Én visszamentem egy kétthét mulva állitotál rajta de nem sokat változott,meg nem is volt viszonyitási alapom, a kérdésem arra is irányult hogy a bállitás mennyire pontos mert azota 15kmen megevet a motor egy láncgarniturát minden fordulattartományban megvolt ez az agressziv gázreakcio,melesleg vasárnap kiprobáltam a motort kecskeméti gokartpályán eddig netudtam 1perc allatt menni most az elsö 20percbe 50mp alatt mentem.
Nem irtad milyen motorról van szó, de kb, mind azonos elven működik.
Több gond lehet:
1. a sebesség jeladó adta meg magát. Ez általában az első lánckeréknél van.
2. Meg kell nézni, hogy ennek a csatija rendben van-e?! Ez általában egy 3 pólusú csatlakozó (+5V vagy +12V, test, jel). Elképzelhető, hogy csak ezek közül valamelyik érintkezővel van gond.
3. ha a +5 vagy +12V-vel van gond, akkor meg kellene nézni a kapcsrajzot, hogy az ECU/ECM-ből honnan jön ki és hogy ott OK-e a fesz. Ha nem, akkor nagy a baj és ennyi volt. Persze átköthető másik tápra is.
4. Ha it tminden OK, akkor azt kell megnézni, hogy a sebesség jel megérkezik-e a műszerfal egységbe.
Ennyi, amit egyszerűen meglehet nézni...
Ha mondjuk van benne SH (SpeedoHealer), akkor azt kell megnézni...
Te Agó figyu,le lett mosva a mocim de olyan alaposan hogy nincs kilóméter órám csak 60 is mutat+a km számlálónak is helló van .Ez már kb 2éve van,hát eddig nem naon érdekelt de 3hete a műszaki vizsgán szóltak hogy csináltassam má+ becs szóra+igértem (pesze át ment a vizsgán )és ugye az igéret az úgy jó stb-stb.nos ?
Nem értem, ha ilyen gondod van, miért 1 év után szólsz... így nem tudok se]íteni...
A fő baja az (az volt), hogy a +12V-ot az injektorról kapja akkor, amikro indítasz. A leírásod alapján annak a hengernek az injektor csatijában van valami gond (koszos érzékelő, stb..), amelyikről kapja a tápot. Megcserélted és annak az injektornak rendben van a csatijában az érzékelő.
Mivel egy térképes módban hazsnálod a PC-t, teljesen mind1, hogy melyik injektorra melyiket rakot. (általában a narancs vezetékes az 1. henger).
Ha ez megoldotta a gondod, akkor ennyi volt.
Van erre a problémára egy másik megoldás, de azt ide nem irom le, mert a "konkurencia" is előszeretettel figyelget...
Amúgy meg sajnálom, hogy eddig nem jelentkeztél, mert akkor már rég megoldódott volna a gondod...
Ago az lenne egy kérdésem egy éve raktál a motoromba kawasaki versys pct olyan gond volt vele ezután hidegen csak második hosszabb inditásra indult ,melegen is kinossabban mind elötte meg kis gázállásnál gyositás lassitás kezelhetetlen volt, megnéztem szelephézagot, szinkront,az összes érzékelöt probáltam 0 gázállásnál állitani pct semmi siker most a nagy melegben egyre nehezebben indult szétszedtem hogy megnézem mi lehet vele probára megcseréltem a két befecskendezö csatlakozot és inentöl indult tökéletesen a motort mintha kicserélték volna a térkép0 van,mérges voltam mert egy ilyen apro probléma miatt egy évet kinlodtam a motorral pchez mellékelt kép szerint jol kötötedbe, mi van ilyenkor?
hű de frankó lenne :) Ha minden jól megy, akkor talán ebben a hónapban összejönne a lóvém a PC-re és az állításra.
Ha sikerült utánanézned, majd egyeztetünk egy időpontot bár gondolom kicsit be vagy havazva mostanában.
Teljesen igazad van, nem is piszkaltam a TPS-t. Csinaltam egy dealer modos ellenörzest, csak ugy felületesen, meg szethuztam, kontaktspray-ztem a csatikat...Szerintem eleg ha pl. a TPS csatija kicsit kontaktos lesz , a nagyobb ellenallas miatt mar eshet rajta nagyobb fesz, ami mar mas gazallashoz tartozhat, igy el tudja tolni a terkepet szerintem...Tegnapi erzesem mar kicsit mas volt hasznalat közben, lehet "az erö ismet velem van".
