Nem kell ahhoz levenni a hengerfejet, h pl egy dugó-szelep hézagot kimérj. Gyári tengely gyári vezérműkerékkel fokolatlanul meg nem fog szelepösszeakadást eredményezni. Igen, nem is volt fokolva a tengely, csak beraktam, lecsekkoltam a hézagokat aztán progi.
Lehet anyagfáradás. Passz.
Azt nem értem, mivel előbb írtad hogy minden hézag rendben volt a motornál, de azt akkor hogy mérted meg, ha azt akkor szét sem szedted (még a hengerfejet sem) mikor be te tetted a k5 tengelyeket, mivel most írtad, hogy a blokk bontatlan volt! De egyébként lehetett anyag hiba annál az 1 dugónál, és azért szakadt le a dugó, de ez sem biztos, hogy kiderül ebből az igazság!
Nekem már volt egyik k7 1000 blokkomnál (a fiam motorja), hogy 1 dugó tetejéből le kellett szedni egy hangyányit mert a másik 3-nál feljebb járt! Végh Jani azt mondta, ha így marad "LEHET" hogy robban a blokk! Mondtam neki szedd le belőle akkor azt a hangyányit (ez miatt kellett darabokra szedni a blokkot)! És már 2 szezont ment a blokk 184 le keréken és nem robbant!
Ha "Magyarországon 2 ember tud szerintem tökéletesen fokolni és komoly blokkot összehozni", akkor a leírtakat olvasva ő benne kellene, hogy legyen abban a bizonyos kettőben ....
A magunkfajta biztosan többre megy egy présházzal, mint a préshézaggal.
Azért van egy diszkrét bája annak, hogy a fórumtárs kíváncsi, hogy vajon mitől ment szét a blokkja, és végül azt kapja, hogy azért mert nem elég jó köridő mellett tuningolt.
A Chrobákos példa kb. azt jelenti, hogy aki hobby-ból gitározik, az soha ne vegyen jobbat/szebbet (avagy hüjjje ha vesz), amíg nem lép fel Clapton előzenekaraként. Lehet, hogy emberünknek ez a hobbija, és szereti faragni, vagy akár a maga módján élvezni a plusz 10 LE-t? van, aki a kocsmába hordja, gépbe dobálja, van aki motort farag.
Az örökös "mi itt senkik vagyunk, semminek semmi értelme, amíg nem vagyunk Chrobák szinten" ott fut zsákutcába, hogy maga Jani mondta egy oktatás végén, hogy ő ehhez ért, mi meg máshoz. Ettől még élvezheti mindenki a maga szintjén. Ha valaki pecázik, de csak a hobbija, ne vegyen egy új, fasza orsót, amíg nem ő fogta ki az ország legnagyobb halát? Lazíccsunk má' egy kicsit!
Ezzel nem azt mondom, hogy X kollégának már nem volt más útja, csak a tuning, de ne legyen már hülye mindenki, aki megpróbál ezt-azt, noha nem megy OB szinten (és ezt tudja is magáról).
Csobánka Doroszlói Joe!
Úgy gondolod mindenki a pálya motorozásra izzít, el sem tudod ugye képzelni hogy van olyan is hogy "Drag sport", és hát ugye oda kell a kraft ha bajnok akarsz lenni! Nem tudom hogy te mit értél el a Pályamotoros pályafutásod alatt, de mivel ilyen nagy arcod van (meg mindig is az volt, legalább is itt a neten, itt könnyű) biztos, OB 1 hely, supersport 600-ban , és 1 hely OPEN 1000-ben amit elértél! Én legalább elértem dragsport-ban amit akartam, és átadtam mindent a fiamnak amit csak ebben lehetett, ezért lesz idén Ricsi fiam 19 évesen bajnok 1000-ben
Mondjuk a Chrobák Janiét.az komoly blokk.1.52.4 et megy a Hringen.
Igaz ,az full gyári.futómüvestül.Van akinek meg préshézaga is van és 2.12-őt.pedig az geci drága lehet
Fingom nincs minek beszéltek tuningról ,amihez nem ártana először megtanulni kiaknázni a gyári blokk adottságainak -mondjuk a felét...
Persze akinek leválasztós Józsimura hajtókarja van..
Mit nevezünk komoly blokknak? Mert az én blokkom gyári volt! Ha emelném a kompressziót, dugót cserélnék meg tovább forgatnám, meg szétfaragnám a hengerfejet akkor mondhatnánk már, hogy komoly blokk. De én meg se bontottam! Egy tengely még nem a világ vége.
Amúgy szétszedtem a blokkot. HIBÁTLAN benne minden! A sérülésen kívül, úgy értem. Ahogy már írtam, a dugók (maradék 3) gyönyörűek, azokhoz tartozó hengerfal mintha új lenne, csapágyak makulátlanok, semmilyen kopás nem látható rajta (tudom mérni kell, de ha nem jók a csapágyhézagok akkor az a csapágyon szabadszemmel is látszik már, itt meg semmi nyoma a kopásnak), égéstér meg szelepek is patikák, ahol megmaradtak épen.
KISZAKADT A DUGÓBÓL A HAJTÓKAR! Tehát a dugó alja adta meg magát, a hajtókar egybe van, csa kicsit meggörbült, gondolom amikor kiverte a blokk oldalát. Mitől szakad ki egy dugóból a csapszeg? Ez a kérdés. Én nem hiszem, hogy attól a plusz 10-15LE-től, amit esetleg hozott a tengely meg a kipuffrendszer felső tartományban. Gyújtás gyári volt, keverék jó volt, tiltás nem lett emelve.
