Szia Ago!Már akartam kérdezni,hogy ez a "ropogás",durrogás(netán egy kis lángocska)motorféknél ez dobfüggő?vagy az enyém az mé nem csinálja Mit nem adnék érte
Nem irtad milyen motorról van szó, meg milyen GIpro (remélem ATRE), de a kettő együtt a jó (és gondolom suzukid van). Mind a kettőnek meg van a maga funkciója és nem "ütik" egymást...sőt.
Egy jól beállított motor - főleg ha sportmotorról beszélünk - gázelvételkor "ropognia kell" és akár még középfordulaton még "lőhet" is gey kettőt...
Ágoston! Azt szeretném megkérdezni hogy PC és GiPRO együttes használatának van-e értelme?Most van először PC-m és gáz visszavételnél (magas fordulatról) ropog.Nem tudom hogy ez normális-e.Az előző tulaj állítása szerint padon állították be.Köszi.
Bocsi, de nem vagy se Gyurcsók, se Jolika néni a telefonos jósnő, hogy láthatatlanba megmondjam, mi a baja és hogy segít-e.
Ha a padomon lenne akkor látnám, hogy üzemanyag gond-e vagy sem.
Feltehetőleg az a baja, de ezt ne vedd készpénznek....
Nem tudom miket irkáltak bele, stb...
A 75KHUF-ban benne van a kélülék és egy ingyenes fékpadi beállítás. Ha nem akarod beállíttatni, arra is van megoldás... de az is 75KHUF-ba kerül...
köszi a választ, látom Te sem tudsz aludni.
Ugy gondolod a leírt problémát megoldaná?
Ha jól értem ez sincs beállítva azaz nem én rakom be, hanem az árban benne van egy fékpados beállítás?
Szia,
egy DL1000-esem van sportdobokkal, előző tulaj tette fel. A gyári vezérlőjét állítgatta egy hozzáértő programocskával (+5-10% :-), igaz ingyen, mert 3500-4000 fordulat táján (ami mintha változna a külső hőmérséklettel), teljes gázrányitásnál befulladhat a motor. Ezen nem nagyon változtatott az állítás sem, de legalább már durrog a gázelvételkor
nem világos még számomra ha pl. a javasolt "Sok "motoros" inkább kifizet 30KHUF-ot egy gyári ECU-ra 5% vagy 10% ráirásra - ami az egyik legnagyobb faxság -, mint hogy mondjuk 60KHUF-ot kiadjon egy Suzuki FI Tuner-ért beállítva." verzió miért is jobb.
Ez megoldaná a problémámat, vagy más gondja lehet a gépnek?
Köszi!
Akkor az enyémen nem fogok két térkép között váltogatni.
Megnézted a pályamotor R1-en a tiltást?
Figy, áttételmódosításnál érdemes újra padozni?
köszönöm szépen ago a választ, csak azért tettem fel a kérdést, hogy a hülyegyerekek mint én megnyugodjanak, akkor ugy látszik semmi akadája hogy belevágjak, hamarosan jelentkezem nálad. üdv
Nemakarnám véletlenül se a motty-t bántani vagy bármi is.
Nálam 3 volt belőle, ember mondta mérjük meg, aztán össze vissza volt mindnek az AFR-je. persze telefonálgatás ide oda, stb...
Csak egy példa.
Az iylen készülékek mérik az AFR-t, majd korrigálnak... eddig ok!
Szóval mész 4.ben, korrigál... beváltasz 5.be... ami persze nem jó, mert a 4.hez van beállítva, szóval megint elállít...és hát ez igy megy és sosem lesz "jó".
Persze marketingileg úgy érzed, hoyg ok, de mégse.
Jelen pillanatban csak a dynojet power commander-e tudja azt, hogy minden sebességi fokozatnak külön térképe van - persze megfelelő beállítás mellett - és mindig csak azt a térképet módosítja, amelyik fokozatban vagy. Ezzel a megoldással folyamatosan javul, nem pedig állítgat csak "össze-vissza".
Sőt ezt akár hengerenként is tudja...
Arról nem is bezsélve, hogy 2 független térképet is tud kezelni, amit kapcsolóval menet közben válthatsz is, ami egy "túrázos takarékos", meg egy "racingos nem számít a benya ára", és ezt még állítja/finomhangolja is.
Mondom, az én motorm jelen pillanatban 55 vagy 56 térképpel dolgozik folyamatosan...
