Igen, lehet módosítani, de nem csak pozitív, hanem negatív (-10% és -5%-ban)
Igen, elvileg tudunk/tudnánk ilyet csinálni, hiszen meg van hozzá minden eszközünk, de nem csinálunk, mert:
1. Az eredménye az állításnak sosem lesz jó, sőt az én véleményem szerint szarabb lesz - majd leirom miért -.... szóval ezért mi nem kérünk el pénzt az oylan dologért, ami nem lesz jó
2. Ha meg nem kérünk el érte pénz, akkor meg ingyen minek dolgozzunk vele.. vagy ha meg is csináljuk, akkor állandóan visszajön az ember, hogy most ez nem jó, most az nem jó..és akkor csak dolgozunk a semmiért....
Miért is nem jó, illetve mi miért is nem csináljuk?!
Ha ezt a "megoldást" választanod, akkor elötte meg kell nézni a motort, hogy éppen milyen?! elsokal, elkevesel, ezeket milyen mértékben, stb...
Na ha ezt megcsinálod, minimum két gázállásod (50%-100%), akkor látni fogod, hogy pl közép tartományban a közepes gázálláson elsokal, mig 100% gázálláson elkevesel a motor (sok motor alapján mért tapasztalat).
Na ilyenkor jön a kérdés, hogy mit csináljunk?!
Ha üzemagyagot adok neki közép tartományban, akkor 100%-on javul, viszont 50%-on romlik a helyzet.
Ha üzemanyagot veszek el, akkor meg fordított a helyzet.
És akkor még arról nem is beszéltem, mikor pl a közép tartomány egyik felén elsokal, a másik felén meg elkevesel. Na akkor mi legyen?!
És akkor nem is bezséltem, hogy nem két gázállás van, hanem jóval több.
Kik hazsnálják ezt a megoldást:
1. Szervizek, akiknek se mért adatuk a konkrét motorról, se egyébb infójuk, csak megcsinálják, mert pénzt tudnak leszedni az ügyfélről.
2. Olyanok, akiknek van padjuk, de csak a100%-ot mérik neked, azt belövik valahogy, valamennyire, majd kinyomtatva megmutatják, te fizetsz, majd tényleg úgy érzed, hoyg milyan fasza lett, mert a tudatod ezt diktálja....
Ennyi. Mi ilyeneket nem csinálunk, mert nem csinálunk olyat, ami ténylegesen nem jó.
Most leirhattam volna más szóval is ezt...
Még régebben hallottam olyat, hogy a Suzuki motorok gyári motorvezérlőjét is lehet módosítani.
Igaz nem túl finoman, csak három tartományban(alacsony, közepes, magas fordulat) és 5,10,15%-al lehet változtatni a mennyiséget.
Igaz ez?
Szoktál ilyet csinálni, ha igen kb mennyibe kerülne?
Azt, hogy mennyi LE/Nm-et lehet kihozni belőle azt nem tudom, mert:
- nem tudom mennyi most a motorod
- nem tudom milyen kipuff van rajta
- nem tudom, hol is milyen mértékben rossz az henger belső égése és mennyire különböznek a hengereid
- amugy meg nem csináltam még xv1700-et, csak MT-01-et, igy nem volna korrekt tőlem bármit is "hazudni"
Azok az emberek, akik eladnak ilyeneket és azt mondják, hogy ennyi le vagy annyi százalék, azoknak nem nagyon van fogalma a dolgokról...
Amit tudok mondani:
- a motor erősebb lesz
- a motor dinamikusabb lesz
- a motor lineárisabb lesz
- a motor stabilabb, kevésbé "remegős" lesz
- a motor könnyebben fog felpörögni
- relatíve nem sokkal több a költsége
Én mit csinálnék vele, ha az enyém lenne:
Nem tudom milyen kipufogó van rajta, igy csak elméletben irom le.
