Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

FeherCapa380,

Nagyon sok ilyen "elméleti" rendszert láttam már, hogy igy meg úgy megcsináltható "fillérekből"..
Gondolom oylan apróságokra gondoltál, hogy a motor nem egy gyújtás térképpel dolgozik.. és akkor hogy és melyikhez állítod?! vagy esetleg az egyik beállítod, majd a másik mikor átkapcsol, akkor megint elállítja és a végén sosem lesz jó?! vagy hogy?!
Mert arra gondolni sem merek, hogy a progi "pásztázza" az előgyújtást, majd esetleg akkora előgyújtást kap, hogy szétbaxxa a csapágyat, hajtókart, stb...
És ha szar az injektor térkép, akkor biztos jól állítja be a gyújtástérképet.. mert ugye a motor ha elkevesel, akkor tekergetheted a gyújtást....
Vagy párhuzamosan mindet állítja?!
És akkor hogy jön a képbe majd még 100 dolog?!

Persze elméletben minden egyszerű, meg fejben....
A motty is csinálja a saját "gyerekbetegségeivel", már jó 4-5 éve... de még mindig van oylan dolog, amire nem gondolt, stb...

Szóval sok sikert...
Nekem az annyit jelentett, hogy 2-3 fokkal melegebb a hűtővíz hőmérséklet. Ennyi.
a másik kérdés, pár sorral lejjebb emlitetted hogy a pc is "tanul" menet közben, ha beállitod az általad berakott pc-t akkor azt idöközönként "sok pénzért" vissza kell hordanom, vagy sem? üdv
sziasztok, nekem is ajánlották a motty cuccost, elolvastam pár infót a müködéséröl, tetszik is, az viszont nem hogy "szereld magad vágj forrassz aztán jó lessz" az a helyzet, hogy egy régi gépnél, még be is vállaltam volna hogy berakok egy cuccost amitöl jobb lessz, de ezek a gépek többmillás cuccok, elég sok funkciót már elektronika végez, eszem ágában sincs kokányolni , és inkább kifizetem a szakembert aki még garanciát is vállal a munkájára, ami az én kérdésem lenne, emlitetted hogy az én gépemben azért kap töbletbenzint hogy hütse a gépet (ha félreértettem javits ki) most teszem azt berakatok egy pc-t (a közeljövöben) és beállitjátok az optimális fogyasztást teljesitményleadást stb. nos ezek után ha én turázgatni akarok, és abban a fokozatban megyek ahhol már "nem zabáll" a gépem, hogy oldodik meg ez a hütési gond? melegedni fog a képem? erre az egy kérdésemre szeretnék megnyugtató választ, mert ugye a Kawagyárban se hülyék ülnek, és gondolom ezt a hütési dolgot is gondosan kiszámolták, sajnos a fogyasztás javára, szoval ha kap egy pc-t a gép, nem lessz töle baja ha éppen nem nyuzom hanem turázgatós munkábajáros benzintakarékosan motorozok (mondjuk ilyenkor logikusan nem is melegszik annyira) erre a kérdésre szereték egy megnyugtató választ, köszi-
tsanyi,

a power commander valamivel - sőt, sokkal - jobban megoldotta az autómatikus, menet közbeni állítást, mint a motty....
Gondolj bele, ha Te az idődet és tudásodat arra áldozod, hogy idoplgozz egy ilyen rendszert ami még működik is mennyit kérnél érte? Nem lenne olcsóbb mint a pc.
Ez már majdnem megoldott, igaz szintén drága mint a pc.....a mottyra gondolok amin bármikor változtathatsz az adatokat elemezve.....
Nem latom elmeleti akadalyat annak, hogy keszuljon egy olyan gyujtasrendszer, ami egy adott motorban nehany kigyorsitas utan automatikusan beall a legnagyobb teljesitmenyt eredmenyezo terkepre, fekpad nelkul. Minek fekpad, ha a kigyorsitas maga a fekpad. Tovabbmenve ezt uzemanyagterkepre is meg lehetne csinalni. Meg a RAM-air szimulaciora es a kigyorsitas szimulaciora sincs szukseg, hiszen a valodi gyorsitas szimulalja mindkettot.
Ago, Cápa, ezért szeretem ezt a topikot olvasni, mert ilyen lényeges dolgokat hosszan földi halandó megértéséhez szükséges részletességgel magyaráztok el...

Cápa, gondolom veri big titok az az ötlet, amiről írtál, de azt legalább elárulod, mire lesz jó?
Szia!

Koszonom a boseges valaszt. Tulajdonkeppen egyik kerdesre sem valaszoltal de reszben megis. Eloszor tisztazzuk ezeket, aztan raterhetunk a miertekre, ha mar boncolgatod.

