Hát igen nem vagyunk egyformák. Én úgy döntöttem, hogy kipróbálom és úgy tűnik jó döntés volt. Hála Mikirnek, egy egyszerű de tökéletesen működő olajzóm lett. Van aki a spray-ra esküszik, van aki a fecskendőre. Még nem igazán találkoztam olyannal, aki a jól működő olajzó után visszaállt volna a spray-ra.
Az olajzóról mondott negatív vélemények általában olyan emberektől származnak, akinek nincs.
Szerintem is hülyeség lehet síelni a sivatagban.
Bár ha egyszer kipróbálhatnám, lehet ,hogy megváltozna a véleményem.
Idő,idő,idő..................Megmondom őszintén a gép van értem nem fordítva.
Hogy én fogkefével súroljam át meg 600 KM után egy sámlin..........ne adj isten a földön valahol görögországban gebeszkedjek egy orvosi fecskendővel a kezemben.............má megbocsáss de ez nem az amit kéne csinálnom.
A motorral bármikor el tudok indulni akár 5000 Km-es túrára mert műszakilag hibátlanul tartm.
Viszont az hogy bogarak vannak rajta és este 9.kor meg minden szaladozás után vakarásszam?
Oszt mé?.............Fél óra csapatás után ugyanígy fog kinézni.
Mint mondtam ha időm és kedvem tartja lemosom de patika tisztaságot ne várj mert az marhaság.
Van viszont olyan hogy este 10 kor átgumizom mert nem tetszik a javítása a guminak.
Ez van..............ha nem tetszik...............hát istenem.
Egyetértünk.
Amíg spray-ztem addig csak Brigivel, vagy petróleummal tudtam lemosni a dzsuvát a láncról.
Mióta olajozom, azóta elég egy tiszta száraz rongy is, és 2 forgatás után már ragyog is, és lehet újra olajozni.
Magyarán direkkenéssel , ha nem vagy "piperköc" akkor is hosszabb élettartamú lesz a lánc.
(Meg végigkisérletezni, hogy melyik spray a jobb, és mennyi idönként kell újrataknyolni pont az a kisérletezés, mint meghatározni a müködö kenési rendszert, és annak helyes paramétereit. )
Számomra a következö gondolot fogalmazódik meg. Van aki egész életében "navigációval motorozik", van aki meg olyan utakat és helyeket jár be ahol még senki nem volt vagy csak kevesen. Feltételezem az utobbi nagyobb elményt ad...talán ez a kenési rendszerrel való "bibelödés" is egy ilyenhez hasonlítható..és még sok minden más kisérletezgetés.
Mire vegigszivom a sok probalkozast, pont ugyanott vagyok arban, idot meg rengeteget sporoltam. Felolem lehet mcooi is, csak valaki szivja vegig a beta fazist.
Összefoglalnám az olajozó témát az én gondolataim szerint.
Van jobb-rosszab spray és van jobb rosszabb olajozó. Ezeket beállítani üzemeltetni lehet jól v. rosszul. Személyesen ismerek -és motoroztam is velük- olyan embert aki spray-el 40e+km-t olajozóval 90e+km-t ért el. Tehát olajozóval 2x annyit bír a lánc. Árban kis és nagy lánckerék+lánc=Mcoi.
Nézzük mi van hibás üzemeltetésesetén:
1. Kevés kenőanyag kerül a láncra:
Jól beállított olajozó esetén elég utánatölteni a tartájt 5-6ekm-enként és a visszajelzőn a led villogását figyelni. Sptay-nél (eső lemossa, túratársak nem állnak meg időben, lustaság, hozzánem értés) sokkal könnyebb elérni ezt az állapotot. Ezért nő az esélye hogy élettartam arány nő az olajozó irányába.
2. Sok anyag kerül a láncra: Minkét esetben a felnin cseppek jelennek meg. Olajozó esetén leszarom mert jobban mosottá válik a lánc azaz még tisztább. Spray esetén a kinézettel nem foglalkozva a por és a ragacsos szarból egyre jobb csiszoló massza alakul ki az idő előrehaladtával. Ezért nő az esélye hogy élettartam arány nő az olajozó irányába.
Ezen két pont okozza azt hogy egyeseknek 20-25ekm-t bírnak a láncai. Ez bő 3x-os arány az olajozó javára. Tehát 90ekm alatt 1db lánc árával jobban jövök ki de legalább nullán vagyok. Figyelmen kívül hagyva a kényelmet, megspórolt időt, spray árát.
Nem akarom részletezni hogy mikor nem éri meg az olajozó.
Megy a hiszti a mcoi miatt de az utángyártott műa láncvédőre meg 10e+Ft-ot lazán kiadnak az emberek.
Szerintem nem kell magyarázkodni, mert más úton járunk. Ez most egy trend, amire lehet "építeni" az eddigi tapasztalatok alapján.
