Én, amikor elsőre csináltam 1998-ban, akkor úgy beolajoztam, hogy csak na. Legyen faxa. Gondoltam azé adtak annyi olajat, hogy az mind kell rá.
Reggel lementem, beöltöztem, motor beindítom..azaz indítanám, de semmi...
Este haza.. szétszed... aztán annyira beolajoztam, hogy az lefolyt a szűrőről, aztán kicsit tele lett az légszűrőház alja, majd elkezdett befolyni a torokba...stb...
Szóval én is voltan nem kicsit fax...
Mindegy. Megcsinálom valahogy, annyira nem lehet bonyolult, csak nem akarnám elrontani ezért kérdeztem. Valószínűleg viking úgy született, h tudott egyből mindent. Azért köszi a segítséget.
Ne befelé mosd!
A belépő oldal a koszosabb, mert onnan kapja az áldást.
Tehát a hátoldala felől mosd, ellenkező esetben a tetején lévő koszt belemosod.
Nem vagyok lusta...... Kicsit fel van adva a lecke így egyedül, de mindent el kell kezdeni egyszer. Langyos mosószeres vizes megoldás lesz, mert tisztító szettem nincs. Kivenni az ok, menni fog. Ne visszafele tisztítsam na most ezt nem vágom annyira, illetve mikor már tiszta lesz és kiszáradt, mondtad olajzóval kenjem át, de ne nagyon. Hol kenjem és hogyan, merre és mi miatt szükséges ez? Bocs,de nem csináltam még ilyet, gondoltam inkább megkérdezlek.
Vagy a tisztító szettel vagy pedig langyos mosószeres vizzel - ami oldja az olajat - kitisztitod, figyelve arra, hogy a koszt visszafelé mossad, nehogy jobban bevigye. Ha már elég tiszta, akkor hagyod jól kiszáradni. Mondjuk egy éjszakát hagyon meleg helyen. Aztán az olajzóval beolajozod a felületét, de nem kell túlságosan agyonkenni.
Aztán visszaszereled a légszűrőt.
Vigyázz, hoyg ezt az utolsó lépést ne hagyd ki... bár már erre is volt példa..
Azt mondtad a sportlégszűrőt 2000 km-enként "illik" tisztítani. Na már most az enyémet nálad vettem az Öreglányba és a 2000 km már eltelt csöppet. Most szezon kezdés előtt ki is takarítanám. Meg tudom ezt én is csinálni? Hogyan? Mondjuk az én légszűrőm eléggé hátul van, így tán nem koszolódhat annyira (?) mint a többi mocin, nem?!
Egyébként amint jó (jobb) idő lesz tervezem, hogy benézek hozzád és mesélek a PC okozta élményekről, tapasztalatokról, habár túl sokat még nem tudtam menni vele.
Várom válaszod
Először is azzal fogjuk kezdeni, amit a rendszer figyelmen kívül hagy.
#Szabi! Lehet a közeljövőben felkeresünk egy oszcilloszkópos vizsgálatra, (ECM)operációs-rendszer tesztre. A motor így motorozhatatlan (érezhető a jelenség) és kíváncsiak lennék a véleményedre is.
Szia! Szeretnék segíteni, ha megengeded. Teljeskörű javítási-szerelési leírásom van. Ami ebbe nincs benne, az nem létezik. Ennek alapján én saját magam tartom karban, javítgatom a gépem. Egy hozzáértő- némi angol nyelvtudással-boldogulni fog. Nagyon szívesen a rendelkezésedre bocsájtom. Kíváncsian várom,hogy mi volt a hiba! Jó szerelést!
Boby10!
Vajon a Honda Akadémián mit oktatnak a szerelőknek?
Egyébként a TPS-nél lehet fésű kopást, de nem 10 hónapos motornál. Előfordulhat befecskendező szóráskép probléma (tűszorulás), ezt könnyű diagnosztizálni. A befecskendezési (működési)zajból, ami rossz, az zajos és csattogó hangot ad. Egyébként van ehhez egy gyári műszer, ami a zajosságát méri. (Le van nekik írva minden A-Z-ig, ha nincs DTC, akkor mit kell átvizsgálni). Szóval ha már a 12-ből egy-pár tű megszorul az injektorfejben az már érezhető. További probléma, hogy a tűt a benzin hűti és ha nem áramlik át a benzin, akkor hőtágulás miatt beleszorul.
Sosem jók ezek a hírek. Ezzel a hibával még nem találkoztam.
Sok minden lehet, de megkéne nézni.
Ha üzemanyag lenne, akkor azt eléggé hamar megtudom állapítani, mivel felteszem a padra és nézem, hogy változik-e közben az üzemanyag ellátása.
De akár a TPS (gázállás) szenzor is bűnös lehet és azt érzékeli, hogy nem folyamatos gázon vagy, hanem "rángatod". Lehet bűnös akár az egyik injektor fej is. Ezek nem hagynak maguk után hibakódot általában.
Sok minden lehet még bűnos....
Szia Ágo!
Van egy csalódott (10 hónapos CBR 600RR-es) tulaj, amit a szakszervizek passzolgattak. Hibatároló üres, tárolt hiba nincs és az élő adatok vizsgálata sem vezetett eredményhez.
A jelenség fulladozás-rángatás 3000-9000-ig, terhelés nélkül ebben a tartományban kb. 1000fordultott ingadozik. A motor tuning mentes(gyári kipuf.rendszer és szűrő).
Ha esetleg van tapasztalatod és találkoztatok hasonló problémával kérünk oszd meg velünk.
Valószínű ebben az esetben is alapvető üzemanyag ellátási problémák vannak, amit a rendszer figyelmen kívül hagy.
Talán üzemanyagnyomás-nyomásszabályzó?
Látom sokan értenek a témához...:)
A csatlakozó ott van a tank alatt, ha jól emléxem a bal oldali vázrész belső felénél elmenő kábelköteg alatt.
Ha széthúzud, akkor elalszik az üresjelző (már ha üresben volt).
A piros vezetéken én se kötném közvetlenül az aksira, mivel ha sokáig áll a motor (téli leállás), akkor esetleg leszívhatja.
Én mindig a hátsó féklámpakacsolóra kötöm, mert a csatlakozója ott van a tank alatt és gyújtáson van benne 12V.
Ezt úgy találod meg, hogy a hátsó féklámpakapcsoló vezetékét megrángatod és a másik vége ott lesz a tank alatt. Egy két vezetékes csatlakozó és ha jól emléxem barna a színe. Ebben az egyik vezeték a +12V (ha jól emléxem, akkor az is barna színű)
Ennyi
mi van máááá-....teeee....
Mongyad..segítek, ha elakadtál....
Én, amikor elsőre csináltam 1998-ban, akkor úgy beolajoztam, hogy csak na. Legyen faxa. Gondoltam azé adtak annyi olajat, hogy az mind kell rá.
Reggel lementem, beöltöztem, motor beindítom..azaz indítanám, de semmi...
Este haza.. szétszed... aztán annyira beolajoztam, hogy az lefolyt a szűrőről, aztán kicsit tele lett az légszűrőház alja, majd elkezdett befolyni a torokba...stb...
Szóval én is voltan nem kicsit fax...