1. Nem tudtam meg, hogy mi az a jol bevalt algoritmus, ami szerint a padon allitodnak (vagy alitod) a parametereket. Azt viszont megtudtam, hogy a pad automatikusan csinalja (en erre irtam, h 80%).

2. Nem tudtam meg, hogy hany fotengelyfordulat alatt eri el a leszabalyzast a motor, de kozelitoleg ki tudom szamolni mostmar (pontosan azetr nem mert ugye "nincs kedvem" a nyomatekfuggvenyt derivalni).

Cserebe megtudtam, amit egy ideje nem nagyon ertettem, hogy miert elsosorban az uzemanyagterkep irasaban rejlik a titok nyitja es miert csak nagyon profi szinten foglalkoznak a gyujtasterkeppel is.

Okok. Ez van, ha mas csonakokban eveznek az emberek. Vegigolvastam amiket irni szoktal es mindent amit mar leirtal egyszer megertettem. (Nyilvan, sokminden van, amit nem olvastam, mert nem talaltam.) Azert konzultalok Veled mert Te nem csak reklamozod magad, hanem ugy teszed ezt, hogy kozben korrekt is vagy. Szoval... Vilagos, hogy nem farasztod magad velem es a tobbi "okossal", akik tobb 10 vagy 100 ezer forintot porbalnak "sporolni" egy felmegoldassal, a helyedben en sem tennem. Miert? Mert eleve igazad van es amugy is felesleges. Node. Mint azt mostmar tudom, egy jo alaptuning ugy nez ki, hogy: kinyitjuk a motort (kipu + szuro) es hozzaallitjuk a motort (lehetoleg olyan kittel, ami kepes a gyari ECU-nal pontosabb vezerlesre) es padon(!) megirjuk a terkepet. Rendzer + szuro + iras = 200 ezer forint. Nyilvan Te is tudod, ez az elsodleges oka annak, hogy az emberek probalkoznak a partizanakciokkal. Hogy ez hulyeseg-e annak tukreben, amilyen tudas es eredmeny birtokaban vagy, azt is elhiszem. De hogy egy olyan embernek, aki ezt egyelore nem tapasztalta (mert nem volt szabad 200 ezre), ezt biztosan nem fogod tudni elmagyarazni akkor, ha az Interneten a tobbi "okos" partizan elmagyarazza, hogyan lehet ezt olcsobban kihozni.

En mar sokmindent megcsinaltam eletemben, erzek magamban annyit, hogy megfelelo ismeret birtokaban meg tudok epiteni egy fokozatkijelzot, vagy egy sebessegmero korrektort. Persze meg mindig nem vagyok a megfelelo ismeret birtokaban. Vannak dolgok, melyek viszont nyilvan tul bonyolultak, mert ha meg is ertem hogyan mukodnek, muszerek nelkul mar nem lehet dolgozni rajtuk. Ezekbe bele sem megyek. A terkep iras pont ilyen. Elfogadom, hogy ezert es ezert nem lehet otthon probalgatos modszerrel szep eredmenyet elerni. Azt is visszaszivom, hogy az ECU iras jobb, mint a PC. Tartom, hogy szimpatikusabb es szebb megoldas, de ha egyszer kevesbe hatekony (a gyari ECU buta volta miatt), akkor ez van. Ezek szerint a szamomra szimpatikus megoldas valamilyen Race KIT lenne, amit az ECU helyett lehet betenni. Itt viszont porognek a szazezrek megint es egyelore rendszert sem talaltam a gepre. Emiatt egyelore minden butanak tuno kerdes vagy megjegyzes csak elmeleti puhatolozas. Annyira az, hogy a kerdes feltevesekor mar nagyjabol tudtam, hogy nem fogom iratni a motort es kipufogorendszert sem fogok venni. Nincs ra keret. Akkor fogok ezzel foglalkozni, ha mar mindkettore telik. Addig vezetestechnikai tornagyakszival fogom javitani a koridomet.

A fokozatkijelzo meg a tiltaskiszedo egy masik tema. Azt azert Te is tudod, hogy joval egyszerubb feladat, csak meg lehet azt jol is csinalni. (Azt nem mondtam, hogy jelenleg birtokaban vagyok a tudasnak, amivel minden szempontbol jol meg tudom oldani, de igyekszem.)

A valtoztatasi algoritmus ismerete es a fotengelyfordulatok szamanak figyelese egy sokkal messzebb mutato dolog miatt erdeket, amin mar 10 eve egyszer nagyon elgondolkoztam ketutemu motorok gyujtasterkepe kapcsan, de most ujra szoget utott a fejemben a gondolta, hogy meg kellene csinalni az otletemet...
FeherCapa380,

Szoktam olvasni a te hozzászolásaidat is, de nem "akartam" azokhoz hozzászolni.... Pl értem én, hogy te 120HUF-ból megoldód a környezetvédelmi tiltás kiiktatását, de gondolom az nem okoz se neked, se az ECU-nak gondot, hogy mondjuk időnként egyszerre kap 4.-et és üreset is. De gondolom erre azért gondoltál, mert nem is merek arra gondolni, hogy esetleg nem....

