Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Óvatosan a levegőcsavarral! Ha nagyon kicsavarod szegény lesz a keverék, de magas a hőmérséklet! Az Elektra nem mértékadó, hiszen valójában nem klasszikus Enfield( 50-es évek), azt nemrég terveztették, szegényebb keverékre, de módosított hengerfejjel. Célszerű időnként megnézni a gyertyaképet. Sok levegővel lisztfehér lesz a gyertya, és túlmelegszik a hengerfej. 3000 km alatt csak óvatosan!
Nagyobb terhelést csak nagyobb oljszívattyúval próbálnék ki.
300 km-enként szoktam 10-11 l-t tankolni, ami 3,5 liter/100km. De hozzátartozik, hogy én ha megyek, akkor megyek, meg imádom a nyomatékot, ami ugye rendes gázadásból adódik. Tehát ez a 3,5 lehetne akár 3 is. Érdekes, hogy a teljesítmény emelésen, amiről korábban írtam, már túl vagyok, de a motor fogyasztása egy decivel sem nőtt, viszont megtudtam, hogy igazi erő van benne, nemcsak olyan öreguras szüttyögő, mint amilyen eredetileg volt. Ráadásul szépen és tisztán pörög, úgy hogy gyakorlatilag az olajfogyasztása nullán maradt. Ez azért fontos hír, mert ha megnő az olajfogyasztás, az azt is jelentheti, hogy túl van a motor hajszolva.
Az alapjárati levegő beállítás csak az alapjáratra vonatkozik. A porlasztót egyelőre ne cseréld le, mert szerintem remek a Standard porlasztója. Biztos vagyok benne, hogy azon is van szivató, meg alapjárati levegő csavar is.
Köszi az infót! Egyébként érdekelne,hogy a többiek hogy állnak a fogyasztás dologgal,mert én eddíg csak egy elektrás emberkével találkoztam az úton,de ő teljessen meg volt rökönyödve az 5 literen,és azt mondta,hogy neki 3,5-3,8 közt szokott lenni.Amúgy az elektrának a karburátorát rá lehet szaszerolni a standardra,mert úgy néztem,azon van szivató is,meg minden.A levegő csavar az ugye,csak az alpjáratot érinti,vagy a menet közbeni állapotot is befolyásolja?(Műszaki analfabéta vagyok,de gyorsan tanulok,a traktorokat már egyedül szerelem!) az alpjáratot én egyébként nem szeretem túl alacsonyan,mert inkább puffogjon többet,de akkor nem áll le,egyébként ezt a nehezen húz,ha túl alacsony,ezut még nem tapasztaltam,mert nem a gázadásra áll lemhanem csak úgy szimplán,ha alapjáraton ketyeg.
Az a könyök ami a fazék hangot adta, a normál kipufogónál is módosított a hangon? Érdekel, mert én most tervezem a cserét, ha egy istenverte alkatrész megjön végre Angliából. Előtte mindenképpen nagyobbra cseréljük az olajszívattyúkat, az angol és a német oldalak is javasolják, mivel nálunk azért magasabb az átlagos tempó, mint Indiában.
A 17 fogú lánckerék 19-re cserélésétől várom én is az alacsony fordulaton is kb. 10% sebességnövekedést. Tudja ugyan bőven tartani a szabályos magyar tempót, de a hangja elárúlja, hogy nem szívesen pörög, csörömpöl. Ezt meg én viselem rosszúl.
Széles utat Mindenkinek!
A nagyon alacsonyra vett alapjáratnak mindössze egyetlen előnye van: az, hogy jól hangzik.
De van egy rakat hátránya: jó nagyokat üt a hajtókarra, aránylag rossz ütemben, minden robbanásnál és ez csak fokozódik, ha hirtelen gázt is adsz rá. Nem véletlen, hogy ilyen esetben sokszor azzal tiltakozik szegény motor, hogy hirtelen gázadásra egy nagyot szusszanva, puffanva leáll. Szerintem vedd egy kicsit feljebb az alapjáratot. Utána pedig be lehetne állítani az alapjárati levegő csavarral a keverékarányt, mert nem normális dolog, hogy hidegen magasabb, mint melegen. A motort meleg állapotában állítsd le, tekerd be teljesen az alapjárati levegő csavarját, majd vissza 3 teljes fordulatot. Indítsd újra, majd állítgasd a csavart innen.
+/-1 fordulaton belül kell lennie a jó keverékaránynak alapjáraton.