Sokmindenre gondoltam es sokmindenre nyilvan nem. A 100 kepbe jovo dolog egy sok valtozos fuggveny, aminek az eredmenye egyetlen idotag a gyujtas eseteben az adott pillanatban, illetve egyetlen meghatarozott spriccmennyiseg, amit az injektornak be kell lonie. Teljesen lenyegtelen, hogy hanyszaz parameterbol alakul ki a vegul jo ertek, ha kialakul. Eshogy az idealis ertek alakult-e ki, azt az otletem szerint el lehet donteni a fotengelyfordulatok megszamolasabol (ami minel nagyobb a leadott nyomatek, annal kevesebb - ezt meri a fekpadi is) illetve a lambdaszonda visszajelzeseibol - ezt meri a fekpad is. A fekpad is meg tudja hatarozni a sokszaz parameter alapjan a vegul jo erteket, mert van benne egy algoritmus, ami kiszamolja azt. A kiszamolt erteket a fekpadon beirod az ECU-ba/PC-be/vagy barmibe. Utana az elektornika a tablazatbol olvassa ki az elozoleg a fekpad altal kiszamolt erteket. De miert ne lehetne a szamitast a motoron belul elvegezni? Helyileg teljesen mindegy, hogy hol van a szoftver a fekpadban, vagy a motorban benne.
Itt a temat lezarhatjuk, koszonom a jokivansagokat! Ha egyaltalan belevagok sem valoszinu, hogy jol elsore jol sikerulne, ebben teljesen igazad van. Ha viszont megis, arrol nyilvan tudnal elobb-utobb. Addig is szivesen megiratnam a motoromat Nalad! ...mar ha lenne ra lovem.
A pc-re gondoltam, igazság szerint nem értek hozzá így a különbséget sem tudom, de ha azt mondod, hogy a motty nem jobb akkor elhiszem , bár az eddig véleményem ezügyben a haverok véleményére alapoztam akik használták, igaz nem szakemberek csak userek......és a motty drágább volt mindig mint a pc....
bruttó 180-ért már egy nagyon jót lehet összerakni... és ha van céged, az AFA még vissza is jön belőle!
Ebből a fele motorspecigikus, a másik fele univerzális, tehát a következő motorodra is jó lesz.
Plug'n'Go, szóval nem kell farigcsálni.
Nemtom most mennyi a motty számlára....
Mintha láttam volna kébelszettet a motty-hoz, de vagy 30-40KHUF hozzá...
Ha az öntanulós rendszert is megveszed, akkor nem kell többet jönni.
Ha csak a beállítást választod, akkor sem kötelező.
A motor évek alatt változik és van, aki ezt a változás követését kéri időről, időre, de nem kötelező.
Ennek a frissítése más árkategória, mint egy komplett beálllítás (kb 50%-kal)
Én javasolni szoktam kb 2 évente...
Ez a hőfok kérdés is érdekes.
Kozmax irta, amit irt.. csak bennem mindig olyan dolog merül fel ezzel kapcsolatban, hogy MIDDDIIIIIG MINDEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT ugyanaz a tesztkörnyezet?!
Mondjuk eddig erre nem volt még sosem panasz, mármint a hőfokkal kapcsolatban.
A versenymotork verseny körülmények között jóval magasabb hőfokon mennek - van akinek folyamatosan 100fok felett van és tudjuk, hogy a 75-80 lenne az optimális lóerő szempontjából -, mitöbb egy városi használatban akár 20-25fok között is mozog.
De próbáljuk megközelíteni máshonnan.
Turázol. Mész egy átlagos tempót. Mutat az óra valamennyit, mondjuk 76-ot. A PC beállítása után ha mondjuk ugyanaz lenne a tempó, a környezeti paraméterek, stb... és elfogadjuk Kozmax tapasztalati adatát - ami egy V motor és másként "hül", mint egy sor4 -, akkor mondjuk mutat neked 78-at. Van a motorban az az izgalmas dolog, amit termosztátnak hívnak. Ha jól emléxem, akkor oylan 87-92 fok körül nyit ki a termosztát. Akkor most mi van?! Melyik is a jobb?! a 76 vagy a 78 fok a motornak.... szerintem a 78...
Persze ha oylan körülményt veszünk figyelembe, hogy a motor folyamatosan 96 fokon van túrázás közben, akkor persze nem jó a +2fok, de azt hiszem, akkor alapjában a motorral van a baj, nem a plusz két fokkal.
Persze ha ez téged nagyon zavar - bár én nem látom azt, hogy bárki is tudja, hogy a motorja mennyi hőfokon szokott menni -, akkor tegyél bele olyan hűtőfolyadékot, aminek jobb a hőleadása (coolmax).
Persze elméletileg abba is belemehetünk, hogy egy jól beállított motor azért lesz dinamikusabb, mert optimálisabb a belső robbanás energiája, ami azt is jelentheti, hogy több energiát hasznosít és kevesebb energia vész el hő formájában.
