nekem van egy eladó ülésem, direkt ezért vettem, hogy ne az eredetit faragják, aztán azóta se sikerült normálisan foglalkozni vele, az ülés meg csak porosodik...
Két apróság.
Nézd meg, akár ezt a szitut is. Mikor legtöbbünk túrára indul külföldre, felkészíti a motorját. Felrakja a csendes csövet, a szabályoknak megfelelö állapotba igyekezik hozni. Ez a dolog nem megy bele a fejembe, hogy ezt miért csak külföldi országoknak képes megadni a motorosok nagy része? Söt tovább megyek, még képesek kulturáltabban is közlekedni. ( Tudom vannak akiknek itt sincs ki mind a 2 kereke.)
Itthon meg örvedeztetjük egymást nyitott dobokkal, felhajtott rendszámmal, kopott gumikkal, rossz fékekkel, stb...Saját magunknak már nem járna ez ki? (Söt ahelyett hogy szégyen lenne pl vászonig kopott gumival mutatkozni, sok esetben még dicsekvés alapját is képezi.)
Másik. teljesen más ha a ismert környezeteben mész napi etapokat, és jól kiszámítható a gumi kopása, elhiszem hogy az utolsó századig ki fogod használni, ez mindenki szuverén joga.
Èn akkor is várom már hogy rend legyen a fejekben, és ne cselekedjenek az emberek egymás vagy akár saját karukra sem.
Sok dolog fele ennyibe sem kerülne, ha a jónépek ismernék az arany középutat. Németben sem halkabbak egyes esetekben a motorok, csak többe kerül rá a minösített dob, elöbb utóbb otthon is addig üvöltetik még vizsgálat alá fogják vonni...és még lehetne sorolni...
(kinek nem inge... kicsit elkalandoztam)
Köszi, nem lovagolni akarok a témán, csak semmi tapasztalatom sincs Ausztriára vonatkozólag.
Én nem kanyarvadászni megyek ki, kint összesen kb. 400km-ert
tervezek gurulni, de az sem biztos, mert ha kirándulni van kedvünk,
akkor kb. 200km-ert megyek összesen odakint.
Szánalmas vagy sem, itthonra semmi pénzért nem vennék másik
gumit, ameddig el nem éri az 1.6mm-ert, ami itthon a hatályos szabály.
Sajnálom erröl nekem nincsenek saját személyes tapasztalataim szerencsére.
Azt tudom hogy kellemes tempó hamar megeszi a jobb kondiban lévö abroncsot is. Már 50 % alatti profillal sem érdemes nekivágni, és itt nem a büntetés rizikója hanem a hirtelen idöjárás változás okozta megnövekedett veszély, és veszélyeztetés miatt kéne jó állapotú gumikkal menni. Egy -egy kellemesebb nap alatt simán vászonra rakod a gumit, aztán 200 € körül válogathatsz a polcról, ha szerencséd van és talász a közelben gumist, nem beszélve arról hogy egy fél nap simán elmegy az értékes szabiból rá, ha nem egyedül vagy akkor meg a többiekéböl is.
Rakjál fel újat, azt meg elhasználod, ha visszajöttél. Ezen a kopott gumi témán tényleg szánalmas lovagolni.
Aha, köszi, megtaláltam.
Objektíven nézve a dolgot necces az a gumi valóban, szinte a teljes
futófelületen kopásjelzőn van, vagy íveken alatta.
Az enyémen a hátsó vadi-új, 5.9mm mélység, az első az öregebb,
ott csak 2-2.3mm, de sehol nincs kopásjelzőn.
Azért szeretném tudni a limitet, hogy mégis mennyi az, amikor
pirosat mutat az a bizonyos műszer.
(Ezzel az elsővel még elmennék legalább 10.000-et, nem szívesen
dobnám le, de inkább veszek újat, ha ezen múlik.)
Pár napja tette be ide valaki (talán Erik?), hogy ez miatt nem engedték tovább és elvették a motor papírjait amit majd hazaküldenek utána és kocsival hozták haza a motort.
Esetleg tudnál abban segíteni, hogy Ausztriában milyen szabályok
vonatkoznak a gumikra ? Engem főleg az érdekelne, hogy nézik-e a
korát, illetve kopásjelző felett 1mm-rel el merjek-e indulni, vagy ezért
elveszik a jogsim ?
