Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Kicsit visszaolvastam: "mindenki problémájához van hozzászólásod, véleményed, csak épp megoldásod, vagy ötleted nincs"
Ezt talán nem kellett volna... Elektromos hibát elég ritkán lehet két mondattal megoldani neten keresztül, de azért a szerkezeti dolgoknál sem egyszerű a távolsági szerelés.
A felújítás összességében többe fog kerülni, mintha vettél volna egy fiatalabb, neadjisten követhető előéletű, jó állapotú gépet.
Ahogy Zöldi is írta, hidegben nehezen indul, nem erre az éghajlatra tervezték.
Az építő jellegű tanácsokat mindig szívesen veszem, köszönöm.
Énisénisénis.
Köszönöm.
CSak azért aggódunk, mert nem nagyon van olyan ismerősünk, aki aktívan tud folyamatosan motorozni a kisbanditokkal, mert folyamatosan csak szívnak vele. De kívánom, hogy Te légy a kivétel.
Ezt meg kell kérdeznem, első blikkre azt mondanám, hogy márkaszervízben beépítve valószínű, de kérek szakvéleményt.
Szia Gyula! Bocs, nem idevaló a kérdés, de azt szeretném megtudni, hogy a nálatok rendelt gyári Suzuki féktárcsákra van garancia?
én szívesen motoroznék veled...a 400-as meg jobb választás a 250-nél...
Nem kawa, honda. Meg lehet nem kezkenyöcsös doboz...de ebben sem vagyok jartas...
http://annazsofi.hu/olajlevala...

autok / alul a beepitesi peldaknal:
AlexB Honda VF-1000
Hello!

Teljesen igazad van mindenben!

Üdv
Istvan
Nem csak taknyos idöben van jotekony hatasa, csak ekkor akad fent olyan dolod is ami latvanyos!
Es nem kell egyböl ezreket beleölni, lattam valahol a neten olyat valamelyik bödönös forumon, ahol talan egy öreg Kawa gazdi egy müanyagkezkremes dobozbol fabrikalt szöüröt. Szerencsere jol eldugta, hogy ne latszodjon az igenytelenseg.

http://annazsofi.hu/olajlevala...
A vételnél is tisztában voltam vele, hogy felújításra szorul. Nincs azzal gondom, hogy költsek rá, képes vagyok önerőből finanszírozni, ezért sem értem, miért aggódnak ezért a fórumozók. Mindenesetre szakember meg nézte, és kiderült, hogy az egyik kábel foglalata volt elöregedve.
Én is mindig azt mondom, úgy kell öreg motort venni, hogy tisztában legyél az esetleges motorgenerál árával is. Mert sajnos sok esetben az ott áll a küszöbön.
A kisbandittal- főleg a VC-vel meg az a baj, hogy a komolyabb túrást szinte senki nem vállalja ha behány a renszer. Ha meg megcsinálják, akkor sem indul be hidegben.
Látom, Te egy polihisztor vagy, mindenki problémájához van hozzászólásod, véleményed, csak épp megoldásod, vagy ötleted nincs.
Feltételezem, Te az anyatejjel szívtad magadba azt a magasrendű motoros tudást amivel rendelkezel. Mindemellett én egy kérdést tettem fel, és te a tárgytól eltérve egy olyan dologba mentél bele, ami rajtad kívül senkit sem érdekel, mert a kérdésem nem vásárlással, hanem műszaki ismerettel volt kapcsolatos, aminek megoldásához Te azon kívül, hogy szakemberrel kell megnézeti, mást nem tudtál hozzátenni. Az pedig, hogy ki mire költ mennyit az szuverén dolog, azt hiszem, nem látsz bele a zsebembe, hogy tudd, másrészt ez megint csak egy olyan hozzá-nem-értő ember kritikája lehet, aki a kérdéstől elvonatkoztatva próbál bölcsebbnek, felsőbbrendűnek tűnni, mivel szakmai véleményt nem fűztél hozzá. Mindenesetre a segítő szándékúaknak köszönöm, azoknak is akik nem bírtak határtalan bölcsességükkel és megosztották azt velem,
Es mar csak azt felejtetted el leirni, hogy annak ellenere hogy volt egy teljesen automatikus szabalyzorendszered kiegeszitökent az autoba, annak rendszerenek az alapparametereinek a beallitasa is több honap kiserletezgetessel valosult meg, mig vegre valoban jol gyorsult mikor sportosan akartal gyorsitani, es valoban economikusan lehetett vele a varosban es orszaguton kocogni. "Pedig csak" egy tablazatban kellett a szamertekeket modositgatni, es nem fuvokatcserelgetni, vagy uszoszintet modositani...
Csak tisztanlatas keppen, az autoba beszerelt kiegeszitö szabalyzo rendszer müködesi elve a Motty AFR-hez vagy a Power Commander V-hez (automata behangolorendszerrel összakapcsolva) mely a többek között a lambda meresi jele alapjan (meg motorhöfok fordulatszam, stb) szabalyozza a mindenkori befecskendezett üzemanyag mennyiseget.

