Pláne azon a motoron, ami a képei között van fenn.
Igazából jó a jet sisak, ha nem ülsz motorra. Én néhány évet végignyomtam ilyenben, egy Honda Dio 50ccm-es robogón, de aztán csere. Most robogózni is egy LEM, felnyitható állrészes kompozit sisakot hordok. A 600RR-en meg csak a SHARK-ot. A GSXF750-en néha hordtam a LEM-et, de nagyon huzatos volt a zárthoz képest és zavart.
A motor hangjáról meg annyit, hogy ha nem hallani a zárt sisakban, akkor azzal a motorral nagy baj lehet.
Talán a jet sisakhoz hozzá tudnék szokni...de annál is gáz, hogy nem lehet benne hallani. Multkor is pl. elég sokat mentem mocival, és valamiért nyúlt annyit a láncom(sztem az eső és a kifelejtett olajozás miatt együtt), hogy elkezdett egy napon belül rohadtul csattogni és azt nem hiszem hogy normál bukóban meg lehet hallani. De szerintem az apróbb forgalmi zajokat sem, amik szerintem fontosak lennének. Még sokat bringáztam, sok esetben elég volt csak a fülemre hagyatkozni forgalomban. (Meg különben is szeretem a motorhangot ) Szóval nem fogom valami biztonságban érezni magam.
De! Szokj hozzá!
De most komolyan! Menj el mindenféle boltokba és próbálgass fel minél több gyártmányú és típusú sisakot, előbb-utóbb találsz megfelelőt.
Lehet, hogy amit vettél, nem passzol a fejformádra. Az 1300gr nem sok, inkább átlagos.
sziasztok!
Idén márciusban kezdtem motorozni, és már nem tudom pontosan miért, de egy rohambili-szerű chopper sisakot sikerült beszereznem. Nagyjából végigmotoroztam vele a nyarat. Mivel a jogsit rendes(jet) bukóban csináltam, és mert ez így gáz nagyon, vettem egy normál sisakot is, egy olcsóbb kategóriást, de rá kellett jönnöm hogy képtelen vagyok benne vezetni. Gondoltam majd megszokom, de 2 napig bírtam. A második nap majdnem belementem benne egy kanyarodó kocsiba. Egyszerűen úgy érzem hogy húzza, meg nyomja mindenütt a fejem(1300gr.), korlátozza a periférikus látásom, és nem hallok benne számomra fontos zajokat. Tudom hogy a rohambili nem egy életbiztosítás, de számomra a normál bukó még veszélyesebbnek néz ki.Nincs valami ötletetek?
Sziasztok!Eggyik havernál van eladó cross csizmája és szívesen megvenném ő 20 000 ért adja az új ára 250 euro ugyan ilyen mint a képenn fekete piros alig volt használva látszik rajt http://www.speedway.fr/vente-a...
Egy dolog maradt ki, termeszetesen a cikk egy 2002-es! Ezt azert tartom fontosnak megjegyezni, mert szerepel benne a "ma gyartott" resz, ami alatt nem a 2007-es dolgot kell erteni! Viszont ami miatt fontosnak tartottam, hogy a szabvany az szabvany, tehat amit annak megfeleloen gyartanak, annak kutya kotelessege megfelelni a minimalis kovetelmenynek! Arrol nem erdemes vitazni, hogy mi a jobb sisak, arrol, hogy miert jobb, lehet! Arrol sem erdemes vitat nyitni, hogy biztonsagtechnikailag mi az eloiras, hiszen sok tenyezo befolyasolja a dolgot. Lehetne beszelgetni a serulesekrol/fejserulesekrol, de ha mar itt tartunk, akkor egy 100eFt-os sisakhoz dukal a megfelelo tovabbi oltozet is!
