Három éve a kollégámnak műszak elején kifordult a térde. Mielőtt elvitték dokihoz, megkért hogy munka után vigyem haza a Simsonját. Se önindító, se index, Bandi után olyan volt mintha egy macskára ültem volna, de mégis..... Visszajött mindaz, amire 1980-ban annyira vágytam, a Verhovinám után egyszer volt alkalmam egy "Doxa" Simsonon menni pár kört és majd a nadrágomba lőttem. 80 óta nem ültem ilyen kis műszeren, de fülig ért a szám amikor hazavihettem! Ez az az érzés, amit egy kívülálló soha nem fog megérteni.
Na igen...
A klasszikusabb volta miatt választottam a Banditból is a kerek lámpás naked kivitelt. Mert nem egy űrrovarra hasonlít a fejidom mint az újabb gépeken.
Ami pár évig persze korszerűnek hat de aztán? A kerek lámpás képét kivágtuk anno gyermekkorunkban az autó-motorból és lesz kerek lámpás motor 20 év múlva is...
A Triumph...Nos jó lenne kicsit lokálpatriótábbnak is lenni. Európaiként Európai terméket vásárolni...Majd meglátjuk. Mindenesetre rajongok a klasszikusokért .
"Régóta nagyon tetszik, de kicsit félek én attól a sor kettőtől hogy a Nagy vizes testvér után ....Nehogy a szépség mögött elvesszen az élmény."
A motorozásban (szerintem) van egy nagy adag exibicionizmus. Hiszen racionális érvek mellett haladva, ki akar "utazni" egy önmagaban instabil, amúgy meg komoly dinamikus irányváltoztatásra képes masinán?!
Ugyanakkor paradoxon, hogy ezt erösen üti az, hogy ez egy tucatmotoron valósul meg sok esetben. Tehát hogy magasabb szintre emelödjön a jóérzés foka, kell hozzá valami olyan ami egyedi és kevés van belöle. Ami pedig itt most szóban forog, azt hiszem komoly eséllyel indul ezen a megmérettetésen. Már pusztán abból fakadóan, hogy teljesen szembe megy a mai kaptafákkal. Hagyományos, klasszikus idötálló jegyek, kevés müszaki anyag (müanyag), ötvözve a kor fejlett technológiájával. Biztos nem olyan kifinomult mint egy Honda XX, de lélek van benne, ami elkisér az úton, igy nem érzed magad soha egyedül. Nem csak egy gép -eszköz, hanem társ is egyben. Mostanság kevés dolog tudja ezt.
Kövezzetek meg az OFF-ért, de ma reggel amikor nyitottam a boltot, elsuhant egy Triumph Boneville mögöttem kék-fehérben...
Majdnem kiesett a kezemből az a három palack energiaital olyan szép volt.
Azt hiszem bele kell húzni a tippmixbe
Régóta nagyon tetszik, de kicsit félek én attól a sor kettőtől hogy a Nagy vizes testvér után ....Nehogy a szépség mögött elvesszen az élmény.
Mit lehet kapni otthon 70 ezerért? Képed van róla, vagy szupertitkos?
Azt hittem te vetted meg tegnap 550 Katanát 301 €-ért. Arra nekem is megremegett a kezem, de most tényleg már a szekrény tetején is motor van, nem tudok többet elrakni, még elbontva sem.
A múltkor is egy 550-es bizniszeltél?! Nekem a duplája (1.1) jobban tetszik! Talán egy 650 G Katana még hűtő mögött elférne valahogy.
Gondolom kevesebbet mint a banditok meg az 1.4-es.....
Mindegy is,ezt a váltó témát elqrta a Suzuki.
Ezzel a teszt dologgal is úgy vagyok,hogy amit saját magam érzek az az igazi,ennek ellenére azért olvasok,bár minden ilyen írásban 2-3 értékelhető mondat van,ami a lényegre mutat az adott motorral kapcsolatban.
Èn ilyen számokat nem tudok, csak néhány barátom tesztje marad meg bennem, amit átéltek, vagy olvastak, aztán megosztottak. Nem olvasok semmilyen folyóiratit, szaksajtót, nem érdekelnek a tollforgatók szpozorokkal megvezetett véleményei, meg pár száraz adat.
