nem nagyon van motor amit ne lehetne véletlenül néha fokozat közé pöccinteni. nekjem pl mikor frézit megvettem pár hétig volt hogy hiába húztam a kart nem váltott, de ezt is csak néha, aztán cakkpakk eltűnt a dolog. ki érti ezt.
A váltóval én is sokáig küszködtem, hasonló szimptómákkal mint te! Néha vajpuhán, máskor meg kínok közt váltott csak. Hosszú nyűglődés során arra jöttem rá, hogy a gond nem a váltóval hanem a kuplung beállításával volt. Ha 5 sebességes a géped, akkor a vátó oldalán levő kis fedél (5 speed) van egy kontraanyás állítócsavar. Ennek segítségével sikerült megszüntetnem a hektikus viselkedést.
A fokozatok közti felesleges üres fokozatok, azok továbbra is akadnak, de ez vagy a konstrukcióból fakad, vagy szét kéne bontani, hogy javuljon a helyzet.
Persze semmi garancia, hogy nálad is itt a probléma, de hátha...
Sziasztok!
Először gyertya: Az első 500 km-t a könyv szerint csináltam végig, ami sok fórum szerint nem szükséges és nem lehetséges. Nehéz dolog volt, mivel 200 km-re lakom Dorogtól és elég későn értem így haza. Ráadásul ezelőtt 25 évvel űltem motoron, eltartott amíg minden visszatért. De a dolog lehetséges, tehát lehet hasznos is. Azóta sem bántam meg, mivel első pillantásra beleszerettem, ilyenkor nem mindig érvek döntenek. Tény, hogy nagyon fekete gyertyát eredményezett és néha nehezen indúlt. Szegény a tiltások miatt nem tudott kiégni. A szükséges gépészeti és nyelvi hiányosságok ellenére, úgy döntöttem, hogy a még hátralevő bejáratásra a hideg időben nem az előírt 8-ast, hanem a 7-est használom. Bevált majd később a Dorogiak Beru-ját használtam. Nemrég múlott 10000 km és Dömét faggattam, hogy, miért van az, hogy könnyen kigyorsúl kb. "Enfield 100"-ig, de utána hiába van még rengeteg gáz, nem pörög ki, nem is gyorsul sokkal feljebb. Elvileg elég a tempó, legalább nem büntetnek meg, de érdekel, hogy mi az oka. Esetleg a gyertya. Ha valakinek valami nagyon bejön, azt szívesen kipróbálom. Ugyanez a sisakkal.
Valahol egy képen láttam egy jó háttámlát, ha megtalálom mutatom.
Még egy kérdés: a töltés mindenkinél rendben van? Mivel az ampermérő állandón szem előtt van, nem ellenőríztem, de néhány váratlan leállás kis gáznál,(lámpa, lekanyarodáskor visszaváltás közben- a blokkoló kerék miatt majnem eldobtam) ellenőríztem és alacsonynak találtam. Ha valaki tud mérni megköszönném az eredményt, mert akkor nálam van egyedi hiba. Ez se lenne nagy trgédia, mivel egyébként gyönyörűen megy.
Befejezem a regényt, írjatok és használjuk ki az ajándék jó időt. Jó motorozást!
Sziasztok!
4000 km-en vagyok túl, az első gyertya /BR8ES, gyári/ hamar megadta magát, de ezt betudtam a tavaly őszi hideg időnek, /okt. 16.-án érkezett a gép/, ill. annak, hogy nekem is kellett egy kis tapasztalat a RE beindításához. Rendeltem a Lavina autós cégtől ugyanilyen gyertyát, de nem volt az igazi. A veterános barátom, az Ocskay Zsolti bácsi adott egy régi, még a 1940-es években gyártott Opel gépkocsijához használt hosszú menetes gyertyát, azóta is az van benne, a motor pöccre indul, semmi gond vele. Tényleg most már ki fogom venni megnézni a tipusát. Indulás.. nekem az a tapasztalatom, kb 20 Cfok alatt a szivatót ráhúzom, és amikor indult a motor visszatolom, gázt adok. A motor indításkor pöffen egyet, majd mitha gondolkodna picit, /talán egy ütemnyi/ szünet után kezd el dorombolni. Az alapjárat hidegen magasabb, mikor bemelegszik egészen lemegy. A fordulat akkor esik le gázelvételkor késve, ha a szivató rajta marad. Legalábbis én ezt tapasztaltam.
A sebváltót bizony megkell szokni, nekem is az a tapasztalatom, mint neked. Sokszor sikerül az egyik üresből a másikba kapcsolni. Különben minden sebesség között van üres állása.
