Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Van egy jómódú vásárlónk, egy idősebb úr.Ő pl. a három éves motorjába beletekert 110 ezret. Igaz, annak ellenére hogy van céges autója , ő ha nem havazik-vagy csak szállingózik- akkor motoron jár.
Ez január egytől számolva napi 90 KM!
430000 Ft ot elfüstöltél már idén? Ez csak 6 literes fogyasztással számolva!
Nem semmi! 18000 Km az kurva sok! Mennyit mész egy évben 35-40 ezret?
Na ja..............csak felszedni nem tom hogy teszik.
Azt a célegyenes végén fékezéskor használják.
Én már vettem popcornt és be van hűtve a cóla.
Hát nem.
Én a jobb-baloldali apró vasmacskák kidobásában léáttam a megoldást.
Ne oltsd a tüzet....olyan izgi...
Ennél a rider térdébe kapaszkodiuk vasmarokkal az út ezért teszik le a térdüket pályázók...ezt sem tudtad?
Te jó ég! Mi ez a hányás? Ütitek itt egymást.
Csodálom hogy még nem jutottunk el Gyurcsányig, Orbánig, vagy a ki az igazibb motoros kérdésig.


Menjetek, motorozzatok mindenki azon a gumin amit jónak lát és kész.
Világbéke
Hopp a kívánt gumi képe.
Taschi
Ha sikerül légyszives jelöld be kérlek nekem mely mintákba kapaszkodik az út és így be is van bizonyítva hogy neked van igazad.
Na jó, akkor utoljára megpróbálom megvilágítani a dolgot.
Kiindulási pont: Az írtad, hogy hidegben sportgumit használsz, melegben meg túrát.
Erre én: Ez fordítva lenne logikus, mivel a túra kisebb igénybevételtől is hamarabb bemelegszik és tapad, míg a sportguminak sokkal komolyabb igénybevétel kell ahhoz, hogy üzemmeleg legyen és tényleg jól tapadjon. Ez már csak így van, erre vannak tervezve, mert a túragumit nem pályán használják. Ehhez kapcsolódott, hogy a saját tapasztalatom is ezt mutatja, illetve a linkelt teszten is ugyanez van leírva, de ha további teszteket nézel és/vagy megkérdezel gumiban szakembereket, ők is ugyanezt fogják állítani.
Erre te: A saját tapasztalatom szart sem ér, mert nézzem meg a te gumidat, meg az enyémet, meg különben is mecseki bajnok, meg persze én lapra teszek mindent, stb. Különben is te 50 elmúltál (én meg 46 vagyok, ha már az életkor olyan fontos) tehát nem kéne ellent mondani.
Na itt fogytak el az érveid és azzal próbáltad a vitát a magad oldalára fordítani, hogy kétségbe vontad a tapasztalatomat, viszont a tiédet megerősíted fotóval, fikázással miegymás. Csakhogy a tények makacs dolgok. Attól hogy te egykeréken stoppiezva teszed lapra a géped félkézzel, attól még a tények tények maradnak és a túragumik hasonló igénybevétel esetén hamarabb melegszenek, mint a sportgumik. Emlékszel? Ebből indultunk ki. Igazából még mindig ez lenne a téma, csak te elkezdtél kalandozni mindenféle irreleváns irányba.
De menjünk tovább. Írtad a 60%-al jobb féktávot, amit én idéztem, mint 60%-al jobb tapadást, erre te: NEMNEM! nem tapadás, féktáv!
Kérdem én: Mi a tököm a különbség? Mi a tapadás mértékegysége? Nyilván az, hogy mekkora terhelésnél csúszik meg, illetve hogy amíg nem csúszik, milyen lassulást képes produkálni. De mindegy, az én gumim nem túrós, menjek hát a f*szba.
De van még más is: Leírod, hogy milyen csalós, hogy azt hinné az ember, hogy nem cszúszik a gumi, de aztán a kanyarban kiderül, hogy de. Erre én: A mecsekben direkt próbálgattam, - mert előtte ezzel a gumival nem voltam szerpentinen - hogy mikor kezd csúszni, de nem csúszott. Erre te: Mi az hogy nem csúszik? Milyen motor milyen sebesség, meg hány kiló meg mifasz? Már megbocsáss de mi a tököm köze ennek az egészhez? Nyilván nem próbáltam ki ezt a gumit az összes motorral. Csak a sajátommal kapcsolatban tudok nyilatkozni, ami egy Bandit, kb. 130 ló, 250kiló körüli, plusz 100kg szar, ami ugye bennem manifesztálódik. Nos ugyanez a konfig az összehaonlítási alapom ezen volt a Pilot sport is, ami hidegen igenis csúszott, meg a RA2 is, ami eddig a legjobb volt nekem, bár hamar elkopott, meg ezen van most a PR2 is, amivel szintén meg vagyok elégedve és hidegen sokkal jobban tapad, mint a Sport tapadt.
De már kurvára unom írni. Ja, még az adatlap. Nos azzal annyi, hogy az életemet nem a fórumon élem és nem látom szükségét, hogy a gyerekkoromtól kezdve a lábbal hajtós kisautómon át farkam méretéig mindent kitegyek a lapra. Nem baj, ha valakinek ez bejön, de rajtam ne hiányoljátok.
Ps. A verhovina megvolt. Most jó?
Látál már gumit ki nagyítva fékezéskor nem csak a víz el vezetés a szerepe a mintának és a borda mélységnek