De ennek ellenere nem szeretem ha ugy oldodik meg a hiba hogy nem tudom mi okozta, mert igy nem tudok ellene tenni semmit hogy megellözem a következö hiba letrejöttet...
Azert ha hozzajutok a müszereimhez megint otthonrol , egy szinkront nezek rajta meg...meg boritok talan bele valami üzemanyagrendszer tisztito adalekot. (erre van valakinek bevalt cucc?)
Neked nagyon köszönöm a segitseget.
Üdv
Istvan
Nem kell az utolsó LED-nek világítani teljes gáz huzásánál. Ha megnézed 10 LED van és 9 gázállás, szóval csak az alsó 9-nek kell világítania.
Viszont ha 0% TPS-nél az alsó, 100%-os TPS-nél pedig a 9. LED világit, akkor felesleges szerintem a TPS-t basztatnod, mert nem ott van a gond, hiszen ha az "ment" volna el, akkor a LED-en látszódna.
Tegnap csak puhatoloztam a senzorok es a PC körül...
A TPS senzort majd kimerem, vagy kidiagnosztikazom...Lehet az "csuszott el" es viszi magaval a terkepet...
Viszont neztem a LED sort a PC. Elvileg ugye 10 van. Ebböl nekem teljesen nyitott gazallasnal (100%) nem ugrik a utolsoba.
Alapbol az elsö egy (alapjaraton -nulla gazallasnal).
Kene hogy eljusson a 10. LED-ig ? Nem emlekszem pontosan de :
0,2,5,10,20,40,60,80,100 %-os gazallasok vannak ez összesen 9 eset (?). Igy akkor nem kell a 10 LED? Vagy megis? Nagyon regen kalibraltam mar tudnal ebben adni nemi tavpontot, hogy egyaltalan hozza kene -e nyulnom, vagy inkabb csak a TPS senzorral törödjek?
Halló Ágó!
Szted megoldható volna egy PC V beszerelése egy 2004-es Z750-be? Mert ugye ebbe alapból PC III való, csak szeretnék egy kicsit jövőállóbb megoldást :)
Természetesen nálad vennék mindent és azonnal be is állíttatnám.
Előre kösz.
Köszönöm a valaszod, de ha figyelmesen vegigolvasod , direkt leirtam hogy "azonos" körülmenyek között (Bp-München autopalya). Mellesleg 8 eve nyuzom ugyan azt a motort, minden rezzeneset ismerem, es a PC is 3 eve van benne. Ugy gondolom tul vagyok a mar" jobban huzom neki" cikluson.
Es valojaban müszaki valaszra vagyom, nem laikus "tapasztalataira".
Azert köszi.
Üdv
Istvan
- Mivel a PC sorba van kötve az ECU és az Injektorok közé, ezért ha kábelszakadás lenne, akkor nem menne valamelyik henger.
- Ha a táp kábel szakadna el, akkor nem indulna be a motor
- Ha esetleg a TPS jelkábellel lenne a gond, akkor a 0% gázállás működik mindig, ami azt jelentené, mintha benne sem lenne a PC, azaz gyári módba működik (ebben az esetben beszélhetünk "átengedi" dologról). Ez könnye leellenőrizhető, mivel ha a ledek "mozognak" rajta gázhúzásra, akkor jó a TPS jel is.
- Esetleg lehet az, hogy a TPS jeleddel van valami és nem a megfelelő gázállást módosítja a megfelelő gázállással.
- Ha a benne lévő térkép "törlödött" volna, akkor is beszélhetünk "átengedi" dologról.
Ha nem a PC, - amire kicsi a valószínüsége, hgy a PC ment volna tönkre - , akkor a motor a következő dolgokra tippelnék:
- Szar benzin van benne
- az injektorok eldugultak vagy nem működnek megfelelően
- Valamelyik érzékelőd "szarakszik", aminek a következtében az ECU-t elállította
Szerintem csak az, hogy megszoktad és többet húzod neki... Én legalábbis ezt tapasztalom. A tegnapi tankolás után pedig a 10,9 littyós átlag fogyasztás után, úgy gondolom használnom kell a többi fokozatot is és nem csak a 2est.
Lehetseges -e az hogy a PC "atengedi a jelet" modositas bavatkozas nelkül, ha mondjuk "meghibasodott".
