Én használtan vettem egy kecskeméti sráctól, igaz csak kb 500 kilómétert ment vele mert összatört a mocija...
Itthon úgy tudom nem forgalmazzák, szóval olaszban vagy németben tudod megvenni.
Neten is megveheted, kiutalod a pénzt, és beküldik...
Pl:jó társaságba keveredsz(mint azt balusk8 hülye beszólásán is látszik),meg különböző helyeken kedvezményeket vehetsz igénybe (ezek folyamatosan bővülnek, a honlapon láthatod) Egyébként minden lényeges fent van, olvasd el. Nemrég indultunk, úgyhogy ez csak a kezdet, de ha majd kijösz egy versenyre meglátod milyen jó kis csapat lesz ez. Meg ahogy felajánlottam kapsz egy kis oktatást is.(nem balusk8-tól)
Lassan közeledik első pályanapom.
Nem igazán szeretnék teljesen kőaggyal és tudatlanul pályára lépni, szükségem lenne egy kis fejbeni felkészítésre a rutinosabbaktól. A kanyaríveket vágom, azzal nincsen gond. Inkább a döntés helyes teknikája, a féktáv megválasztása, a kanyarba bemeneti sebbesség érdekelne. (jó lenne ha elkezdene kopni a térdkoptatóm, mert tiszta gáz egy sérülésmentessel flangálni) .
Aki tud segíteni és elmagyarázná fejben, hogyan is zajlik ez a dolog, annak előre is megköszönném!
Mindenkinek köszönöm a hasznos információkat, a fékről, csúszókuplungról, határról.
A biciklivel tanulás meg tényleg jó ötletnek tűnik.
Amúgy tényleg ilyen sokat számít az, hogy 10 fok van, hogy egy erősebb fékezésnél esetleg nem tapad a gumi?
Akkor jó lesz vigyázni.
köszi az infót. :o) okosabb lettem csúszókuplungilag.
megj.: a srác kérdése, a holtpont megtalálására vonatkozott...
konklúzió:
amikor rajzolja a nyolcast a hátsó, akkor már kicsi súly van hátul. ott még húzhatja a féket kicsit. :o))
Akkor leírom én hogy látom
A csúszó kuplung nyomatékhatárolója, mint egy racsni, egy bizonyos nyoaték terhelés felett elold, de ennek feltétele hogy ezt a bizonyos nyomatékot motorfék üzemben a hátsó kerék tapadása biztosítsa. Ez történik közvetlenül erős visszakapcsolás után. Viszont mikor intenzív fékezés esete áll fenn, a motor segge elkönnyül és nincs kellő tapadás a hátsó gumin, így ilyenkor az antihopping kuplungos motorok is firkálnak hátul.
Nem igazán van ez így...
Ez akkor jöhet szóba, ha intenzív fékezésnél dobálja vissza a sebességeket és a nyomatékcsúcson tarja a motor fordulatszámát, mint azt pályán érdemes tenni. Akkor bepattoghat a hátsó kerék, de a jellemzőbb az, hogy oldalra kitör és szép nyolcasokat kezd el húzni, ezt láthatod, mikor enyhén driftelve veszik a versenyzők a féktávot. Ennek oka, hogy a hátsó kerékre engedett nyomaték elforgatja a kereket, mert a gumi nem tudja az utravinni az erőt és megszűnik a tapadás. Ez részben megszünthető ha nagyobb gázfröccsel váltasz vissza. A csúszókuplung (anti hopping) ezt nem küszöböli ki teljesen, hiszen ha mondjuk egy 1000-es motornál a ring célegyenese végén az utolsó előtti versenybíró poszt után engeded csak vissza a gázt, és visszalősz két sebességet, akkor csúszókuplunggal is el fogja csavarni a kereket - tapasztaltam gsxr-el. A csúszókuplung a bepattogást és a kitörést enyhíti és kezelhetővé teszi, de a legtöbb csúszókuplungos motort is be lehet hintáztatni nagy fékezésnél és visszaváltásoknál.
De mint mondtam mindkét jelenség a nyomatékcsúcson fog jelentkezni amit a srác a cbr125-el nem fog megérezni, hiszen a cbr nyomatéka nem csúsztatja meg a kereket. ő a kerék elemelkedését kérdezte, amihez a csúszókuplungnak semmi köze.
tapadás határán amikor a hátsó keréken nincs súly már, de még van kicsi :o))) , a normál bepattog... tehát visszajelzése van a srácnak, hogy hol tart... csúszókuplung elvileg nem pattog, tehát, ha az van a motorján, akkor eme viszsajelzés lehet nem jön.. ergó ezt ne várja...
mostanában ha próbálgatod, akkor pofára fogsz esni, mert csúszik iylenkor az út, a gumi meg nem tapad. várj pár hónapot a szárnypróbával :o))
amúgy meg érzed azt. nincs semmi visszajelzés a segged alól. ha nincs csúszókuplungod, akkor táncol jobbra balra kicsit. ott még lehet húzni az elsőt kicsit :o)) ha van csúszókuplungod, akkor nem tudom. nekem sosem volt
Én használtan vettem egy kecskeméti sráctól, igaz csak kb 500 kilómétert ment vele mert összatört a mocija...