HIHETETLEN .. hihetelen nagy baromságot irkálsz és van aki még hísz is neked

na felyezük be kolega és nincs hari hoztak egy motort javitani

csá
Szerintem üljetek fel mind a vasakra, és menjetek fel egy pályára aztán mindenki mutassa meg mit bír a gumija...
tehát el fogytak az érvek

mindent tudtok .. de egy kibaszot fényképet azt nem ,, csak a duma meg a duma meg a lapra döntés meg már elengedet kézzel ülök a bilin !

az új motoros társadalom krémje ............. kinek inge
Te komolyan nem olvasod el amit a másik ír? Szó szerint az volt leírva, hogy a mintának nincs közvetlen haszna a tapadáshoz, hanem a VÍZ ELVEZETÉSE a feladata. Ezt még próbáltam finomítani annyival - olvass vissza ott van az - hogy ha sosem esne az eső, akkor senki nem tenne mintát a gumira, mert csak a helyet foglalja és a minta önmagában nem tapad. Na? Derül már? Te erre kiakadsz és leírod ugyanezt más szavakkal... Ez tényleg hihetetlen..
Olvass, értelmezz. Aztán ha megoldottad a feladványt gyere vissza.

További jó szórakozást.
Köszi .......... már tudom hova soroljalak

az éven még csak a szomszéd faluba voltam sokszor de csak 18000 jött még össze csak gizivel

most én kérdezem ! fogynak az érvek mert úgyi a mintának nincs köze a tapadáshoz

üdv tasi
én nem személyeskedtem ! te azt mondod a te tapasztalatod ..............

ÉN ! én mit irtam ? a saját tapasztalatom ...és az elmúlt 36 év motoron ülve érzet összes tapasztalatomat probáltam meg osztani itt sok emberel , ez az én véleményem .

Etől persze lehet te neked van igazad , nem kétlem !
Nem fogynak az érvek egy tura gumi az tura gumi egy sport az sport

beszélsz itt a ki gyorsitáskor nem csuszik ki ,, milyen fasza

min nem csuszik ki ? , egy 100 lovas vason vagy egy 200 pacison nem mindegy ! a pilota súlya sem mindegy

Itt a gép elött bárki bármit le irhat menyé le a motorodhozz .. oszt nyomjál egy foto....-. ide

és sorolom tovább az érveimet és a tapasztalataimat .. ,,ha nem érdekell , mert te tudod a tutit ,, akkor oszd meg velünk légy szíves !

nem bántásbol de még egy verhovinát sem látok az adatlapodon ... akkor .... akkor mit gondoljak ?

nincs személyeskedés , de ne a nyuszi hozza már a jézuskát
Te írtad:

"A barázda kiképzésnek semmi köze a jobb tapadáshoz, az egyedüli célja a vízelvezetés, ha sosem esne eső, a gumikra nem tennének barázdát, mert a hely amit foglal a felületen, nem vesz részt a tapadásban. Ez elég könnyen belátható."

