Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sebaj, köszi az infót .
Pécsett az Enduro motorosboltban pl van, ott vettem a motoromat.
Szia.
Ilyen ledes relét honnan lehet venni,hogy néz ez ki?
Pécsett pl vannak ledes izzók a Praktikerben, nem tudom, feléd van-e ilyen áruház.
Hogyne lenne. Csak ha LED-re váltasz, akkor ki kell cserélned az indexrelédet LED-es relére.
http://www.convoytruck.hu/kata...
Sziasztok.
Érdeklődnék indexbe létezik valahol sárga ledes "izzó"?Én nem találok sehol.
Q fékcsövet manual szerint 4 évente cserélni kell Ha jól csalódom a tied K5, úgyhogy rég el vagy késve
Oszt nem kérdeztem
Nem cserélek olyan kopóalkatrészt, ami még használható. Majd ha elkopik a fék, akkor megy a szinter betét, ha nagyon rugalmas a fékcső, akkor megy a fém, ha a rugó hossza kívül lesz a mérettűrésen, akkor meg a progresszív
Igen, a kinyomóra.
A tiédbe miért nincs még?

Épp van itt egy progesszív rugó, ABE, TÜV, minden tutiság hozzá...kíváncsi vagyok, beépítés után mit mondanak rá.
A kinyomó csapágra gondolsz?
Nagyon szívesen állt a rendelkezésetekre "a bölcsész megmondja a tutit" rovat.
Köszi, az még elviselhető összeg. A támasztó csapágyat esetleg nem
kérdezted meg ?
" rugót 20mm-t előfeszítem, akkor az 20kg terhelésig meg sem moccan. De onnantól minden további 1kg-ra 1mm-t fog összébb ülni."

Nagyon köszi a felvilágosítást! Logikus az egész csak nem láttam át elsőre.
10050Ft
Úgy sem adok érte többet
Papírom van róla...vagyis ímélem.
Akivel ma beszéltem, nagyon tájékozott alkatrészes volt. Említette az új cikkszámokhoz tartozó új árakat is.
Pedig ez így van. A rugó keménységét kg/mm-ben adják meg, azaz hány kg terhelés (tudományosabban ez Newton-ban lenne kifejezve, de a kg a motorosnak többet mond) kell ahhoz, hogy 1mm-t össze üljön a rugó.
Ha egy rugó mondjuk 1kg/mm rugóállandójú (így hívják a "keménységet"), akkor előfeszítés nélkül 10kg-ra 10mm-t nymódik össze, 20kg-ra 20-at és így tovább, míg teljesen össze nem ül, 1kg kell minden további mm-hez (ez lineáris rugókra igaz, a progresszívre nyilván nem teljesen).

Az előfeszítéssel annyit érünk el, hogy pl. az említett rugót 20mm-t előfeszítem, akkor az 20kg terhelésig meg sem moccan. De onnantól minden további 1kg-ra 1mm-t fog összébb ülni.

Ez az ábra jól mutatja ezt (habár itt pont fele ilyen "kemény" rugó a példa, de az elv szempontjából mindegy): http://www.sportrider.com/tech...
A rugónak van egy állandója, vagyis hogy egységnyi terhelés mekkora elmozdulást eredményez. Attól hogy összenyomod, eltolod a munkapontját, semmit mást nem teszel vele.
Jóvan, igaz
Érdekes dolgot olvastam ma az új MR-ben:

"a rugó előfeszítés nem modosít a rugó keménységén, hanem a rugózási folyamat kiinduló helyzetét, valamint a negatív, illetve pozitív rugóút arányát változtatja meg."

Nem vitatom a cikk írójának hozzáértését, de ez nekem sántít egy picit. Amikor a villa tetején lévő csavart beljebb tekerem akkor a rugó is összenyomódik. Az rendben van, hogy a csillapító szára is lentebb megy, amivel változik a rugóút hossza, de azért a rugó is keményebb lesz. Vagy csak én gondolom rosszúl?
Motorom egyetlen dealer-e! Mióta van a rugónak viszkozitása? ;)
Villa olajról volt szó, illetve, hogy a minősége hol számíthat.
Hát ezt meg se hallottam (olvastam)
Ha gánymester delux akarok lenni, akkor azt a 5 milit felszívom a régi olaj tetejéből pipettával fél óra üllepítés után
Szívesen! Az 506 ml a régebbi 1200-ra érvényes. Nekem olyan van, hogy a fene vinné el ezeket a japókat akik ezt így kitalálták