Én két külön térképet (2 térképes mód) csináltatnénk, mivel a motor sokkal jobb lesz. Az MT-01-es tapasztalatom alapján van oylan rész, ahol több, mint 20% eltérés van/volt a két henger között. Ezért csináltatnék 2 térképest.
Sajnos ennek van egy feltétele. A két hengernek külön kell mérnem a levegő/üzemanyag keverékét. Ennek két megoldása van:
1. Vagy olyan kipufogó van rajta, ami külön van hengerenként!
2. A leömlő rélszbe be kell hegesztetni két darab lambdaszonda helyet!
Ez nem jelenti azt, hogy egy 1 térképes móddal nem lesz jobb, ha mégis azt választod
Köszi a választ. Ezt te tudod hogy jobb. Azt én is tudom, hogy megegyezik az MT-01-el. Konkrétumokat esetleg, hogy mit lehet és mit érdemes kihozni belőle?
Van hozzá Power Commander (403-411): Ára: 79.900HUF
A beállítás már más tészta:
A nálunk vásárolt PC-hez egy 1 térképes beállítás 40.000HUF.
De...
A V motorokat én szeretem két térképesre beállítani, ami azt jelenti, hogy mind a két henger egy saját injektor térképet kap. Ezt azért tartom fontosnak, mivel a V motorok hengerei eléggé eltérnek egymástól és igy több LE/Nm-ot lehet kihozni, jobban fog gyorsulni a moci, kevésbé fog "remegni" és kisebb lesz a fogyasztása.
Mivel a Warrior blokk megegyezik az MT-01-gyel, amiből már nagyon sokat csináltunk igy ezzel sem lehet semmi gond!
Na sikerült feltenned egy olyan kérdést, amiből itt biztos vita lesz!
Leírom azt, amit tanítottak erről, elmondom azt, hogy mit hallottam a gyáraktól és elmondom azt, ami az én véleményem. .. és igazán erről nem szeretnék vitába keveredni - és inkább akkor maradjon az én véleményem -, mert ez kb olyan, hogy melyik gumi a jobb: a dunlop vagy a pirelli. Az a meglátásom előre vetítve, hogy ez is olyan, mint sok más minden: Az a legfontosabb, hogy miben hiszel illetve az, hogy amit hallasz innen onnan, azt megérted-e és kitudod belőle vonni az értelmes dolgokat és azok alapján eltudod-e dönteni, mit akarsz és ami a jó neked...
A padunkhoz létezik bejárató "program", amit nem szeretnék bővebben ide leírni, mivel a "gonosz konkurencia" folyamatosan olvassa és teszi el magának az "okosságokat" (üdvözlöm őket és nekik is BUÉK )
Ez nálunk kb 2 órát vesz igénybe, kb 50km megy a motorba.
Fontos, hogy ezt a folyamatot csak akkor lehet megcsinálni, ha a motor tényleg 0km-es. Ha már van benne 50-100km, akkor már nem.
A fékpadi bejáratás egy kemény bejáratásnak nevezett (hard breaking)-nek nevezett folyamat. Erről lehet sok dolgot, meg szétszedett blokkot, meg mikroszkóppal bevizsgált alkatrészeket találni a neten, hogy ez mennyire jó....
Ami inkább a tények:
A gyárak "nem hivatalos" véleménye szerint két dolog miatt kell a bejáratás:
1. Esélyt adjanak az új motor tulajdonosoknak, hogy ne halljanak meg első napon a motorjukon
2. Ha hibás alkatrész van a motorban, akkor az ne nagy sebességnél derüljön ki.
A fékpadi bejáratás értelemszerűen csak a henger/dugó/stb alkatrészeket járatja be. A fékeket, a váltót és más alkatrészeket nem.
Én azt szoktam javasolni, hogy 150-200 kilóméter-t kell ezután menni még vele úgy, hogy folyamatosan váltogatsz 1-6 között, fékezel, gyorsítasz szinte minden fordulatszám tartományban akár két személlyel is. Fontos, hogy ha lehet, ezt ne egyszerre, hanem több részletben kicsit lehütve a motort. Legjobb, ha elmész 20-30km-et, megállsz fagyizni, enni.. majd ujra 20-30km... stb.