Papának:
Az én sisakom a képen látható HJC sisak, amivel az volt a gondom, mivel szemüveget hordok, a halántékomat irtóra szorította. Szerencsére megoldottam a dolgot úgy, hogy kivéve a két háromszög alakú betétet, a bélést azokról lefejtettem. majd a kemény polisztirol bélésből lefaragtam annyit, hogy kényelmes legyen.
Na amíg a "fülvédők" nem voltak a sisakban, hallottam én is igazán a motor hangját. Engem is érdekelne egy olyan sisak amiről irsz, motorosokon láttam már, boltban még nem. A karkovács barátom rendelt egyet Hollandiából, majd ha előkerül /most Szlovákiában dolgozik/ beszámolok róla milyen.
A hátsó ülésre szeretnék egy háttámlát/kapaszkodót szerelni mielött az asszonyt egyszer elhagyom, van valami Royal-hoz passzoló megoldásotok?
Köszi: Imre
Hello Mindenkinek!
Van valakinek olyan sisakja amiben 80 felett a menetszél nem nyomja el a motorhangot?
Már a másodikat nyűvöm, de hiányzik a választék, a szerencse, az ismeret!
Jó lenne hallani a ha ngját!
Nem valószínű. hogy a hűtés miatt bőg fel a motor. A levegő-benzin keveréket kell behangolni, és helyreáll a fordulat. ..és persze a gyári gyertyát is ki kell dobni. sajnos
Nekem egy 500-as standard-om van és most már minden nap az Enfield-el járok munkába és árgus szemmel és füllel figyelem a masinát. Mivel a házunktól a munkahelyemig egy összefüggő kocsisor az egész, hármas fokozatnál nem nagyon tudok feljebb kapcsolni. Reggelente pöccre indul, de mindig szuszorog egy picit. Olyan mintha szívritmus zavara lenne. Néha néha kihagy a gyújtás és akkor sípolóan szusszant egyet majd pöfög tovább. Én ezt a hideg motornak tudtam be, mert szerencsére csak induláskor csinálja. Észrevettem azt is, hogy ha már hosszabb ideje araszolok a kocsisor mellett, úgy hogy be be biccentek a kocsik közé ha jönnek szembe, akkor még ha visszaengedem is a gázt akkor is tovább bőg a motor és csak utána halkul el. Ez szerintetek mitől lehet? Léghűtés hiánya?
Talákoztam a dombon egy másik Enfield-es sráccal aki megerősítette, hogy már neki is sikerült a 3-as és a 4-es fokozat között üreset találnia. Van amikor úgy vált hogy nem is érzem, hogy átkerült e már a másik fokozatba, de ott van, van amikor nagy kattanással hidalja át a fokozatokat és van amikor óramű pontossággal megy bele és csak egy nagyon finom kattanást hallani úgy hogy a lábammal is érzem, hogy a helyére került a fogaskerék. Szóval lelke van neki.
Volt már valaki a Csiki Begében olajcserén vagy szervizen? Érdekelne, hogy futószalag meló megy e vagy el is lehet beszélgetni a szerelőkkel.
Csodálkozva olvastam papa írását! Tény és való, hogy Gordon két helyen is ír Magyarországról, sőt a másodikban asszem a levél második fele már Romániáról szólt, de véleményem szerint nagyon szépeket írt kis hazánkról. Egyébként nekem szóban is megerősítette, hogy szép az ország és jó volt itt motoroznia.
Amit Romániáról írt, elolvastam többször is, és mondhatom, még most is nevetek, ha rágondolok. Én itt lakom a határ mellett, és bizton állíthatom, minden szó igaz. Tragikomikum, ami ott van.
Én amúgy mindent megtettem, hogy jó emlékeket hagyjon magában Magyarországról. Felajánlottam, hogy nálam megjavíthatjuk a szivárgó olaját is, de azt mondta , nem vészes. ...hát Törökországban az lett.
Megkövetem Gordont, anélkűl, hogy bántottam volna!
A következő napon tényleg úgy ír rólunk, hogy az nem felejthető!
Ismételve magam, szuper jó utat kívánok neki és még sok örömet nekünk saját, kedvenc Enfieldünk-kel
Gordon 8. napi bejegyzésében nagyon jólesően és baráti hangnemben ír 'Frank = szikszaif'-vel történt találkozásáról. Hiszen előző nap még csak "Szalvas"-nál tartott...
kovend
Hello Mindenkinek!