De térjünk vissza a kérdésedre.... Nagyon nem akarok belemenni, mert sok értelme nem lenne, hiszen felhozható kb 100 dolog, amit figyelembe kellene venni...

Gondolom "három" fajta álljtgató emberke létezik:
1. otthon letöl a netről térképeket, majd miutén nem érez semmit, ide oda beleirogat értékeket és rájön, hogy 100LE-vel rögtön jobb lett a motorja. Ezekre inkább nem mondok smemit se
2. padon méreget valamiket, valahogy, majd valami alapján "varázsolgat" bele új értékeket és ezt a folyamatot folytatja addig, amig határozott bólogatással az ügyfél úgy nem érzi, hogy most aztán kibaxott faxa lett a motorja. Mondjuk szerintünk egy alap hangolás kb 500 adat átírásával megy, ezt meg kézzel többszöri átírással szinte kizártnak tartjuk....
3. mi úgy csináljuk, hogy megvettünk egy olyan technológiát, ahol a padot beprogramozzuk az adott motornak (tipus, évjárat) megfelelően - amit a gyár letesztelt - majd a mért adatok alapján, ami szimulálja a motor terhelését az adott gázálláson, a pad állítja a motor injektor módosító térképét autómatikusan. Ezt addig ismétli/ismétlem egy gázálláson, amig az előre megadott AFR érték nem lesz. Ez általában 2*3 mérés az adott gázálláson, ami mondjuk 1 perc. Perce a pad megkülönböztet több módot (cruise, power, stb..)
Ez egy alap beállítás.

Persze ennél sokkal jobbakat is csinálunk ( külön hengerenként, külön fokozatonként, áthelyezzük az alsó és a felső injektor sor közötti arányt, stb.... Pl. az én motoromon most 56 módosító injektor térkép vezérli az injektort és menet közben módosítja is a külső paramétereknek megfelelően fokozat függvényében, stb..)
A mi padunk, kézi beavatkozás nélkül a lehető leggyorsabban állítja be a motort.... ennyi.

Tehát van megoldás, de ezekért azért zsebbe kell nyúlni. Vagy elfogadod, hogy egy alap beállítás is sokat segít a motor működésén, vagy megveszed azokat a dolgokat, amik drágábbak, de tökéletesek!

Sok "motoros" inkább kifizet 30KHUF-ot egy gyári ECU-ra 5% vagy 10% ráirásra - ami az egyik legnagyobb faxság -, mint hogy mondjuk 60KHUF-ot kiadjon egy Suzuki FI Tuner-ért beállítva.
Ezekre nem tudok és nem is akarok mint mondani.

Egy motor "jó" működésékor kompromisszumot kell kötnünk a zsebünk javára.
Ha megnézed, sokan mindenfélét igérgetnek, meg mondanak előre lóerő növekedéseket, miközben fogalmuk sincs a beállítandó motorok állapotáról, stb.... Ha megnézed, mi sosem mondjuk, hoyg vedd meg és majd ennyi LE lesz, meg ilyeneket.. Elég sok motort csinálunk és felelőtlenség lenne bármit is mondani előre...

Visszatérve:
Azért abban megegyezhetünk, hogy egy motornak inkább az injektor rendszere a problémásabb, mint a gyújtásrendszere.
Kevés olyan elektronika van, ami képes mint injektort, mint pedig gyújtást állítani (bár ilyeneket is csinálunk).
Általában egy a feladatunk és akkor az a feladat, hogy azt tegyük rendbe. Ennyi.

Van nyomaték-modulunk is a padban, bármit megtudunk tenni. Tudjuk "fly by ride" időben is nézni a változásokat, stb...

A kigyorsítási idő is nem egyforma mértékben változik, hiszen a motorok sem egyformák. Van kevésbé rossz, qrva rossz, stb...
De volt már oylan motor, ami közel 2sec-cel hamarabb forgott le, mint beállítás elött. Átlagosan, mindjuk egy GSX-R1000 közel 8sec alatt forog le 3000rpm-től leszabályzásig...

Remélem sikerült minden kérdésedre válaszolni....
Szia Ago!

Orak ota olvasom ezt a forumot es meg mindig nem tudok mindent. (Hiaba na, ez nem egyszeru szakma.) 2 dolog erdekelne nagyon.