De lehet,de akkor melegen miért nem szív falsot? a Tűvel úgy játszottam,hogy levettem a tankot,mert azt már megtanultam,hogy ez lényegessen egyszerűbb,mint a karbit kivarázsolni a helyéről,meg vissza!
Nem lehet, hogy valahol falsot szív? Ha a tűvel játszottál, lehet, hogy ferdén sikerült valamit visszarakni, ahol bejut a levegő.
lassan majd kéne beszélnünk egy 3000km-es szervízről is,mert nagyon ott tartok már. Mondjuk a jövő hét elején valamelyik nap?
Jaja,de én azt be tudom annak,hogy nagyon le van tekerve az alpjárat,bár lehet,hogy kicsit a gyujtással játszva ez kiküszöbölhető,legalábbis Döme azt mondta,de igazából nem foglalkozok vele.
Hogy ne csak panaszkodjak, a hétvégi szép időben megkergettem kicsit a vasat és szépen teljesített. :-)
A hidegen magas, melegen alacsony alapjárat nekem is megvan.
Emellé nálam melegen még időnként le is áll alapjáraton ketyegtetve.
Ez egy igen jó kérdés!
De szerintem ez a sors keze miatt van!
Ja,nektek volt az oldaldobozban "szerkezet"? Na,ez az ami nekem már nem jutott a pénteki motorra,nemes egyszerűségel,csak ősszedugták a két csövet egymásba.
Na végre! Egy kis pezsgés. Ez a kipufogós dolog engem is érdekel. A fogyasztási problémám is úgy tűnik,megoldódott.Gondolom,senki másnak nem produkált a Standard 5,2-5,3 literes átlagot,csak nekem,aztán előjöttek a szép emlékek.Természetesen,a tű a legalsó ricnibe,vagyis a legfölső pozícióba volt,az ötből.Most ott tartok,hogy a legfölső alattiba van,most már hidegen van egy kis tüsszögés, de ha bemelegszik,úgyanúgy húz,mint eddig,ugyanúgy megy a 90-100-as utazó,csak a fogyasztás eset le 3,8-ra.
A másik viszont a professzoroknak szól dorogon. Valaki megmagyarázhatná nekem,hogy miért van az,hogy beindítom a hideg motort,dúsítóval,majd rögtön elveszem a dúsítót,ekkor keletkezik egy viszonylag magas alapjárat,mintha lenne benne szívató,majd amikor bemelegszik,az alapjárat lemegy a beállított szintre.Persze ez így nagyon kényelmes,mert "bőg" a motor,amíg öltözök,és bemelegíti magát,csak én nem nagyon tudom elképzelni,mitől lehet.
Sziasztok,
Pár dolog, amire rájöttem megosztom veletek.
A fojtás azért van a könyökcsőben, hogy túlnyomás jöjjön létre, miáltal némi füstgáz valóban visszajut a hengerbe. Tehát, ha nincs fojtás, nincs túlnyomás azaz bolond lenne azon a szűk nyíláson visszamenni a gáz, amikor a kipufogón is távozhat. Ezért a füstgáz visszavezetés megszüntetése önmagában valóban nem mutat érezhető teljesítmény növekedést. De innen tovább lehet lépni.
A fojtás a legnagyobb teljesítmény visszafogó tényező, mert lelassítja a gázcserét. Továbbá nem árt egy kisebb visszafogású végdob sem. Ha nincs fojtás, a motor gyakorlatilag fellélegzik, kiszabadul a kötelékekből. A teljesítmény növekedés két tényezőtől várható, az egyik, hogy az eddigi fordulatszám tartományban harapósabb lesz, a másik, hogy maga a fordulatszám tartomány kitolódik, azaz a motor magasabb fordulatszámra lesz képes. Ahhoz viszont, hogy a magasabb fordulathoz is tartozzon nyomaték, több benzint kell, hogy kapjon. Ennek legegyszerűbb módja a nagyobb főfúvóka használata (+0,05 mm nálam elégnek bizonyult). A szívási oldalon is meg kell szüntetni az akadályokat, egy csinos sportlégszűrő felrakásával. A Standard kivitelnél a fordulatszám korlátja lehet a mechanikus gyújtás. Ha beigazolódik, elektronikusra kell váltani.
A nagyobb küblis hengernek, vagy a nagyobb kompressziójú dugattyúnak én nem vagyok híve, mert szerintem nagyon megterheli a főtengelyt, azaz az élettartam rovására megy.
És még egy fontos feladat: 1 foggal nagyobb kislánckerék, mely azonnal kb 10 km/óra végsebesség növekedést hoz (persze csak akkor, ha a fentiek szerint már emeltünk a teljesítményen).
Hát röviden ennyi. Elnézést kérek mindazoktól, akiknek ez mind magától értetődő.
Sziasztok!