De ez is csak egy "elméleti" kérdés/válasz volt....
Nem irtad milyen motorról van szó, meg milyen GIpro (remélem ATRE), de a kettő együtt a jó (és gondolom suzukid van). Mind a kettőnek meg van a maga funkciója és nem "ütik" egymást...sőt.
Egy jól beállított motor - főleg ha sportmotorról beszélünk - gázelvételkor "ropognia kell" és akár még középfordulaton még "lőhet" is gey kettőt...
Akkor nem mondom, hogy van egy használt asszem...
jaja 10 fok körül már teljesen OK!
vidékről most még lefagyok ha elviszem. 8fok már jó lenne :-)
jaja.. ilyenkor még dolgozom kicsit...
Bocsi, de nem vagy se Gyurcsók, se Jolika néni a telefonos jósnő, hogy láthatatlanba megmondjam, mi a baja és hogy segít-e.
Ha a padomon lenne akkor látnám, hogy üzemanyag gond-e vagy sem.
Feltehetőleg az a baja, de ezt ne vedd készpénznek....
Nem tudom miket irkáltak bele, stb...
A 75KHUF-ban benne van a kélülék és egy ingyenes fékpadi beállítás. Ha nem akarod beállíttatni, arra is van megoldás... de az is 75KHUF-ba kerül...
Ugy gondolod a leírt problémát megoldaná?
Ha jól értem ez sincs beállítva azaz nem én rakom be, hanem az árban benne van egy fékpados beállítás?
A gyári ECU-t:
1. nem lehet gázállásonként külön állítani
2. nem lehet fordulatszámra részletesen állítani
Suzuki FI Tuner:
1. 12 gázálláson lehet állítani
2. minden gázálláson 500 fordulatonként lehet állítani
Amúgy akkor az akciós volt a 60KHUF, most 75KHUF a Suzuki FI Tuner...
egy DL1000-esem van sportdobokkal, előző tulaj tette fel. A gyári vezérlőjét állítgatta egy hozzáértő programocskával (+5-10% :-), igaz ingyen, mert 3500-4000 fordulat táján (ami mintha változna a külső hőmérséklettel), teljes gázrányitásnál befulladhat a motor. Ezen nem nagyon változtatott az állítás sem, de legalább már durrog a gázelvételkor
nem világos még számomra ha pl. a javasolt "Sok "motoros" inkább kifizet 30KHUF-ot egy gyári ECU-ra 5% vagy 10% ráirásra - ami az egyik legnagyobb faxság -, mint hogy mondjuk 60KHUF-ot kiadjon egy Suzuki FI Tuner-ért beállítva." verzió miért is jobb.
Ez megoldaná a problémámat, vagy más gondja lehet a gépnek?
Nem néztem meg, mert elfelejtettem....
áttétel módosítás után nem kell újra padozni, mert az áttétel a blokkon kívül van....
Akkor az enyémen nem fogok két térkép között váltogatni.
Megnézted a pályamotor R1-en a tiltást?
Figy, áttételmódosításnál érdemes újra padozni?
pl.: PCV+AT200
Nemakarnám véletlenül se a motty-t bántani vagy bármi is.
Nálam 3 volt belőle, ember mondta mérjük meg, aztán össze vissza volt mindnek az AFR-je. persze telefonálgatás ide oda, stb...
Csak egy példa.
Az iylen készülékek mérik az AFR-t, majd korrigálnak... eddig ok!
Szóval mész 4.ben, korrigál... beváltasz 5.be... ami persze nem jó, mert a 4.hez van beállítva, szóval megint elállít...és hát ez igy megy és sosem lesz "jó".
Persze marketingileg úgy érzed, hoyg ok, de mégse.
Jelen pillanatban csak a dynojet power commander-e tudja azt, hogy minden sebességi fokozatnak külön térképe van - persze megfelelő beállítás mellett - és mindig csak azt a térképet módosítja, amelyik fokozatban vagy. Ezzel a megoldással folyamatosan javul, nem pedig állítgat csak "össze-vissza".
Sőt ezt akár hengerenként is tudja...
Arról nem is bezsélve, hogy 2 független térképet is tud kezelni, amit kapcsolóval menet közben válthatsz is, ami egy "túrázos takarékos", meg egy "racingos nem számít a benya ára", és ezt még állítja/finomhangolja is.
Mondom, az én motorm jelen pillanatban 55 vagy 56 térképpel dolgozik folyamatosan...
