Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Miért van vajon hgy a legtöbb magyar egyből a rosszra gondol mikor olvas egy ilyen Cápáéhoz hasonló hsz-t? Olvasni kell a sorok között és akkor sajnos be kell látni, hogy igen sok dologban igaza van. Én pl. egy igen lassú motorosnak tartom magamat, szinte minden tehetség nélkül és sajnos a pályán még a tökeimet sem találom. De mégis értem a mondanivalóját.
A magyar motorsport a béka picsája alatt van. Annál lejebb csak egy valami van véleményem szerint, és az nem más mint a mams. Igen sok embert ismerek akik már 2-3 éve megragadtak a 01-03-nál és képtelenek tovább jutni. Nekem még az sem sikerült. Ezért is tudom pontosan miről beszélek. Semmi más nem hiányzik mint a tök meg a tehetség.
Ettől még persze mindenki élvezheti és kell is élvezni minden egyes percet amit a pályán vagy egy versenyen tölt az ember. Én sem tettem másképpen. Soha nem fogom elfelejteni mikor kicsalt pályára az a tehetségtelen Prédikátor és fülig ért a szám a sisak alatt.
És még sokáig sorolhatnám mennyi öröm és bosszúság ért pályamotoros korszakomból. Ezt már senki sem veheti el tőlem.
Ezzel nem tudok vitatkozni és nem is akarok. Csak egy dolog biztos. Én a motorozást gyerekkorom óta úgy űzöm, hogy a gyorsaság elsődleges szempont. Amikor pályanapra kitévedek akkor ennek szellemében fogom fel és valójában a perecelés potenciális veszélye se nagyon tart vissza. Mindent elövetek azért, hogy minél gyorsbb legyek. Az időim biztos messze vannak a pálycsúcstól, de 2 évente 1 pályanappal mindíg másik pályán nemigen lesznek közelebb. Még nap végén is az íveket keresgélem.

De tegyük már azt félre, hogy én ki vagyok. Az legyen a lényeg AMIT mondam, ne az, hogy ki mondta. Ne ragadjunk olyan mélyen, mintha az országházban lennénk.
Van igazság abba amit mondasz csak gondoltam ha féloldalas hozzászólásokban írod le, hogy kéne menni a pályán és mennyire odateszed magad mindig akkor van valami gyakorlati tapasztalatod is. Nem is a köridőd érdekelt igazán hanem, hogy tudod-e miről beszélsz. Kívülről mindenki nagyon okos. Rossi is béna szar mert nem hajt.
A köridő szerintem bár laikus vagyok-e téren azért elég fontos dolog mert az objektív mérce. Lehet te azt érzed, hogy keresztbe csúszva mindent kihozol a motorból és közben meg egy nagy nulla vagy. Ezzel nem akarlak megbántani mert nem ismerlek de az, hogy mi az elképzelésed és mit tudsz megvalósítani sokszor nem fedi egymást.
Azért mert valaki nem élvonalbeli versenyző még nem biztos, hogy beszari. Lehet, hogy az OB 20-ik helyezettje aki "csak" 00-át megy keresztbecsúszva közlekedik, vért izzadva hajt és mindent belead. Bátorsága van bőven de a tehetsége kevés.
sonáj lesz a megoldás
katayunga.hu
Most jön ugye a "akinek nincs kellően jó ideje, annak ne legyen véleménye sem" intézménye. De ugye úgyis azt mondhatnék, amit akarok. Meg ha mondjuk kellően jó időm lenne, akkor sem hinnék el, amíg nem pózolok vele eleget a neten és nem ismer meg az a szűk kis millás társság, akinek a szava szetnírás, nem? Ha meg esetleg bebizonyítanám, hogy igenis jobb időm van, mint sokaknak, akik régebb óta több pénzből motoroznak, akkor se érdekelne senkit és akkor se lehetne igazam. Nemde? De ne félj, ez a veszély nem fenyeget. Sosem jártam egyik ringen sem.
Pontatlanságomért elnézést kérek. Ugyanakkor a csak példaként említett rali vagy endurokrossz nem hobbi dolog, mint ahogy a motokrossz OB sem. Éshát...

Az is ok, hogy pénzes negyvenesk végülis arra költik a pénzüket, amire akarják, de szerintem jó ha a dolgok valódi értékből próbálunk bele vinni valamit a dolgokba, különben a 10eze énekes tehetség és 10millió zenekritikus országa leszünk - lásd megasztár - külföldön meg nem értik, hogy mit akarunk? Viccelünk, vagy mi?

