Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az 4.6-ra jön ki. És kisgép, nem 1.2-es.
Ebben igazad van, nem is azt mondtam hogy ez alap, hanem hogy volt ilyen is. És ha van kedved számolj egy kicsit 2902 km 134,5 liter ez az utóbbi 1 hónapban feljegyzett tankolásaim.
Nekem is a kanyar a fontos. Leginkább, hogy minél jobban ledöntve vegyem be. Na ez a mutatvány nem spórolós. Alapjáraton nem lehet jól dönteni, ahhoz fordulat kell, stab gáz, vagy adott esetben gyorsítás. Az pedig nem megy 4.2-ből..
A nyomaték is benzinbe kerül. Magas fordulaton sem eszik többet, ha nincs rajta terhelés. A szerpentinen a kigyorsítás eszi a nyálat, nem a végsebesség. Persze lehet menni konstans 50-el, kettesben, nem húzatva, de akkor mi értelme az egésznek?
A másik meg az, hogy oké, hogy le lehet nyomni a fogyasztást ilyen extrém alacsony értékre, de ezt ne vegyük alapul, amikor a gép tipikus fogyasztásáról beszélünk. Mert ez nem jellemző. Azt hiszem, ebben megállapodhatunk.
Ezért van a nagy különbség, mert mi nem így közlekedünk. 5000 fölé ritkán megy a fordulat, ha megyünk 80-al akkor 80-al vesszük a kanyarokat (vagy amennyivel tudjuk) de a lényeg hogy nem Hungaroringnek használjuk a szerpentineket, nem veszünk rövid féktávokat és nem csinálunk nagy kigyorsításokat. Nekünk a kanyar a lényeg nem az egyenes.
Jártál már Erdélyben? Volt olyan útszakasz kb. 30 km, hogy több mint 1 óra alatt tettük meg, vagy csak vegyük Nagyvárad-Déva közötti szakaszt, sok helyen 50-60-nál többel nem lehetett menni mert annyira szarok az utak, és ilyenkor jött ki a 4,2 ez konkrétan 1x volt és azért írtam hogy annyiból is jött már ki, de viszont az utóbbi 3000 km-en 1x-se volt 5 liter feletti fogyasztásuk, és tényleg mindig 2-3 decivel volt több mint az enyémnek.
Szerpentinen azért eszik sokat a motor, mert 2-3 max 4.-ben van és forog mint állat
Amúgy én elhiszem a dolgot, semmi sem lehetelen, minden csak használat kérdése. Én is minden gépemmel kiprbálom mindig , hogy mennyi a legkevesebb amit ki tudok hozni átlagba vele nyögvenyelősen. Nekem anno a 400-as sor2 -es karbis kawa volt, hogy 3.6-os átlaggal hozott haza a pesti 200km-es útról , úgy, hogy megvétel után nem volt szétszedve, soha nem volt szinkronozva míg megvolt, de az minden volt csak nem motorzás olyan 80-as átlaggal jöttem halál kómásan egész napos program, és majdnem 24 óra alvás nélküli állapotba. Ha 120-140 között jártam vele akkor mindjárt 4.2-4.5 lett a fogyasztás.
Szerintem pont ez a lényege a banditnak, hogy nyomatékos és nem kell pörgetni mint az állat, alföldön vagy az egyenes utakon 100-120, szerpentinen meg nem megy az ember 150-el szerintem. De ha igen akkor az miért banditot vesz? És akárki akármit mond, kilehet hozni 4,5-5 literből kényelmesen!
Én el tudom képzelni, hogy képes a nagybandi 4-5 liter körüli fogyasztásra, csak azt a tempót nem élvezem.
Amikor megvettem, akkor sem a fogyasztása, hanem egyéb tulajdonságai miatt esett rá a választás.
Igazából még ez sem fedi a valóságot, mert először 600-ast vettem, mert arra volt pénzem, és a kategória társak drágábbak voltak.
A 600-ast nagyon megszerettem, és arra gondoltam, hogy az 1200-es csak jobb lehet.
Úgy vettem meg, hogy a próbaúton ültem 1200-sen először.
10 perc múlva az enyém volt, azóta is szerelmes vagyok bele.
Nem mondom, hogy hazudsz, csak szerintem rosszul számoltok. Vagy nem tudom. A saját tempómban 6.5-7.5 között iszik. Mondjuk 7 fölött már tempós menetről beszélünk, de még nem a gyógyszer elgurulós. Sima túra közben, pl a bandittalis gurulás, le tud menni 5.5-re. De a 4.2.. Azt nem tudom másképp elképzelni, csak úgy, ha 90 fölé nem mennek, alapjáratos kigyorsítás, ilyesmik. De még így is nehezen hihető. Viszont ilyen tempóhoz minek egy 1.2-es gép? Ehhez egy 250-es burgi is túlzásnak tűnik.
A béka ha 140-150-nél nem mentem gyorsabban 5.5 körül beérte míg ugyanezzel a tempóval a jóval gyengébb gép 7 körül evett....a kamionoknál is ez van, a gyengébbek sokkal többet esznek mint az erősebbek.....