Az direkt olajozással önmagában kárt nem lehet okozni.
Pár dolog zavar igazából.
-Az hogy milyen alapon várja el valaki az első házilag tákolt "rendszertől" hogy azonnal tökéletesen működjön? Már millió példa fel lett hozva hogy az egyedileg épített rendszereket bizony tesztelni kell, és esetenként komolyan módosítani. Ès közben vannak zsákutcák. Van akik élvezik, van akik eltévednek, és elbuknak...ök sokat fognak fizetni a semmiért. Továbbá rá fognak jönni hogy sokszor miért kerül egy "darab vas" 10 szer annyiba mint amennyire valójában számolunk. A témákban kevésbé jártas egyedeknek be kéne látni, hogy nem minden "lehúzás". Nem mindenkinek van tengernyi ideje a köz javára, meg üveg sörért napokat dolgozó eszterGÀNYOSA...
-Amúgy meg nem értem azt sem hogy mások "ügyetlenkedése" kapcsán miért kell egy amúgy működő dologról negatív következtetéseket levonni, főleg úgy hogy jó néhányan hozzá nem tudnak tenni, csak várják tuti fillérbaszó megoldást...
-Ha valaki nem látja a kísérletezgetés szépségét, a járatlan utak kihívását akkor csak maradjon a "tömegcuccoknál".
-Másrészről nem tudom figyelembe venni senkinek az olyan véleményét ami mögött nincs tapasztalat. Az "én úgy gondolom, szerintem " -gondolatokkal tele padlás...
Nem fogod megbánni hogy már rendszert használsz, nekem nagyon bejön a rendszeretek tisztasága, egyszerűsége!
Mikir kérdezte a galériámban levő fojtó típusát: Festo, ha még érdekel.
A felnim nekem se pöttyös, sőt sokkal tisztább mint a spray-al volt. 2-3 motorozás alkalmával állítgattam az elektronkát, de ezt élveztem mert szeretek matatni. Azóta csak néha megnézem az olajtartályt, de elégedetten veszem tudomásul, hogy 2025-ben kell majd legközelebb töltenem bele, kb 200 Ft. értékű olajat.
Ja És már nekem is klafa lesz a láncom, ezért lehet, hogy majd leszedem, és felteszem a következő BANDITOMRA.
Én meg leszarom az összes lánc olajzós-spayzős hülyeséget! A következő motorom úgy is kardányos lesz!
Mert az öreg cimborám mondá vala...lánc a kutyára való!
Ebben igazad van. Majd egy kiadós eső után megnézem a csavarok
helyett a láncom, hogy mennyire nem olajos.
A témát én is unom, eddig egy hozzászólásom nem volt ehhez kapcsolódóan.
Most is csak azért, mert történetesen én pont a víz miatt tértem át
az olajzóra. Mivel minden nap motorozok és utáltam egy-egy esős
hét után vakargatni a sprét, így inkább csináltam egy olajzót.
Nekem kényelmesebb, ennyi...
Az olajzóról mondott negatív vélemények általában olyan emberektől származnak, akinek nincs.
Szerintem is hülyeség lehet síelni a sivatagban.
Bár ha egyszer kipróbálhatnám, lehet ,hogy megváltozna a véleményem.
Hogy én fogkefével súroljam át meg 600 KM után egy sámlin..........ne adj isten a földön valahol görögországban gebeszkedjek egy orvosi fecskendővel a kezemben.............má megbocsáss de ez nem az amit kéne csinálnom.
A motorral bármikor el tudok indulni akár 5000 Km-es túrára mert műszakilag hibátlanul tartm.
Viszont az hogy bogarak vannak rajta és este 9.kor meg minden szaladozás után vakarásszam?
Oszt mé?.............Fél óra csapatás után ugyanígy fog kinézni.
Mint mondtam ha időm és kedvem tartja lemosom de patika tisztaságot ne várj mert az marhaság.
Van viszont olyan hogy este 10 kor átgumizom mert nem tetszik a javítása a guminak.
Ez van..............ha nem tetszik...............hát istenem.
Nekem se jön be a DL kézvédős vigyorgó bálnafej.
Én sem vagyok piperkőc, de ez számomra némi igénytelenséget takar.
Bocs!
Amíg spray-ztem addig csak Brigivel, vagy petróleummal tudtam lemosni a dzsuvát a láncról.
Mióta olajozom, azóta elég egy tiszta száraz rongy is, és 2 forgatás után már ragyog is, és lehet újra olajozni.
(Meg végigkisérletezni, hogy melyik spray a jobb, és mennyi idönként kell újrataknyolni pont az a kisérletezés, mint meghatározni a müködö kenési rendszert, és annak helyes paramétereit. )
Számomra a következö gondolot fogalmazódik meg. Van aki egész életében "navigációval motorozik", van aki meg olyan utakat és helyeket jár be ahol még senki nem volt vagy csak kevesen. Feltételezem az utobbi nagyobb elményt ad...talán ez a kenési rendszerrel való "bibelödés" is egy ilyenhez hasonlítható..és még sok minden más kisérletezgetés.
http://www.louis.de/_305bfa556...