200km után cseréld le az olajat. Innentől kezdve motorozz úgy, ahogy kedved van.. majd 1000km-nél cseréld le ujra az olajat.
Szerintem ennyi.
Elég sok motort csináltunk már így, még az importőröknek is a tesztmotorjait. Eddig egyikkel sem volt még baj a késöbbiekben.
A versenyzők motorjairól meg nem is beszélve.
Én a saját motoromat is így csinálom. És gondolhatod, hogy nincs és nem is volt szándékomban szétbaxni a saját motorjaimat.
Még egy dolog, ha javasolhatok valamit.
Ha azt választod, hogy padon akarod bejáratni a motorodat, akkor arról csak két ember tudjon: Te és aki csinálja!
.. ja és tényleg nem szeretnék erről vitát indítani. Ez a saját meg mások véleménye.. és tudom, hogy másnak meg más a véleménye...
Természetesen nem baj, csak tudomásom szerint a ma készülő motorokat a gyárban bejáratják padon, de az első 1000 kilométer valós járatását nem lehet leutánozni padon, kivé a versenygépeket, de azok élettartama úgy is sokkal rövidebb.
De én is kíváncsi vagyok Ago véleményére!
Hello Ago!
Yamaha Xv1700 Warrior Rs,2004-hez Power Commander és egyéb dolgok mibe kerülnének. Lehet esetleg tudni előre számadatokat, hogy mennyiben változnak. Lóerő, nyomaték, fogyasztás, stb.
Köszi
Helló Agó! Érdeklődni szeretnék, hogy mi a véleményed a 0km-es motorok padon történő bejáratásáról? Szoktál Te ilyet csinálni? Ha igen mennyi idő, km, és milyen anyagi vonzatai vannak? Előre is kösz!
Nem a fordulatszám ugrált, hanem a gázállás jel.
Azt a szenzort kell kicserélned, aminek a csatlakozójáhou megy a Power Commander-ből egy szürke vezeték!
De az az, mit lefényképeztél... Az injektor sor jobb végén van, egy 3 polusú csatlakozós....
Amúgy ha nem akarsz annyit költeni rá, mint egy Power Commander-re, akkor javaslom neked a Suzuki FI Tuner-t.
http://www.agomotors.hu/websho...
van egy másik is:
+36 20 5 AGO AGO
Igen, lehet módosítani, de nem csak pozitív, hanem negatív (-10% és -5%-ban)
Igen, elvileg tudunk/tudnánk ilyet csinálni, hiszen meg van hozzá minden eszközünk, de nem csinálunk, mert:
1. Az eredménye az állításnak sosem lesz jó, sőt az én véleményem szerint szarabb lesz - majd leirom miért -.... szóval ezért mi nem kérünk el pénzt az oylan dologért, ami nem lesz jó
2. Ha meg nem kérünk el érte pénz, akkor meg ingyen minek dolgozzunk vele.. vagy ha meg is csináljuk, akkor állandóan visszajön az ember, hogy most ez nem jó, most az nem jó..és akkor csak dolgozunk a semmiért....
Miért is nem jó, illetve mi miért is nem csináljuk?!
Ha ezt a "megoldást" választanod, akkor elötte meg kell nézni a motort, hogy éppen milyen?! elsokal, elkevesel, ezeket milyen mértékben, stb...
Na ha ezt megcsinálod, minimum két gázállásod (50%-100%), akkor látni fogod, hogy pl közép tartományban a közepes gázálláson elsokal, mig 100% gázálláson elkevesel a motor (sok motor alapján mért tapasztalat).
Na ilyenkor jön a kérdés, hogy mit csináljunk?!
Ha üzemagyagot adok neki közép tartományban, akkor 100%-on javul, viszont 50%-on romlik a helyzet.
Ha üzemanyagot veszek el, akkor meg fordított a helyzet.
