Nem cserélek olyan kopóalkatrészt, ami még használható. Majd ha elkopik a fék, akkor megy a szinter betét, ha nagyon rugalmas a fékcső, akkor megy a fém, ha a rugó hossza kívül lesz a mérettűrésen, akkor meg a progresszív
10050Ft
Úgy sem adok érte többet
Papírom van róla...vagyis ímélem.
Akivel ma beszéltem, nagyon tájékozott alkatrészes volt. Említette az új cikkszámokhoz tartozó új árakat is.
Pedig ez így van. A rugó keménységét kg/mm-ben adják meg, azaz hány kg terhelés (tudományosabban ez Newton-ban lenne kifejezve, de a kg a motorosnak többet mond) kell ahhoz, hogy 1mm-t össze üljön a rugó.
Ha egy rugó mondjuk 1kg/mm rugóállandójú (így hívják a "keménységet"), akkor előfeszítés nélkül 10kg-ra 10mm-t nymódik össze, 20kg-ra 20-at és így tovább, míg teljesen össze nem ül, 1kg kell minden további mm-hez (ez lineáris rugókra igaz, a progresszívre nyilván nem teljesen).
Az előfeszítéssel annyit érünk el, hogy pl. az említett rugót 20mm-t előfeszítem, akkor az 20kg terhelésig meg sem moccan. De onnantól minden további 1kg-ra 1mm-t fog összébb ülni.
Ez az ábra jól mutatja ezt (habár itt pont fele ilyen "kemény" rugó a példa, de az elv szempontjából mindegy): http://www.sportrider.com/tech...
A rugónak van egy állandója, vagyis hogy egységnyi terhelés mekkora elmozdulást eredményez. Attól hogy összenyomod, eltolod a munkapontját, semmit mást nem teszel vele.
"a rugó előfeszítés nem modosít a rugó keménységén, hanem a rugózási folyamat kiinduló helyzetét, valamint a negatív, illetve pozitív rugóút arányát változtatja meg."
Nem vitatom a cikk írójának hozzáértését, de ez nekem sántít egy picit. Amikor a villa tetején lévő csavart beljebb tekerem akkor a rugó is összenyomódik. Az rendben van, hogy a csillapító szára is lentebb megy, amivel változik a rugóút hossza, de azért a rugó is keményebb lesz. Vagy csak én gondolom rosszúl?
Ilyen ledes relét honnan lehet venni,hogy néz ez ki?
http://www.convoytruck.hu/kata...
Érdeklődnék indexbe létezik valahol sárga ledes "izzó"?Én nem találok sehol.
Épp van itt egy progesszív rugó, ABE, TÜV, minden tutiság hozzá...kíváncsi vagyok, beépítés után mit mondanak rá.
kérdezted meg ?
Nagyon köszi a felvilágosítást! Logikus az egész csak nem láttam át elsőre.
Úgy sem adok érte többet
Papírom van róla...vagyis ímélem.
Akivel ma beszéltem, nagyon tájékozott alkatrészes volt. Említette az új cikkszámokhoz tartozó új árakat is.
Ha egy rugó mondjuk 1kg/mm rugóállandójú (így hívják a "keménységet"), akkor előfeszítés nélkül 10kg-ra 10mm-t nymódik össze, 20kg-ra 20-at és így tovább, míg teljesen össze nem ül, 1kg kell minden további mm-hez (ez lineáris rugókra igaz, a progresszívre nyilván nem teljesen).
Az előfeszítéssel annyit érünk el, hogy pl. az említett rugót 20mm-t előfeszítem, akkor az 20kg terhelésig meg sem moccan. De onnantól minden további 1kg-ra 1mm-t fog összébb ülni.
Ez az ábra jól mutatja ezt (habár itt pont fele ilyen "kemény" rugó a példa, de az elv szempontjából mindegy): http://www.sportrider.com/tech...
"a rugó előfeszítés nem modosít a rugó keménységén, hanem a rugózási folyamat kiinduló helyzetét, valamint a negatív, illetve pozitív rugóút arányát változtatja meg."
Nem vitatom a cikk írójának hozzáértését, de ez nekem sántít egy picit. Amikor a villa tetején lévő csavart beljebb tekerem akkor a rugó is összenyomódik. Az rendben van, hogy a csillapító szára is lentebb megy, amivel változik a rugóút hossza, de azért a rugó is keményebb lesz. Vagy csak én gondolom rosszúl?
Villa olajról volt szó, illetve, hogy a minősége hol számíthat.