Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Gugli.
Sziasztok. Szeretnék tájékozódni. PowerCommanderről annyi, hogy linkeljetek olyan magyarországi oldalakat, kereskedőt, aki foglalkozik ennek az értékesítésével.
Te se értetted meg, amit írtam, csak magyarázol olyan dolgokról, amikkel amúgy tisztában vagyok, csak hogy nem erről volt szó, de mindegy, hagyjuk.
Én még mindig azt nem értem, hogy miért lenne erősebb/gyengébb egy másik gumival a mérés.
Ha az le van huzatva a padhoz, akkor nincs surlodás, stb... akkor mitől lenne más a LE?!
ICEcube,

Ha az X-Tre Power Box-ra gondolsz, akkor egy vezetéket el kell vágni a beszereléskor.
Nem emlékszem mennyit tesz ré ZX10-nél, de egy GSX-R1000-nél asszem 16LE-t alsó közép tartományban 1.-2.ben. 3.ban kevesebb kicsit.
"különböző padok között is lényeges eltérések lehetnek, innentől mondja meg a tutit aki akarja."
Kit erdekel hogy mit mernek a masik padon?Ket erdekel hogy a masik motoron mennyi baranyt mertek? Vagy ez meg az autos-kamionos-motoros jatekkartya rulez? Mutogatni a meresi eredmenyt mint a szilikononnal kitömött ribancot, hogy kinek jutott nagyobb börönd a mellkasara?
Nekem ugyan nincs ilyen guriga padom, es meresen is eletembe csak ketszer voltam...
Ugyan mondtam hogy parasztvakitas a legnagyobb gazallashoz tartozo teljesitmeny meres, de ugy veszem ki hogy teged megvakitott rendesen. En azt tapasztaltam, hogy mind az 1400-esemen, mind a B-kingen teljes emberi leptekü fordulatszam tartomanyban aktiv volt az eröforras köszönhetöen hogy nem csak egy csucsteljesitmeny merest rendeltünk, hanem egy teljes injektorterkep konpenzaciot az eppen adott szituacionak megfelelöen. Egy padon folyt a teljes meres , nem cserelgettük a gumikat, sem az attetelt, es meg az olajat sem engedtük le... A pad elektronikaja mindig az elözö mereshez kepest konpenzalt ...
Es azota talan parszor nyitottam ra a teljes tüzet a hengerekre, itt a nemet autopalyan, de az ide Francia alpokban tett turankon 2 föle valtani csak akkor tudtam, ha mar 100 meternel hosszabb egyenes volt, de a motor meg teljesen megpakolva is csuklas nelkül indult el minden 180 fokos fordito utan a minimum 15%-os emelkedön 1279.5 ford/perc tartomanybol.
Ez a tuning (beallitas)! Nem a kifurkalt hurkatöltö, meg a kihajitott legszürö a "rövidre kötött" belepö levegö hömersekletmerövel.
Azt mondom hogy az meregeti a motorjat aki nincs vele megelegedve, viszont egy ilyen merestöl jobb nem lesz, kvazi nem ertem mire jo az egesz?
igen látom. a lényegen nem változtat, hogy elvileg csak a gumin módosítottak a két mérés között.
más a gumiméret is: 190/55 vs 180/55
Az 1.-es ponthoz én tudtam szolgálni csemegével, nekem csinálták azt a szuper kis mérést...

Más: Ago, szerencsére nem egyszerű a gyorsváltó csatit lehúzni, mert a tank alatt van és nem férek hozzá. Mind1, ma ha lehült, adok 1 esélyt az elméletemnek, hogy be alufóliázom a kapcsolót, mert az melegszik iszonyatosan (tűzforró) és akkor csinálja a bohóckodást. Igaz mostmár durva, hogy nem csak nem megy a megszakítás, hanem randomra időnként elveszi a gyújtást...

Ha nem oldódik meg (ma tesztelem itt városban vagy 20-25 KM-en), akkor reggel szétkapom a motort és lehúzom a kábelt.