Itthon úgy tudom nem forgalmazzák, szóval olaszban vagy németben tudod megvenni.
Neten is megveheted, kiutalod a pénzt, és beküldik...
Itt meg tudod nézni a viszonteleadókat
www.stm.to.it
a hosszú hideg esték átvészelésének könnyítése végett összeütöttem egy rövid kis videót a tavalyi kunmadarasi élményekből összeollózva.
A videót itt lehet megtekinteni.
Kösz
Wilson MotorSport Club
Wilson MotorSport Club
Nem igazán szeretnék teljesen kőaggyal és tudatlanul pályára lépni, szükségem lenne egy kis fejbeni felkészítésre a rutinosabbaktól. A kanyaríveket vágom, azzal nincsen gond. Inkább a döntés helyes teknikája, a féktáv megválasztása, a kanyarba bemeneti sebbesség érdekelne. (jó lenne ha elkezdene kopni a térdkoptatóm, mert tiszta gáz egy sérülésmentessel flangálni) .
Aki tud segíteni és elmagyarázná fejben, hogyan is zajlik ez a dolog, annak előre is megköszönném!
A biciklivel tanulás meg tényleg jó ötletnek tűnik.
Amúgy tényleg ilyen sokat számít az, hogy 10 fok van, hogy egy erősebb fékezésnél esetleg nem tapad a gumi?
Akkor jó lesz vigyázni.
megj.: a srác kérdése, a holtpont megtalálására vonatkozott...
konklúzió:
amikor rajzolja a nyolcast a hátsó, akkor már kicsi súly van hátul. ott még húzhatja a féket kicsit. :o))
A csúszó kuplung nyomatékhatárolója, mint egy racsni, egy bizonyos nyoaték terhelés felett elold, de ennek feltétele hogy ezt a bizonyos nyomatékot motorfék üzemben a hátsó kerék tapadása biztosítsa. Ez történik közvetlenül erős visszakapcsolás után. Viszont mikor intenzív fékezés esete áll fenn, a motor segge elkönnyül és nincs kellő tapadás a hátsó gumin, így ilyenkor az antihopping kuplungos motorok is firkálnak hátul.
Ez akkor jöhet szóba, ha intenzív fékezésnél dobálja vissza a sebességeket és a nyomatékcsúcson tarja a motor fordulatszámát, mint azt pályán érdemes tenni. Akkor bepattoghat a hátsó kerék, de a jellemzőbb az, hogy oldalra kitör és szép nyolcasokat kezd el húzni, ezt láthatod, mikor enyhén driftelve veszik a versenyzők a féktávot. Ennek oka, hogy a hátsó kerékre engedett nyomaték elforgatja a kereket, mert a gumi nem tudja az utravinni az erőt és megszűnik a tapadás. Ez részben megszünthető ha nagyobb gázfröccsel váltasz vissza. A csúszókuplung (anti hopping) ezt nem küszöböli ki teljesen, hiszen ha mondjuk egy 1000-es motornál a ring célegyenese végén az utolsó előtti versenybíró poszt után engeded csak vissza a gázt, és visszalősz két sebességet, akkor csúszókuplunggal is el fogja csavarni a kereket - tapasztaltam gsxr-el. A csúszókuplung a bepattogást és a kitörést enyhíti és kezelhetővé teszi, de a legtöbb csúszókuplungos motort is be lehet hintáztatni nagy fékezésnél és visszaváltásoknál.
De mint mondtam mindkét jelenség a nyomatékcsúcson fog jelentkezni amit a srác a cbr125-el nem fog megérezni, hiszen a cbr nyomatéka nem csúsztatja meg a kereket. ő a kerék elemelkedését kérdezte, amihez a csúszókuplungnak semmi köze.
Kösz szépen az infókat az alsóruházatról,Istenek vagytok!
Ciao
amúgy meg érzed azt. nincs semmi visszajelzés a segged alól. ha nincs csúszókuplungod, akkor táncol jobbra balra kicsit. ott még lehet húzni az elsőt kicsit :o)) ha van csúszókuplungod, akkor nem tudom. nekem sosem volt