Everest szép mondása, hogy Gordon szeret minket lehet,hogy már nem igaz!
Tegnap megnéztem a blogját és úgy tűnik, hogy szép hazánk nem hagyott mély nyomokat a lelkében, leszámítva a drága szállást és a pocsék vega pizzát!
Nagyon számítottam rá, hogy legalább megemlíti, hogy találkozott egy igazi Enfield-del, azért ez talán nem átlagos dolog Európában, de inkább egy BMW-ről írt. Szörnyű, hogy a "gumitehén" fontosabb volt neki, mint az Enfield!
Nade, ennek ellenére drukkolok Gordonnak és a Gépének!
Jó motorozást!
A fokozatok közti felesleges üres fokozatok, azok továbbra is akadnak, de ez vagy a konstrukcióból fakad, vagy szét kéne bontani, hogy javuljon a helyzet.
Persze semmi garancia, hogy nálad is itt a probléma, de hátha...
Először gyertya: Az első 500 km-t a könyv szerint csináltam végig, ami sok fórum szerint nem szükséges és nem lehetséges. Nehéz dolog volt, mivel 200 km-re lakom Dorogtól és elég későn értem így haza. Ráadásul ezelőtt 25 évvel űltem motoron, eltartott amíg minden visszatért. De a dolog lehetséges, tehát lehet hasznos is. Azóta sem bántam meg, mivel első pillantásra beleszerettem, ilyenkor nem mindig érvek döntenek. Tény, hogy nagyon fekete gyertyát eredményezett és néha nehezen indúlt. Szegény a tiltások miatt nem tudott kiégni. A szükséges gépészeti és nyelvi hiányosságok ellenére, úgy döntöttem, hogy a még hátralevő bejáratásra a hideg időben nem az előírt 8-ast, hanem a 7-est használom. Bevált majd később a Dorogiak Beru-ját használtam. Nemrég múlott 10000 km és Dömét faggattam, hogy, miért van az, hogy könnyen kigyorsúl kb. "Enfield 100"-ig, de utána hiába van még rengeteg gáz, nem pörög ki, nem is gyorsul sokkal feljebb. Elvileg elég a tempó, legalább nem büntetnek meg, de érdekel, hogy mi az oka. Esetleg a gyertya. Ha valakinek valami nagyon bejön, azt szívesen kipróbálom. Ugyanez a sisakkal.
Valahol egy képen láttam egy jó háttámlát, ha megtalálom mutatom.
Még egy kérdés: a töltés mindenkinél rendben van? Mivel az ampermérő állandón szem előtt van, nem ellenőríztem, de néhány váratlan leállás kis gáznál,(lámpa, lekanyarodáskor visszaváltás közben- a blokkoló kerék miatt majnem eldobtam) ellenőríztem és alacsonynak találtam. Ha valaki tud mérni megköszönném az eredményt, mert akkor nálam van egyedi hiba. Ez se lenne nagy trgédia, mivel egyébként gyönyörűen megy.
Befejezem a regényt, írjatok és használjuk ki az ajándék jó időt. Jó motorozást!
4000 km-en vagyok túl, az első gyertya /BR8ES, gyári/ hamar megadta magát, de ezt betudtam a tavaly őszi hideg időnek, /okt. 16.-án érkezett a gép/, ill. annak, hogy nekem is kellett egy kis tapasztalat a RE beindításához. Rendeltem a Lavina autós cégtől ugyanilyen gyertyát, de nem volt az igazi. A veterános barátom, az Ocskay Zsolti bácsi adott egy régi, még a 1940-es években gyártott Opel gépkocsijához használt hosszú menetes gyertyát, azóta is az van benne, a motor pöccre indul, semmi gond vele. Tényleg most már ki fogom venni megnézni a tipusát. Indulás.. nekem az a tapasztalatom, kb 20 Cfok alatt a szivatót ráhúzom, és amikor indult a motor visszatolom, gázt adok. A motor indításkor pöffen egyet, majd mitha gondolkodna picit, /talán egy ütemnyi/ szünet után kezd el dorombolni. Az alapjárat hidegen magasabb, mikor bemelegszik egészen lemegy. A fordulat akkor esik le gázelvételkor késve, ha a szivató rajta marad. Legalábbis én ezt tapasztaltam.
A sebváltót bizony megkell szokni, nekem is az a tapasztalatom, mint neked. Sokszor sikerül az egyik üresből a másikba kapcsolni. Különben minden sebesség között van üres állása.