Mire vegigszivom a sok probalkozast, pont ugyanott vagyok arban, idot meg rengeteget sporoltam. Felolem lehet mcooi is, csak valaki szivja vegig a beta fazist.
(csaknorrisz se mer a motorjara nezni)
Van jobb-rosszab spray és van jobb rosszabb olajozó. Ezeket beállítani üzemeltetni lehet jól v. rosszul. Személyesen ismerek -és motoroztam is velük- olyan embert aki spray-el 40e+km-t olajozóval 90e+km-t ért el. Tehát olajozóval 2x annyit bír a lánc. Árban kis és nagy lánckerék+lánc=Mcoi.
Nézzük mi van hibás üzemeltetésesetén:
1. Kevés kenőanyag kerül a láncra:
Jól beállított olajozó esetén elég utánatölteni a tartájt 5-6ekm-enként és a visszajelzőn a led villogását figyelni. Sptay-nél (eső lemossa, túratársak nem állnak meg időben, lustaság, hozzánem értés) sokkal könnyebb elérni ezt az állapotot. Ezért nő az esélye hogy élettartam arány nő az olajozó irányába.
2. Sok anyag kerül a láncra: Minkét esetben a felnin cseppek jelennek meg. Olajozó esetén leszarom mert jobban mosottá válik a lánc azaz még tisztább. Spray esetén a kinézettel nem foglalkozva a por és a ragacsos szarból egyre jobb csiszoló massza alakul ki az idő előrehaladtával. Ezért nő az esélye hogy élettartam arány nő az olajozó irányába.
Ezen két pont okozza azt hogy egyeseknek 20-25ekm-t bírnak a láncai. Ez bő 3x-os arány az olajozó javára. Tehát 90ekm alatt 1db lánc árával jobban jövök ki de legalább nullán vagyok. Figyelmen kívül hagyva a kényelmet, megspórolt időt, spray árát.
Nem akarom részletezni hogy mikor nem éri meg az olajozó.
Megy a hiszti a mcoi miatt de az utángyártott műa láncvédőre meg 10e+Ft-ot lazán kiadnak az emberek.
Az direkt olajozással önmagában kárt nem lehet okozni.
Pár dolog zavar igazából.
-Az hogy milyen alapon várja el valaki az első házilag tákolt "rendszertől" hogy azonnal tökéletesen működjön? Már millió példa fel lett hozva hogy az egyedileg épített rendszereket bizony tesztelni kell, és esetenként komolyan módosítani. Ès közben vannak zsákutcák. Van akik élvezik, van akik eltévednek, és elbuknak...ök sokat fognak fizetni a semmiért. Továbbá rá fognak jönni hogy sokszor miért kerül egy "darab vas" 10 szer annyiba mint amennyire valójában számolunk. A témákban kevésbé jártas egyedeknek be kéne látni, hogy nem minden "lehúzás". Nem mindenkinek van tengernyi ideje a köz javára, meg üveg sörért napokat dolgozó eszterGÀNYOSA...
-Amúgy meg nem értem azt sem hogy mások "ügyetlenkedése" kapcsán miért kell egy amúgy működő dologról negatív következtetéseket levonni, főleg úgy hogy jó néhányan hozzá nem tudnak tenni, csak várják tuti fillérbaszó megoldást...
-Ha valaki nem látja a kísérletezgetés szépségét, a járatlan utak kihívását akkor csak maradjon a "tömegcuccoknál".
-Másrészről nem tudom figyelembe venni senkinek az olyan véleményét ami mögött nincs tapasztalat. Az "én úgy gondolom, szerintem " -gondolatokkal tele padlás...
Nem fogod megbánni hogy már rendszert használsz, nekem nagyon bejön a rendszeretek tisztasága, egyszerűsége!
Mikir kérdezte a galériámban levő fojtó típusát: Festo, ha még érdekel.
Üdv
István
A tartalék bontott váltó....
Ment a mail.
Ja És már nekem is klafa lesz a láncom, ezért lehet, hogy majd leszedem, és felteszem a következő BANDITOMRA.
Mert az öreg cimborám mondá vala...lánc a kutyára való!
helyett a láncom, hogy mennyire nem olajos.
A témát én is unom, eddig egy hozzászólásom nem volt ehhez kapcsolódóan.
Most is csak azért, mert történetesen én pont a víz miatt tértem át
az olajzóra. Mivel minden nap motorozok és utáltam egy-egy esős
hét után vakargatni a sprét, így inkább csináltam egy olajzót.
Nekem kényelmesebb, ennyi...