Az egyik dolog a 500-as rpm, a másik a -10% és +15% közötti érték.
Ez elég sok melyen elég, de van, amikor azért nem.
Ez motor függő.
Szerintem ennyiért jó ez a ketyere igy. Minél többet tud, annak az ára látja a kárát és ha közelit a Power Commander vagy a Bazzaz árához, akkor eladhatatlan.
Nem mind1 milyen motorról beszélünk. van olyan, ami nem, van amelyik fix és van amelyik "mért" adatok alapján tesz különbséget a hengerek között.
Van olyan, amelyikben csak azért van 2 lambdaszonda, hoyg tudja mi a különbség a két henger között.
Pontosan csak akkor lehetne megnézni, ha rátennék egy szkópot az injektor jelekre és megnézném.
Pl a Suzuki OBD tool, meg a TuneBoy illetve az Esner elektronikák is kiirják, hoyg mennyi ideig van nyitva az injektor.
Ha jól emléxem a Suzukinál egyforma, viszont a Triumph-oknál más a hengerek térképe.
Nincs mienk meg nem mienk. A termék közös fejlesztése a HealTecg-nek és a Prop-Tech-nek.
A Suzuki FI Tunert egy helyen gyártják csak, a HealTech beültető autómatáján.
Nem véletlenül ugyanaz a neve is...
Csak nem mindegy ki állítja be,hogyan méri meg az adatokat és abból hogyan állítja elő a táblázatot.
Amúgy nem mellékesen a készülék tesztelését mi végeztük több hónapig, mire elérte a mai "tudását".
Szerintem érdemes lenne két változatot árulni az FI Tuner-ból.
És akiknek automatizált padjuk van azoknál a 250RPM-es változatot is be lehetne állítatni.
Ha ez lehetővé válna, szerintem minden szempontból jobb lenne mint egy PC.
Könnyen megeshet, hogy megkereslek a tavasszal ezzel kapcsolatban.
Lehet csak egy teljesítménymérésre ugrok be, de ki tudja lehet a végén FI Tunnerel jövök haza.
(A teljesítménymérés tartalmazza az AFR értékeket is ugye?)
Lenne egy kérdésem! A mai injektoros motorok ugye a Map, TP, IAT szeznzor alapján választ az injektor térképből, és a légtömeget úgy becslik.
Vajon, a hengerek közti különbségeket tolerálják. Azért kérdezem, mert nem hengerekként-i Map szenzorosak.
egy bajom volt vele, hogy 3 ezer alatt még nem volt kirobbanó..komolyan mondom nem arcoskodom..
egyébként a tietek a k8 busára mit tud?mit javít rajta?
Remélem nem árulok el nagy titkot, de az első tesztekkor 250-es felbontást használtunk, de nagyon nagy mennyiségű adatot kellett beállítani kézzel (pl egy sor-es haccázasnál több, mint 600 adat). Ezért az a döntés született, hogy elég az 500rpm-enként...
Nekem speciel mind1 lenne, hogy 500 vagy 250, mivel a mi gépünk programmal generálja már le a Suzuki FI Tuner térképét a mért adatokból, így nálunk nem lenne több idő.
Kézzel egy ilyen táblázatot kitölten nem lehetettlen, de nagyon sok idő kell hozzá. Nem csak a számok beírására, hanem azokat ki is kell "találni". Aztán utána ezt visszaellenőrizni, majd újra "korrigálni", beirni, stb...
Ezért fejlesztettünk egy programot, hogy csökkentsük az időt, pontosabb beállítást tudjunk elérni, hiszen nem mind1 az elért minőség és hogy azt mennyi idő alatt lehet előállítani.
Ez alapján az FI Tuner működése szimpatikusabb számomra.
Esetleg várható, hogy továbbfejlesztik a HealTech-es srácok és mondjuk 250 fordulatonként lehet állítani?
Mennyire észrevehető a 250 vs 500 fordulatos állítási lépcsők közti különbség?
Van egyáltalán jelentősége?
A Pc két éve lett belőve.
Vezérlés nincs állítva, semmi tuning nincs a motoron, csak a Pc, sportszűrő, Yoshi végdob összekötővel, + G-pro.
Most hogy az eggyik dugattyú és hajtókar új lett benne, gondolom jó lenne egy négy térképes beállítás. Csak az a baj hogy drága lenne a gyári leömlöbe a lambdaszonda helyeket megcsinálni.
Szerinted egy térképpel ki lehet hozni belőle valamit?
Vagy fontos lenne a négy térkép az új cuccok miatt?
úgy tudom te a propteches fiúknak konkurenciája vagy, vagy fordítva. de ez most mind1. lényegi kérdésem a következő: k8 busához milyen elektronikát javasolsz, mennyiért, mit tud, és mennyi idő a beszerelés stb..nekem volt propteches elektronikám és elég jónak tűnt, de azt a motort eladtam, most veszek másikat amibe szeretnék belerakatni modult.
várom a válaszodat
A PC módosítja a megfelelő térkép alapján az injektorhoz menű jeleket.
A Suzuki FI Tuner nem ver át semmilyen érzékelőt. A gyári ECU képes arra, hogy kivülről, dinamikusan közölje az ECU-nak, hogy egy adott pillanatban mennyivel módosítsa az injektorok jelét -10% és +15% között. Tehát ha megfelelő térkép van az FI Tuner-ben, akkor 11 gázálláson és 500 fordulatonként képes vezérelni a gyári ECU-t.
Köszi a részletes magyarázatot, így valóban nincs értelme az efféle behangolásnak.
A PC az ECU-ból az injektorokhoz érkező jeleket módosítja és így éri el a kívánt hatást, az FI Tuner pedig a szenzoroktól az ECU-ba érkező jeleket módosítja? Vagy rosszul képzelem el?
Összehasonlítva a két teméket a PC javára 250Rpm-enként lehet állítani míg az FI tunert csak 500Rpm-enként, viszont az FI Tuner 11 gázállást tud a PC 9 gázállásával szemben.
Ha jól tudom a korábbi PC-k is csak 500Rpm-enként voltak állíthatók ill. a Yohi elektronikák is.
Az árakat nézve a PC semmiképp nem fér bele a keretbe.
Az FI Tuner elgondolkodtató, de először szerintem csak inkább beméretem a mocit mit is tud jelenleg, és mien az AFR.
az előző ( f1es) abba volt dinojet vagy mi a fene.. meg légszűrő.. nemtudom mit lehetne még hogy ravaszabb legyen de azért ne kerüljön anyiba mint a motor fele
Szeva Ago!
Ki lett cserélve a motorblokkomban egy-két alkatrész.
A fontosabbak: (főtengely, 1 hajtókar, 1 dugattyú, hajtókarcsapágyak,)
Mit tanácsolsz?
Szerinted a bejáratást meg lehet oldani a fékpados módszerrel?
Érdemes ráállítani a PC-re? (jelenleg 1 térképen van)
Az egyik dolog a 500-as rpm, a másik a -10% és +15% közötti érték.
Ez elég sok melyen elég, de van, amikor azért nem.
Ez motor függő.
Szerintem ennyiért jó ez a ketyere igy. Minél többet tud, annak az ára látja a kárát és ha közelit a Power Commander vagy a Bazzaz árához, akkor eladhatatlan.
Ha megnézed, akkor kint beállítás nélkül 199EUR.