Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

"A barázda kiképzésnek semmi köze a jobb tapadáshoz, az egyedüli célja a vízelvezetés, ha sosem esne eső, a gumikra nem tennének barázdát, mert a hely amit foglal a felületen, nem vesz részt a tapadásban. Ez elég könnyen belátható."

Ez a ki jelentésed már érzékeli számomra a hozzá értésed !

Mi a gond a fenti állítással?
Tényleg érdekel, hogy pl. ha lenne szerepe a tapadásban a barázdának, akkor miért nem raknak bármi mintát a "slick" gumira a versenysportban?

"külömben meg ez a pilot tul van lihegve nem mondom hogy rossz .-. A tesztek meg egy gumigyártó cég reklámjai , mikor ki szponzorál annak jönn ki a gumija nyertesként "

Gondolom feltűnt, hogy egy gyár, három termékét hasonlították össze, mértek stb. kb. kijött a papírforma.

"További jó tapogatozást a sötétben .. már gumi ügyben !
Persze engem meg gyöztetek srácok ! "

Az én motoromra ha akarnék sem tudnék sportgumit rakni. Viszont nem hőmérővel indulok el a szomszéd benzinkútra is, nem esek kétségbe ha esik az eső.
Majd integetek, mikor a sarokról nem tudsz hazamenni és dekkolsz a buszmegálló alatt esőben. :-)
Főnök azé félcenti szűz terület mard elöl hátul.

A gond hogy vissza kéne jönni a 90-es évekből.És szétnézni új fejlesztésű gumiknál.
Az újabb túra és sporttúra gumik elérik és meghaladják egy régi fejlesztésű szupersport gumi tulajdonságait.

Nagyon nem mindegy hogy egy D220-D208-ad van vagy egy mostani roadsmart-sportsmartod.

Ha nem hiszed nézz utána.Nemrég volt pont egy motorrevüs teszt ezirányban.

mondom ezt úgy hogy inkább sportgumit teszek fel.Előre mindenképp.Hátra meg ami akad olcsóbban.
jo_lenne_tudni...és Y0SS
Nektek biztos igazatok van lapra tesztek bármit ..........
Két dolog van az egyik nem mindegy ki ül azon a motoron ., nem mindegy hány paci van benne .
Én ötvenen tul vagyok de még senki nem elözöt meg semilyen gumival semmilyen körülmények közt , ha nem akartam . 60 % tapadás .... nem nem........... 60 % al rövidebb fék táv pajtás egy slicken

külömben meg ez a pilot tul van lihegve nem mondom hogy rossz .-. A tesztek meg egy gumigyártó cég reklámjai , mikor ki szponzorál annak jönn ki a gumija nyertesként

"A barázda kiképzésnek semmi köze a jobb tapadáshoz, az egyedüli célja a vízelvezetés, ha sosem esne eső, a gumikra nem tennének barázdát, mert a hely amit foglal a felületen, nem vesz részt a tapadásban. Ez elég könnyen belátható."

Ez a ki jelentésed már érzékeli számomra a hozzá értésed !

De még egyszer mondom legyen igazad !

Azért meg nézném a hátsó gumidat mecseki bajnok .. BOCS !

az enyim az utcán ilyen

További jó tapogatozást a sötétben .. már gumi ügyben !
Persze engem meg gyöztetek srácok !
Tasi
Ebben nincs igazad. Amit itt leírsz, az ellentmond minden logikának, a saját tapasztalataimnak, különböző teszteknek, stb. Itt van mindjárt egy összehasonlító teszt, amit még akkor olvastam, mielőtt PR2-t vettem volna hátulra.
http://www.motorrevu.hu/motorteszt/nagy_gumiteszt_3_abroncsvizsgalat

Ott egy az egyben ellentmondanak mindennek, amit itt leírsz.
De a saját tapasztalatom is ez, Pilot Sport helyére került a PR2 és pontosan ez volt a helyzet. Lassabban melegedett, nem ment fel annyira a hőmérséklete, mint a PR2-é, bár melegen már nagyon jól tapadt. Viszont hidegen sokkal tovább csúszkált, mint a PR2.
A barázda kiképzésnek semmi köze a jobb tapadáshoz, az egyedüli célja a vízelvezetés, ha sosem esne eső, a gumikra nem tennének barázdát, mert a hely amit foglal a felületen, nem vesz részt a tapadásban. Ez elég könnyen belátható.
Az én vasam egyébként nem csapkod. Sehol.
"Be csapos úgy tünik mintha tapadna és a kanyarban döntésnél meg csuszik ......... arról nem beszélve .hogy minden gumi úgy van fejlesztve ,hogy meg állni lehessen vele a a slickhez képest 60 % nagyobb a tura gumi fék távja 25 fokban és a sport guma is 40 % hamarabb áll meg .
Hát nem tudom, engem nem csapott be, most a Mecsekben elég szépen lapra tettem és nem csúszott sehol, pedig próbálgattam az íveken erőteljesen gyorsítgatni és még csak nem is csóválta a seggét. De lehet, hogy csak úgy éreztem. Üzemmeleg gumik esetén nem kétlem, hogy a sport gumi jobban tapad, de biztosan nem 60%-al, ezt nem is tudom, honnan vetted. Egyébként itt most pont arról volt a szó, hogy a sportgumi hidegben, közúton sokkal kevésbé tud felmelegedni, ezért jobban csúszkál, mint a túragumi, ami pont erre van kitalálva.
Sok mindent keversz itt össze. A hegyes guminak egyenesben kisebb a súrlódása a kisebb felület miatt, amin az úttal érintkezik, de döntve pont hogy nagyobb. Egyébként erőteljes fékezésnél torzul a gumik profilja, így azért nagyobb felületen fog tapadni, mintha egyenletes sebességgel egyenesen haladnál.
Szép elmélet, gyakorlatban, utcán is működik?