Ugyanígy vagyok én is. Utána néztem a lovas zselés nyeregalátétnek, de 2 db kéne hozzá ami 32e Ft és 1,2 cm vastag. Rátettem az ülésre és ráültem, ég és föld. De abban viszont nem orvosi zselé van hanem valamivel keményebb (mondjuk ez is NAGYON kellemes). Jövő héten viszem az ülést Sellyére, ott orvosi zseléből lesz ami 2 cm vastag, ráadásul teljesen "seggre szabják" az ülést. Öt éve szenvedek rajta, elég volt. Most telt le a CHF motorhitelem és ez eléggé behatárolta az anyagi lehetőségeimet, de most nem fogom vissza magam és áldozok rá.
Én akarok még venni egy ülést az e-bayen, és azt megatúraüléssé alakíttatni vele.
Akkora puffokat akarok a hátsóm alá hogy kibírjak fészkelődés nélkül akár 1000km-t is.
És most ne jöjjön nekem senki azzal hogy ő ennyit, meg annyit is bír, mert persze, én is mentem egy seggel 800-at. De azért fészkelődtem a vége felé . Pedig kényelmes. Ezért akarok nagyon nagyon vastag párnázottságú + ülést is. (Az az útegyenetlenségeket is jobban elnyeli a gerincoszlop helyett)
Azért annyira nem szorul hogy tolásnál érezzem, megtudom pörgetni a kereket, csak hangos kicsit. Tolni teljesen könnyen tudom.
Mikirt csaknem zaklathatom azzal, hogy pucerálja meg a motorom...
Leszeded a helyéről.
Igen.Kicsit.
Hozzáérhet de nem foghatja vissza.Tolásnál érzed.Surlódhat.De ennyi.
Ha kopott betéttel cseréled több fog bele menni.Újnál ez ki rossz lesz mert sok lesz.Picit le kell szívni egy fecskendővel.Vigyázzva hogy a luk nem legyen levegőn alul mert akkor légtelenítheted ujra.
Nekem Mikir cserélt elöl betétet
Az asszon harisnyájával, meg fékolajjal addig suvickolta, hogy úgy csillogott a dugattyú, mint a "Salamon Töke"
Szerintem pár doboz hideg sörrel rá tudod beszélni.
Jobb mint egy szerelő, mert ő szereti csinálni.
Hogy lehet rendesen hozzájuk férni?
Kicsit azért kinyomhatom őket?
A keréknek teljesen könnyedén kéne menjen?
Nemrég cseréltem fékolajat, és lehet hogy jobban tele töltöttem a tartályt a kelleténél, és a dugattyúk a mostani helyzetnél kiljebb voltak. Ha most visszanyomtam őket, akkor nem lesz kevés a hely az olajnak? Vagy ez a mennyiség elhanyagolható?
Ja ám..................én picit kivett betéteknél ki szoktam pumpálni (nem annyira hogy kiessen csak hogy lássam a koszgyűrűt) és úgy vakarom le a ráégett zsuvát. .
Nézd meg, akár ezt a szitut is. Mikor legtöbbünk túrára indul külföldre, felkészíti a motorját. Felrakja a csendes csövet, a szabályoknak megfelelö állapotba igyekezik hozni. Ez a dolog nem megy bele a fejembe, hogy ezt miért csak külföldi országoknak képes megadni a motorosok nagy része? Söt tovább megyek, még képesek kulturáltabban is közlekedni. ( Tudom vannak akiknek itt sincs ki mind a 2 kereke.)
Itthon meg örvedeztetjük egymást nyitott dobokkal, felhajtott rendszámmal, kopott gumikkal, rossz fékekkel, stb...Saját magunknak már nem járna ez ki? (Söt ahelyett hogy szégyen lenne pl vászonig kopott gumival mutatkozni, sok esetben még dicsekvés alapját is képezi.)
Másik. teljesen más ha a ismert környezeteben mész napi etapokat, és jól kiszámítható a gumi kopása, elhiszem hogy az utolsó századig ki fogod használni, ez mindenki szuverén joga.
Èn akkor is várom már hogy rend legyen a fejekben, és ne cselekedjenek az emberek egymás vagy akár saját karukra sem.
Sok dolog fele ennyibe sem kerülne, ha a jónépek ismernék az arany középutat. Németben sem halkabbak egyes esetekben a motorok, csak többe kerül rá a minösített dob, elöbb utóbb otthon is addig üvöltetik még vizsgálat alá fogják vonni...és még lehetne sorolni...
