Nem vagyok polihisztor, ezert sem szoltam bele fertötlenitesi eljarasokba, bar lehet a mint sokan masok a wikipedian en is gyorsan ki tudnam magam okositani, ha mellerakom a biologia oran szerezett tapasztalatokat.
Viszont neked is javaslom, hogy nezz utana akusztika cimszo alatt biztos talalni par jo dologot.
Es lehet hogy sok baromsagot "fejlesztenek ki " a motorosoknak, de hidd el nemelyik mögött van nemi tudomany is. Es a füldugok ki tudnak vagni olyan frekvenciakat amiket a szelzaj turbulencia okoz, de a többi hang azert jol hallhato, igy lehet hogy amugy a szelzaj "figyelesevel "terhelt agy pont tudna figyelni a fontos zajokra, es valoban meghallanad amit kell. Amugy a bukod is hasonlo elven müködik, mert ugy tud csendesiteni, hogy szelzajt probaljak minimalizalni ami bejutna, ezert annyira zartak...De gondolom erre te is rajöttel?! A dugo is ilyen elven segitene, es nem akar senkit a vonat ala lökni...
A füled olyan mint a szemed, ha bemész világosról a félhomályba, először semmit nem látsz, utána egyre jobban megszokod és egyre jobb lesz. A füldugóval is ugyanez van, hozzászoksz, és mindent hallani fogsz, csak halkabban, és nem megy tönkre a füled.
Én rövidebb megállásokkor (pl. tankolás) ki sem veszem, úgy is lehet beszélgetni, viszont hosszabb túra után nem zúg/fáj még órákig a fejem a széltől.
Ahogy mondod!
Ezért is írom, hogy ez teljesen egyéni, hogy kit hogy ér a szél, meg szélzaj, turbulencia, sisakrázás stb...
Azt meg a Kawa ER-5-ön valóban megtanultam mi az a naked vas!
Teljesen más világ!
Na de egy tuti: csupaszra csak akkor ülök (fexek) fel legközelebb, ha az egy nő!
Jól írtad István: "olyan vélemények vannak ütköztetve amelyek mögött teljesen más "tapasztalatok" vannak"
Sajnos sosem sikerült kikapnom egy jó munkahelyet külföldön, ahová ennyit kellene és ilyen sebességgel kimotorozni.
Örülök, hogy neked sikerült.
Lehet, ha így lenne, osztanám a füldugós - és más - véleményeteket.
De mint írtad, a helyi viszonyokhoz írtam a véleményemet, tapasztalatomat.
Vagyis napi max 5-600 km-hez.
Ezt is leginkább szombaton, és vasárnap.
Bocs, nem volt teljes a leírás!
160-nal Szlovákiából haza este 21-kor.
Na ott közvilágítás még a településeken sincs, tehát válaszom: igen, mentem, ráadásul ha jól saccolom, akkor olyan jó 100 kilométernyit.
Tévedsz, a nyelvőr nem én vagyok, keversz valakivel!
Amúgy meg ha magvas ha nem, nem hiszem, hogy a füldugó használatával sokkal tovább tudod elkerülni a hallókészüléket!
Tudod szeretem kristálytisztán és hangosan hallani, mi történik körülöttem a forgalomban.
Eddig en is csak mosolyogva olvasgattam , es hallani sem akartam a füldugurol.
Most hogy vegig kel pörkölni 6-7 ora allatt Ausztrian es ora szerint 150-160 nal ennyi idön keresztül üvöl a Tu 156 hajtomühang a sisakban, es meg utana par orat...Bizony nekem is be kell dugni mar a fülem, miutan a csajom kikönyörögte maganak, es bebizonyosodott hogy igen is szükseges.
Ugyan neha igen idegtepö, mikor olyan velemnyek vannak ütközteteve amelyek mögött teljesen mas "tapasztalatok" vannak. Vagy egyaltalan nincsenek tapasztalatok.