Erről már sokat beszéltem , nem tudom melyik forumon ! ,, minden esetre azok a Suzukik amiken a szoro olajozáson kivűl valamilyen más olajozást is kapnak a f kerekek ott nincs ilyen probléma !
Most épitek egy ecomomi gigxert pupos 1052 ccm 76 mm hengerel modositott vezérlés , a olajpumpa hütő nyomorészéről egy réz 5 mm fékcső segitségével mind az öt válto fogaskerékpára olaj föcsköléses ,nyomásal olaj fog kerűlni , ,, ezen kivül két hayabusa dob , 2* 2 gyujtás , 1.5 mm körcikelyel modositot lőketü főtengövel ,, tehát 59 mm helyet 62 mm löketel a 1262 ccm re növelve modositott 40 mm karbival
a gigxerem gyári blockja 193 400 km után el halálozott 125 psi marat a 200 ból nekem is ki verödött egy válto fogaskerekem a 0. 05 dugo hézag 0.21 re sikerül kopni érdekes modon a a föcsapágyak és a hajtok jól birták
a cél egy általános max 5 liter fogyasztásu gigxer kb 130-140 loval és 150-160 nm -rel tavaszra remélem meg leszek vele
2 db pupos 1.1 blockól egy 1400 gsx és egy w 1100 blokból fogom faragni ... ha sikerül
képeket majd tolok
Mivel kisebb a (értelmes) fordulatszám tartomány, gondolom a olajszivattyú is úgy van áttételezve, és már kisebb fordulaton felépíti a megfelelő nyomást , meg mennyiséget.
Másrészről, láttatok már 100 ezer km-t futott choppert sokat? A legtöbb pár 10 ezer km-rel van még 20 évesen is piacokon, vagy vezethetetlensége miatt fejre állították, mielőtt megöregedett volna.
Csak azt gondolom, hogy ezen okoskodás mentén a liter feletti alul nyomatékos hosszú áttételű Suzuki 4 hengeres motorok annak ellenére, hogy a motor karakterisztikája támogatja, nem szolgálja a váltó hosszú életét chopperes üzemmódban.
Nem-nem. Ez is csak azt az okfejtést támasztja nekem legalábbis alá, hogy az alul szépen -nyomatékosan dolgozó suzuki eröforrások lehetöségét nem támoagtja az olajzási rendszer elegendö kenéssel a váltónál. Ìgy hosszútávon kifizetödöbb az alacsonabb fokozatban, kissé fordulatszámgazdabb vezetési stilus.
Az gsx 1100 F tipusnak volt olyan rövid áttétele nem? Annál kéne keresni ilyen hibát?
Ez az 80-as GSX 1100 -es is 15/42-es szekunder attétellel gurult. Alacsony volt a Motor fordulatszám kisebb sebességeknél.
Lehet ez lehet a nagy költöi kérdésre, hogy vajon a többi nagy vas, mint XJR 1300, vagy CB 1300 és társai miért pörögnek jobban, hogy szinte már szédülnék rajta, és miért nincs bennük overdrive 6. fokozat, akárcsak a FJR-nél?!
Tudom sokaknak a könyökén jön ki a váltóprobléma. Az imént vettem egy 1980-es gyártású Suzuki GSX 1100-es váltót pittinges 5 -ös fokozattal!
(nekem csak a kihajtó tengely kell, remélem... )
A klasszikusabb volta miatt választottam a Banditból is a kerek lámpás naked kivitelt. Mert nem egy űrrovarra hasonlít a fejidom mint az újabb gépeken.
Ami pár évig persze korszerűnek hat de aztán? A kerek lámpás képét kivágtuk anno gyermekkorunkban az autó-motorból és lesz kerek lámpás motor 20 év múlva is...
A Triumph...Nos jó lenne kicsit lokálpatriótábbnak is lenni. Európaiként Európai terméket vásárolni...Majd meglátjuk. Mindenesetre rajongok a klasszikusokért .
A motorozásban (szerintem) van egy nagy adag exibicionizmus. Hiszen racionális érvek mellett haladva, ki akar "utazni" egy önmagaban instabil, amúgy meg komoly dinamikus irányváltoztatásra képes masinán?!