(Mellesleg a villamosmernök srac kb fel harmad aron arulta/arulja az ö, valoban mindentudo rendszeret az autokhoz egy fantasztikus felhasznaloi felülettel a ket fent emlitett motorhoz valo tipushoz kepest. Egyetlen hatranya volt mikor en foglalkoztam vele, hogy az autok alacsonyabb fordulatu motorjaihoz volt tervezve, igy talan 8000-res fordulatig funkcionalt, bar ez lehet csak egy idözitö kristaly kerdese, meg egy minimalis programmodositas, de ez mar nem az en erössegem.)

Üdv

Istvan
Hello!

Sajnalom hogy csak akkor fordultal ide, amikor mar ez elsö problemaval szembesültel ( es nem nagy joslat azt mondani, hogy nem ez lesz az utolso! ). Akkor mikor nehezen összekuporgatott penzeteket valami csodalatosra szeretnetek költeni, szerintem egy kicsit többet kene tajekozodni a temaban. Ennek a több mint 1000 oldalas forumnak 20% arrol szol hogy mennyire rossz ötlet megvenni ezeket a regi motorokat, mert kb a vetelar felet vagy megegyszer annyit fogsz varhatoan rakölteni, es meg akkor sem biztos hogy vegigmotorozod a következö szezont, vagy hogy turakrol nem UFO-val jön majd haza.

Ugyan nem vagyok ügyved, de erdemes lenne felhivni az eladot, mert nemi jotalassal tartozik az eladot motor utan, bar itthon ez nem igazan müködik.

Masodsorban meg ha ilyen öreg (bar ez kortol független) motort vesz valaki, akkor legalabb egy "tanult irastudo" legyen a vasarlok csapataban, aki valoban fel tudja merni a motor valos kondiciojat! Egy motorvasarlasi szandek kb ott kezdödik, hogy addig be sem inditom motort, probakör meg lehet nem is lesz, meg izeire nem "szedtem a motorkerekpart"! Vagyis pont arrol gyözödöm meg hogy hany eses nyoma lathato, vagy probaltak eltünteni (ebböl mar lehet következtetni, hogyha ezek utan meg velem levö vasarlot nem tudtam eltantoritani a veteltöl, akkor mire szamitson a gyakorlatilag semmire sem valo probakörnel. Utana meg még hogy mennyi az eredeti alkatresz, takolt alkatresz, cserelt alkatersz aranya. Es bar szinte senki nem erti miert , de ha lehet a lepattinthato oldalidom, vagy a levetö üles ala erdemes benezni, mert oda belatni ( meg a motor belsejebe nem! Bar allitolag sokan rendelkeznek termesztfeletti kepessegekkel, meg röntgen szemmel) es lehet latni a vezetekeles erintetlenseget. De sokat le lehet szürni abbol , ha a manapsag igen nepszeszü indexcserere gondolunk, ( ami lehet nem esztetika , csak egy bukas következmenye), hogy azt milyen minösegben viteleztek ki.

Ket ellentmondasos tevhit van a motorok körül. Hogy egy öreg motor nem lehet jo allapotban, vagyis keves a rendes gazda aki vigyazza felti gepet, mert az mar ugyis öreg. A masik meg azt hisszik a vevök, hogy barmelyik öreg motort fel lehet meg tamasztani (persze ugy hogy közeben nem kell bankot rabolni).