Csak azért írom le, hogy közbe tudj szólni, ha faszság az egész ötlet...
Szia Ágo!Azután érdeklődnék,hogy '08-as zx 10 nél kell e elvágni valamien kábelt,mikor beépited a power boxot?
És kb mennyit tesz rá?
most nagyon elkeseredtem.
a mérést egy fórumról szedtem és nem írtak semmi infót arról, hogy változtattak volna a motoron, az időjárási körülmények is majdnem megegyeznek, de persze ezektől függetlenül még lehet bármi, amiről nem tudunk.
higany,

lehet el kell keserítselek, de az emberek elhanyagolható százaléka méreti meg a motorját csak azért, hogy tudja mennyi az annyi...
Nálam kb szinte senki....
Mivel a motorok le vannak huzatva a padhoz/görgőhőz, így sem a gördülési ellenállás, sem pedig a nagyobb tapadás nem játszik szerepet padi mérésnél. Ha a görgő és a kerék nem fix "gear ratio"-val megy,akkor a pad jelez, hogy megcsuszott, slip-pel.

Annyit a grafikonhoz.
1. a két mérés között 2 nap telt el (vagy 2 hónap)
2. a két mérés között volt még másik 9 mérés valamiért
3. nem értem miért van a LE adat meg az AFR a grafikonon. az AFR-nek itt nincs szerepe, kivéve, ha a motort valamiért állították is közben.
4. Az is érdekes, hogy ha csak a gumit cserélték volna, akkor miért nem csak a motor adatait változtatták meg a note-ban. Valamiért beleirtak a kipuff+BMC+PC sorba is valamiért.... hmmm


Más:
- a 750-es gixxerekre én is ennyit szoktam mérni, mint ők.
- jól van beállítva a pc-je.
amiről te beszélsz, az megint egy más dolog. Tuningolásnál egyértelmű, hogy a változásnak a pontos megmérése a lényeg, ehhez meg egy megbízható pad kell, aminek a mérési pontatlansága kicsi, tehát nem mér egymás után ugyan arra a motorra 5-10LE-vel kevesebbet vagy többet, hanem 1-2LE-n belül. És valóban, a csúcsérték egy dolog, talán a legkevésbé fontos tényező. De sokan csak azért méretik meg a motorjukat, mert egyszerűen kíváncsiak rá, hogy mit tud. Na ebben az esetben lehet érdekes, hogy hogyan is történik az a mérés. Bár mivel ahogy Ago is írta meg én is, különböző padok között is lényeges eltérések lehetnek, innentől mondja meg a tutit aki akarja.
Tuningra jó egy ilyen mérőpad (az említett feltételekkel) azt csók.
Itt van a gumis mérés. Egyik egy sima utcai metzeler gumi, a másik meg dunlopnak vlami utcai versenygumija, ami kb slicknek felel ugyebár meg.
GSXR750 a motor amúgy.
Hja, természetesen a slick gumis a gyengépp. Gondolom a sokkal nagyobb tapadás és gördülési ellenállás miatt.
Értem, a kérdésemre nem kaptam egyértelmű választ, de nem is kell.
Ha te mérted volna, akkor az adatok jók lennének, és nekem ennyi elég.
Revenger,

Mivel nem én mértem, így nem szeretnék mondani semmit se. Nem azért, mert nem tudom kiszámolni, hanem azért, mert vannak olyan padok, amik annyival többet mérnek - mármint szerintem -, hogy elviszik ilyen esetben az adatokat...


Erről mindig megy a vita, hogy pad, meg LE..

Én egy dolgot tudok mondani:
2 évig mi csináltuk (CSR Tuning-gal közösen) a Német Balázs supersport Hondáját...
Azt a motor 3 helyen mérétk meg itthon és az eltérés több, mint 10LE volt, ami egy 600-as motornál nagyon nagyon sok.
Azt a motor kivitték és a versenyen van ott egy Dynojet kamion egy teljesítménymérő paddal, ahol ingyen és bérmentve csinálják a dolgokat. Ott a mért adat 0,5LE eltéréssel volt az én mérésemmel.

