Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A helyzet az hogy saját maguk sírját ássák. Színvonalban szerényebb viszont drága rendezvények úgysem élnek meg.
Pannonia ringen egy szervező.
De ha ennyire visszaesett a létszám, akkor miért csinálják itt is az adjuk még drágábban, hogy nehogy már kevesebbet keressünk elvet?
Bocs, mi az a főnix?
Ugyan erre a sorsra fog jutni a főnix is. Lassan már drágább a rendezvénye mint némelyik osztráknak.
Mondjuk 15ért 3X20 percre nem kell csodálkozni ha nem mennek az emberek. Ár-érték arányban messze a legrosszabb.
Világos. A Motoros Akadémia szerintem pont ilyesmiben gondolkodik, gondolkodott. Az ötlet és koncepció jó, én akkor tartom elképzelhetőnek, ha több motoros napot lehet rendezni. Ehhez viszont kell a résztvevő. Ahhoz viszont a nyílt nap. Kicsit róka fogta csuka.
Én benne vagyok, hogy megvitassuk a kérdést. Szigorúan, mint magánember írok továbbra is. Én a Hungaroringen a versenyirányításban dolgozom, nem tisztem és nem dolgom szervezéssel foglalkozni, de természetesen mindenben együttműködök a kollégákkal, segítjük egymást, ahol tudjuk. Mint ahogyan titeket is segítünk, speciel mi a sportszakmai és biztonság oldaláról. Emlékeztek a bójákra? Hülye helyzet volt, de már akkor is írtam, hogy minden a ti biztonságotokat próbálja szolgálni. Ide kapcsolódik, hogy a Hungaroringen a sportbírók nem dolgoznak, hanem szabadidejüket töltik. Más kérdés, hogy költségtérítést kapnak, de senki nem ebből él. Van itt jogász, rendőr, autószerelő, diák, cégtulajdonos. Ebből csak azt akartam kihozni, hogy szeretnénk nektek segítni, mert szeretjük a motorokat, a motorosokat és a motozorást. Meg odafigyelni rátok.

A létszámról:
2008-ban volt, hogy 200 motor regisztrált egész napra. Egyszerűen alig fértek el a pályán a vendégek. Bármikor volt nyílt nap, 101 sőt 120%-os kihasználtsággal mentünk neki. 2009-ben hasonlóan folytatódott a nyílt napok száma, az időterv mit sem változott, viszont a résztvevők kezdtek fogyatkozni. Még mindig sokan voltak, de érezhető volt a válsághelyzet hatása. Ekkor még sokan mondták, hogy a válság mondvacsinált ügy, aztán hirtelen olyan sajtóhírek jelentek meg, hogy a motorkerékpárok eladása több tíz százalékkal zuhant vissza. Majd megállt. Ez egy komoly figyelmeztető jel volt. Jött a járulékos veszteség ezzel együtt, vállakozások bevétele eltűnt.
Jött 2010-es, és döbbenetes csökkenés következett. Volt reggel, amikor 80 motoros helyett 10 jött ki, verőfényes napsütésben. Arról ne beszéljünk, hogy 4 nyílt napot minimum törölni kellett a szakadó eső miatt.
2011-ben aztán a totális csőd. Reggel alig lézengett valaki, délutánra talán 60-an kinéztek. Következmények ismertek. Év végére egy picit javult a helyzet.
2012-őt írunk. Első nyílt nap lement, egy árva bukás nélkül egyébként. Maradjon is így.

Szívesen látom a konkrét meglátásokat, javaslatokat olyan kérdésekben, amiben kompetens vagyok.

