Kedves földműves67!
Már előre örülök, ha elképzelem a két Enfieldet géppárban.
Az már gond, ha Döme egyenlőre még gondolkodik a jelenségen, de úgy látom, hogy azért mozog a gép. Én sem bírom megállni, hogy ne motorozzak. A múlt kedden elindultam egy a nyáron már megszokott körútamra az osztrák hegyekben, a 21-es úton. A fele útnál lepődtem meg, mert minkét oldalán az útnak 50-60 cm hó volt.
Ettől függetlenűl csodálatosan ment a gép.
Ha felteszed az adataidat, látni fogom, hogy most milyen messze vagy. Az én tavalyi évem hasonlóan indult. Szintén szaggatott, kormozta a gyertyát, nem indúlt. Balogh Imre elolvasta helyettem a gépkönyvet, utána behúzott kupplunggal mindig pöccent. Az akksit év közben mindig töltögettem, mert azért nem tökéletes az a szikra, ha kevés az áram. Döme ajánlott gyetyát?
Fel a fejjel, írtó sok örömed lesz Vele.Ha esetleg majd leírod, hogy miket mértél meg, valószínüleg más is fog segíteni.
Üdv:papa54
Kedvespapa 54!Valamikor éltem Sopronban a Táncsics utca 20-ban másfél évig.Majd nyáron elmotorozok oda.Addig még meg kell oldani ezt a gyújtásproblémát.Beszéltem a Dömötör Úrral,de sejtése sincs mi lehet az ok.Még nem találkoztak az általam leírtal.Ez egy kicsit üröm az örömben.Amúgy a haverok lehidaltak a motortól.Nem birtam megállni,és a hidegben motorozgattam azóta nem tudok beszélni,és huzódik a nyakam.Szerintem itt már nem lesz felmelegedés.Beszéltem msn-en egy írben élő haverral érdeklődje meg van-e még egyáltalán Golf-áramlat.Üdv.:lang jozsef
Köszi!
Amúgy,a balf...sz traktoros tipikus esete,rádobtam a pótkocsioldalt a lábamra, és pépesítettem az ujjaim!
Azért,ha kisüt a nap,összeszedem magam,mert "szerencsére" a jobb lábam ujja tört,így csak a berúgásról kell lemondanom,egy darabig!
Üdv földműves67
Köszöntelek az Enfield-családban. Egy éve hasonlóan éreztem én is magam az időjárás miatt. Én is naponta megnéztem a Motort és biztos voltam benne, hogy soha nem lesz tavasz. Egy hónap múlva azért lett, remélem, hogy az idén gyorsabban!
A hibához: bár amatőr vagyok, de azért javasolom, hogy kezdd a gyertyaképpel. Ha kormos, akkor esetleg a keverék túlságosan gazdag. Esetleg ebben az időben egy alacsonyabb hőértékű gyertya a megoldás. Amíg nem lesz melegebb én is a 7-est használom, nem a 8-ast. Az akksi feszültségét és a töltőfeszültséget mérd meg!
Ezek akkor sem feleslegesek, ha netán nem lesz rögtön jobb (az nem derűlt ki, hogy a gép üzemmeleg-e, a szivatót a kellő időben vedd csak vissza ), ha hétfőn felhívod az importőrt és az adatokat elmondod Dömének, az ő javaslata 100%-os lesz!
