Még a 90-es évek végén a barátom FZR 1000-ében cseréltem váltót, mert dobta a 2-est. Utólag belegondolva, elég felületes tudással fogtam bele, de sokáig ment még utána az a motor. Meg hát valahol el kell kezdeni.
Én azt tanultam sok évvel ezelőtt, hogy kisebb kínlódás, ha nem a blokkot veszi ki az ember a vázból, hanem a vázat veszi le blokkról.
Igen, egyedi .
Mert az úgy volt, hogy megvettem full feketén a sárga felirattal . Aztán az akkori divat szerint lebontottam az idomot és sreetfightert csináltam belőle .De feketén nagyon unalmas kinézete volt, hiába políroztam fel a blokkot . Ezért kitaláltam, hogy a sárga szín úgyis adva van, akkor legyen sárga-fekete csíkos .Aztán kigyógyultam a nagy streetfighterkedésből, és vissza raktam az idomokat, de akkor meg láttam hogy utólag nem tudom átvinni a csikozást az idomra normálisan, így kínomba ezt a két nyilat tudtam csak rá kitalálni .
Ennek a blokkját egyedül vettem ki, és tettem vissza egy trapéz emelő segítségével .Kemény sport volt .Ezzel a motorral jártam másfél évig 2-es sebesség nélkül .Úgy megszoktam, hogy már nem is hiányzott, csak az eladása miatt csináltattam meg .Mondanom se kell, hogy utána is még sokszor kihagytam a 2-est .
Egy darabig még nem fog morajlani...úgy néz ki kihajtótengely csere szükségeltetik...és akkor ugye ha már meg van bontva...vajon még mit kéne megnézni, vagy csak tengely ki, másik be, pár új tömítés...
A gixer viszont lassan "összeszedi magát", már igazából csak egy kormánycsapagyra várok. Ùgy volt hogy nem cserélem ki, de nincs kedvem egy darabig megint így visszabontani.
Köszönet a többiekének a megosztott régi motorok képeiért, sztorikért.
Mióta a nagybandit lecseréltem 1100XX-re, ez a bizonyos old school morajlás kezd hiányozni Hiába van rajta full Akrapovic rendszer, ez a tarajos nagymadár nem akar morajlani, csak halkan duruzsol, mint egy Doxa...
Egyszer vennem kell majd nosztalgiából egy zsír görbevázast, az kurvaélet Addig marad a Szergej mozdonyok hangjának csodálása, ideát (UA) még futnak szépen
Igazából forróvizes megoldás jöhet szóba (vagy esetleg üveges tud m,ás trükköt is), de ritkán sikerült nekem, ez persze nem zárja, ki hogy másnak ez rendszeresen sikerül. ....amúgy tükrösök általában ki tudják venni és visszarakni....
Sziasztok! valakinek van fogalma róla a tükörházban mi zörög? Télire le szoktam venni a tükröket és most szembesültem vele, hogy a jobb oldali tükörházban valami nem kóser. Hogy lehet ezt szétszedni?
Bömi? Elméletileg, bililógatás közben az jutott eszembe, hogy ha az RT és az 1.6 GT között annyira nem érzek ár/értékben eltérést, úgy gondolom, hogy az rt megkapom 5.5-6 körül na most 6-6.5 körül kapok egy normálisan felszerelt gt-t. Ha összeszedsz 5.5-et akkor már rámegyek a 6.5-re is....
Ha nem közlekedési célú a rohanás akkor valóban.. bár inkább 120 az is. De ilyen tempóhoz meg felesleges az FJR... foroghat itt vagy 3500-at, abból meg mit lehet érezni? Ilyen tempóhoz jobb egy "gyenge" de jó karakterű 70-80 lovas, vagy akár még gyengébb motor is, mert az már legalább mutat némi életjelet ebben a tartományban is
Lánc van most is..és így is nagy taplóságnak érzem úgy belemenni kiló50-nel a trafiba hogy szarok az egészbe bele.
...mert ugye minek fékezzek ha észreveszem,.. ad1 már úgyis késő, ad2 ha lelassítok még arra vetemednének hogy megállítsanak, ad3... mimet is írja fel?
Egy FJR-rel meg még több ilyen alkalom lenne... nem hiszem hogy olyan puhán ringatózóssá lehet tenni egy korai darabot mint a amilyen a Divi, tehát a mellékutak kevesebbet játszanának vele mint most.. nagyjából 15 percenként belefutnék egy-egy ilyen fotóautomatába.
Én azt tanultam sok évvel ezelőtt, hogy kisebb kínlódás, ha nem a blokkot veszi ki az ember a vázból, hanem a vázat veszi le blokkról.
ìgy -csak kicsit ügyesebben :DDD
Tegnap eset én is egyedül voltam, hogy megbirkózzak a GSX ólomblokkjával.
A hídvázas XS 400 DOHC Yamahát azért szerettem, mert kivettem a 4 blokktartó csavart, a blokk egyet pattant aztán földet ért!