Bocs, ha hosszú lett.
Jövőre már örülnél az idei drágított árnak is.
Ami sosem csökkan az az ár amit fizetsz a lehetőségért, hogy motorozhass. Na az erre fordított idő az meg egyre rövidebb.
Én ugy képzeltem hogy aki fajlődni akar és részt venne egy ilyen oktoto jellegű pályázáson az rászánná biztos a délutánt és lehetne hogy kapjanak egy csoportot mondjuk 3x 20 perc délután és akkor ahhoz passzolna az ebédszüneti oktatás is. Ebben a 3x 20 percben pedig 2-3 kissebb csoportban mennének felvezetőkkel, a csoportok ban lehetnének különbözö gyorsasági szintű felvezetések, aki nem birja a tempot az kap a következő 20 percben egy kicsit lassabb felvezető csoportot. Én már átéltem nagyon jo oktatási csoportokat külföldi szervezőknél. Természetesen ingyen adták magát az oktatást, a felvezetőket, ugyanis abbol lesz a pályaőrült akivel meg lehet szerettetni a versenypályát
Vagy pl; olyan napot tartani kezdoknek ahol felnap oktatas teremben es utana mennek fel a palyara oktatoval es beszelik meg amit idaig lattak hallottak es nem kell berelni a palyat egesznap.
Itt van es mukodik ................ de ugy ahogy irjak ,az nem jo ami mashol mukodik
Én csak azt nem értem,hogy miért kell már megint "nekünk magyaroknak" újra feltalálni a pályamotoros időbeosztást.
Ott van erre a rengeteg példa a külföldi pályanapokon ami MŰKÖDIK! Ráadásul ott nem 40-50 motoros lézeng a boxban!
És akkor most lehet írni,hogy azok így meg úgy..meg ott ez 130 euro/nap mega faxom.
Mentőautó és ambulancia felszereltség nélkül erre biztosan nincs lehetőség. Ha egy kupacban kvázi inspekció jelleggel, nagyon lassan elgurulnak megbeszélni a kanyarokat, akkor a sportbírók nélkülözhetőek erről a néhány percről. De véleményem szerint nem kell mindenhol megállni, elég a pálya 3-4 pontján a kezdő szinten. Erre elegendő az ebédszünet bőven. A kérdés az, ki jön ki ebédszünetbe csak azért, hogy utána 16:25-ig várjon a menetére.
Elnézést, teljesen igazad van. Elérhetőségem ki tettem a reglapomra!
Ebben teljesen igazad van és tényleg ez lenne az optimális megoldás! A gond csak az, mint az én esetemben is, hogy az esti motorozók, nem szánnak erre egy egész napot. Valami 16 óra utáni holt időben kellene ezt megoldani, ha ez a kifizetett 90 percből vagy más idejéből megy el, akkor az kidobott pénz... Kellene valami teljesen jó kompromisszumos megoldást találni erre!
ai igazi az lenne ha ez a meg-meg állós, magyarázos oktatásos kör nem a hasznos pályaidőből menne, hanem pl, ugy hogy reggel 08.30-09.00 akkor nem vesz el időt a motorozásból, nem kell pályabiro ehez, nem kell mentős em, ha minden második kanyarban megállnak szemléltetni.
ugyanezt meg lehetne csinálni az ebédszünetben is pályabirok és mentő nélkül, igy tényleg jobb kihasználtságu időtervet lehetne késziteni. Ez csak akkor kivitelezhető ha az a kör tényleg arrol szól hogy minden második kanyarban megállunk elméletre...
Pályaidomot, kipurendszert és pc-t vennék 07-08 R1hez . Ha valaki tud, kérem jelezze! THX
Ha nem haragszol, egy fórumon nem adom meg az elérhetőségeimet. Írtam volna neked privátban, de nálad sem publikus...
Tudnál valami privát elérhetőséget adni?
Ezt az ötletet nagyon jónak tartom, továbbítom a szervezőknek. Köszi.
Világos. Az árképzéssel kapcsolatban sajnos nem tudok információval szolgálni.
csak egy kérdés volt, meg akkor a honlapon az árakat ki kéne korrigálni. És mondjuk az se lenne baj, ha idén a 3x20 perc nem annyiba kerülne, mint tavaly a 4x20, hanem azért olcsóbb lenne, mondjuk 15ezer helyett 12-13ezer, sztem korrektebb lenne.
Szintén egy példát tudnék felhozni ötlet gyanánt. Egyik kawasaki nyílt napon volt hasonló, segítve a kezdő pályázókat. 3-4 csoportra osztották a jelentkezőket és a pálya minden fontosabb pontján megálltak és elmagyarázták, megmutatták hol és hogyan érdemes menni. Ami hatalmas segítség, mert ott elmondják a támpontokat.
Ez után lenne értelme a kis csoportos felvezetésnek. Szerintem!
A cél az, hogy mindenkinek megfelelő időtervet alakítson ki a Hungaroring. A rossz hír pedig, hogy ez sosem fog sikerülni, nyilvánvaló okokból ("lassú-gyors" beosztás, licences időtartamok, ebédszünet, kezdők, sötétedés, zajkorlát, reggeli hűvös pályatest stb. szempontok).
Jelen keretek között 3*20 perc fért bele. További egyeztetések, elképzelések persze vannak és lesznek. A 4*20 percnek jelen esetben az lenne a következménye, hogy integrálni kellene a lassabbakat a gyorsabbakkal, ami nem túl szerencsés. Opcionálisan meg lehet szüntetni a lassabb csoportot, akkor viszont velük szúr ki az időterv.
A javaslatot minden esetre továbbítom, és köszönöm.

Üdv.
Igen, van még mit finomítani a felvezetésen. Ez volt az első rendezvénye a kezdős csoportot vezetőknek. Legközelebbre megbeszéljük, min kellene javítani. Köszi az észrevételt, tolmácsolom.

Tervben van csoport 18:00-tól 20:00-ig, csak még korán sötétedik. Ott szabad motorozás várható, hasonlóan a MERSZ-hez. Döntés a lebonyolításról később fog születni.

Üdv.
tavaly pl. úgy volt ez a 90 perc, hogy aki nagyon kezdőnek érezte magát, az ment a felvezető után, aki pedig már kicsit rutinosabban mozgott a pályán, de még nem akart haladóbb kategóriában motorozni, azok pedig mehettek ahogy akartak, persze odafigyelve.