másik meg az oxidréteg, ami mindig ott figyel az alu felületén.
Igen, kb. ez a probléma. Azért is csinálják leginkább awival. Hirtelen nagy hő kis felületen, és az ív meg át tudja törni az oxidréteget.
Szerintem féktárcsák ingadozó fékereje sincs jó hatással a krómszárra, mert sokkal nagyobb dinamikus igénybevételek szuperponálódhatnak egymásra, mikor "rázza az elejét" ...