TIBI!
Akkor ok, mivel a 04-esünk minden helyzetben( kivéve lassú tempónál 150 körül, mind 2 motor 66 fokon megy) szinte jobban melegszik , mint O.J. haverom 08-as tizese! De akkor igy van rendben, vagy más hőmérsékleten dolgoznak!
Nem annyira bonyolult ez, mint ahogy te itt előadod. Pont ezért van megadva plédául, hogy mennyi legyen a minimum dugó-szelep hézag, hogy az ilyen általad leírt dolgokból, mint dugó billegés, csapágyhézagok meg a többi, összeadódó "nyúlás" vagy mozgás, nevezzük akárhogy, hatására még mindig ne érje utol a dugó a szelepet. Bőven meg voltak a hézagjaim, nem volt kicentizve, vagy kitizedmiliméterezve, ha úgy jobban tetszik. Hidd el, nem a nagyobb veztengelytől ill azzal kapcsolatos mechanikai, szerelési hiba miatt hullott szét. Amúgy látszódna a többi dugón és szelepen ha bele-bele ért volna, de hibátlan minden, ahogy már korábban írtam. Meg ha összeér a szeleppel a dugó, akkor nem a hajtókar törik el elsőnek, hanem a szelep görbül el, nem zár jól vagy esetleg letörik a feje és utána szétverhet már akármit, de nem ez történt. Mindjárt szétkapom teljesen és képeket is töltök fel, meg megpróbálok következtetni a hibaforrásra. Amúgy a szétment hengernél a dugattyú szarrátört, ill a dugó alja, kitörött a csapszeg is, rengeteg apró részre hullott szét. A teteje ép ill van rajta egy kinyomódás felfele, gondolom a hajtókar alulról belevert.
Szerintem meg max nem ismered a többit, de vannak azért, akik megbízhatóan össze tudnak rakni egy motort.
Hja, írtál csapágyról is. Nem gondolnám, hogy ennyi tuningtól olyan durván megerősödne a motor, hogy egy ilyen viszonylag kevés km-es motor ne bírná azt el. Vagy qrva erős lett tényleg, és azt nem bírta már valóban.
Hát 35 fokban a 04-es olyan 92-95 fokos volt alap helyzetben. Aztán leszedtük a tágulási tartályt mert nem fért be a pályaidom mögé. Onnantól néha belekarcolt a 100-ba is. De 105 fölött sose járt.
A 08-ast annyira nem figyelem mert egyszerűen nincs rá okom. Szerintem pályán 92 fok volt a legtöbb amit láttam a műszerfalon.
Persze termosztát, ventilátor minden a helyén.
TIBI!
azt kérdezném tőled hogy neked hány fokos volt a ringen a 04-es és a 08-as 10 -eseidnek a vízhőfoka nyáron melegben a ringen, ha kapták az ívet, gondolom a termosztát bennük volt mind 2-ben?
Igen ezért is mondtam, hogy a használt motor vásárlás lutri. Nem tudom, hogy Higany újonnan vette-e a motort de kétlem.
Sose lehet tudni hányan kókányoltak már benne.
Ld. FehérCápa!
Tibi!
ÉN meg már nagyon sok 1000-ről hallottam már ami robbant, amit otthon házilag akartak fejleszteni, különböző vez. tengelyekkel, vagy fokolással, vagy vékonyabb tömítéssel, stb.
Láttam már olyat is aminek elöl kijött a hajtókar.
Egyébként már tudjuk, hogy mi történt? Én annyit olvastam, hogy fent maradt a dugattyú. Az nehezen magyarázható a vezérlés elfokolásával.
AZT MÉRDTED-E HOGY A 4 DUGATTYÚD EGYFORMA MAGASSÁGIG JÁR- E FEL, mert 5 század különbség az már sok egy tunning blokk esetében!
Viccelsz a súlyos tizedekkel, 2-5 századról beszélek, és még akkor figyelembe kell venni a dugattyú billenéseből adódó századokat, és a vezérmű lánc nyúlásából adódó vezérlési késedelmet, de ezek már nem egyszerű dolgok, ne is folyjunk bele!
EGYÉBKÉNT szerintem Magyarországon 2 ember tud szerintem tökéletesen fokolni és komoly blokkot összehozni, ami vélhetően nem fog szét robbanni a "nagy szerviz" előtt!
Higanynak nem K5-7 1000-je van.
K4-5 600/750-ről pedig nem egyről hallottam ami stock blokkos volt és széthullott. Főleg a váltójuk nem komálta az igénybevétel.
Az ezres motorokat azért nehezebb széthajtani. Vagy is inkább kevés olyan van mit igazán meghajtottak de nem törtek ketté.