1. Amikor terkepet irsz (lenyegtelen, hogy ECU-t, PC-t, KIT-et) es latod a lambda erteken, hogy nem idelis az eges - pl. arra lehet kovetkeztetni, hogy elegetlen uzemanyag jutott a kipufogoba - akkor milyen modszerrel valtoztatsz a bemeno parametereken? Honnan tudod, hogy az uzemanyag tul sok (nem eg el az egesz), vagy az elogyujtas tul kicsi (nincs ideje elegni). Esetleg ezt a kettot meg tudod kulonboztetni ha a fekpad meri a forgatonyomatekot, nem? Ha az uzemanyag volt sok, akkor a gyujtas valtoztatasa kevesbe befolyasolja az eredmennyt, mintha a benzint aranyt tekerned el. Ha az elogyujtas volt tul keves, akkor annak eltekeresevel viszont jelentosen meg fog noni a nyomatek az adott fordulatszamszegmensben. Valahogy igy kepzelem. Node. Nyilvan a fordulat x gazalls x egyeb parameterek ---- uzemanyag terkep x gyujtas terkep x egyeb parameterek fuggveny bonyolult ahhoz, hogy valamilyen bevalt algoritmikus modszert ne hasznalj. Gondolom vegul kialakulo ertekek 80%-ban fix modszer szerint alakulnak ki es mondjuk 20%-ban manualis beavatkozas nyoman, ahol nyilvan a Te tapasztalatod dominal.

Ha tul balekul kerdeztem, akkor segithet a konyhanyelv, tehat:
Amikor a padra felall a motor, latod az aktualis terkepet, felporgeted eslatod a lambdan hogy nem jo, akkor honnan tudod, hogy mitol lesz jobb, majd megint jobb es megint jobb? Mi az a modszer, amivel a beallitas X lepesben elvegezheto es nem tart 10 evig?

2. Megtalaltam, hogy masodperces nagysagrendu felporgesi ido javulasokat tudtok elerni. De vegulis mennyi ido alatt porog fel egy stock ill. egy PC-zett motor, mondjuk 1000-es. (Csak nagysagrendileg erdekel). Konkretan azt akarom kiszamolni, hogy nagyjabol hany fotengelyfordulat kell az alapjarattol a csucsfordulatig torteno felporgeshez.

Ha vilagosak a kerdeseim valoszinuleg azt is kapizsgalod miert ez a ket dolog erdekel.
Hello Ago!
Lambdaszonda kiiktató nincs. Az ECU-t nem tudom milyen módban van!
ghostrider,

Felelőtlenség volna bármit is irnom erre. Aki vakon megmondja, hogy mit hoz ki belőle, az sokat is ért a "szakmájához".

Én a maxot probálom kihozni belőle, de az hogy mennyi lesz, az azért a motor "állapotától" is függ.. nem kicsit.

Meg nem is tudom mennyire akarsz belőle mit kihozni.... mert hát van hozzá polcon használ yoshimura vezérműtengelyünk is...
Blobb belenyúlással 200LE feletti kihozni nem gond...
Ago gixer 1000 k5 böl mit tudsz kihozni?
rsv01,

1. Lambdaszonda kiiktató megvan hozzá?!
2. ECU milyen módban van?!
Hello Ago!

Aprilia Rsv 1000RR factori 2006.
rsv01,

Mondjuk nem derült ki pár dolog:
1. tipus?
2. évjárat?
3. ECU módja jelen pillanatban?
4. stb....
rsv01,

Beszerelés, 1 térképes beállítással 48.000HUF
Hello Ago!

A
prilia RSVm -hez van PC, amit az előző tulaj egyéb okból kiszerelt, és visszahagoltatta a mocit. Mennyibe lenne a beszerelés, és összehangolás?
Hey,
megnézted, van infó róla?
A motor Amerikából került be a jelenlegi állapotában, vagyis már rajta volt a power meg a Yosi rendszer.Az előző tulaj nagyon szerette a gépet, szóval simán elképzelhető, hogy össze van lőve.(gondolom ha valaki megvesz egy méregdrága rendszert, +PC-t akkor azt csak összehangoltatja.)
carlo75,

Az az igazság, hogy szerintem semmi esély arra, hogy az belenne hangolva a motorjához, mivel..

1. A Power Commander II annyira régi, hogy akkor még itt pad se volt az országban.
2. A Power Commander II-t nem lehetett padon automatikusan beállítani
3. Abban az időben aztán lehetett kibaxott drága ezzel foglalkozni

De ezektől függetlenül lehet, hoyg be van állítva, de nem tartom valószínünek....
Még azt inkább jobban eltudom képzelni, hogy kint ez benne volt egy motorba, abba beállították.. majd használtként bekerült a power commander az országba és belekerült egy motorba....
Mondjuk, ha ez nem sikerül,akkor érdemes elvinni egy teljesítménymérésre Ago-hoz és gondolom a mutatott AFR értékből látszani fog.
küldtem mailt....