Az jó! Nekem tavaly nyáron, amikor az a rettenet hőség volt, a '04 CBR1000RR délután (amikor már az aszfalt is ontotta a meleget) a Hringen menet közben is felment 104-re. Akkor inkább lejöttem, mert előtte a 94-ről is felment 104-106-ra amíg a pit-be kievickéltem, így nem akartam feszegetni.
Ahogy nézem, 7-én nem lesz ilyen gondunk...
szerintem sem bonyolult,mérni mindenki tud,a lényeg az az hogy ha egyszer belekzdtél akkor nem szabad félmunkát végezni,mindent cserélni kell"tuningolt"alkatrészre,hogy bírják a terhelést.pl erősebb tengelyhez illik venni jobb szeleprugokat,akkor meg már ékeket is spécire cserélni,akkor nem lehet gond.fötengelytől veztengelyig mindent.
Hidd el nem olyan egyszerű dolgok ezek, egy komoly blokknál! Nagyon sok motort robbantottak már szét a hozzá nem értés miatt, de lehet hogy te tudsz valamit akkor!
Lehet anyagfáradás. Passz.
Nekem már volt egyik k7 1000 blokkomnál (a fiam motorja), hogy 1 dugó tetejéből le kellett szedni egy hangyányit mert a másik 3-nál feljebb járt! Végh Jani azt mondta, ha így marad "LEHET" hogy robban a blokk! Mondtam neki szedd le belőle akkor azt a hangyányit (ez miatt kellett darabokra szedni a blokkot)! És már 2 szezont ment a blokk 184 le keréken és nem robbant!
Azért van egy diszkrét bája annak, hogy a fórumtárs kíváncsi, hogy vajon mitől ment szét a blokkja, és végül azt kapja, hogy azért mert nem elég jó köridő mellett tuningolt.
A Chrobákos példa kb. azt jelenti, hogy aki hobby-ból gitározik, az soha ne vegyen jobbat/szebbet (avagy hüjjje ha vesz), amíg nem lép fel Clapton előzenekaraként. Lehet, hogy emberünknek ez a hobbija, és szereti faragni, vagy akár a maga módján élvezni a plusz 10 LE-t? van, aki a kocsmába hordja, gépbe dobálja, van aki motort farag.
Az örökös "mi itt senkik vagyunk, semminek semmi értelme, amíg nem vagyunk Chrobák szinten" ott fut zsákutcába, hogy maga Jani mondta egy oktatás végén, hogy ő ehhez ért, mi meg máshoz. Ettől még élvezheti mindenki a maga szintjén. Ha valaki pecázik, de csak a hobbija, ne vegyen egy új, fasza orsót, amíg nem ő fogta ki az ország legnagyobb halát? Lazíccsunk má' egy kicsit!
Ezzel nem azt mondom, hogy X kollégának már nem volt más útja, csak a tuning, de ne legyen már hülye mindenki, aki megpróbál ezt-azt, noha nem megy OB szinten (és ezt tudja is magáról).
Kérdezd meg Végh Janit!
Úgy gondolod mindenki a pálya motorozásra izzít, el sem tudod ugye képzelni hogy van olyan is hogy "Drag sport", és hát ugye oda kell a kraft ha bajnok akarsz lenni! Nem tudom hogy te mit értél el a Pályamotoros pályafutásod alatt, de mivel ilyen nagy arcod van (meg mindig is az volt, legalább is itt a neten, itt könnyű) biztos, OB 1 hely, supersport 600-ban , és 1 hely OPEN 1000-ben amit elértél! Én legalább elértem dragsport-ban amit akartam, és átadtam mindent a fiamnak amit csak ebben lehetett, ezért lesz idén Ricsi fiam 19 évesen bajnok 1000-ben
Igaz ,az full gyári.futómüvestül.Van akinek meg préshézaga is van és 2.12-őt.pedig az geci drága lehet
Fingom nincs minek beszéltek tuningról ,amihez nem ártana először megtanulni kiaknázni a gyári blokk adottságainak -mondjuk a felét...
Persze akinek leválasztós Józsimura hajtókarja van..
Amúgy szétszedtem a blokkot. HIBÁTLAN benne minden! A sérülésen kívül, úgy értem. Ahogy már írtam, a dugók (maradék 3) gyönyörűek, azokhoz tartozó hengerfal mintha új lenne, csapágyak makulátlanok, semmilyen kopás nem látható rajta (tudom mérni kell, de ha nem jók a csapágyhézagok akkor az a csapágyon szabadszemmel is látszik már, itt meg semmi nyoma a kopásnak), égéstér meg szelepek is patikák, ahol megmaradtak épen.
KISZAKADT A DUGÓBÓL A HAJTÓKAR! Tehát a dugó alja adta meg magát, a hajtókar egybe van, csa kicsit meggörbült, gondolom amikor kiverte a blokk oldalát. Mitől szakad ki egy dugóból a csapszeg? Ez a kérdés. Én nem hiszem, hogy attól a plusz 10-15LE-től, amit esetleg hozott a tengely meg a kipuffrendszer felső tartományban. Gyújtás gyári volt, keverék jó volt, tiltás nem lett emelve.
Ahogy nézem, 7-én nem lesz ilyen gondunk...