(kinek nem inge... kicsit elkalandoztam)
első : 2, 5 mm
hátsó 2.5 mm
Én nem kanyarvadászni megyek ki, kint összesen kb. 400km-ert
tervezek gurulni, de az sem biztos, mert ha kirándulni van kedvünk,
akkor kb. 200km-ert megyek összesen odakint.
Szánalmas vagy sem, itthonra semmi pénzért nem vennék másik
gumit, ameddig el nem éri az 1.6mm-ert, ami itthon a hatályos szabály.
Azt tudom hogy kellemes tempó hamar megeszi a jobb kondiban lévö abroncsot is. Már 50 % alatti profillal sem érdemes nekivágni, és itt nem a büntetés rizikója hanem a hirtelen idöjárás változás okozta megnövekedett veszély, és veszélyeztetés miatt kéne jó állapotú gumikkal menni. Egy -egy kellemesebb nap alatt simán vászonra rakod a gumit, aztán 200 € körül válogathatsz a polcról, ha szerencséd van és talász a közelben gumist, nem beszélve arról hogy egy fél nap simán elmegy az értékes szabiból rá, ha nem egyedül vagy akkor meg a többiekéböl is.
Rakjál fel újat, azt meg elhasználod, ha visszajöttél. Ezen a kopott gumi témán tényleg szánalmas lovagolni.
Objektíven nézve a dolgot necces az a gumi valóban, szinte a teljes
futófelületen kopásjelzőn van, vagy íveken alatta.
Az enyémen a hátsó vadi-új, 5.9mm mélység, az első az öregebb,
ott csak 2-2.3mm, de sehol nincs kopásjelzőn.
Azért szeretném tudni a limitet, hogy mégis mennyi az, amikor
pirosat mutat az a bizonyos műszer.
(Ezzel az elsővel még elmennék legalább 10.000-et, nem szívesen
dobnám le, de inkább veszek újat, ha ezen múlik.)
Most megmértem digisubival 2.0-2.3 abszolút bordamélység között mozog az első gumi.
Esetleg tudnál abban segíteni, hogy Ausztriában milyen szabályok
vonatkoznak a gumikra ? Engem főleg az érdekelne, hogy nézik-e a
korát, illetve kopásjelző felett 1mm-rel el merjek-e indulni, vagy ezért
elveszik a jogsim ?
Köszi !
Nem tudom az árakat, de ennyiért rendes motort is lehet venni.
Reális ez az ár?
Akkora puffokat akarok a hátsóm alá hogy kibírjak fészkelődés nélkül akár 1000km-t is.
És most ne jöjjön nekem senki azzal hogy ő ennyit, meg annyit is bír, mert persze, én is mentem egy seggel 800-at. De azért fészkelődtem a vége felé . Pedig kényelmes. Ezért akarok nagyon nagyon vastag párnázottságú + ülést is. (Az az útegyenetlenségeket is jobban elnyeli a gerincoszlop helyett)
Mikirt csaknem zaklathatom azzal, hogy pucerálja meg a motorom...
Igen.Kicsit.
Hozzáérhet de nem foghatja vissza.Tolásnál érzed.Surlódhat.De ennyi.
Ha kopott betéttel cseréled több fog bele menni.Újnál ez ki rossz lesz mert sok lesz.Picit le kell szívni egy fecskendővel.Vigyázzva hogy a luk nem legyen levegőn alul mert akkor légtelenítheted ujra.
Az asszon harisnyájával, meg fékolajjal addig suvickolta, hogy úgy csillogott a dugattyú, mint a "Salamon Töke"
Szerintem pár doboz hideg sörrel rá tudod beszélni.
Jobb mint egy szerelő, mert ő szereti csinálni.
Kicsit azért kinyomhatom őket?
A keréknek teljesen könnyedén kéne menjen?
Nemrég cseréltem fékolajat, és lehet hogy jobban tele töltöttem a tartályt a kelleténél, és a dugattyúk a mostani helyzetnél kiljebb voltak. Ha most visszanyomtam őket, akkor nem lesz kevés a hely az olajnak? Vagy ez a mennyiség elhanyagolható?
Ha megég üveges lesz és szart se ér.
Nem pucoltuk meg, mert könnyedén visszamentek...