És akkor még arról nem is beszéltem, mikor pl a közép tartomány egyik felén elsokal, a másik felén meg elkevesel. Na akkor mi legyen?!
És akkor nem is bezséltem, hogy nem két gázállás van, hanem jóval több.
Kik hazsnálják ezt a megoldást:
1. Szervizek, akiknek se mért adatuk a konkrét motorról, se egyébb infójuk, csak megcsinálják, mert pénzt tudnak leszedni az ügyfélről.
2. Olyanok, akiknek van padjuk, de csak a100%-ot mérik neked, azt belövik valahogy, valamennyire, majd kinyomtatva megmutatják, te fizetsz, majd tényleg úgy érzed, hoyg milyan fasza lett, mert a tudatod ezt diktálja....
Ennyi. Mi ilyeneket nem csinálunk, mert nem csinálunk olyat, ami ténylegesen nem jó.
Most leirhattam volna más szóval is ezt...
Még régebben hallottam olyat, hogy a Suzuki motorok gyári motorvezérlőjét is lehet módosítani.
Igaz nem túl finoman, csak három tartományban(alacsony, közepes, magas fordulat) és 5,10,15%-al lehet változtatni a mennyiséget.
Igaz ez?
Szoktál ilyet csinálni, ha igen kb mennyibe kerülne?
Azt, hogy mennyi LE/Nm-et lehet kihozni belőle azt nem tudom, mert:
- nem tudom mennyi most a motorod
- nem tudom milyen kipuff van rajta
- nem tudom, hol is milyen mértékben rossz az henger belső égése és mennyire különböznek a hengereid
- amugy meg nem csináltam még xv1700-et, csak MT-01-et, igy nem volna korrekt tőlem bármit is "hazudni"
Azok az emberek, akik eladnak ilyeneket és azt mondják, hogy ennyi le vagy annyi százalék, azoknak nem nagyon van fogalma a dolgokról...
Amit tudok mondani:
- a motor erősebb lesz
- a motor dinamikusabb lesz
- a motor lineárisabb lesz
- a motor stabilabb, kevésbé "remegős" lesz
- a motor könnyebben fog felpörögni
- relatíve nem sokkal több a költsége
Én mit csinálnék vele, ha az enyém lenne:
Nem tudom milyen kipufogó van rajta, igy csak elméletben irom le.
Én két külön térképet (2 térképes mód) csináltatnénk, mivel a motor sokkal jobb lesz. Az MT-01-es tapasztalatom alapján van oylan rész, ahol több, mint 20% eltérés van/volt a két henger között. Ezért csináltatnék 2 térképest.
Sajnos ennek van egy feltétele. A két hengernek külön kell mérnem a levegő/üzemanyag keverékét. Ennek két megoldása van:
1. Vagy olyan kipufogó van rajta, ami külön van hengerenként!
2. A leömlő rélszbe be kell hegesztetni két darab lambdaszonda helyet!
Ez nem jelenti azt, hogy egy 1 térképes móddal nem lesz jobb, ha mégis azt választod
Van hozzá Power Commander (403-411): Ára: 79.900HUF
A beállítás már más tészta:
A nálunk vásárolt PC-hez egy 1 térképes beállítás 40.000HUF.
De...
A V motorokat én szeretem két térképesre beállítani, ami azt jelenti, hogy mind a két henger egy saját injektor térképet kap. Ezt azért tartom fontosnak, mivel a V motorok hengerei eléggé eltérnek egymástól és igy több LE/Nm-ot lehet kihozni, jobban fog gyorsulni a moci, kevésbé fog "remegni" és kisebb lesz a fogyasztása.
Mivel a Warrior blokk megegyezik az MT-01-gyel, amiből már nagyon sokat csináltunk igy ezzel sem lehet semmi gond!
http://www.mototuneusa.com/bre...
Na sikerült feltenned egy olyan kérdést, amiből itt biztos vita lesz!