Csak azt mond meg miért hazudnék? Vagy talán ők úgy is tudják kezelni a gázt ahogy ti nem? Meg hát ha túrázik az ember akkor nem 150-el jár, legalábbis mi nem. Azt sajnálom hogy a GPS-em nem volt bekapcsolva végig, és nem tudom mennyi volt az átlag tempónk de az tuti hogy nem volt több 70-nél, a jó minőségű utak miatt.
Hát akinek 4.2-őt eszik a nagybandita az kategóriát tévesztett, és feleslegesen fizeti a nagyobb köbcenti állami sarcait
Minek a nagy köbcenti, ha nincs kihasználva? elég lenne oda a 400-as is
..kamion mögött szélárnyékban
Nagybandit 4.2-vel? 90-el, hátszélben, lejtőn. Talán.
A tiéd csak ilyen rövid ?!
Nekem 81 centis merevítős kék enduró van .
Csak halkan megjegyezném,hogy nálam 5,2-öt fogyaszt és ebben van 2 személy,némi állatkodás,de különbem csak rövid túrák.
Erre szoktam azt mondani és most is mondom sokadjára, 2 nagy banditossal szoktam mászkálni és általában 2 decivel eszik többet a nagybandit, volt olyan hogy nekem 4,0 liter volt, kollégának 4,2 liter/tank és ezt a saját szememmel láttam mert mindig egyszerre tankoltunk és majdnem ugyan annyikat
Végigolvasva az uccsó pár oldalt, nem tudom hova akarsz kilyukadni?
Kínzod a motort, magad is emberi súllyal rendelkezel, emelkedőket alázol meg...folyamatosan gyorsítod a motort..."sokat fogyaszt".
A többiek könnyebek, "síkabb terepen" ( nem merem megint leírni az alföldet) járnak, és ami előnyük hogy már összenőttek motorral.
Legtöbben ismerik minden rezdülését, és tudják hogy pár komolyabb előzés után 2 decivel többet fognak tankolni 100 km-re.
Neked még újdonság is a gép, és élvezed.
Azért egy dolgot nem igazán értek. Kb úgy adod elő mintha minden nap magasabb helyen laknál mint előtte nap?! Nem ugyanarra a magassági pontra érkezel meg , ahonnan elindultál?
Vagyis lehet hogy felfele erőlteted, de hogy a másik oldalon simán gurulsz, az biztos...nem azt állítom hogy pont ugyan annyi energiát égetsz el mintha sík úton közlekednél, de ha ez egyik oldalon csapatsz felfele a másikon tuti "legurulsz" 140-nel akár...
(most túráztam végig az alpokot kétszeméllyel, felfele 2-esben kínoztam én is gépet, csak 1300-as BMW karistolt el mellettem a Furka-passon az egyenesben...lefele meg csak fékeztem...10-15%-on, de 5,5 körül evett gsx 1400, sv100, FZ1000 is, igaz a többiek szólóban nyomták.)
Már írtam a múltkor is, de gondolom túl sok lehetőséged nem volt utánanézni, hogy érdemes elsütni benne néha egy flakon injektor tisztítót, szinkronizáltatni a fojtószelepeket is. Power Commander és minden olyan dolog aminek nincs ABE bizonylata (general certification) azt rizikós használni német rendszámú járművön. A Louis-ban szinte minden cucchoz adják, vagy kinyomtathatod magadnak az online oldalról, és ezt érdemes magadnál tartani, és következő műszaki vizsgán pedig a forgalmiba bevezettetni mint módisítást, ezek után már nem kell magadnál tartani. Legyen ez index, kormánycső, tükör, lábtartó, fémfékcső stb...
De minden olyan dolog mely által a motor pl nem teljesíti az egyezményes normákat , zaj és káros-anyag kibocsájtás tekintetében az illegális átalakításnak minősül. Pénzbírság forgalmi bevonás lehet a szankció. Márpedig egy felülírt gyári befecskendezés-térkép, ami pont azért nem "ideális" hogy tudja teljesíteni a normákat, szintén illegális.
Itt is lehet sufni tuningolt motorokkal , házilag reszelt alkatrészekkel motorozni, de előtte el kell vinni egy valóban a motorokhoz értő mérnök szakemberhez ( nem a mozaik utcára asszociáljunk most), aki jóváhagyva a módosításokat , azokat bevezeti a forgalmiba, és onnantól legális a dolog.
Mindehhez azért hozzátenném , hogy a legtöbb infóm és tapasztalatom, másodkézből való, ugyanis a főnököm- munkaadóm jár állandóan ilyen "vizitekre" , és teszi ezt annak ellenére, hogy diplomás gépészmérnök, és mint talán már említtetem az űrkutatásban utazik. De ennek ellenére sem formál jogot magának hogy olyan járművet hajtson ami nincs legalizálva...ellenben sok hülye gyerekkel pl Magyarországon , aki egy gimit nem járt ki, de futóműveket tuningol.(nekem csak a yamaha sr 500 német rendszámos, a gsx 1400 -en magyar a rendszám, csak külföldi túrákra használom,meg hazajárni, ezért van még benne PCIII.)
Pár hete baszták meg műszakin a 92-es Ducati-ját, mert túl nagy volt a CO kibocsájtása... Ez ugye otthon nem ismeretes?!