Üdvözlettel:papa54
Kedves motoros társak!Van egy kis probléma a motorommal,akinek van ötlete megköszönném ha megirná.Amikor a motor alapjáraton forog kb 3,4 másodpercenként olyan nyikkanó hangot hallat,mint amikor egy diesel motor porlasztója porlaszt.Kiderítettük,hogy ez gyújtáskihagyás.Magasabb fordulaton nem érzékeltünk ilyen problémát.egy standart kivitelű Royál Enfield_ről van szó.Az érdekelne,vajon mi okozza a bajt? Üdv.:lang józsef
Tisztelettel üdvözlök minden kedves motoros társat!E hónap 6.-óta vagyok Royal Enfield tulajdonos.A gépről annyit szeretnék irni,hogy édesanyám valamikor régen kijelentette,:hozzánk motor nem jön!.Mikor meglátta azt mondta,hogy gyönyörű.Sajnos nem kedvez az idő a motorozásnak,ezért csak nézegetem órákon átt.Mindenkinenek jó időt kivánok a motorozáshoz! üdv. lang józsef
Döme, lehet hogy korábban volt már róla szó a fórumban, de mikor lesznek kaphatóak nálunk az új típusok? Kíváncsi lennék rá hogyan néz ki élőben ( ill. először képeken :-) Köszönöm!
Sziasztok!
Úgy látom senki sem szólal fel a "szürkeimport gyalázása ) "ellen. Nekem ilyen gépem van, és kapásból cáfolni tudom azt, hogy olcsóbb lenne behozni INDIÁBÓL!
Szóval nekem először jött a kinti vételár, amit pont nem tudok, mert ajándékként jött a motor) A második a vám és áfa, ami kb. 150-200 ezer Ft. A harmadik, a TÜV vizsga, 500,000,-Ft ! Jelzem a TÜV-hez be kellett szerezni új gumikat, villogókat, lámpabúrát, foncsort. (Kb. + 40,000) A negyedik a vizsga, névreírás és még egy rakás lehúzás. Ja, aa postaköltséget Indiából nem is számoltam. Nem két forint volt azt sem.
A végén összeadva csak szédül az ember a nagy számoktól. Az én motorom, még ajándékként is közel annyiba került, mint egy új itthom.
Hogy milyen minőség. Ugyan még csak 4000,Km van benne, de még nem tapasztaltam semmit. Talán egy dolog, mintha egy kicsit szivárogna az egyik első teló olaja. De ez is csak a felrakódott porból látszik.
...és végül, hogy mit kap az ember a szürkemotortól: Egy egyedi megjelenésű, valódi indiai feelinget. Azt, hogy Gordon May-nek az első mondata az volt, hogy de gyönyörű ez az indiai enfield. Indiai nyereg, indiai nyeregtáskák, ...amiket Európában beszerezni is neház, mert exportra nem ezeeket küldik.
És ott van még a fordított váltás, és a jobb oldali váltókar.
Ezeket nem lehet "felülírni", hiszen ezek adják az igazi értékét a motornak, itt Európában.
Szerintem korai még tapasztalatokról beszélni, hisz az Enfieldezés még egy új "sportág" Magyarországon.
Végül a legfontosabb! Olyan kevesen vagyunk még, hogy származástól függetlenül minden motornak örülni kell.
Szia Döme!
Bocsánat! Most néztem meg csak a képeidet! Naná hogy van kép a kis trónörökösről . Eeez igen, gratula mégegyszer, legyen negyon sok örömetek benne!
Imre
Szia!
Teljesen egyetértek veled. Ha nem titok te is Enfieldes vagy?
Nem tettél fel semmit magadról.
Más... Döme gratulálok, igaz kissé elkésve, a kis bébihez, jó egészséget kívánok mindnyájatoknak. Szombaton hallottam a jó hírt, fénykép van feltéve valahol?
Imre
Dömének igaza van ez egyértelmű. A belpiacos motorok szarabbak. Ennyit a szürkeimportról és a "majd kint megveszem olcsóé, aztán behozom" jellegű szövegről. Aki ( az Enfield szintjén elvárható ) normális új motort akar venni ennyi pénzért, az márkakereskedésben vegye az export modelleket.
Azért kíváncsi lennék milyenek lesznek az új motorral az első menettapasztalatok. Lehet az is őrzi még a régi karaktert és esetleg még jobb is lesz a minősége...
Mivel a honi piacra eladott motoroknak (kb 150db) még nem kellett blokkot bontani, nem tudom milyen a főtengely.
