Nem, nem hiszem. Egyrészt 1 - 1,5 percenként csöppent nekem 1 csepp
mikor utoljára néztem, másrészt a hátsó lánckereket olajozom,
így ki kellene vetnie a maradék olajat hátra fele, de ennek ellenére
szépen egyenletesen szórja mindenhol.
Még a középsztenderem lába is rendszeresen olajos, pedig az
pont az ellenkező vége a hajtásnak.
A motorban használt olaj nem jó a láncra, túl híg és nem tapad. A láncolajozókban tipikusan láncfűrész olajat használunk, ami kifejezetten nagy sebességgel forgó láncra van kifejlesztve ezért nem verődik le róla túl gyorsan, plusz megragad benne az elkopott fémpor, homok, por, miegymás és ezeket viszi magával, amikor mégis lerepül a láncról. A láncspray is olyan mint a ragasztó, biztosan használtad már. A híg motorolaj az első kanyarnál lemegy a láncról és csak az utat keni. A másik meg, hogy az 1 deci/1000km túl sok a láncnak. Nekem most a Mccoi 13km-enként pumpál egyet. A két decis tartály eltart majd egy szezont. Ez olyan 6-8e km.
Ha ki van vezetve és mondjuk a hátsó lánckeréknél csepeg 1 deci/1000km "tempóval", bőven kihűl környezeti hőfokra. A viszkozitása így megnő, nem lesz híg. Amúgy az ötlet onnan származott, hogy bármilyen hihetetlen, olvastam ilyen motorról, amelyen gyárilag így olajozták a láncot.
Te ezt komolyan gondoltad?
És mi van a környezet védelemmel...Én biológiailag lebomló olajat használok. Felejtős ötlet szerintem egy felfórosodott olaj olyannyira meghígul, hogy leverné magáról az biztos. Na de azért várjuk meg István véleményét is.
Semmiféle szelep, semmiféle szabályzó. Az már bonyolítja, növekszik a meghibásodási valószínűség. Kizárólag az adott nyomástartományban csepegő csőátmérő, amit ki kell dekázni. Egyik kolléga itt pl. az olajálló gumitömlőre ráhúzott egy villamos "csokit" és a csavarral szorítva csökkentette a cseppszámot. Az eddigi olvasataim szerint 30mp/csepp volt a jó normál körülmények között. Ezt kéne betökölni és utána semmi extra.
Ha azt akarnánk, hogy csak sebességben olajozzon, akkor be kellene építeni egy mágnesszelepet, ami üresben zárva van. Ezen kívül az adagolást is szabályozni kellene valamilyen szabályzóval.
Ha figyelembe vesszük, hogy a Te elméletednél is el kell jutnia az olajnak a lánchoz, akkor a csövekkel sem spóroltunk.
Tehát a hagyományos módszer maximum 1 elektronikával, meg egy tartállyal tartalmaz több alkatrészt, aminek a súlytöbblete elenyésző, és az elrejtése sem túl nagy probléma.
Az esetleges visszaalakítás, a hagyományos módszernél szerintem egyszerűbb, és üzemzavar esetén maximum kérek valakitől lánc sprayt. (Nálam már volt rá példa.)
Egyébként érdekes elképzelés, de Én a régi módszerre szavazok.
Pisti, vízionálnék neked egy ötletet, kíváncsi vagyok, mekkora baromság lenne. Láncolajozó a téma. Adva van egy motor, amely saját olajszivattyúval rendelkezik. A motor nívószintje megengedi, hogy minimum és maximum szintek között legyen az olaj. Mi lenne, ha az olajszivattyú nyomóágát egy vékony rézcsővel megcsapolva a motor saját olaját használnánk lánckenésre? Azt olvasom itt tőletek, hogy az olajozó minimális olajat fogyaszt, 1000km/deci. A delikvens amúgy is figyeli a nívót. Az olajozás nem igényelne külön elektronikát és most hanyagoljuk el az álló helyzetben történő alapjáraton járatás kérdését. Ez talán a motor szempontjából még ott jobb is lenne, hogy a 6e km olajcsere periódus alatt is mindig kapna friss olajat a használt, magyarul, cserélődne kissé. Néha utána kéne tölteni a blokkban, semmiféle mozgó alkatrészt nem tartalmazna, ráadásul nagyobb fordulaton az olajnyomás is magasabb, tehát automatikusan gyorsabban csepegne nagyobb sebességnél (itt is hanyagoljuk el a sebességváltásokat). Nos? -Kollégák, ti se fogjátok vissza magatokat, ha véleményetek van!
Lehet motorozni a láthatósági mellényben, mindössze egy trükkje van. Fordítva kell belebújni, a háta legyen elöl. Ha rendesen húzod fel, húsznál már Batman köpeny lesz belőle
Van az icon féle 20 ezer forint körüli láthatósági mellény ami jónak tűnik, vagy lehet kapni pántos fényvisszaverőt, ami olcsó, látványos, és lehet is benne motorozni.
Most nem tudom, hogy mi a divat, de ezelőtt 10 évvel teherautóval jöttem hazafelé. A matricám az nap este 10 óráig volt érvényes, amikor 18 óra körül, beálltam a kamion sorba, a határtól kb. 3 kilométerre. Este 11 óra körül értem a sorompóhoz, a labanc meg lógott ki, a mérlegház ablakán, és ordított velem, hogy lejárt a matricám érvényessége. Hiába mutattam neki a tachográf lapot és kézzel lábbal magyaráztam neki, hogy amikor beálltam a sorba, még érvényes volt, arról meg nem tehetek, hogy 3 kilométert, 5 óra alatt tettünk meg. Kurvára nem érdekelte, kb 50.000 Ft.-ba fájt a mutatvány. Egyet értek zöldivel, én sem spórolnék pár eurón.
mikor utoljára néztem, másrészt a hátsó lánckereket olajozom,
így ki kellene vetnie a maradék olajat hátra fele, de ennek ellenére
szépen egyenletesen szórja mindenhol.
Még a középsztenderem lába is rendszeresen olajos, pedig az
pont az ellenkező vége a hajtásnak.