Szóval a PC által módosított befecskendezés már igen nagy valószínűséggel nem teljesíti a normákat motor emissziója kapcsán, így csak zárt pályán legális a használata. Persze ettől függetlenül járkálhatsz vele, de itt ugye a rendészet kicsit képzettebb, és jobban ügyel az ilyen dolgokra.

Nem tudom az mennyire veri ki otthon a biztosítékot , hogy bringázás közben zenét hallgatva, fülhallgatóval a füledben könnyű préda vagy a rendőrök számára, nagyon hamar megzsanettoznak érte...

Kisebb a lebukás veszélye ha a gyári térkép önmagában van áthangolva a szervizcsatin keresztül, ezt sokkal nehezebb ellenőrizni. Hátránya, hogy csak igen elnagyolt tartományokban módosítható. Nekem is ilyen van ilyen cuccom, de talán egyszer piszkáltam egy SV-t mert sportdob került rá...

ez megint hosszúra sikeredett...
Csáknorisz is tőlem veszi a naftát annyi termelődik.
Az Én motorom lájtos túra tempóban olyan keveset eszik, hogy inkább termeli a benzint, ezért néha meg kell állni leengedni, mert kifolyna a tankból.
Azért szeretnek a haverok velem jönni, mert tudatos környezetvédő lévén, nem locsolom szét, hanem áttöltöm a tankjukba.









Na ettől mondjon valaki nagyobbat.
Igen a Bandit jobb
Nekem akkor fogyaszt 6,5-öt,ha már nagyon húzom neki,amúgy elmegy simán 5-tel......volt már 4,5 is.....igaz enyémben van beállított PC.A belinkelt oldalon is 5,77 a legtöbb...Ezzel 7-et megetetni szinte lehetetlenség-utcai körülmények között
Én nem magyarázok senkinek semmit
Nagyon nem egy kategoria a bandit és a pan...
Egyébként felesleges ez a téma..
én 1.3 ért vettem tavasszal egy 2007 es XX-et első tulajtól gyönyörű állapotban makulátlanul...
Ezért talán kaptam volna egy 1250 est is de hogy így jobb nekem azt biztosra mondhatom