Viszont már anno is mondtam mindenkinek, az indiai belpiacos motorok TRÁGYA módon lehetnek összereakva. . .
(szerintem ezért nem engedik ki az országból azokat)
Nem kell meglepődni rajta, hogy néhány dolog el fog romlani a gépen. Remélem senki nem gondolta azt -mikor megvette az Enfieldet- hogy otthon nem kell szerelgetni a gépet! Persze van akinek nagyobb gondok jönnek elő, mint lent láthatjuk. A többiek meg reménykednek, hogy ez nem velük fog előfordulni...
Üdv mindenkinek!
Már aggódtam, hogy esetleg valami más fórumon folyik a beszélgetés, korábban még soha nem volt ilyen hosszú, síri csend.
A cikk műszaki tartalmát a fórum olvasói már korábban megismerhették, de legalább így szélesebb kör számára is elérhetővé vált, mert nekem is az Indexen kínálta magát a link. Az írás hangulata azért gyökeresen ellentmond a címnek, és végig érezhető, hogy a résztvevők vonzalmat éreznek az Enfield iránt, és ahogy a szerző a vele való motorozást leírja, azt az érzést csak az ismerheti, aki megy is vele néhány száz km-t. Nagyon szépek voltak a képek, de hát ez a szerző kategóriájában már természetes. Számomra az egész cikk közelebb hozta a várva várt tavaszt.
Más: mechaniknak.
Az olajszivattyú cseréjét én is fél éve tervezem. Az alkatrészek nagyobb része már meg is érkezett Angliából. Ha a hiányzók is megjönnek, szerintem Döme mesterien megoldja. A következő páciensnél ez már rutinműtétnek számít majd.
Széles utat Mindenkinek: Papa54
Sziasztok!
Hát nekem nagyon tetszett. Remek, élvezetes a stílus, kitünőek a képek, csak egy valami zavar...
Vissza is kerestem a fórumról..Idézek belőle:
.."uraim, megvan mi volt a hoiba, miert ragodott el a hajtokarcsapagy.
1. a fotenegylben egy vizsinte siranyu furat van, ami az olajcsatorna szerepet latja el. A szokasokkal ellentteben indiaban ezt vegigfurtak, am erre merolegesen, hogy az olaj felfele jusson, is rafurtak. Ezen kene a csapagyhoz nyomodni a kenoanyagnak. Hogy a noymas ne vesszen el, a vizszinte sfurat veget leblankoltak egy aluminium dugoval. Ezt sajnos rosszul tettek bele, es erosen ateresztett, itt nyomodott at az olaj az helyett, hogy a csapagyat kente volna......
Jó tudom, nem ékezetes a billentyű, de...
Mintha a blognak és ennek az idézett fórumos hozzászólásnak az írója nem ugyanaz lenne.
A képek, ismerve a fotóidat, biztosan a tiéid. Gratulálok hozzá!
Imre
Köszönöm a címet, átnézem.
A motorban 400-km van és nagyon zajos. A hengerfejtől is hallani éles csattogást, a szelephézag rendben. Olyan mintha a szelepfészek mozdult volna meg. Még nem szedtem szét,de majd küldök infót. A pumpa nagy melegben jobb hűtést biztosít és csendesebb lessz a blokk.
Ha van jó tipp szivesen fogadom, köszi.
Már előre örülök, ha elképzelem a két Enfieldet géppárban.
Az már gond, ha Döme egyenlőre még gondolkodik a jelenségen, de úgy látom, hogy azért mozog a gép. Én sem bírom megállni, hogy ne motorozzak. A múlt kedden elindultam egy a nyáron már megszokott körútamra az osztrák hegyekben, a 21-es úton. A fele útnál lepődtem meg, mert minkét oldalán az útnak 50-60 cm hó volt.
Ettől függetlenűl csodálatosan ment a gép.