Az ominózus motortologatós sóskúti nemzeközi endurokrossz úgy négy éve volt. Szerinted a szlovén meg román srácok hogy mentek haza? Kb. úgy, hogy "hááá, képzed baszki a magyarok adombnak lefele is tolják a motort." Nekem égett a búrám nézőként. Idén tudod mi volt sóskúton? Miután esőre hivatkozva 3-szor elhalasztották a futamot (enduró!) megjelent kb. harmad ennyi muki mind a pályán, mind a néző téren. Sajnos a motor tolósok maradtak és hogy idén ne kelljen tolni, kaptak egy olyan pályát amin MZ-vel rendesen lehet menni. Szlovének a közelbe se jöttek, nézők is csak kevesen.
Hali!
Megtudná nekem mondani, hogy BPn hol javítanak bőrruhát? CölöpMűvek nekem nagyon kiesik...
Te milyen köridőt mész a Hungaroringen vagy a Pannónia ringen?
Az a gond az itteni hozzáoszlásoddal hogy te a magyar technikai VERSENYsportról beszélsz amit itt mindenki tud hogy nem igazán létezik és ezért ezt nem ismerik csak a hobbi motorozást és abban a tudatban van minden gondolatuk ezt az elején illet volna tisztáznod de akkor nem pörgött volna a topic .
Igazabol arra van esely,h egy veletlen mozdulattal kijonnek ele,es nem tudja kikerulni,mivel sokkal gyorsabb,de h szandekosan fel tudd lokni...szerintem kicsi az eselye.
Senkit nem akartam vérig sérteni. Csak mint bármiről az életben a motorsportról pláne úgy gondolom, hogy csak jól csinálni szabad. De ahogy a magyar emberek az élet bármely területén bőségesen megelégednek a félmunkával, úgy ez az autó és motorsportot is sorvasztja. És hogy ez mennyire így van talán Te tudod most a legjobban, ha építkezel. Még Te leszel az okoskodó diplomásgeci, ha merészeled felhívni a figyelmet arra, hogy a függőleges az az, amit a függő mutat és nem az ahogy áll a fal... De ne legyen ilyen...!
Szó sincs róla. Pontosítsunk, ha a hobbi jelző alatt is megyni szint van. Szóval nyilvános pályanap ingyenes játékfutamán rosáltam. Én mondjuk kő kemény versenynek fogtam fel, de többen szóltak, hogy nem kéne. Mondom jó, de akkor is megyek, ha már kifizettem a napot, ne vegyék el a 20 percemet.
Versenyzői mivoltomat vérig sértetted.
Ha jól figyel és ügyes az ember akkor minden lekörözésnél van rá esély.
Van olyan versenyag is,h ki tud kiutni tobb embert a palyarol


azert azt nem hinnem,h te kiutned mondjuk a Meklau alol amotort...
Csk az nem mindegy, hogy az 5. versenyben szerezte meg az 5. helyet, vagy köhátrányban kapta tombolán.
De ennyire messze tényleg ne menjünk. Amikor én egyszer hobbi versenyeztem, akkor azt kellett megmagyaráznom, hogy miért ütötteml le 3 embert egyszerre a pályáról majdnem.
Ez tipikus magyar betegseg,h tobbnek akar latszani ,mint ami.Szerintem szukseg van a 5.,9.,utolso helyezettre is,hisz ok is a verseny reszet kepezik.A baj ott kezdodik,amikor a 9. helyezett ,megmagyarazza,h kishijjan megnyerte a futamot...
Az, hogy elbeszélünk egymás mellett az az első mondatomtól világos. De ha nektek is, akkor miért vitatkoztok velem? Ha ti az amatőrről beszéltek én meg a profiról, akkor amúgy jól mondom, nem? Hacsak nincs mégiscsak össze fonódva a kettő? Mintha a 2. 3. osztályú futamok is a MAMS szárnyai alatt mennének, nem?

Én csak annyit csináltam, hogy bemutattam egy másik olyan szakágat, amit európai szintről nullára sikerül írni. A cikk boncolgatja mi volt a hiba. Mikor 12 évvel ezelőtt az Esztergom ralin egyedül mondtam, azt, hogy ez nem rali, hanem nevetséges szarakodás, akkor meg akartak lincselni az emberek...

