Helló Váltóval kapcsolatban írtam még ezelött. Sajnos nem sikerült beállítani igazából nem változik semmi! Szerintem nem jó ben valami. Valakinek esetleg 50/Star/ Scwalbe bokkhoz széthúzó rajza nincs? Valami jobb minőségü? A választ előre is köszi
Egy teljesen széria 60-as hengerhez ha a motor jó állapotú nem kell semmi mást cserélni csak a henger-dugó-hengerfej csapatot. Persze ennek megfelelően olyan nagy teljesítményváltozást nem is eredményez, gyújtást egy kicsit rövidebbre érdemes venni, 1,6 körülre, fuviból meg 1-2-vel kér nagyobbat. Érdemes egyébként egyből egy kicsit beleigazítani a hengerbe, hogy tényleg legyen némi teljesítmény növekedés.
Igen mert a motorok nagy részén a gyújtás még a normál 86-os oktánú benzinhez van beállítva, és nem a 95-ös oktánszámú szuperhez !!!
Közben meg a 60 -as hengerről álmodoznak??!! Netán még ki is "prémezik" a furatot!
Nem értem ezeknek a gyerekeknek ezt a 60-70 -stb ccm-es hengerhez való imádatukat! A normál 50 ccm-es Simson henger 38, 3 körüli átmérőjű. ha 60 as hengert tesz bele az kb 41 mm lesz . Ez nagyjából 1/13 -al fog nagyobb tolóerőt adni, mint az eredeti qrva sok befektetés, munka pénz árán. Ennyi erőtöbbletet a rendesen felfújt kerekekkel, a kimosott bezsírozott kerékcsapágyakkal is el lehet érni. Ez csupán csak arra jó, hogy el lehet adni a túl-méretes henger -dugó stb alkatrészeket !! Van forgalma a gyárnak a kereskedőnek meg aki ezzel foglalkozik mert meglehet vezetni a simsonosokat. Az enyém gyári alkatrészekkel felújítva a 38 mm-es hengerrel egyenes uton megy folyamatos haladással 50 -et. Ennyi bőven elég is azokhoz a gyenge kis dobfékekhez! A másik, hogy lakott területen nem kell félnem, hogy túllépem a megengedettet! De ha valaki nem tud kínjában mit tenni akkor hadd szórakozzon, miközben lehet a karburátorában benne van még a folytás a hosszabb suber formájában ami nem engedi a torkot teljesen kinyitni mert 40-el szabad menni vele.
Helly, te filyú... Ha nem csal az a fránya emlékezetem, akkor egy hónap alatt 3x kérdezted meg ezt már Mink itten szépen le is írtuk a helyzetet, igen bírja, te döntesz! Nem azt mondom, írj nyugodtan ha valami van. Összegezve:
Pro:
-kicsivel jobb menettulajdonságok
(Több hirtelen nem jut eszembe)
Kontra:
-gyári fékek
-újrakarburálás, gyújtásbeállítás (persze nem nehéz, de azért el lehet molyolni vele...)
-legalitás
-semmi sincs erre a teljesítményre méretezve
A megszakítós gyújtás nem a köbcentit nem bírja hanem a magas 10000+ fordulatot.
Főtengely meg nincs erősített mint már párszor írtam. Szal az is bírja.
Miért ne bírná?! A szikra ugyanakkora!! A fékekkel lesz gondod! Ugyanis az 40 km/ óra sebességre van méretezve! Ha gyorsabban akarsz menni vegyél egy 125-ös robogót!
több embertől is megkérdeztem hogy a 60-as hengert birná e megszakitós gyujtás meg a gyári főtengely,és azt mondták hogy igen. Vagy kockázatos lenne?,gondoltam megkérdem itt is.
Van 2 kipufogóm mindegyik jó régi,egyikben se volt középen semmi csak a végén az a 2furulya, majd a kettőből csinálok egyet :) beleütök a közepére valamit az egyiknek,akkor lessz olyan mint egy eredeti
Én tettem ilyet a csőbe is meg a végébe is
Utána a végébe csak 1 lemez volt
Kb így ment a leg gazdaságosabban
1,8 l/100km 70 kilóval 40-45 tempóval
Plusz volt egy picike szűkítés a könyöknél
Gondolom kibelezték vagy eleve nem is volt benne, több változat is létezhet. Az enyémben anno az elődöm egyszerűen átütötte valamivel a benne levő lemezt, mert pld. abban a típusban az volt, persze a hangtompítóbetét is hiányzott belőle. Így kellene kinéznie egy gyári kipufogónak: http://www.simson.hu/index.php...
A cikk részletesen taglalja a kipufogó felépítését, működési elvét és a tuningolást is.
Olajcserére mit ír az álmoskönyv? Most van benn 1éve majdnem 3000 ment bele ezalatt, látszik hogy már kicsit koszos. Lassan elfossa magát a szimering a berúgótengelynél, már megjelentek a cseppek, ezért kérdem, mert jó lenne kihozni a legtöbbet az olajból.
helló! szédszedet ma a kipufogómat és nekem csak a végében amit ugye széthuzunk abban van 2furulya. pedig gyárilag kéne lenni benn középen is egynek . most tegyek bele valamilyet vagy nem befolyásol semmit az a középső?
Közben meg a 60 -as hengerről álmodoznak??!! Netán még ki is "prémezik" a furatot!
Pro:
-kicsivel jobb menettulajdonságok
(Több hirtelen nem jut eszembe)
Kontra:
-gyári fékek
-újrakarburálás, gyújtásbeállítás (persze nem nehéz, de azért el lehet molyolni vele...)
-legalitás
-semmi sincs erre a teljesítményre méretezve
A tiéd a döntés.
Főtengely meg nincs erősített mint már párszor írtam. Szal az is bírja.
Utána a végébe csak 1 lemez volt
Kb így ment a leg gazdaságosabban
1,8 l/100km 70 kilóval 40-45 tempóval
Plusz volt egy picike szűkítés a könyöknél
Gondolom kibelezték vagy eleve nem is volt benne, több változat is létezhet. Az enyémben anno az elődöm egyszerűen átütötte valamivel a benne levő lemezt, mert pld. abban a típusban az volt, persze a hangtompítóbetét is hiányzott belőle. Így kellene kinéznie egy gyári kipufogónak: http://www.simson.hu/index.php...
A cikk részletesen taglalja a kipufogó felépítését, működési elvét és a tuningolást is.
S50 =5dL
S51= 4dL