Ha felteszed az adataidat, látni fogom, hogy most milyen messze vagy. Az én tavalyi évem hasonlóan indult. Szintén szaggatott, kormozta a gyertyát, nem indúlt. Balogh Imre elolvasta helyettem a gépkönyvet, utána behúzott kupplunggal mindig pöccent. Az akksit év közben mindig töltögettem, mert azért nem tökéletes az a szikra, ha kevés az áram. Döme ajánlott gyetyát?
Fel a fejjel, írtó sok örömed lesz Vele.Ha esetleg majd leírod, hogy miket mértél meg, valószínüleg más is fog segíteni.
Üdv:papa54
Széles utat:papa54
Amúgy,a balf...sz traktoros tipikus esete,rádobtam a pótkocsioldalt a lábamra, és pépesítettem az ujjaim!
Azért,ha kisüt a nap,összeszedem magam,mert "szerencsére" a jobb lábam ujja tört,így csak a berúgásról kell lemondanom,egy darabig!
Vigyázok a kicsikédre!
Te csak gyógyulj hamar!
Amúgy mi történt?
Öröm ezeket a sorokat olvasni,és csak remélem,hogy még nem kapta meg más a motorom ajándékba,miközben én a törött lábamat borogatom itthon!
A nap süssön rátok!
Köszöntelek az Enfield-családban. Egy éve hasonlóan éreztem én is magam az időjárás miatt. Én is naponta megnéztem a Motort és biztos voltam benne, hogy soha nem lesz tavasz. Egy hónap múlva azért lett, remélem, hogy az idén gyorsabban!
A hibához: bár amatőr vagyok, de azért javasolom, hogy kezdd a gyertyaképpel. Ha kormos, akkor esetleg a keverék túlságosan gazdag. Esetleg ebben az időben egy alacsonyabb hőértékű gyertya a megoldás. Amíg nem lesz melegebb én is a 7-est használom, nem a 8-ast. Az akksi feszültségét és a töltőfeszültséget mérd meg!
Ezek akkor sem feleslegesek, ha netán nem lesz rögtön jobb (az nem derűlt ki, hogy a gép üzemmeleg-e, a szivatót a kellő időben vedd csak vissza ), ha hétfőn felhívod az importőrt és az adatokat elmondod Dömének, az ő javaslata 100%-os lesz!
Üdvözlettel:papa54
Úgy látom senki sem szólal fel a "szürkeimport gyalázása ) "ellen. Nekem ilyen gépem van, és kapásból cáfolni tudom azt, hogy olcsóbb lenne behozni INDIÁBÓL!
Szóval nekem először jött a kinti vételár, amit pont nem tudok, mert ajándékként jött a motor) A második a vám és áfa, ami kb. 150-200 ezer Ft. A harmadik, a TÜV vizsga, 500,000,-Ft ! Jelzem a TÜV-hez be kellett szerezni új gumikat, villogókat, lámpabúrát, foncsort. (Kb. + 40,000) A negyedik a vizsga, névreírás és még egy rakás lehúzás. Ja, aa postaköltséget Indiából nem is számoltam. Nem két forint volt azt sem.
A végén összeadva csak szédül az ember a nagy számoktól. Az én motorom, még ajándékként is közel annyiba került, mint egy új itthom.
Hogy milyen minőség. Ugyan még csak 4000,Km van benne, de még nem tapasztaltam semmit. Talán egy dolog, mintha egy kicsit szivárogna az egyik első teló olaja. De ez is csak a felrakódott porból látszik.
...és végül, hogy mit kap az ember a szürkemotortól: Egy egyedi megjelenésű, valódi indiai feelinget. Azt, hogy Gordon May-nek az első mondata az volt, hogy de gyönyörű ez az indiai enfield. Indiai nyereg, indiai nyeregtáskák, ...amiket Európában beszerezni is neház, mert exportra nem ezeeket küldik.
És ott van még a fordított váltás, és a jobb oldali váltókar.
Ezeket nem lehet "felülírni", hiszen ezek adják az igazi értékét a motornak, itt Európában.