Sokmindenre gondoltam es sokmindenre nyilvan nem. A 100 kepbe jovo dolog egy sok valtozos fuggveny, aminek az eredmenye egyetlen idotag a gyujtas eseteben az adott pillanatban, illetve egyetlen meghatarozott spriccmennyiseg, amit az injektornak be kell lonie. Teljesen lenyegtelen, hogy hanyszaz parameterbol alakul ki a vegul jo ertek, ha kialakul. Eshogy az idealis ertek alakult-e ki, azt az otletem szerint el lehet donteni a fotengelyfordulatok megszamolasabol (ami minel nagyobb a leadott nyomatek, annal kevesebb - ezt meri a fekpadi is) illetve a lambdaszonda visszajelzeseibol - ezt meri a fekpad is. A fekpad is meg tudja hatarozni a sokszaz parameter alapjan a vegul jo erteket, mert van benne egy algoritmus, ami kiszamolja azt. A kiszamolt erteket a fekpadon beirod az ECU-ba/PC-be/vagy barmibe. Utana az elektornika a tablazatbol olvassa ki az elozoleg a fekpad altal kiszamolt erteket. De miert ne lehetne a szamitast a motoron belul elvegezni? Helyileg teljesen mindegy, hogy hol van a szoftver a fekpadban, vagy a motorban benne.
Itt a temat lezarhatjuk, koszonom a jokivansagokat! Ha egyaltalan belevagok sem valoszinu, hogy jol elsore jol sikerulne, ebben teljesen igazad van. Ha viszont megis, arrol nyilvan tudnal elobb-utobb. Addig is szivesen megiratnam a motoromat Nalad! ...mar ha lenne ra lovem.
bruttó 180-ért már egy nagyon jót lehet összerakni... és ha van céged, az AFA még vissza is jön belőle!
Ebből a fele motorspecigikus, a másik fele univerzális, tehát a következő motorodra is jó lesz.
Plug'n'Go, szóval nem kell farigcsálni.
Nemtom most mennyi a motty számlára....
Mintha láttam volna kébelszettet a motty-hoz, de vagy 30-40KHUF hozzá...
Ha az öntanulós rendszert is megveszed, akkor nem kell többet jönni.
Ha csak a beállítást választod, akkor sem kötelező.
A motor évek alatt változik és van, aki ezt a változás követését kéri időről, időre, de nem kötelező.
Ennek a frissítése más árkategória, mint egy komplett beálllítás (kb 50%-kal)
Én javasolni szoktam kb 2 évente...
Ez a hőfok kérdés is érdekes.
Kozmax irta, amit irt.. csak bennem mindig olyan dolog merül fel ezzel kapcsolatban, hogy MIDDDIIIIIG MINDEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT ugyanaz a tesztkörnyezet?!
Mondjuk eddig erre nem volt még sosem panasz, mármint a hőfokkal kapcsolatban.
A versenymotork verseny körülmények között jóval magasabb hőfokon mennek - van akinek folyamatosan 100fok felett van és tudjuk, hogy a 75-80 lenne az optimális lóerő szempontjából -, mitöbb egy városi használatban akár 20-25fok között is mozog.
De próbáljuk megközelíteni máshonnan.
Turázol. Mész egy átlagos tempót. Mutat az óra valamennyit, mondjuk 76-ot. A PC beállítása után ha mondjuk ugyanaz lenne a tempó, a környezeti paraméterek, stb... és elfogadjuk Kozmax tapasztalati adatát - ami egy V motor és másként "hül", mint egy sor4 -, akkor mondjuk mutat neked 78-at. Van a motorban az az izgalmas dolog, amit termosztátnak hívnak. Ha jól emléxem, akkor oylan 87-92 fok körül nyit ki a termosztát. Akkor most mi van?! Melyik is a jobb?! a 76 vagy a 78 fok a motornak.... szerintem a 78...
Persze ha oylan körülményt veszünk figyelembe, hogy a motor folyamatosan 96 fokon van túrázás közben, akkor persze nem jó a +2fok, de azt hiszem, akkor alapjában a motorral van a baj, nem a plusz két fokkal.
Persze ha ez téged nagyon zavar - bár én nem látom azt, hogy bárki is tudja, hogy a motorja mennyi hőfokon szokott menni -, akkor tegyél bele olyan hűtőfolyadékot, aminek jobb a hőleadása (coolmax).
Persze elméletileg abba is belemehetünk, hogy egy jól beállított motor azért lesz dinamikusabb, mert optimálisabb a belső robbanás energiája, ami azt is jelentheti, hogy több energiát hasznosít és kevesebb energia vész el hő formájában.
De ez is csak egy "elméleti" kérdés/válasz volt....