Ez a ki jelentésed már érzékeli számomra a hozzá értésed !

slik gumin megy a f1 mezöny el jö az eső és mindenki fel teszi a eső gumit etől jobb lesz a tapadás ?

mint mondtam a gumik mindig a meg állásra vannak fejlesztve mit mondok én ... ? hogy minél több a barázda és mélyebb annál jobban
kapaszkodik fékezéskor a gumi a talajba még az abroncs mintája is úgy van ki képezve , hogy elentétes terhelésre kapaszkodjon "


Szerinted a motogp-ben azért mennek százaz időben slick gumival, mert ők direkt szeretnek kicsit fékezni? Esőben meg latyakban kell, hogy elvezesse a vizet, de a mintának a vízelvezetésben nincs szerepe?

Akkor most kell vagy nem, is ha igen, akkor mire? Két hozzászólásodban mondtál ellent magadnak.

Hátsó gumis képen nincs, csak első. Az is csak a Bandiról, parancsolj. Nagyon nehéz ilyet csinálni, egyesbe kell rakni a motort és kb. 5 méteren belül megofrdulni kétszer és készen is van.
A Vara gumija meg ugyanúgy nézett ki legutóbb, mint a tiéd. Ahhoz kb. 10 kör kellett az Eringen. No, ez is megvan. :-)

De ha személyeskedésnél tartunk mesélj, te merre jártál már idén? A szomszéd falu megvolt már vagy csak a helyi fagyizó? ;-)
szerinted nincs jelentösége a tapadásban a mintának ?

ezt már játszuk el !

slik gumin megy a f1 mezöny el jö az eső és mindenki fel teszi a eső gumit etől jobb lesz a tapadás ?

mint mondtam a gumik mindig a meg állásra vannak fejlesztve mit mondok én ... ? hogy minél több a barázda és mélyebb annál jobban
kapaszkodik fékezéskor a gumi a talajba még az abroncs mintája is úgy van ki képezve , hogy elentétes terhelésre kapaszkodjon

miért is irnak elö profil mélységet a gyártok ? ... mert nincs köze a tapadáshoz ! Miért is nem akarsz te öreg dot számos 6 éves uj gumát meg venni mert meg öregedet a silika , kemény agumi

Miért kell a téli autó abroncsnak 4 mm hézagának lenni ? Mert ha nincs meg nem képes ki préselni a havat latyakot maga alól a gumi és nem tapad

Tehát akkor az abroncsokon a minta egy kalap szart sem ér szerinted ?
Azért van hogy a mai hiper 2-3 kevekékü motor gumiknak még a mintályuk sem egyforma ...az elsö és hátsó ,, mert semmi köze a tapadáshozz ?


drága ISTEMEM ?
Miért ?

inkább a hátsó gumidat linkeld be [O08............le zárhatjuk ..
Elöl a hideg futkos a hátamon a PR2-től.
Hátul most is az van rongyá kopva.De még húzom a belem rajta egy ezrest szerintem.
Sztem a PR2-es országúton nagyon jó, kanyarokban,simán kifektethető itt a Mátrában,úgy,hogy kiül az ember,tehát az oldala tapad,viszont a közepe csúszósabb-féktávon meg gyorsításkor érezni jócskán.Nekem elöl jobb a hegyesebb Power2ct,sokkal könnyebb hirtelen irányt váltani vele,mintha más motorom lenne,érzésre vagy 30kg-al könnyebb lenne a gép..és brutál féktávot lehet vele venni,de kanyarokban nem tudom jobban kihasználni, mert leér minden még kiülve is, pedig hátul PR2-es van és nem csúszik még sem.Tehát kanyarban Banditon elég a PR2-es is.Ja és elöl hátul jóval keményebb a futóművem mint a gyári tehát nem ül össze annyira,nem azért ér le túl hamar.
Szeretem az ilyen vitákat, ha fogynak az érvek, akkor jön a személyeskedés, a másik szavainak kiforgatása. Érvek helyett. Gratulálok. Én nem állítottam olyat, hogy lapra teszek bármit, nem vagyok mecseki bajnok. A cinizmusodtól még nem lesz igazad. De ez ne zavarjon, elleszünk itt szépen egymás mellett. További szép napot.