sziasztok simsonosok olyan problémám lenne az én kis s50n es mocimmal hogy az 1 es sebességet kidobálja főleg ugye most télen a hoban pörgetve vanm és pár méter után kidobja az 1 est meg hogy a harmadikat is kidobja ezeken a gondokon hogyan tudnék segiteni szerintetek mert nagyon faszán üzemel a gépezet már majdnem egy éve csak tankolom a vasat eggyáltalán nincs vele baj az eggyest ugy oldottam emg hogy hamar elváltok a 3 ast meg ugy hogy rajta van a lábam hogy ne vágja ki de ha valaki már járt igy ezzel a régebbi 3 sebis blokkal elmesélhetnél hogy mit csinált vele vagy megtudnátok mondani mi az a blokk tetején a berugokaron belül az a 90 fokban egymásra álló csavarok addig énis eljutottam hogy a váltót állítsák de azon kéne állitanom? aki tudja esetleg lécci irjon köszi
Ha veszek új fékbetétet akkor milyet érdemes vennem? Előre kéne. Olyan megoldható első féknél, hogy besatuzzon betonon? Mer az a meglátátsom h simson fékkel nem lehet megállni:S
Hát igen azt már eldöntöttem hogy gyújtás nem maradhat, most meg mivel szét is van szedve egyértelmű hogy kitakarítom+stb,stb,stb... . Hogyha pedig akkor se fog rendesen menni hát akkor nem tom bűvöljek neki.
Kedves Géza,nemtom erre mit írjak, asszem inkább semmit, önmagáért beszél, hogy le a karod cserélni a tiris gyujtást, egy +szakítósra.
(amikor valszeg, csak ki kellene pucolni a kiput,meg a karbit meg beállítni:)
Helló! Nekem van egy Simson S51 Elektronikom, tirisztoros gyújtással. És van vele 2 problémám aminek talán köze lehet egymáshoz. Nyáron a motor hidegen alig akart menni, csal fél óra után ment rendesen, de ha a lámpát rákapcsoltam örültem a 30-nak is. :S Most hogy hideg van semmi baja csak akkor egy ideig ha világítást felkapcsolom. Szerintem a gyújtása mehetett neki tönkre, van is itthon egy komplett megszakítós gyújtásom. De mivel most sose hagy ki nem tudhatom pontosan hogy akkor most jó lett-e a motor vagy se. A másik problémám hogy be lesz akrburálva de 2-3 nap után megint nem jó. Negyed gáznál csak hörög és szívatóval megy csak. Eldugulva nincsen, mident átnéztem rajta ilyen szempontból. És én arra gondoltam h esetleg a gyújtásnak lehet köze ehhez hogy talán túl kicsi szikrát ad :S vagy nem tudom. Műszaki dolgokban eléggé otthon vagyok, de azért nem olyan szinten mint aki tanulta. A másik problémám hogy semmilyen könyvem nincs a motorról hogy minek melyik beállítás a jó, mekkora amper stb. stb. stb... . A gyújtást midneképpen ki fogom rajta cserélni valószínűleg de hozzámértőbbek segítségét kérném, mert nem akarok a kezem közül egy olyan motort kiadni ami hibás.
Hja és svalbé karbi van rajta az s 51-es fúvókáival, 3 hónapig emnt is rendesen, utána kezdett el cask köhögni...
Igazából egy motort nem lehet egy-egy egységre bontani, és úgy piszkálgatni,mert ez nem hoz eredményt. Ha egy széria 50-60 as motorra felpattintasz egy nagyobb karbit, az alig fog jobban menni etttől. Azt mondanám, hogy 60-es ig teljesen felesleges 19-esnél nygobbat felrakni, mert nem történik a világon semmi, mivel nem lesz hozzáaáakítva a több keverékhez a motor többi része, így nemis megy jobbn. 70-90 es motorhoz,már indokolt lehet egy 21-es porlasztó, de tudni kell, hogy a nagyobb légtoroknak csak akkor van értelme, ha a motor egyúttal többet is tud forogni, mivel a nagyobb karbi csaka csúcsteljesítmény közelében hoz valami javulást.
Több cikk is foglalkozik a 6/12 voltos átalakítással a simson.hu oldalon, de sajna azt csak a klubtagok láthatják, mivel álltalában valakiknek az alkalmasint nem is kevés munkájába került, egyilyen cikk összerakása.
Annyit tudok mondani, hogy ha TELJESEN át alarod alakítani a motort 12 voltosra, akkor csarélned kell a világításnál a világító tekercset-izzókat, a töltésnél: a töltőtekercset12 voltosra, venned kell egy egyneirányító kockét(graetz), új tültés-szabályozót ,indexrelét, index, és egyéb izzókat. Én az egybeépített szabályozó/indexrelé cuccot szeretem, mert kevesebb drótozással jár, kb 5000 forint, graetz estül. Kapható olyan egybeépített cucc is, amiben benne van az egyenirányító is, de ez baromi drága, és nemjobb.