A füstgázvisszavezetés megszüntetését azzal kezdd, hogy keresel egy egy olyan, lehetőleg zárt anyát, aminek a menetemelkedése megegyezik a könyökön lévő csonkéval. A többi már gyerekjáték. A porlasztó, és henger közötti közdarabból a rézcső könnyen kijön, én menetet fúrtam bele, és egy csavarral lezártam. Az oldaldobozból a "szerkezetet" kiszereled, és már van is helye az elsősegély csomagnak.
Amúgy a motor nem fog jobban menni, nálam legalábis ez volt a tapasztalat.

Üdv!
Tulajdonképpen a kipufogógáz visszavezetésének kiiktatására gondoltam. A többit egyenlőre nem bütykölném meg, mert az úgy autentikus
Sziasztok!

Azért a nyitott dob nem rossz. A motor járása simább lett tőle, és jobban is húz. Mondjuk a belvárosban csak alapjáraton merek közlekedni. Azt viszont saját tapasztalatból mondom, hogy csak az eredeti könyökkel jó, pedig abban van egy szűkítés. Az "utángyártott" könyökkel (REX dobbal) az én motoromnak olyan hangja volt, mint egy repedt fazék.

Üdv
Milyen fojtásra gondolsz? Én sajnos semmi titkos trükköt nem ismerek. Maga az 50 éves konstrukció adja a leghatékonyabb fojtást és annak kiiktatása egy RE végét jelenti.
Ezen a sportlégszűrő és a nyitott dob sem sokat lendít...már ami a teljesítményt illeti, az élvezeti érték már más kérdés.
Tuning cuccok persze vannak hozzá: túlméretes hengerszett, emelt kompressziójú dugattyúszett és így tovább. Ezekkel én is szemezek, de sajnos nem tudok idehaza ilyen épített gépekről.
Sziasztok,

A következőben kérném a segítségeteket. Szeretném megszüntetni a fojtást a mocimon (500 standard). Aki már közületek elvégezte a műtétet kérlek írja meg nekem, hogy mikre figyeljek oda.

Nagyon köszönöm
nincs.
az új bullet 500 classicon van benzincsap?
Sziasztok!
Ha valakit érdekell:Rajtam kívülálló okok miatt meg kell válnom a Mocitól.2008-as Elektra high way szettel.4200 km(még most)karcmentes gyári állapot.1.1M-t kérek érte.Tel:70-523-39-62
Sziasztok!
Tudtok-e valakit aki érdemes arra, hogy a RE Baráti Kör tagja legyen és csak egy Iwiw meghívóra vár.
Ha igen kérek egy eemail címet, küldöm a meghívót!
Imre
Belefutottam az új 2009-es RE árába : 5500 euro
Ez ha nem tévedek 1,5-1,6 millió körüli árat jelent majd idehaza...kb40%-os drágulás az elődhöz képest.
Hozzáteszem sztem még így is versenyképes lehet.