Papának:
Az én sisakom a képen látható HJC sisak, amivel az volt a gondom, mivel szemüveget hordok, a halántékomat irtóra szorította. Szerencsére megoldottam a dolgot úgy, hogy kivéve a két háromszög alakú betétet, a bélést azokról lefejtettem. majd a kemény polisztirol bélésből lefaragtam annyit, hogy kényelmes legyen.
Na amíg a "fülvédők" nem voltak a sisakban, hallottam én is igazán a motor hangját. Engem is érdekelne egy olyan sisak amiről irsz, motorosokon láttam már, boltban még nem. A karkovács barátom rendelt egyet Hollandiából, majd ha előkerül /most Szlovákiában dolgozik/ beszámolok róla milyen.
A hátsó ülésre szeretnék egy háttámlát/kapaszkodót szerelni mielött az asszonyt egyszer elhagyom, van valami Royal-hoz passzoló megoldásotok?
Köszi: Imre
Van valakinek olyan sisakja amiben 80 felett a menetszél nem nyomja el a motorhangot?
Már a másodikat nyűvöm, de hiányzik a választék, a szerencse, az ismeret!
Jó lenne hallani a ha ngját!
Nekem egy 500-as standard-om van és most már minden nap az Enfield-el járok munkába és árgus szemmel és füllel figyelem a masinát. Mivel a házunktól a munkahelyemig egy összefüggő kocsisor az egész, hármas fokozatnál nem nagyon tudok feljebb kapcsolni. Reggelente pöccre indul, de mindig szuszorog egy picit. Olyan mintha szívritmus zavara lenne. Néha néha kihagy a gyújtás és akkor sípolóan szusszant egyet majd pöfög tovább. Én ezt a hideg motornak tudtam be, mert szerencsére csak induláskor csinálja. Észrevettem azt is, hogy ha már hosszabb ideje araszolok a kocsisor mellett, úgy hogy be be biccentek a kocsik közé ha jönnek szembe, akkor még ha visszaengedem is a gázt akkor is tovább bőg a motor és csak utána halkul el. Ez szerintetek mitől lehet? Léghűtés hiánya?
Talákoztam a dombon egy másik Enfield-es sráccal aki megerősítette, hogy már neki is sikerült a 3-as és a 4-es fokozat között üreset találnia. Van amikor úgy vált hogy nem is érzem, hogy átkerült e már a másik fokozatba, de ott van, van amikor nagy kattanással hidalja át a fokozatokat és van amikor óramű pontossággal megy bele és csak egy nagyon finom kattanást hallani úgy hogy a lábammal is érzem, hogy a helyére került a fogaskerék. Szóval lelke van neki.
Volt már valaki a Csiki Begében olajcserén vagy szervizen? Érdekelne, hogy futószalag meló megy e vagy el is lehet beszélgetni a szerelőkkel.
Jó tapadást
Clockwork
mar most hianyzik. mos jottem vissza egy jo kis alpok adria turarol..a suzukivalvoltam, de az enfielddel anyg moka lett volna.
Amit Romániáról írt, elolvastam többször is, és mondhatom, még most is nevetek, ha rágondolok. Én itt lakom a határ mellett, és bizton állíthatom, minden szó igaz. Tragikomikum, ami ott van.
Én amúgy mindent megtettem, hogy jó emlékeket hagyjon magában Magyarországról. Felajánlottam, hogy nálam megjavíthatjuk a szivárgó olaját is, de azt mondta , nem vészes. ...hát Törökországban az lett.
A következő napon tényleg úgy ír rólunk, hogy az nem felejthető!
Ismételve magam, szuper jó utat kívánok neki és még sok örömet nekünk saját, kedvenc Enfieldünk-kel
Dánke!
kovend
Everest szép mondása, hogy Gordon szeret minket lehet,hogy már nem igaz!
Tegnap megnéztem a blogját és úgy tűnik, hogy szép hazánk nem hagyott mély nyomokat a lelkében, leszámítva a drága szállást és a pocsék vega pizzát!
Nagyon számítottam rá, hogy legalább megemlíti, hogy találkozott egy igazi Enfield-del, azért ez talán nem átlagos dolog Európában, de inkább egy BMW-ről írt. Szörnyű, hogy a "gumitehén" fontosabb volt neki, mint az Enfield!
Nade, ennek ellenére drukkolok Gordonnak és a Gépének!
Jó motorozást!
Ma jött az átépítőszett, a hétvégi Off road Show-ra készül! Remélem holnap összeáll!
A sebváltó fokozatait is megvátoztattad?