(Tavaly segitettem gsx 1400-et vasarolni egy sracnak. Hihetetlen piaci kep tarult elem. Egy elnyühetetlen motort valakinak sikerült 20000 km utan ugy külsöleg leamortizalni (es hiba mondta , hogy ez mar 7 eves mert akkor kinyujtottunk a baratommal a kezünk es a sajat vasainkra celoztunk, amikban 75ekm, 55ekm volt karistmentesen) hogy majdnem elhanytuk magunkat. Az összes aluminium alkatresz "kiviragzott rajta", a lanc rohadt, a fenyezesen nem volt egy ep tenyernyi felület, parszor földhözcsaptak, garazsajto kitamasztasanak hasznaltak, persze olalcsere aaaaaaaazzzz rendszeresen megvolt! Talan a beinditasat mar nem is kertük, csak rosszaloan jegyeztük meg hogy egy motor többet erdemelne. Persze azota biztos akardt uj balek gazdaja.)

Szoval azert en erösen targyalnek az eladoval hogy penz vissza a motor meg a roncstelepre. Föleg ha meg nem babraltad sokat.

Üdv

Istvan
..és sok sikert, használd élvezettel! Bár szerintem még nem tudod mit vettél a nyakadba
Nem a kor, vagy a buherafaktor a legfőbb gond.. hanem hogy kik voltak az előző tulajdonosok, és mire használták. Nem a konstrukcióban van a hiba.

Jó állapotú, nem elhanyagolt kisbandit jó áron nincs.