Mostanaban eleg gyakran ugyan azt az utat jarom, hasonlo temperamentummal , es terhelessel motorozva. Es igencsak megugrott a fogyasztasom 5.8-6 literröl 7.5 köre, es motorbol is mintha kiszaladt volna a "kalcium". Ilyen ertekeim meg csak az elött voltak, mielött a PC bekerült volna... Viszont neha megy problema nelkül mintha merget evett volna, es a fogysztas is az emlitett baratsagos tartomanyban mozog...
Ha volt garis problema, csak mondjuk kabelszakadas, kontakthiba, stb, az jart hasonloval?
Mi lenne a legkezenfekvöbb modja annak, hogy valoban dolgozik-bevatkozik a PC?
Köszi elöre is.
Nem irtad milyen motorról van szó, de kb, mind azonos elven működik.
Több gond lehet:
1. a sebesség jeladó adta meg magát. Ez általában az első lánckeréknél van.
2. Meg kell nézni, hogy ennek a csatija rendben van-e?! Ez általában egy 3 pólusú csatlakozó (+5V vagy +12V, test, jel). Elképzelhető, hogy csak ezek közül valamelyik érintkezővel van gond.
3. ha a +5 vagy +12V-vel van gond, akkor meg kellene nézni a kapcsrajzot, hogy az ECU/ECM-ből honnan jön ki és hogy ott OK-e a fesz. Ha nem, akkor nagy a baj és ennyi volt. Persze átköthető másik tápra is.
4. Ha it tminden OK, akkor azt kell megnézni, hogy a sebesség jel megérkezik-e a műszerfal egységbe.
Ennyi, amit egyszerűen meglehet nézni...
Ha mondjuk van benne SH (SpeedoHealer), akkor azt kell megnézni...
Nem értem, ha ilyen gondod van, miért 1 év után szólsz... így nem tudok se]íteni...
A fő baja az (az volt), hogy a +12V-ot az injektorról kapja akkor, amikro indítasz. A leírásod alapján annak a hengernek az injektor csatijában van valami gond (koszos érzékelő, stb..), amelyikről kapja a tápot. Megcserélted és annak az injektornak rendben van a csatijában az érzékelő.
Mivel egy térképes módban hazsnálod a PC-t, teljesen mind1, hogy melyik injektorra melyiket rakot. (általában a narancs vezetékes az 1. henger).
Ha ez megoldotta a gondod, akkor ennyi volt.
Van erre a problémára egy másik megoldás, de azt ide nem irom le, mert a "konkurencia" is előszeretettel figyelget...
Amúgy meg sajnálom, hogy eddig nem jelentkeztél, mert akkor már rég megoldódott volna a gondod...
Valahogy biztos, de rá kell néznem...
2004 R6-ba való kipörgésgátlót össze lehet hozni valahogy?
Üdv
Én az STP injektor tisztítóját hazsnálom "kicsit nagyobb" dózisban, De jó a wins is.
hű de frankó lenne :) Ha minden jól megy, akkor talán ebben a hónapban összejönne a lóvém a PC-re és az állításra.
Ha sikerült utánanézned, majd egyeztetünk egy időpontot bár gondolom kicsit be vagy havazva mostanában.
Lac
Teljesen igazad van, nem is piszkaltam a TPS-t. Csinaltam egy dealer modos ellenörzest, csak ugy felületesen, meg szethuztam, kontaktspray-ztem a csatikat...Szerintem eleg ha pl. a TPS csatija kicsit kontaktos lesz , a nagyobb ellenallas miatt mar eshet rajta nagyobb fesz, ami mar mas gazallashoz tartozhat, igy el tudja tolni a terkepet szerintem...Tegnapi erzesem mar kicsit mas volt hasznalat közben, lehet "az erö ismet velem van".
De ennek ellenere nem szeretem ha ugy oldodik meg a hiba hogy nem tudom mi okozta, mert igy nem tudok ellene tenni semmit hogy megellözem a következö hiba letrejöttet...
Azert ha hozzajutok a müszereimhez megint otthonrol , egy szinkront nezek rajta meg...meg boritok talan bele valami üzemanyagrendszer tisztito adalekot. (erre van valakinek bevalt cucc?)
Neked nagyon köszönöm a segitseget.
Üdv
Istvan
Nem kell az utolsó LED-nek világítani teljes gáz huzásánál. Ha megnézed 10 LED van és 9 gázállás, szóval csak az alsó 9-nek kell világítania.