Számos olyan példát tudna mondani mindenki, mikor a "sportgumis-sportmotors" csávót kikerülte egy pl. R1200GS, három dobozzal, enduró gumin. Persze ennek mindig az az oka, hogy éppen 19.5 fok volt az adott sportgumi meg csak 20 foktól működik.

YOSS, milyen céép is volt a hétvégén a Hayabusa?
nem ... nem ,,,,,,,,,,,, a tura gumi nem melegszik hamarabb ,,,,,,,,,,,,,,,a tura guminak más a barázba kiképzése mélyebb és sürűbb ,sokal nagyobb felületen érintkezik az utal ezért érzed hogy jobban tapadna és ezzért van hogy csak mindig az a része meleg ami a földel érintkezik a tura gumik szinte nagy része szövet betétes .... nem vezeti a hőt a gumi szélére . Szerintem a tura gumi veteránon kivül semmire nem jó , az lehet hogy el megy 10-20 ezreket csak az nem tudja a tulaj hogy a 6.5-7 mm futofrelületből 2000- 3000 annyi kopik el hogy egyensúlyoztatni is kéne .. szinte minden turagumisnak a vasának van egy sebessége ahol csapkod a motor ..... EZÉRT VAN

Be csapos úgy tünik mintha tapadna és a kanyarban döntésnél meg csuszik ......... arról nem beszélve .hogy minden gumi úgy van fejlesztve ,hogy meg állni lehessen vele a a slickhez képest 60 % nagyobb a tura gumi fék távja 25 fokban és a sport guma is 40 % hamarabb áll meg .

A sport gumik nagy része is szővet betétes de vékonyabb gumiból van felépitésük , így jobban el vezeti a hőt ,és mintázatuk nem kapaszkodik a talajba annyira mint egy tura gumié ,a gumi silika menyiségének és hő fügvényében tapad az úthoz

ergo sokkal hamarabb melegszik elönye hogy hegyes kisebb a surlodási tényezöje és felülete egyformán melegszik .

A slick gumikban még több silika van még hegyesebek és még vékonyabb a vastagságuk de fém hálo alkotja az abroncsot tehát a fém miatt nehezebben melegszenek ,, és sokal hamarabb hűlnek vissza ezzért 18 fok allat csuszkálnak , de kellő melegben kétszer -jobban tapadnak mint a sport gumák

Tasi
Jó gép,pont erre a xar mátrai utakra való,ámbár lassan már inkább cross motor kéne.
Ja azt neztem en is hogy lazan jon a nagy disznoval es dulongelve sehol sincs par pillanat alatt.a videos be is gozolt es otthagyta a lassukapitanyt.
Ez fura. Tavasszal használsz sportgumit, aminek sokkal több kell a melegedéshez, mert hát pont ezért bírja jobban a meleget? A normál túragumik hamarabb melegszenek, így pl. pályán pont ezért nem jók, mert túlmelegszenek hamar és túrósodnak, csúszkálnak.. Fordítva érteném..
Amelyik 2.42-nél előz, az nagyon szépen borogat !
A videót nézve már viszket a tenyerem egy jó menetre, de helyette csak a helyi motorostalálkozó lesz a hétvégi program .
Sziasztok! Vettem banditámra új csini univerzális indexlámpát fel is tettem ellenállással együtt de ha egy helybe állok villog mint a stroboszkóp menetközbe meg rendesen villog mi lehet a hiba? Hátsó sárhányót le akarom vágni tőből csinálni új tartót indexnek meg rendszámnak ebbe beleköt a jard?
Nekem így videóról nagyon bejön.

http://youtu.be/oLKza6RmkPA
Asszem talán spanyolország lehetett.

Nincs olyan messze.
Egy ugrás.
A vége fele azok a kanyarok de tetszenek !
Tényleg teljesen olyan a hangja .
Belököd azt hogy 2013 street triple first ride 0:20 másodpercnél és már a wartburgban is érzed magad.
Hö-hö, már napok óta a Youtubeot nyaggatom ennek a márkának a különböző tipúsaival .
Csak hát a Bandit hírdetésre még a lőtéri döglött kutya se érdeklődött . Pedig az árát is lejjebb vittem .
Tuti biztos.

Má nem akarom belinkelni azt a videót mert meglincselnek de nagyon jól kijön az a hang a 2013-as street bemutatón.
Lehet hogy a tudat alatt nekem is azért tetszett meg a bugyis motorok hangja, mert az első autóm Wartburg volt ?!
Köszi
mit ajánlsz?
Nekem ez tökéletes. A Bandit geometriájához tökéletesen bevált.
Pont akkor ereszti az elejét, mikor karcol a lábtartó.
De szerintem ez már inkább annak köszönhető, hogy öreg a gumi,
mintsem annak, hogy rossz típus.

Ahogy én motorozok, úgy tökéletes, nem kell jobb.
Nekem a gyári barkaszhang jobban mint a villanymotor.

Fogalmam sincs, a webshopon nem volt kiírva.
Amit vettem márciusban hátra az vagy 2012-es vagy 13-as.
A Michelin hivatalos weblapján is fent van a típusok közt a PR1,
tehát feltételezem, hogy gyártják még (megint).
Ami most fent van az 2007-es vagy 8-as, tehát annál csak fiatalabb lesz...
keveset kap