Ilyen ez a füldugo, vagy a leugrok egy szal faszban motorral a boltba...Vagy ki hany kereken gurigazik, milyen olajat, gumit hasznal.
Viszont egyes esetekben mar igen mosolyogtatova valik a törtenet amikor valos tapasztaatok nelkül, pusztan berögzöttseg, paradigmak, elöiteletek altal nyilatkoznak ki "komoly, magvas dolgokat". (nekem is volt ilyen a hasznalt gumik kapcsan, amire Zöldi racafolt, es meg paran, es annak ellenere hogy a 1400-esre nem tennek fel hasznalt-öregebb humit, az öreg SR 500-on jok meg a 90-es evekböl valo gumik. )
Azt viszont mar nehezebb megemeszteni amikor komoly technikai , es techlogia tudas hatter nelkül, mert mar egyszer olvasott rola valahol, vagy sokszor , nekiallunk szerelni. A mokas az mikor az elsö "kiforditott csavarnal " megakadunk. Ilyen helyzetekben rögtön le lehet vagni, hogy van eleg sütnivaloja valakinak, vagy csak összeolvasgatott minden marhasagot, es abbol "tök egyszerünek tünt".
Nem nagy dolog a serviz manual alapjan szetszedni valamit , meg összerakni. De a mögötte levö tudas abban nyilvanul meg, hogy eljuss addig hogy mit kell szetszedni, es mikor celhoz ersz es ott van elötted a kiverzett darab, akkor el tudd dönteni hogy meg egy infuzioval eletet lehet bele lehelni, vagy csak feladni az utolso kenetet...
Forumom mindenki termesztesnek gondolja hogy kerdesere valaszt fog kapni, de nem mindegy hogy milyen iranybol jön a valasz...es hogy valoban arra kell -e hallgatni.
Tenyleg ugy van ahogy valaki nem regen irta: Görbe tükör...
Tudod milyen jó érzés az ha leszállsz a motorról és nem érzed úgy mintha továbbra is hallanád a szélzajt?
Ez a zajterhelés fáraszt is amellett hogy károsít. Nem a Vazul féle olmot kell használni.
Shoxban tudják (itt a 168-as a tartó és 245 a plexi). Külön van a két lemez konzol és külön a plexi. Kb. 20000ft együtt.
Mondanám, hogy próbáld ki, de sajna elbillent a motor és eltörött a plekó.
Nekem olyan volt, mint a csatolt képen, nem kellett a fényezett takarót levenni az óráról.
Van megoldás, már egyszer javasoltam neked.
Pont a felsőtestedről veszi le a szelet (nekem a vállam sarka van kint csak), de a sisak már szélben van. Nem ráz, nem okoz turbulenciát vagy zajt. Nekem bevált nagyon. Egy nyári menetben szépen látható, hogy a hasad nem bogaras csak a vállad sarka.
Givi cucc.
A trükk benne az hogy az S-es műszer csak fele az N-esnek.............kell vagy 30 rugó a jópár apró bizbaszra amitől N-es lesz.Namost vateráztam a komplett gyári mini idomkát 9 egész ezresért és takarja a hiányt.
Viszont neked is javaslom, hogy nezz utana akusztika cimszo alatt biztos talalni par jo dologot.
Es lehet hogy sok baromsagot "fejlesztenek ki " a motorosoknak, de hidd el nemelyik mögött van nemi tudomany is. Es a füldugok ki tudnak vagni olyan frekvenciakat amiket a szelzaj turbulencia okoz, de a többi hang azert jol hallhato, igy lehet hogy amugy a szelzaj "figyelesevel "terhelt agy pont tudna figyelni a fontos zajokra, es valoban meghallanad amit kell. Amugy a bukod is hasonlo elven müködik, mert ugy tud csendesiteni, hogy szelzajt probaljak minimalizalni ami bejutna, ezert annyira zartak...De gondolom erre te is rajöttel?! A dugo is ilyen elven segitene, es nem akar senkit a vonat ala lökni...