Ugyanakkor paradoxon, hogy ezt erösen üti az, hogy ez egy tucatmotoron valósul meg sok esetben. Tehát hogy magasabb szintre emelödjön a jóérzés foka, kell hozzá valami olyan ami egyedi és kevés van belöle. Ami pedig itt most szóban forog, azt hiszem komoly eséllyel indul ezen a megmérettetésen. Már pusztán abból fakadóan, hogy teljesen szembe megy a mai kaptafákkal. Hagyományos, klasszikus idötálló jegyek, kevés müszaki anyag (müanyag), ötvözve a kor fejlett technológiájával. Biztos nem olyan kifinomult mint egy Honda XX, de lélek van benne, ami elkisér az úton, igy nem érzed magad soha egyedül. Nem csak egy gép -eszköz, hanem társ is egyben. Mostanság kevés dolog tudja ezt.
Majdnem kiesett a kezemből az a három palack energiaital olyan szép volt.
Azt hiszem bele kell húzni a tippmixbe
Régóta nagyon tetszik, de kicsit félek én attól a sor kettőtől hogy a Nagy vizes testvér után ....Nehogy a szépség mögött elvesszen az élmény.
http://www.willhaben.at/iad/vi...
Azt hittem te vetted meg tegnap 550 Katanát 301 €-ért. Arra nekem is megremegett a kezem, de most tényleg már a szekrény tetején is motor van, nem tudok többet elrakni, még elbontva sem.
A múltkor is egy 550-es bizniszeltél?! Nekem a duplája (1.1) jobban tetszik! Talán egy 650 G Katana még hűtő mögött elférne valahogy.
Mindegy is,ezt a váltó témát elqrta a Suzuki.
Ezzel a teszt dologgal is úgy vagyok,hogy amit saját magam érzek az az igazi,ennek ellenére azért olvasok,bár minden ilyen írásban 2-3 értékelhető mondat van,ami a lényegre mutat az adott motorral kapcsolatban.
Most épitek egy ecomomi gigxert pupos 1052 ccm 76 mm hengerel modositott vezérlés , a olajpumpa hütő nyomorészéről egy réz 5 mm fékcső segitségével mind az öt válto fogaskerékpára olaj föcsköléses ,nyomásal olaj fog kerűlni , ,, ezen kivül két hayabusa dob , 2* 2 gyujtás , 1.5 mm körcikelyel modositot lőketü főtengövel ,, tehát 59 mm helyet 62 mm löketel a 1262 ccm re növelve modositott 40 mm karbival
a gigxerem gyári blockja 193 400 km után el halálozott 125 psi marat a 200 ból nekem is ki verödött egy válto fogaskerekem a 0. 05 dugo hézag 0.21 re sikerül kopni érdekes modon a a föcsapágyak és a hajtok jól birták
a cél egy általános max 5 liter fogyasztásu gigxer kb 130-140 loval és 150-160 nm -rel tavaszra remélem meg leszek vele
2 db pupos 1.1 blockól egy 1400 gsx és egy w 1100 blokból fogom faragni ... ha sikerül
képeket majd tolok
Másrészről, láttatok már 100 ezer km-t futott choppert sokat? A legtöbb pár 10 ezer km-rel van még 20 évesen is piacokon, vagy vezethetetlensége miatt fejre állították, mielőtt megöregedett volna.
Csak azt gondolom, hogy ezen okoskodás mentén a liter feletti alul nyomatékos hosszú áttételű Suzuki 4 hengeres motorok annak ellenére, hogy a motor karakterisztikája támogatja, nem szolgálja a váltó hosszú életét chopperes üzemmódban.
Az gsx 1100 F tipusnak volt olyan rövid áttétele nem? Annál kéne keresni ilyen hibát?
Ez az 80-as GSX 1100 -es is 15/42-es szekunder attétellel gurult. Alacsony volt a Motor fordulatszám kisebb sebességeknél.
Lehet ez lehet a nagy költöi kérdésre, hogy vajon a többi nagy vas, mint XJR 1300, vagy CB 1300 és társai miért pörögnek jobban, hogy szinte már szédülnék rajta, és miért nincs bennük overdrive 6. fokozat, akárcsak a FJR-nél?!
(nekem csak a kihajtó tengely kell, remélem... )