És azzal számoltál hogy a tengelyek miatt megválltozott a teljesítmény és még egy-két dolog, ezért lehet hogy a hajtókar csapágyakat cserélni kellett volna bizonyos üzemóra után, mint egy komolyan felkészítet blokkban is, az a leggyengébb pontjuk, a jó tunning blokkoknak!
Ahol akkora kopás van ami miatt a hézagok úgy elmennek h abból baj lehet az már régen rossz akkor mert akkor nem század, hanem súlyos tized mm-ekről beszélünk ami akárhol alapból szar már.
Igazad van, elég sokat elment már a tengelycsere óta ütve vágva, nem vert bele semmi semmibe, vezérlés jó helyen volt és az sem ment el, a blokk amúgy gyári bontatlan volt, tehát semmi nem indokolta a hibát, ha szarul lett volna összerakva nem megy el ennyit sem az tuti. Szóval szerelési hiba kb kizárható úgy gondolom.
tibi, akkor ne zx6-os ról, vagy 04-06- 08-as cbr 1000-ről beszéljünk, mert az köztudott hogy ezek .... nem részletezném! GSXR 1000 K5 VAGY K7 ről, hallottál már ami gyári volt és megkapta a szervizet rendesen, hogy hullottak szét, lehet kivétel, de én még nem nagyon hallottam! Tudod hogy miért nem föltétlen megy azonnal szét egy mókolt motor, mert idővel a kopások miatt változnak a blokkban a hézagok több helyen, és azt már nem tudja tolerálni egy nem tökéletesen be állított blokk!
Robbannak azok is csak nem olyan gyakran. Egyik ismerősöm K8 750-je most lett főtengelyes csak utcán használva.
Másiknak a 07-es ZX-6R néhány gyorsulási verseny után főtengelyes lett. Gariba megcsinálták majd megint főtengelyes lett.
07' CBR1000RR 2500km után elrepedt a blokkja.
Nem azért mint ha ezek szar motorok lennének (bár a 2007-8-as ZX-6R esetében nagyon sok blokkhibáról hallottam) egyszerűen a nagy sorozatú gyártásban benne van a hibás termék esélye. 100-ból egy motornak szar lesz a blokkja. Hogy mennyire az más kérdés. A többiről nem is beszélve. Hány tucat motort hívott vissza MINDEN gyártó a fesszabályzó hibája miatt?
A 2008-as Fireblade-t sem véletlenül hívták vissza blokkhibával.
Az, hogy neked(nekem se) egy motor sem robbant fel még nem jelenti azt, hogy a jelenség nem létezik.
Arról nem beszélve, hogy a használt motor vásárlása mindig lutri.
luckizoli!
Nem is akarok én már 44 évesen 70-75 kiló lenni, amikor már 18 évesen is 85-90 kiló voltam, és akkor nem volt rajtam semmi zsír fölösleg, most már azért van, de nekem ez nem baj!
Egyébként sokat mozgok minden nap, munkámból kifolyólag!
higany-ddt!
Akkor ha ugy van ahogy mondjátok, miért nem robbannak álltalában szét a gyári blokkok, amik szervizelve vannak rendesen, erre adjatok választ nekem?
Biztos igazad van és én nem is nagyon értek hozzá de egyben azért biztos vagyok. Ha valaki rosszul rakja össze a blokkot az ne megy el egy szezont. Amikről én tudok mind felrobbant egy napon de leginkább fél órán belül. Sőt volt egy tuning Hayabusa (nem mondom meg kik csinálták) ami kifordult a műhelyből a tulaj húzott egy kövéret és fel is robbant a blokk.
Szóval ha valaki rosszul állítja be a préshézagot akkor azzal nem fogsz egy évig pályázni. De javíts ki ha rosszul gondolom.
Nemtom mér kell hülyének nézni az embert. Attól h konkrétan így még nem hallottam tudom miket kell kimérni. Dugó-szelep távság meg szokták nézni szelep-szelep között is szelepváltásnál de ez utóbbinál leginkább akkor kell figyelni ha tényleg nagy tengelyeket rak be az ember és fokolja nagy szelepösszenyitás fele. Na mindegy, a lényeg h minden rendben volt, félig szétszedtem este, a hengerfejben minden tökéletes 3 hengernél, nem ért össze semmi semmivel, semmi lerakódás, gyönyörű színe van mindennek, amilyennek lennie kell. A 4.hengernél alul történt a baj még nem szedtem ketté a blokkot de amiklr elszakadt a mar és fennt maradt a dugó akkor ott a kipuff szelep belevert és elgörbült. De a hengerfej menthető.
Akkor ok, mivel a 04-esünk minden helyzetben( kivéve lassú tempónál 150 körül, mind 2 motor 66 fokon megy) szinte jobban melegszik , mint O.J. haverom 08-as tizese! De akkor igy van rendben, vagy más hőmérsékleten dolgoznak!