Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

mitől válna kiegyensúlyozatlanná? a gumi összenyomódása miatt? Akkor a hátsó kerék mindig kiegyensúlyozatlan? Hiszen folyamatosan össze van nyomódva a terhelés alatt.. mondjuk az első is.. de hát én egy tapasztalatlan hülye vagyok... és mellesleg a futómű bekeményítésétől akkor miért mulna el a jelenség? Akkor nem nyomodik össze a gumi? és tegyük hozzá hogy a határon történő fékezéstől még lehet hogy odébb vagyunk.... nah, de mind1...

LX
na látod az lehet.... azt nem tudom...

LX
Brian Qualifier RR-el ment...
hhhmm... Brian 1,59-et ment vele.. elverve ezzel a teljes GSX-R-es mezőnyt... annyira szar akkor nem lehet.. bár nekem semmi tapasztalatom nincs vele...

LX
Elvileg a 2 széle olyan mint a D208-nak (puhább) a közepe keményebb keverék hogy ne kopjon annyira. Azért kérdezem mert 1 pályanapért nem akarom szarrá zúzni a mocit, főleg nem gumi miatt.
Én csak utcán mentem vele, de nagyon nem jött be! Csúszkált, nem éreztem pontosnak, nem tudtam benne bízni! Valszeg kibír egy pályanapot, nem próbáltam pályán, csak a tapasztalatomat írtam le. Talán másnak van pozitív tapasztalata vele!
Sziasztok!

A múltkor mondta valaki itt fórumon hogy Dunlop Qualifier-el nem menjek ringre. Én csak egy nyílt napra akarok felmenni. Azt nem bírná ki vagy annyira szar az a gumi? Mert tavaly D208-al voltam fent de azzal bejött....
Ott szinte mindenkinek bepattog, mert hullámos az aszfalt. Az tuti nem felni. Finomítani lehet a futóművön hátha segít, de ha máshol nincs gondod akkor ezt szokd meg, nem a moci hibája.
A gyorskötöző jó megoldás, megmondja hogy milyen a rugó beálítása. Az a jó, ha nem megy le tökig, hanem marad úgy 1 cm rés. Ha jobban lemegy növeld, ha kevésbé csökkentsd az előfeszítést. De nem lenne baj, ha keresnél egy hozzáértőt, hogy kb lője be a futóművedet.
szerintem a kepelszemen kéne állítani egy közepes méretű bájzoló fogóval!
tegyél egy gyorskötözőt a telóra, és menj vele pár kört! ha teljesen letolódik akkor nagyon beül!
.
nekem sem oldalirányú a szitálás hanem oyan ja szar lenne az aszfalt, de nem hiszem h az mert gyengébb fékezésnél semmit nem érzek...
nahát.....
nekem is előjött a ringen az első kerék beremegése, de nem oldalirányú szitálás, hanem mintha nagyon durva aszfalton mennék, és azt érezném. nekem javítva volt az első felnim, akkor arra fogom.
hja és nekem az 5ös kanyar után volt fölfelé, mindíg ott fékeztem a legnagyobbat...
Valami ilyesmire gondoltam. Akkor valszeg keményiteni kellene? Lehetséges?
Na,legalább van valaki aki legalább érti mit akartam ... A fékezéskor (határon) a gumi összenyomódása miatt kiegyensulyozatlanná válik a kerék,ettol a remegés. Aki nagyobb tapasztalattal rendelkezik ez ügyben,biztosan van ötlete hogy a futomu hangolásánál melyik irányba lehet elmenni. Várnám az érdemleges véleményeket...
ahogy érzed.. az én első felnimben kb 0,5mm "difi" volt, és féktávon olyan szépet rázott hogy öröm volt nézni.. csere után megszünt a jelenség.. mellesleg mitől lenne természetes hogy beráz féktávon egy sportmotor? max ha az út egyenetlen... de ha rám hallgatsz, azt csinálsz amit akarsz...

LX
Ebben van tapasztalatom!
A féktárcsát ki tudod szűrni, ha lassan, MONDOM LASSAN haladva erőteljesen, álandó szinten (NEM EGYRE ERŐSEBBEN) húzod a féket. Ha a tárcsa üt, érezni fogod, hogy hullámoszerűen fog.

A gumi kopásával elmászhat a centírozás, de lehet, hogy a súlyt hagytad el.

Ha pedig, mindig ugyan azon az útszakaszon érzed, akkor az aszfaltozás hullámos.

Ezenkívül volt még szálszakadt első gumim is. Na az brutálisat ütött!

Ezek nekem mind megvoltak és mindnek a fékezéskori remegés volt a tünete.(a fékrárcsás éppen aktuális).
Nem tudom mikor kerülök legközelebb pályaközelbe, de észben fogom tartani a dolgokat!
Köszönöm a segítséget!
Én még nem találkoztam olyannal, hogy féktávon erős fékezéstől beremegjen! Olyannal igen, hogy elkezd pattogni, az tényleg attól van, vagy felüt, ha nagyon lágy. Sztem LX nem mond hülyeséget, célszerű lenne megnézni!
nekem is beszokott néha remegni. főleg hring -3as kanyarban. de sztem nem vészes, legalább tudom h itt a fékezés határa, ha ennél jobban húzom akkor elnyalok:)
Ezekkel nem lesz gond, tutti jók... Természetes dolog hogy beremeg erős féktávon,de azt is tudom hogy el lehet tüntetni,csak kiváncsi lennék más tapasztalata alapján ,hogy merre indulja el
megnézni a féktárcsát, a felnit (nekem pl ütött, és a féktávon remegett..) a gumit, a centírozást.. a betéteteket.. én legalábbis előbb ezeket nézném meg mielőtt a futóművet gyanusítanám...

LX
HI! Gsx-R750-nél erős féktávon mit lehet kezdeni az elso kerék remegésével? Nyomófokozattal tudom mérsékelni?
Zdobrotka,

először is spicc.. az fontos... már csak azért is hogy ne a csizmát koptassad, másrészt ha spiccelsz, akkor sokkal könnyebben tudod mozgatni a testsúlyodat! Gyakorlatilag ha megnézed a nagyokat, hogy hogyan csinálják, akkor látni fogod hogy inkább a combjuk van az ülsésidomon, és nem a hátsó felük.. Továbbá fontos hogy ne csak a "segged" legyen kint, hanem lehetőség szerint ugye az egész felső testeddel mozdulj a kanyar belső íve felé.. És persze, ez az egész móka nagyon fárasztó.. de, hogy ne fáradj el annyira, az egyenesekben tudsz pihenni, mert akkor le tudsz ülni.. Én amikor kiülök (van még mit gyakorolni!) próbálom picit előre is helyezni a súlypontot.. Ja, és ami még fontos.. nem kapaszkodunk a kormányba, mert akkor a futómű sem tudja igazán tenni a dolgát.. csak lazán, érezve ahogy mozog, dolgozik a futómű.. Ha jól csinálod, akkor nagyon el fogsz fáradni de majd szépen megszokod

LX
Igen a fém fékcsövet kihagytam!
Az tényleg még 1 elég fontos dolog.
Az előző motoromra (DRZ 400 SM) föltettem és ég és föld lett a fék, ahogy írtad sokkal határozottab lett a nyomáspont. Igaz a DRZ-re nagyon hosszú fékcső kell, azért számít ott sokat, de gondolom sportmotoron is hasonlóan jobb lesz a fék.
Köszi, viszont kívánom.
Most mennem kell sziasztok.
na ma össze vissza irogatok! Bocsi!