Leírom azt, amit tanítottak erről, elmondom azt, hogy mit hallottam a gyáraktól és elmondom azt, ami az én véleményem. .. és igazán erről nem szeretnék vitába keveredni - és inkább akkor maradjon az én véleményem -, mert ez kb olyan, hogy melyik gumi a jobb: a dunlop vagy a pirelli. Az a meglátásom előre vetítve, hogy ez is olyan, mint sok más minden: Az a legfontosabb, hogy miben hiszel illetve az, hogy amit hallasz innen onnan, azt megérted-e és kitudod belőle vonni az értelmes dolgokat és azok alapján eltudod-e dönteni, mit akarsz és ami a jó neked...
A padunkhoz létezik bejárató "program", amit nem szeretnék bővebben ide leírni, mivel a "gonosz konkurencia" folyamatosan olvassa és teszi el magának az "okosságokat" (üdvözlöm őket és nekik is BUÉK )
Ez nálunk kb 2 órát vesz igénybe, kb 50km megy a motorba.
Fontos, hogy ezt a folyamatot csak akkor lehet megcsinálni, ha a motor tényleg 0km-es. Ha már van benne 50-100km, akkor már nem.
A fékpadi bejáratás egy kemény bejáratásnak nevezett (hard breaking)-nek nevezett folyamat. Erről lehet sok dolgot, meg szétszedett blokkot, meg mikroszkóppal bevizsgált alkatrészeket találni a neten, hogy ez mennyire jó....
Ami inkább a tények:
A gyárak "nem hivatalos" véleménye szerint két dolog miatt kell a bejáratás:
1. Esélyt adjanak az új motor tulajdonosoknak, hogy ne halljanak meg első napon a motorjukon
2. Ha hibás alkatrész van a motorban, akkor az ne nagy sebességnél derüljön ki.
A fékpadi bejáratás értelemszerűen csak a henger/dugó/stb alkatrészeket járatja be. A fékeket, a váltót és más alkatrészeket nem.
Én azt szoktam javasolni, hogy 150-200 kilóméter-t kell ezután menni még vele úgy, hogy folyamatosan váltogatsz 1-6 között, fékezel, gyorsítasz szinte minden fordulatszám tartományban akár két személlyel is. Fontos, hogy ha lehet, ezt ne egyszerre, hanem több részletben kicsit lehütve a motort. Legjobb, ha elmész 20-30km-et, megállsz fagyizni, enni.. majd ujra 20-30km... stb.
200km után cseréld le az olajat. Innentől kezdve motorozz úgy, ahogy kedved van.. majd 1000km-nél cseréld le ujra az olajat.
Szerintem ennyi.
Elég sok motort csináltunk már így, még az importőröknek is a tesztmotorjait. Eddig egyikkel sem volt még baj a késöbbiekben.
A versenyzők motorjairól meg nem is beszélve.
Én a saját motoromat is így csinálom. És gondolhatod, hogy nincs és nem is volt szándékomban szétbaxni a saját motorjaimat.
Még egy dolog, ha javasolhatok valamit.
Ha azt választod, hogy padon akarod bejáratni a motorodat, akkor arról csak két ember tudjon: Te és aki csinálja!
.. ja és tényleg nem szeretnék erről vitát indítani. Ez a saját meg mások véleménye.. és tudom, hogy másnak meg más a véleménye...
Ha jól emlékszem, két olajcserényi olaj és szűrő kell.
De én is kíváncsi vagyok Ago véleményére!
Yamaha Xv1700 Warrior Rs,2004-hez Power Commander és egyéb dolgok mibe kerülnének. Lehet esetleg tudni előre számadatokat, hogy mennyiben változnak. Lóerő, nyomaték, fogyasztás, stb.
Köszi
Nem a fordulatszám ugrált, hanem a gázállás jel.
Azt a szenzort kell kicserélned, aminek a csatlakozójáhou megy a Power Commander-ből egy szürke vezeték!
De az az, mit lefényképeztél... Az injektor sor jobb végén van, egy 3 polusú csatlakozós....