Viszont ha 0% TPS-nél az alsó, 100%-os TPS-nél pedig a 9. LED világit, akkor felesleges szerintem a TPS-t basztatnod, mert nem ott van a gond, hiszen ha az "ment" volna el, akkor a LED-en látszódna.
Azt hiszem igen, mert mindha valamelyik Z-be már raktam bele. De rá kellene néznem, mert igy fejből nem emléxem.
Tegnap csak puhatoloztam a senzorok es a PC körül...
A TPS senzort majd kimerem, vagy kidiagnosztikazom...Lehet az "csuszott el" es viszi magaval a terkepet...
Viszont neztem a LED sort a PC. Elvileg ugye 10 van. Ebböl nekem teljesen nyitott gazallasnal (100%) nem ugrik a utolsoba.
Alapbol az elsö egy (alapjaraton -nulla gazallasnal).
Kene hogy eljusson a 10. LED-ig ? Nem emlekszem pontosan de :
0,2,5,10,20,40,60,80,100 %-os gazallasok vannak ez összesen 9 eset (?). Igy akkor nem kell a 10 LED? Vagy megis? Nagyon regen kalibraltam mar tudnal ebben adni nemi tavpontot, hogy egyaltalan hozza kene -e nyulnom, vagy inkabb csak a TPS senzorral törödjek?
Köszönöm elöre is.
Üdv
Istvan
Szted megoldható volna egy PC V beszerelése egy 2004-es Z750-be? Mert ugye ebbe alapból PC III való, csak szeretnék egy kicsit jövőállóbb megoldást :)
Természetesen nálad vennék mindent és azonnal be is állíttatnám.
Előre kösz.
(A motorban levö erzekelök "viszonyat " ismerem, de a tovabbgondolashoz kellett a PC mint lehetseges problemaforras )
Es valojaban müszaki valaszra vagyom, nem laikus "tapasztalataira".
Azert köszi.
Üdv
Istvan
Bizton nem engedi csak úgy át...
- Mivel a PC sorba van kötve az ECU és az Injektorok közé, ezért ha kábelszakadás lenne, akkor nem menne valamelyik henger.
- Ha a táp kábel szakadna el, akkor nem indulna be a motor
- Ha esetleg a TPS jelkábellel lenne a gond, akkor a 0% gázállás működik mindig, ami azt jelentené, mintha benne sem lenne a PC, azaz gyári módba működik (ebben az esetben beszélhetünk "átengedi" dologról). Ez könnye leellenőrizhető, mivel ha a ledek "mozognak" rajta gázhúzásra, akkor jó a TPS jel is.
- Esetleg lehet az, hogy a TPS jeleddel van valami és nem a megfelelő gázállást módosítja a megfelelő gázállással.
- Ha a benne lévő térkép "törlödött" volna, akkor is beszélhetünk "átengedi" dologról.
Ha nem a PC, - amire kicsi a valószínüsége, hgy a PC ment volna tönkre - , akkor a motor a következő dolgokra tippelnék:
- Szar benzin van benne
- az injektorok eldugultak vagy nem működnek megfelelően
- Valamelyik érzékelőd "szarakszik", aminek a következtében az ECU-t elállította
Üdv
AGO Motors
Szerintem csak az, hogy megszoktad és többet húzod neki... Én legalábbis ezt tapasztalom. A tegnapi tankolás után pedig a 10,9 littyós átlag fogyasztás után, úgy gondolom használnom kell a többi fokozatot is és nem csak a 2est.
Lehetseges -e az hogy a PC "atengedi a jelet" modositas bavatkozas nelkül, ha mondjuk "meghibasodott".
Mostanaban eleg gyakran ugyan azt az utat jarom, hasonlo temperamentummal , es terhelessel motorozva. Es igencsak megugrott a fogyasztasom 5.8-6 literröl 7.5 köre, es motorbol is mintha kiszaladt volna a "kalcium". Ilyen ertekeim meg csak az elött voltak, mielött a PC bekerült volna... Viszont neha megy problema nelkül mintha merget evett volna, es a fogysztas is az emlitett baratsagos tartomanyban mozog...
Ha volt garis problema, csak mondjuk kabelszakadas, kontakthiba, stb, az jart hasonloval?
Mi lenne a legkezenfekvöbb modja annak, hogy valoban dolgozik-bevatkozik a PC?
Köszi elöre is.
Üdv
Istvan
Azért kösz!