Az utóbbi 15 év kezdő sportos motorja volt, kezdők kezében..várható volt, hogy az elnagyolt karbantartások és a jellemzően durva használat ide fogja juttatni a típust. Csoda, hogy még működik egynéhány
Sziasztok!
Hát én is hozzászólnék az E85 témához ha nem gond.Autóval én már több mint 40e km-t megtettem ezzel az üzemanyaggal és talán most már van némi rálátásom a dologhoz.Kezdetben felcsillant a szemem nekem is mikor a fórumokon el kezdték ezt a témát felhozni és szépen lassan gyűltek az infók róla, majd úgy döntöttem ha van lehetőség én is kipróbálom a dolgot, első próba cc 30%-os arány volt.Tapasztalat kb 70 km megtétele után vette az ECU a jelet, hogy valami változás van és szépen elkezdett a Lambda jel alapján korigáli (Opel 1,4 SI motorral).Ebben az volt az érdekes, hogy nagy teljesítmény változás nem igazán történt, de alsó fordulaton kicsit jobban dolgozott a vas, elő jött belőle egy kis nyomaték többlet aminek nagyon örültem, hisz ez a moci inkább felsőbb tartományra van hangolva (3400 ford 114Nm), tehát itt adja le a legjobb teljesítményt.Gyertyák színe nem változott, azok mindig szépek voltak, kivéve az 1-es henger, nekem ez a kritikus hengerem mocinál is,az egy kicsit mindig olajos volt, de nem vészesen.A második ilyen tankolásnál sem mertem növelni az arányt, mert tudtam és megvitattam nálam okosabb emberekkel, hogy mit és hogyan vághatok tönkre a vasban ezzel a "spórolással", tehát marad ez a vegyület, majd élveztem amit nyújtott nekem és most jön a tények amit sokan kicsit fals adatként kezelnek, a fogyasztásom 6,3 átlagról 7, de inkább 7,5 lett mivel a Lambdát nem lehet átverni és a funkcióját tökéletesen el is látta, tehát dúsított a keveréken az ECU.Sok helyen olvastam, hogy nekik nem változott a fogyasztás, ennek két oka lehet, egy az emberi "én vagyok a jó, te a buta" hozzá állás, kettő a Lambda a kocsiban nem a rá kiszabott tevékenységet végezte, tehát rossz volt, sajna a második a nagyobb pofon, mert láttam pár fotót szerelőktől akik ilyen autót javítottak és a leolvadt dugótól az össze roskadt katalizátorig minden volt a palettán.Főleg a régi swift használok voltak ilyen pengék, mert nekem tökéletesen megy a vas tiszta szesszel kifejezést olvasgatta az ember folyamatosan, igen nem is volt ezzel gond kb 3e fordulatig, de amikor a kis család egy laza 100-400km-es nyaralásba indult a pályán a vassal és kb 1-2 órán keresztül volt megforgatva a vas akkor jött a gond és a fent említett jelenségek.Tehát a sok "hülye" mérnök kitalálta, hogy több kell a cuccból (15-30%), mert baj lesz, a sok okos magyar pedig ezt megmondta, hogy nem mert az Ő autója tökéletes erre a célra így is!Én erre azt írom, hogy aki nem ért valamihez az ne babráljon, vagy okoskodjon, ja és utána meg jöttek a mítoszok, hogy megeszi, felfalja, szétrágja a kocsit minden alkatrészét, még az index kapcsolót is!Ha egy 93-as Astra nem látta kárát ennek az átállásnak elektronika hozzácsatolásával akkor mit is esz meg?Tehát aki ezzel szeretne járni annak bele kell nyúlni a gép lélegző és keverő rendszerébe ha tetszik ha nem, de én mivel tapasztaltam autónál ezeket a dolgokat így bátran merem kijelenteni, hogy egy 15-20 Literes tank kapacitásnál túrázás közben nem sok az értelme, mert vagy túrázik az ember vagy a kutakat keresgéli folyton és ráadásul egy karbis gépnél mire össze jön a tökéletes beállítás ilyen téren, iszonyat sok nyálat elpöfög az ember és nem kevés pénzt öl bele a megvalósításba.De én nem lebeszélni akarok senkit, én is az első fecskék közt voltam az ismeretségi körben aki autónál bele vágott, azt mondom hajrááá, csak előtte szerezzen némi szerelési rutint és minimálisnál kicsit több kelléket a szereléshez, hogy ezt a kutyája megdöglesztése nélkül optimálisan végre tudja hajtani!Ez a mondat kb 5 év és lehet, hogy 50-80e magyar valuta minimum a mai euró árfolyamon és ebben az üzemanyag még benne sincs!Ja és egy ötlet csak, ezt ne télen akarjátok össze hozni, mert ilyenkor hatványozott a szívás a kicsapódás végett!
Tehát hajrá fiuk, ne tántorodjatok el, hisz ez egy jó dolog, csak amíg oda eljut az ember az egy kicsit rögös út!
Üdv:Balázs
Valóban nem a bandittal van a gond, újan pl én simán vennék ingázónak olyat, az a gond, hogy a legfiatalabb is 16 éves, ott a buharafaktor, amit leírtál, és gyakorlatilag mind kiállítási tárgy. Folyamatosan megtalálhatóak valamelyik szerelőműhelyben.
Szia!

Nem gondolom, hogy alapvetően a bandittal lenne a gond. A gond azzal van, hogy valaki egyszer buherálta (20 éves motor, theát vagy előző gazdi vagy ki tudja ki, de gondolom Te ezt tudod, hiszen a tiéd sem mai motor) el rontotta mert szerencsétlen volt és aztán nem költött rá, így persze természetes, hogy a motor "alapvetően" rossz, mivel emberünk analfabéta volt hozzá, na meg ahhoz is, hogy bénaságát elismervén szakemberhez vigye. 2 napos bandit-tulajdonsoként nem elrettegtetni akarok a motormmal, hiába van gondja, mert tudom, hogy erről nem a gyártó nem a gép, sőt nem is a JóIsten, csupán az emberi hülyeség tehet.
Köszönöm a hasznos tanácsot, mindenképpen utána nézek. :)
esetleg a multitech ára akkor csökkenhetne...
Rosszindulatúnak fog tűnni... de itt az alapvető baj, az hogy ez egy 400-as bandit. Én meg se lepődök azon, hogy megvettétek és gyakorlatilag már az első használat előtt bemondta az unalmast...

De elrettentő példának jó lesz, legalább mutogathatjuk majd az idetévedő, kisbandit után ábrándozó kérdezőknek (...akiket eddig mindig próbáltunk lebeszélni)
:-) Szóval lehet, hogy nagyon belementem :-)
Ha gond van vele, akkor akksi azonnal le és villszerelőőő!