Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi :)
Helló Váltóval kapcsolatban írtam még ezelött. Sajnos nem sikerült beállítani igazából nem változik semmi! Szerintem nem jó ben valami. Valakinek esetleg 50/Star/ Scwalbe bokkhoz széthúzó rajza nincs? Valami jobb minőségü? A választ előre is köszi
Egy teljesen széria 60-as hengerhez ha a motor jó állapotú nem kell semmi mást cserélni csak a henger-dugó-hengerfej csapatot. Persze ennek megfelelően olyan nagy teljesítményváltozást nem is eredményez, gyújtást egy kicsit rövidebbre érdemes venni, 1,6 körülre, fuviból meg 1-2-vel kér nagyobbat. Érdemes egyébként egyből egy kicsit beleigazítani a hengerbe, hogy tényleg legyen némi teljesítmény növekedés.
Igen mert a motorok nagy részén a gyújtás még a normál 86-os oktánú benzinhez van beállítva, és nem a 95-ös oktánszámú szuperhez !!!
Közben meg a 60 -as hengerről álmodoznak??!! Netán még ki is "prémezik" a furatot!
Nem értem ezeknek a gyerekeknek ezt a 60-70 -stb ccm-es hengerhez való imádatukat! A normál 50 ccm-es Simson henger 38, 3 körüli átmérőjű. ha 60 as hengert tesz bele az kb 41 mm lesz . Ez nagyjából 1/13 -al fog nagyobb tolóerőt adni, mint az eredeti qrva sok befektetés, munka pénz árán. Ennyi erőtöbbletet a rendesen felfújt kerekekkel, a kimosott bezsírozott kerékcsapágyakkal is el lehet érni. Ez csupán csak arra jó, hogy el lehet adni a túl-méretes henger -dugó stb alkatrészeket !! Van forgalma a gyárnak a kereskedőnek meg aki ezzel foglalkozik mert meglehet vezetni a simsonosokat. Az enyém gyári alkatrészekkel felújítva a 38 mm-es hengerrel egyenes uton megy folyamatos haladással 50 -et. Ennyi bőven elég is azokhoz a gyenge kis dobfékekhez! A másik, hogy lakott területen nem kell félnem, hogy túllépem a megengedettet! De ha valaki nem tud kínjában mit tenni akkor hadd szórakozzon, miközben lehet a karburátorában benne van még a folytás a hosszabb suber formájában ami nem engedi a torkot teljesen kinyitni mert 40-el szabad menni vele.
Helly, te filyú... Ha nem csal az a fránya emlékezetem, akkor egy hónap alatt 3x kérdezted meg ezt már Mink itten szépen le is írtuk a helyzetet, igen bírja, te döntesz! Nem azt mondom, írj nyugodtan ha valami van. Összegezve:
Pro:
-kicsivel jobb menettulajdonságok
(Több hirtelen nem jut eszembe)

Kontra:
-gyári fékek
-újrakarburálás, gyújtásbeállítás (persze nem nehéz, de azért el lehet molyolni vele...)
-legalitás
-semmi sincs erre a teljesítményre méretezve

A tiéd a döntés.
Hát 60-ashoz elég a gyári is.
akkor má kéne rá egy nagyobb karbi is nem? mer gondolom a gyárival nem ad le olyan teljesitményt
A megszakítós gyújtás nem a köbcentit nem bírja hanem a magas 10000+ fordulatot.
Főtengely meg nincs erősített mint már párszor írtam. Szal az is bírja.
Miért ne bírná?! A szikra ugyanakkora!! A fékekkel lesz gondod! Ugyanis az 40 km/ óra sebességre van méretezve! Ha gyorsabban akarsz menni vegyél egy 125-ös robogót!
több embertől is megkérdeztem hogy a 60-as hengert birná e megszakitós gyujtás meg a gyári főtengely,és azt mondták hogy igen. Vagy kockázatos lenne?,gondoltam megkérdem itt is.
Meg jó nagy fogyasztás, mert a benya nem a hengerben ég el, hanem a kipufogóban köt ki.
Van 2 kipufogóm mindegyik jó régi,egyikben se volt középen semmi csak a végén az a 2furulya, majd a kettőből csinálok egyet :) beleütök a közepére valamit az egyiknek,akkor lessz olyan mint egy eredeti
Pedig a kétütemű motor nagyon érzékeny a hangtompítás minőségére! Magyarul: Nem szabad kiherélni, mert az eredmény teljesítménycsökkenés lesz!!
Anno tettünk bele sörös dobozt de sokáig nem bírta.
Én tettem ilyet a csőbe is meg a végébe is
Utána a végébe csak 1 lemez volt
Kb így ment a leg gazdaságosabban
1,8 l/100km 70 kilóval 40-45 tempóval
Plusz volt egy picike szűkítés a könyöknél
Akkor 3000-nél cserélem. Nekem a 80w90 jött be, abból maradt még szóval az megy bele. Köszönöm!
Szia!

Gondolom kibelezték vagy eleve nem is volt benne, több változat is létezhet. Az enyémben anno az elődöm egyszerűen átütötte valamivel a benne levő lemezt, mert pld. abban a típusban az volt, persze a hangtompítóbetét is hiányzott belőle. Így kellene kinéznie egy gyári kipufogónak: http://www.simson.hu/index.php...

A cikk részletesen taglalja a kipufogó felépítését, működési elvét és a tuningolást is.
Minden tavasszal tegyél bele frisset. 10W40 .
S50 =5dL
S51= 4dL
Olajcserére mit ír az álmoskönyv? Most van benn 1éve majdnem 3000 ment bele ezalatt, látszik hogy már kicsit koszos. Lassan elfossa magát a szimering a berúgótengelynél, már megjelentek a cseppek, ezért kérdem, mert jó lenne kihozni a legtöbbet az olajból.
helló! szédszedet ma a kipufogómat és nekem csak a végében amit ugye széthuzunk abban van 2furulya. pedig gyárilag kéne lenni benn középen is egynek . most tegyek bele valamilyet vagy nem befolyásol semmit az a középső?