Szerintem korai még tapasztalatokról beszélni, hisz az Enfieldezés még egy új "sportág" Magyarországon.
Végül a legfontosabb! Olyan kevesen vagyunk még, hogy származástól függetlenül minden motornak örülni kell.
Igyekszem intelligens motorosnak nevelni!
Már volt bent az üzletben!
Megmutattam Neki a leendő motorját!
Bocsánat! Most néztem meg csak a képeidet! Naná hogy van kép a kis trónörökösről . Eeez igen, gratula mégegyszer, legyen negyon sok örömetek benne!
Imre
Teljesen egyetértek veled. Ha nem titok te is Enfieldes vagy?
Nem tettél fel semmit magadról.
Más... Döme gratulálok, igaz kissé elkésve, a kis bébihez, jó egészséget kívánok mindnyájatoknak. Szombaton hallottam a jó hírt, fénykép van feltéve valahol?
Imre
Azért kíváncsi lennék milyenek lesznek az új motorral az első menettapasztalatok. Lehet az is őrzi még a régi karaktert és esetleg még jobb is lesz a minősége...
Viszont már anno is mondtam mindenkinek, az indiai belpiacos motorok TRÁGYA módon lehetnek összereakva. . .
(szerintem ezért nem engedik ki az országból azokat)
Már aggódtam, hogy esetleg valami más fórumon folyik a beszélgetés, korábban még soha nem volt ilyen hosszú, síri csend.
A cikk műszaki tartalmát a fórum olvasói már korábban megismerhették, de legalább így szélesebb kör számára is elérhetővé vált, mert nekem is az Indexen kínálta magát a link. Az írás hangulata azért gyökeresen ellentmond a címnek, és végig érezhető, hogy a résztvevők vonzalmat éreznek az Enfield iránt, és ahogy a szerző a vele való motorozást leírja, azt az érzést csak az ismerheti, aki megy is vele néhány száz km-t. Nagyon szépek voltak a képek, de hát ez a szerző kategóriájában már természetes. Számomra az egész cikk közelebb hozta a várva várt tavaszt.
Más: mechaniknak.
Az olajszivattyú cseréjét én is fél éve tervezem. Az alkatrészek nagyobb része már meg is érkezett Angliából. Ha a hiányzók is megjönnek, szerintem Döme mesterien megoldja. A következő páciensnél ez már rutinműtétnek számít majd.
Széles utat Mindenkinek: Papa54
Hát nekem nagyon tetszett. Remek, élvezetes a stílus, kitünőek a képek, csak egy valami zavar...
Vissza is kerestem a fórumról..Idézek belőle:
.."uraim, megvan mi volt a hoiba, miert ragodott el a hajtokarcsapagy.
1. a fotenegylben egy vizsinte siranyu furat van, ami az olajcsatorna szerepet latja el. A szokasokkal ellentteben indiaban ezt vegigfurtak, am erre merolegesen, hogy az olaj felfele jusson, is rafurtak. Ezen kene a csapagyhoz nyomodni a kenoanyagnak. Hogy a noymas ne vesszen el, a vizszinte sfurat veget leblankoltak egy aluminium dugoval. Ezt sajnos rosszul tettek bele, es erosen ateresztett, itt nyomodott at az olaj az helyett, hogy a csapagyat kente volna......
Jó tudom, nem ékezetes a billentyű, de...
Mintha a blognak és ennek az idézett fórumos hozzászólásnak az írója nem ugyanaz lenne.
A képek, ismerve a fotóidat, biztosan a tiéid. Gratulálok hozzá!
Imre
A motorban 400-km van és nagyon zajos. A hengerfejtől is hallani éles csattogást, a szelephézag rendben. Olyan mintha a szelepfészek mozdult volna meg. Még nem szedtem szét,de majd küldök infót. A pumpa nagy melegben jobb hűtést biztosít és csendesebb lessz a blokk.
Ha van jó tipp szivesen fogadom, köszi.