Es ha a sisakokrol esik szo, akkor erdemes lenne megemliteni azt az idointervallumot, ameddig beszelhetunk csokkenesmentes biztonsagrol... vagy elettartamrol! Szoval szerintem ez egy elegge osszetett kerdes ahhoz, hogy ilyen modon le lehessen szukiteni a kort, vagyis inkabb boviteni kellene zajra, sulyra, aerodinamikara, ami a mai kornak (es a szabvanynak megfelelo sisakoknak) lenyegesebb kerdesei, mert arrol nem lehet vitat nyitni, hogy vedelmet mindegyik ad
Nezzunk egy egyszeru peldat: veszel egy meregdraga Arai sisakot, amit 125ccm-hez fejlesztettek ki! Jo sisak, elismert tipus! Te viszont egy Hayabusaval akarsz menni... nem folytatom, szerintem mindenki erti!
korrekt. sok küönbség nincs a siksakok között, max kényelemben, hangban. lehet valaki gazdag, vagy nagyon "okos", ami sisak motorra forgalomba kerül teljesíti az EU normát.
2 dolog amit erdemes figyelembe venni!
Nem vedek senkit, de nem art neha olvasni is:
"2004. február 11. Michael Schumacher néhány évvel ezelõtt kötött szerzõdést a Schuberth bukósisak gyártó céggel és ez az együttmûködés azóta mindkét oldalról gyümölcsözõnek bizonyult. Korábban a német vállalat neve ismeretlen volt a Forma-1-ben - a pilóták elsõsorban a Bell és az Arai termékeit használták. Ma egyre több versenyzõ vált át a Schuberthre (legutóbb Kimi Räikkönen és David Coulthard - a cég már korábban megnyerte magának Rubens Barrichellót, Ralf Schumacher és Nick Heidfeldet). Ez nem véletlen! A Schuberth messze riválisai elõtt jár a sisakgyártásban alkalmazott technológiát illetõen - akár az aerodinamikai kialakítást, akár a biztonságot vesszük."
Ehhez nem fuzok mast!
A masik dolog a mai sisakok es az ECE szabvagyhoz kapcsolodik, ami nemikeppen megszabja a hej es a betet dolgot, ezert ehhez is egy idezetet tennek:
"A meghatározott biztonsági minimum miatt a gyártók nem nagyon tudnak spórolni azokon az alkatrészeken, amik a sisak merevségét vagy energiaelnyelő-képességét határozzák meg. A jelenleg gyártott sisakok nagy része fröccsöntött polikarbonát (pl. lexan) héjszerkezetű, ezek merevsége közel azonos. Szintén nincs nagy különbség az energiaelnyelő-betétben, ez minden sisakban a gyártási helytől függetlenül habosított polisztirol, vagyis ahogy legtöbben ismerik: hungarocell. Egyelőre ennél jobbat még nem találtak ki. Mivel ezekhez nem lehet nyúlni, költségeket csak a komfortérzést befolyásoló tényezőknél lehet csökkenteni - vagy növelni. "
Ezt egy toled nevesebb szakerto publikalta, ugyhogy talan hagyd el a suketelest, es olvass!
Sziasztok!
Mt helmets Paddock Modena bukósisakhoz keresek plexit.Olyanhoz mint a képen van.
Aki tudsz légyszi segítsen:D http://imet.hu/termekek/fullsi...
Mert azon tanulok. De nem sokáig lesz az meg nehogy azt hidd. Elkezdtem nézegetni az oldalt, de most valahogy nem volt kedvem végiglapozni 240 oldalt, hogy erre az egy rövidke kérdésre megtaláljam a választ.
Nekem még nem volt, de összefoglalom az eddig olvasott/hallott tapasztalatokat:
Többek szerint nagyon hangos, még a legdrágábbak is (sok más márka is, hacsak nem egy Schubert). Cserébe megfizethető árú, minden kiegészítővel ellátott, olcsó a sötét plexije, kényelmes. Van, akinek nagyon huzatos szemkörnyéken, ami nem túl szerencsés.
Persze sokban függ a modelltől is, hogy melyik, milyen. Az első úgyis az, hogy fel kell próbálnod, passzol-e a fejformádhoz.
Igazából jó a jet sisak, ha nem ülsz motorra. Én néhány évet végignyomtam ilyenben, egy Honda Dio 50ccm-es robogón, de aztán csere. Most robogózni is egy LEM, felnyitható állrészes kompozit sisakot hordok. A 600RR-en meg csak a SHARK-ot. A GSXF750-en néha hordtam a LEM-et, de nagyon huzatos volt a zárthoz képest és zavart.
A motor hangjáról meg annyit, hogy ha nem hallani a zárt sisakban, akkor azzal a motorral nagy baj lehet.