Nekem mindegy, mert idén is jut majd 2 hátsó gumi a szezonra és egy pályanap talán. Én csak mint sportrajongó jöhetnék szóba. Ha lenne miért rajongani, az jó lenne.
A tehetség részében nyilván igazad van azzal a külömbséggel , hogy én soha nem éreztem és mondtam magam versenyzőnek és inkább mindenkinek ilyen amatőr napokon kéne megmutatni milyen fasza gyerek nem az utakon riogatni a népet meg a kocsma előtt egykerekezni...
Én arról beszélek ami létező dolog ti arról ami nincs is, és amíg a szponzor mosodának használja a versenysportot és 85 %-ot visszakér feketén a pénzéből és amíg egyesületek haszonszerzés céljából alakulnak addig nem kell versenysporton vitatkozni, örülni kell h ez a pár hobbista fenntartja a pályákat...
Szerintem fordítva ülsz a lovon. Mondjuk, ez a ló legalább nem az a döglött, amin a MAMS ül fordítva.
Az, hogy nyílt napokon önjelölt "versenyzők" küzdenek értékes tizedekért 20 másodpercre a pályacsúcstól az szórakozás, amit versenyek rendezésével vonzóbbá lehet tenni. Ennek a versenysporthoz max annyi köze van, hogy ezek a hobbirészerek kéne, hogy finanszírozzák a pályamotorozási alkalmakat, vagyis jövedelmezővé tegyék azok megrendezését, hogy legyen lehetőség arra is, hogy tejfelesszájú suhancok pályakilométerek ezreit motorozhassák, és megtanulják többek közt a keresztben menést is.
Mindehhez meg az kell, hogy legyen, aki fizet a pályanapért, a versenyen való indulásért, a versenyre való kilátogatásért, merthogy az jó. És akkor majd talán olyan is lesz, aki ad egy olajcserényi vásárlási utalványt egy amatőr dobogóért, hogy legyen tömegbázisa nem a versenysportnak, hanem ennek a fajta szórakozásnak! Aztán jöhet a többi profi dolog, élükön a szponzorokkal...
Egyelőre az motorozik pályán, aki megteheti önerőből, vagyis már úgysem fog kiderülni, hogy nincs tehetsége
Baromira nem arról beszélsz amiről mindenki más itt... Te a versenysportról beszélsz AMI NEM LÉTEZIK EBBEN AZ ORSZÁGBAN, mi pedig magunkról hobbistákról akik éppen pecázhatnánk is de mi ezt szeretjük és had ne kelljen hazatakarodnunk mert nem keresztbe csúszunk be- azért a kurva sok pénzért amit egy napra kifizetünk- a kanyarba...
Én 43 éves vagyok voltam életemben 8szor pályán és kurvára meg vagyok elégedve h pl 08 megyek a pancsin és ha téged zavar a mi szintünk akkor ne nézd mert ezek AMATŐR NYÍLT NAPOK AMATŐR VERSENYEKKEL ahol pontosan az a baj h az a pár profi odajön szarrágyalázni minket a profi háttérrel és a tehetségével és ezt megengedik a szervezők! Villogjanak a magukl fajta közt ahol a fasorban sincsenek...
Aki nem mer/akard/tud keresztbe menni, az nem teljesíti azokat a tudásszintbeli követelményeket, amit egy normális motorversenyen minden versenyzőnek eleve tudnia kell, hisz enélkül eredmény elérése lehetetlen és verseny mint olyan értelmetlenné válik. Ezzel szemben szabad neki jóízűen milliókat ölnie a hobbijába, de az már nem frankó, ha pl. érdemben belszól egy szakágba csak azért, mert csoróság okán a hozzá hasonló emberek jelennek meg a pályanapokon/versenyeken. A szakágnak pedig az lenne a dolga, hogy kibassza őket, mint macskát szarni és azt mondja nekik, hogy fiúk ez az idő kevés, ezt bárki, aki annyit ül a vason mint Ti meg tudja csinálni, itt sehol nincs motorversenyzői kvalitás. Kérlek fáradjatok a szponzori ablakhoz. Meg az sem frankó, hogy aki nyitan csal, annak tette felett szemet húnyunk. Az sem frankó, hogy mindenki a pálybérleti díj megszabásának mikéntjéről vezet ülés heteket, de az pl. senkinek nem jut eszébe, kisétáljon a kerületi gokart pályára, vagy a Vidámparkba és ott töltsön fél napot azzal, hogy nyomkodja a stoppert. Biztosíthatom, érdekes dolgokat tapasztalhatna. Lehetne olyat is, hogy kimegyek a nyilvános pályanapra nézem a srácokat kicsit. Ehelyett mi van? Nézi a srácokat és amikor a két szemével látja, hogy a 66. ember a tizenéves olajfosóval átlépte a klubban menőket, akkor odamegy a klubtársakhoz és megvígasztalja őket és áradozik, hogy megpróbál szerezni neki radiális pumpát, mondván, hogy ezzel nem lehet menni.

Miért, szerinted magas a versenysport színonala?

És igen, olyat már látott a világ, hogy technikai, politikai hátrányt tudtak szívvel lélekkel pótolni.

Mindenesetre jellemző, hogy a linkelt cikkből és a mondandómból mindenkinek azt az egy passzust sikerült kiemelni, hogy többek között a rátermettség is hiányzik. Ezt most mindenki magyarázással orvosolja.
A hobbystara,meg igenis szukseg van,ok kepezik az un. tomegsportot,nem lehet mindenki elsportolo,a baj csak akkor van ,mikor a hobbysta sokat hisz magarol,pedig egy egyszeru kis szerkezet ,az mindent elarul,ez a stopperora.
Sokan azt hiszik,h rajtszamos autoban ulni,pupos borruhat koptatoval huzni ,az jelenti a versenyzest.Mivel nincs utanpotlas,igy rendes versenyzoi reteg sem alakulhat ki,persze lehetnek kivetelek,h 30 akarhany evesen raul,es ott van az elejevel.De a Magyar nep ennek ellenere ki tudott termelni egy Talmacsit,Drapalt,Szabot......ez a csoda.