Amúgy ebben a kamionban - illetve a computerében - nagyon nagyon sok érdekes mérés van, hiszen nagyon sok csapatnak megmérik ott a motorját.
Nem akartam ekkora vitát...de hát ilyen a fórum:)
Csak egy kérdés Ago:
Ha te mérted volna ezt, akkor mondhatnánk, hogy jó a motor?
(persze az évjárat, típus függvényében, 2005 R1)
Ha kell egy MIVV katalizator mentesito, ne habozz megkeresni ;)
higany,

Mondjuk én nem értek hozzá - ellentétben sok mindenkivel -, de nem igazén értem, hogy egy gumicsere miatt hogy lett ennyivel több.
Egyetlen egy dolgo az, amitől esetleg erősebb lehetne, hogy a tömege kevesebb és mint forgatott tömeg esetleg adhatna eltérést.
De mivel a padban lévő több 100 kilós görgöt, illetve a nálunk hozzá kapcsolt örvényáramos fékező rendszer súlya is több száz kiló, igy a gumik közötti súlyeltérés nem hoz érdemi LE változást.

Teszteltük - kérésre, mert ennek sem láttuk értelmét - , hogy pl. a guminyomás változás mit jelent a mérésnél és 0.8-2.7bar között töb blépcsőben és nem volt mérhető különbség a LE-k között.

A slick gumi esetében csak azt tudom elképzelni, hogy a mérés volt pontatlan.
Azért 5LE eltérés mondjuk egy 600-as gépnél igen csak sok, bár nem tudni, hogy a te példád miylen motorra vonatkozott. Bár még egy 1000-es gépnél is igen csak sokallom.

Nem tudom milyen padon és ki mérte, de tudok bőven olyan magyar esetekről:
1. sportmotor esetében a LE és az Nm 9000-től leszabályzásig egy vizszíntes vonal volt
2. egymás utáni 3 mérés között több, mint 15LE eltérés volt
3. hátsó keréken 200LE felett mértek egy széria S1000RR-t, ami főtengelyen nincs annyi.

Ezekről az ügyfelek behozták nekem ide a dokumentumokat ajándékba is itt hevernek az "archívumban"

Szóval amíg itthon ilyen dolgok mennek, addig tök felesleges bármiylen LE adatokról beszélni....

ps: tudom, nem irtad, hogy itthoni mérés lenne, ezek csak példák voltak azokról a dolgokról, amik itthon mennek...
A te allaspontod egy teljesen felesleg iranyba eredmeny orientalt. Ha mögéneznel a dolgoknak, akkor lathatnad, hogy a valos eredmeny egy mertekegyseg nelküli "DELTA" ertek, magyaran valtozas. Megpedig a beallitas elötti, es a beallitas utani ertekek különbsegeböl szamolhato. Közben nem szokta senki cserelgetni a gumit, olajat , lancot...
Es mar többen többször ramutattak arra , hogy a beallitas lenyege nem az az egyetlen csucsteljesitmeny ertek a leadott legnagyobb nyomatek, hanem gyakorlatilag ezen kivül minden mas "RÈSZTERHELÈSEN"bekövetkezett teljesitmenytöbblet. Ugyanis a jelenleg forgalomban levö motorkerekparok nagy többsege , azaz annak eröforrasa , nem tud allandoan a legnagyobb teljesitmenyen forogni ( vagy a legnagyobb nyomatekhoz tartozo fordulaton) , mert a valtoja nem fokozatmentes! Igy szüksegeltetik az összes gazallas es az hasznalhato fordulatszam tartomany hasznalata az altalanos hetköznapi hasznaltban. De ennek megertesehez szüksegeltetik bizonyos idö...még teljes fordulatszamon is!

Az altalad hajkuraszott ertekek egyszerüen parasztvakitasok!
Szia ÁgÓÓÓ Miért vagy mindig ingerült?
Nem voltál szabin?
én nem szidtam a padodat, meg a munkád, minden elismerésem a tiétek. egyedül a főtengelyre visszaszámolt lovakkal van a probléma sztem.
Csak egy példa, tudnék mutatni egy olyan mérést, ahol egy motort lemértek sima utcai gumival, majd egy slick gumival, 5LE különbség lett keréken, a motor attól még ugyan olyan erős. Na, pl ha méri az ember a veszteséget, akkor ezek a dolgok komprenzálódnak és nem fals eredmény jön ki, vagy kevésbé fals. Sztem.
Engem sosem érdekel a főtemgelyre "átszámolt" adat. Sőt sokszor még a LE adat se...
De mivel az emberek 99%-át ez érdekli, ezért számolom át.