A huzalozás nem hogy elbírja a 12 voltos renccert, de egyenesen kevésbé terhelődik, mivel ugyan akkora teljíesítményhez, FELE akkor áram folyik, minel dupla a feszely. Ennek a fele amperes, de dupla feszóltséges balhának az a rettenetes nagy előnye, hogy a z egész renccer, SOKKAK kevésbé érzékeny a kontakhibákra, és a gyujtáskapcsolót is nehezzebben égeti el a világítás tzeljesítménye.
Az egész átalakítás anyagköltsége: töltő1200, világítótek:1200, szabályozó+egyenrángató5000, izzók:2000; akku:3000 vagyis az anyagköltség 13 rugó sincs, de nagyon megéri.
Nézegettem a karbikat és egy Amalt néztem ki 19est vagy 21est !Csak sajna a szivótorok 17es még! Meilyk lenne jobb és kivel lehetne kibővitettni a szivórészt a hengeren és kb mennyi pénz
hali
lenne 1 kérdés:
6v ból lehet -e 12 v ot csinálni? ha igen akkor mi kellene hozzá ( esetleg ha van egy cikk ami ezt leirja ) a 6v kábelek elbírnák a 12 v ot? index meg minden elektromos alkatrészt cserélni kellene?
köszönöm
mitoo
Én asszem, ahogy a modellváltás környékén,mér külső terfós gyujtással jöttek ki az 50 esek is. A gyárban azt pakolták bele, ami volt. A 6/12 váltásnál i volt ilyen,mert hivatalosan 89 jan 1 től 12 voltosak a motorok, mégis ismerek garantáltan eredeti 88 as 12 voltosat. Ha már megvolt az alkatrész, akkor beszerelték.
úú, tanksapkacsere miatt én is jártam így.. esőben toltam az osztyapenkótól a motort a BAH-ig, és iylne 20méterekre indult be kis baszakodás után. láttam én hoyg a benzin nem úgy folyik le ahogy a motor fogyasztaj gázadásra, de a fene gondlt a tanksapkára... de már okosabb vagyok, hiába a tapasztalat..
Köszi a válaszot:) Amúgy nem is értem minek tettem fel a kérdést, sejthető, hogy valami dugulás lehet, mivel nyáron megvettem, és azóta egy megszakítócserén kívül semmit nem csináltam még vele. Gondolom már vizet lehet inni a karbi aljából... Csodálom ezt a motort, aszittem h tuning mocinak nincs jövője, pedig még soha semmi baja nem volt. kop-kop-kop:D Nincs valakinek eladó rezója? Nagyon ócón, nem teljesítményt aarok növelni csak tetszik:)
(amikor valszeg, csak ki kellene pucolni a kiput,meg a karbit meg beállítni:)
Hja és svalbé karbi van rajta az s 51-es fúvókáival, 3 hónapig emnt is rendesen, utána kezdett el cask köhögni...
Itt egy 16os 12Ehuf egy Amal 19es 13.500!
Szerintem jobban megéri!
köszi
mitoo
Annyit tudok mondani, hogy ha TELJESEN át alarod alakítani a motort 12 voltosra, akkor csarélned kell a világításnál a világító tekercset-izzókat, a töltésnél: a töltőtekercset12 voltosra, venned kell egy egyneirányító kockét(graetz), új tültés-szabályozót ,indexrelét, index, és egyéb izzókat. Én az egybeépített szabályozó/indexrelé cuccot szeretem, mert kevesebb drótozással jár, kb 5000 forint, graetz estül. Kapható olyan egybeépített cucc is, amiben benne van az egyenirányító is, de ez baromi drága, és nemjobb.
A huzalozás nem hogy elbírja a 12 voltos renccert, de egyenesen kevésbé terhelődik, mivel ugyan akkora teljíesítményhez, FELE akkor áram folyik, minel dupla a feszely. Ennek a fele amperes, de dupla feszóltséges balhának az a rettenetes nagy előnye, hogy a z egész renccer, SOKKAK kevésbé érzékeny a kontakhibákra, és a gyujtáskapcsolót is nehezzebben égeti el a világítás tzeljesítménye.
Az egész átalakítás anyagköltsége: töltő1200, világítótek:1200, szabályozó+egyenrángató5000, izzók:2000; akku:3000 vagyis az anyagköltség 13 rugó sincs, de nagyon megéri.
lenne 1 kérdés:
6v ból lehet -e 12 v ot csinálni? ha igen akkor mi kellene hozzá ( esetleg ha van egy cikk ami ezt leirja ) a 6v kábelek elbírnák a 12 v ot? index meg minden elektromos alkatrészt cserélni kellene?
köszönöm
mitoo