Azt tudom de ha centripetális gyorsulással számolunk akkor is ennyi g erőnek kéne rá hatnia ahhoz, hogy azonos tömeget kapjunk. Ha 5g-ból 56kg lesz akkor egy 6kg-os hátsó abroncsból meg 67 tonnásnak kéne lennie.
Szerintem elég ha F=m*a-val számolunk. 56kg 1g gyorsuláson (sima földi nehézség) kb. 560N erőt fejt ki. Ahhoz, hogy az 5g is megtegye ezt elosztod az F erőt 0,005-el (ennyi kiló 5g). 560/0,005=112 000m/s négyzet. Roppant valószínűtlen, hogy 11 200g gyorsulás hatna 200-nál a kerékre. De lehet hülyeség vagy elszámoltam.
igen itt jön be a kerületi és szögsebesség,csak azért kell a teljes kerület először mert az 55m/s-mal nem mész semmire,az még nem körmozgás
ha nem felejtem el,este
a felni persze közelebb van mint a gumi külső átmérője, de számitásnál mégis a gumi külső átmárőjét kell számolni mert abbol számolhato csak ki sebesség alapján, de az igaz hogy a fordulatszám megegyezik gumi és felni, de a sulyszámitásnál talán fontos hogy a suly közelebb van a forgás centrumához kb 12-15 cm-el
de az is lehet hogy a centrifugális erő nem függ a centrumtol valo távolségtol hanem csakis kizárolag a fordulatszámtól
lehetőségeimhez mérten utánaszámoltam (fejben) hamar de nem tartom elképzelhetőnek.(nekem kisebb jött ki,persze tévedhettem)
de érdekes kérdés
teljes átmérőnek jó lesz a 16,8+43,18cm?(120/70-17)
ha lesz időm megnézem
csak ki tudja valaki számolni hogy mi történik 5 grambol a 17 collos átmérő esetén, persze ehhez tudni kéne milyen fordulatszám van a keréken 200 nál, de gondolom fizikával megáldott egyetemista palántának ez a számitás nem lehet gond
hát nem tudom...józan parasztésszel végiggondolva a dolgot: egy mezei (nem vérprofi) pályázás alkalmával is több grammos gumidarabok szakadnak ki meg tapadnak fel. ha igaz lenne ez a német fórumon olvasott teória, akkor egy hring célegyenesben igencsak rángtna jobbra-balra a gép, nem? bár ha teljes baromságot mondtam, javítsatok ki, de én ezt az 56kg-ot picit soknak érzem 5g-nál.
apropo kerékkiegyensulyozás
most olvasom egy német forumban hogy 5 gram hiány egy 17 es keréken 200 km/órás sebességnél megnő 56 kg ra
van itt fizikus aki ennek utána számolna?
félek tőle hogy ez igaz
jövő évben teljesen szabotálom a saját versenyzésem ,semmilyen MAGYAR rendezvényen NEM indulok!licencet sem váltok ki...ezeknek egy fillért sem fizetek!remélem más is lesz így ezzel!
Ma a TV2-n Talma elmagyarázta, hogy SIC első kereke a festésen csúszott meg. Pár mondattal később arról beszélt, hogy nekünk milyen biztonságos Hringünk van. Végül is ha itt nem ejtik el a hordágyat, akkor máris jobb mint a maláj pálya....
Szabad csúnya szavakat használni , csak nem gyakran, mert súlyát veszti! Na meg ne vedd a szádra, mert az ember lábaközé való Fehér Ati meg nagyon jó motoros, igaz nem ő a Magyar bajnok, de nem is 4-5 évesen ült motorra. Gondolom tudod, hogy az élmenők mind akkor kezdik!
Borzasztó volt a baleset! ÁÁÁ...
A durva, hogy ha Edwards és Rossi az ideális íven maradnak, esetleg balra próbálják kikerülni, akkor pont elkerülhették volna. De hát ilyen tempónál ezt mérlegelni... valószínű a motorosok 99,9% ugyan így próbálta volna elkerülni az ütközést.
ha nem felejtem el,este
de az is lehet hogy a centrifugális erő nem függ a centrumtol valo távolségtol hanem csakis kizárolag a fordulatszámtól
de érdekes kérdés
teljes átmérőnek jó lesz a 16,8+43,18cm?(120/70-17)
ha lesz időm megnézem
most olvasom egy német forumban hogy 5 gram hiány egy 17 es keréken 200 km/órás sebességnél megnő 56 kg ra
van itt fizikus aki ennek utána számolna?
félek tőle hogy ez igaz
jövő évben teljesen szabotálom a saját versenyzésem ,semmilyen MAGYAR rendezvényen NEM indulok!licencet sem váltok ki...ezeknek egy fillért sem fizetek!remélem más is lesz így ezzel!
A durva, hogy ha Edwards és Rossi az ideális íven maradnak, esetleg balra próbálják kikerülni, akkor pont elkerülhették volna. De hát ilyen tempónál ezt mérlegelni... valószínű a motorosok 99,9% ugyan így próbálta volna elkerülni az ütközést.