Van egy kis kavar a fejekben....
A másodlagos fojtószelep nem az exup szelep, hanem a modernebb motorokon két sor pillangószelep van, aminek kvázi az a célja, hogy finomabb legyen a gázreakció. Azt megmondani nem tudom, hogy a te motorodban van-e ilyen, de ha van és lekötöd, akkor kicsit vadabbul fog reagálni a gázra a motor, plusz esetlegesen az injektor hibajelet fog küldeni a műszerfalra, hogy ez a hibajelzés jár-e teljesítmény csökkenéssel, azt szintén nem tudom megmondani, ebben egy tapasztaltabb tuningmester tudna segíteni (Mondjuk én így nagy hirtelen AGO-ra tudnék gondolni), hogy miképpen lehet ezt kiiktatni, és mi a legjobb megoldás
Sport rendszerekben ez a pillangószelep nincs is benne. Ezért a bowdeneket szépen kikötik és a polcra helyezik. Okosan ki is találtam, hogy a motor helyére teszem a pc-t, de ha lehúzom azonnal hibakód... :( Szóval forog ott magának de nem mozgat semmit sem.
A hibakódot hogyan tudtad kiolvasni?
lehet, hogy néha visszazár neked menet közben a plusz elektronikák miatt...ne kérdezd miért...ha a plusz dolgok nélkül OK a moci akkor azok miatt van. Az exup szelep amiről szó van, az azt csinálja, hogy kisebb kipufogókeresztmetszetet állít alacsony-közép fordszám tartományig, felül teljesen nyit (full keresztmetszet). Ez mind azért van, hogy legyen több nyomatéka a motornak alul. Ezt ha nyitott állásban rögzíted, akkor alul valamivel gyengébb lesz a motor, de felül ugyanolyan lesz és mivel nem tud visszazárni, így nem fog torpanni a motor. Azt, hogy ki kellene-e szerelni, vagy kikötni nyitott állásba, azt nemtudom melyik a könnyebb, talán a kikötést meg lehet oldani ügyesen.
Ez az én véleményem, illetve erős tippem a problémára, nem biztos, hogy így van, de én erre indulnék
Aki kicsit jobban ért a motorokhoz lenne egy kérdésem hozzá. A mamsz versenyszabályzatát olvasgattam az imént és találtam egy érdekes dolgot: "Másodlagos fojtószelepek kiszerelhetők vagy nyitott állapotban rögzíthetők. Aszelepek elektronikája lecsatlakoztatható vagy eltávolítható." Igazábol nem versenyzek csak a 04 évjáratu zxr 636 ba berakattam a pc III ignition modult és a gyorsváltot. Viszont ha be van kötve a gyorsválto akkor magas furdulaton hosszas motorozás után néha meg meg torpan a motor. Ha le van kötve a ignition és a gyorsválto minden ok tökéletes a motor. Kiolvastam a hibát és a másodlagos pillangoszelep motorját hozza ki hibának. Motorvezérlő elektronika már cserélve is volt emiatt. Viszont a gyorsváltot szeretném visszarakni de normálisan a pillangoszelep motorja igy nem tud pozicionálni néha és a motor ledadog. Következő lenne a kérdésem: Miért jó ezt a szelepet lekötni vagy rögzíteni nyitott állapotba? Illetve melyik mod lenne a legértelmesebb a kiiktatásra? PIllangoszelep leszerelése vagy a motor nyitott állapotba valo rögzítése és az elektronika lekötése. Köszi előre is a választ.
Az endurokrosszban az egyetlen olyan tényező, ami miatt bárkinek megfordulhat a fejében, hogy ne nyélen menjen, aza 2 óra időtartam, amit nem lehet edzettlenül végigbírni. Más mentség viszont nincs. Aki a motort bírja tolni az nyelezni is bírja. Úgyhogy hajrá!
Éppen most olvastam, amiket erről írtál. Nem áll szándékomban tolni a motort. Ha versenyre megyek, akkor már beleadok apait, anyait...Meg amúgy is csak jövőre van betervezve. Addig még egy évet edzek. Megpróbálom a maximumot kihozni magamból, és aztán majd a versenyen meglátom, hogy mennyi az annyi...
GPS-es köridőmérő ide vagy oda, idén is elég sokan rendeltetek, még ahhoz képest is, hogy milyen rossz idővel indul most a tavasz.
Így is készül egy kisebb kupac az idei szezonra is. A vevő változatlanul 15e Ft. Az új mágnessel bekapcsolós 10 infra LED-es jeladó árát muszáj volt 5-ről 7eFt-ra emelni, jóval több alkatrész is van benne. :) Így a komplett szett ára 22.
A motorom sajna felborult a szélben "veszélyes parkolás" közben, és szétnyílt a tankja, így mostanában nem kakucsolok.
Az enduró és az endurókrossz nem ugyanaz. Utóbbihoz nem kell közúti jogosítvány, sem rendszámos motor, ott tehát jóval szolidabbak a követelmények. És utóbbi esetben létezik III. osztályú futam, amire napi licensz és biztosítás váltható. Ezzel tulajdonképpen meg is van oldva a benevezés kérdése. A többi fejben dől el, olvass pár oldallal lejjebb.
Nemrég felötlött bennem a gondolat, hogy el kéne mennem egy-két enduro versenyre amatőrként, csak az a probléma, hogy nem tudom, mi ennek a módja. Hallottam sok félét, ezért most gondoltam megkérdezem itt a fórumban, hogy mi merre hány méter. Hátha van itt egy szaki...
Na szóval. Én amatőrként szeretnék elindulni egy-két versenyen. Olvastam, hogy mondjuk például egy Sóskúti versenyen van első-, másod-, és harmadosztály. A kérdésem az lenne, hogy a harmadosztály jelenti az amatőr kategóriát? Ebben a kategóriával, napi licenszel indulhatok?
Még egy. Valakitől hallottam, hogy az ilyen versenyekre kell jogosítvány is. Ez igaz? Mert végül is a verseny egy kijelölt nyomvonalon van, és nem éppen utcai gépekkel mennek rajta, hanem crossokkal meg endurókkal. Lehet, leírtam egy-két hülyeséget is, nézzétek el, legyetek szívesek.
Hát ezek lennének a kérdéseim. Remélem tudtok segíteni. Válaszotokat előre is köszönöm.
A másodlagos fojtószelep nem az exup szelep, hanem a modernebb motorokon két sor pillangószelep van, aminek kvázi az a célja, hogy finomabb legyen a gázreakció. Azt megmondani nem tudom, hogy a te motorodban van-e ilyen, de ha van és lekötöd, akkor kicsit vadabbul fog reagálni a gázra a motor, plusz esetlegesen az injektor hibajelet fog küldeni a műszerfalra, hogy ez a hibajelzés jár-e teljesítmény csökkenéssel, azt szintén nem tudom megmondani, ebben egy tapasztaltabb tuningmester tudna segíteni (Mondjuk én így nagy hirtelen AGO-ra tudnék gondolni), hogy miképpen lehet ezt kiiktatni, és mi a legjobb megoldás