Kedves Svéd!
Több éve mondogatom nektek ezeket a dolgokat de érdekes, hogy amikor összedől a ravatal akkor megy a kapkodás! Már itt a fórumon kb. évente összevitáztunk ezeken a dolgokon, és érdekes módon egyikőtöket sem foglalkoztatta a dolog. Örülök neki, hogy most amikor már az utolsó utáni pillanatban vagyunk legalább mozgolódtok. Jellemzően Magyar módon. Mert amikor 2 éve a Rezső felkínálta a lehetőséget, hogy mindenki mondja el a véleményét akkor hallgattatok mint szar a gazban. Én járattam a számat akkor is, ugyan ezekért a dolgokért. Mindenki úgy bánt velem mint egy jóindulatú hülyével. Mi a fenéért nem tud senki ebben az országban előrelátóan gondolkodni? Nem értem! Mert az a Rezső javára írandó, hogy egy szakági értekezleten 2éve (amin jellemző egyikőtöket sem láttalak), adott lehetőséget ezeket a dolgokat elmondani. Plusz 3 hetet arra, hogy elküldje mindenki e-mailben az elképzelését. Beírtam ide a fórumra is. Melyikőtök írta le? Senki nem vette a fáradságot. Bosszantó!
De ugye ne menjünk el az mellett, hogy a bírókat nem adta hanem nem kevés pénzt kért értük. Ami szintén milyen jól jött nekik a nagy semmihez amit tesznek értünk.
egy régebbi svéd hozzászólásra reagálva, hogy a "sportbírók szélnek lettek eresztve" mondanám hogy ez így ebben a formában nem igaz, a motoros sportbírók nagy része tovább dolgozik az autós rendezvényeken, szóval a jövőben is mozgósíthatók lehetnek.
DE!
A sportbírókat nem a hungaroring adta hanem, hanem a MAMSZ.
Vagyis ha ti a MAMSZ kikerülésével tudnátok motoros napot, vagy akár versenyt rendezni, azon sportbíró nem dolgozhatna, sportbíró számára az tiltott esemény amire a MAMSZ nem ad áment, a sportbíróknak ő adja a licenst hogy dolgoznak az év során.
Innentől kezdve ha nincs aki összeszedje a kicsúszott, elesett ridereket, nem áll ott a pályaszélén a mentőautó, nincs senki az ambulancián, meg sorolhatnám...........ott van még a racecontorl, aki szintén a MAMSZ engedélye alatt dolgozik, szóval ezek nélkül se nyílt nap, se verseny megrendezése nem lesz egyzserű
topi30! Szívemből szóltál és szerintem még jó pár motoroséból akik bár napi rendszerességgel olvassuk ezt a fórumot de ritkán szólunk hozzá!Svédet alig ismerem személyesen de minden videóját és élménybeszámolóját rendszeresen kutatom a neten és minden tiszteletem az övé!Szervező képessége és energiája azt hiszem utolérhetetlen ( és a pályán lassan ő maga is :-))
Én teljes mellszélességgel szimpatizálok az ötleteddel!
Én csak motorozni szeretnék, nem pedig vitázni és okolni valakit, vagy valakiket a kialakult helyzetért. 4 éve járok ki a pályanapokra, és sok mindent láttam már. Nem vagyok egy nagy ász, inkább a LELKES AMATŐRNEK nevezném magam, ahol lehet és tudok elindulok, van licencem is. DE, ha valaki felvállalja az ügyünket, akkor én teljes mellszélességgel mögé állok, és minden segítséget amit csak tudok megadok neki, nem pedig azon siránkozom, hogy miért tartunk itt, ahol tartunk. Mérhetetlen módon tisztelem és hálával tartozunk Bulcsu Rezsőnek, akinek bátran merem állítani, senki előtt, semmi szégyenkezni valója nincs! Munkássága önmagáért beszél! Én személy szerint KÖSZÖNÖK mindent,amit eddig értünk tett. Tiszteletben tartom a döntését, ne feledjük 25(!) éve küzd értünk!
Félsvéd urat nem ismerem, általa szervezett motorozáson most veszek részt először, de óhatatlanul is figyelemmel kísértem az elmúlt évek folyamán kifejtett munkásságát, ezért úgy gondolom, hogy számomra megfelelő ember lenne, motorozási érdekeim képviselésére. Így leírom azt, amit szerintem már a legtöbb motoros társam valahol legbelül már érez, de még nem tudott megfogalmazni magában.
SZÓVAL:
Tisztelt Félsvéd úr!
Ezúton szeretnélek felkérni, itt az internet, és a hozzáértők nyilvánossága előtt, hogy
KÉPVISELJ ENGEM
a szükséges fórumokon annak érdekében, hogy mielőbb újra motorozhassak a Hringen, bármilyen formában.
BIZTOSÍTALAK 100%-os támogatásomról, és nem riadok vissza anyagi áldozatok hozatalától sem.
Remélem elvállalod, elérhetőségeimet ismered.
Igaz nem vagyok felhatalmazva hogy közzé tegyem barátom vitaindító összefoglalóját amit ma eljuttatott hozzám, de annyira fején találj a szöget hogy engedélye nélkül is beteszem mert szinte mindennel egyet tudok érteni, az irás Kocától származik
Szia Gábor!
Leírnám 5 pontban összefoglalva, hogy a rendelkezésemre álló (korlátozott) információk alapján hogyan képzelem el a pályamotorozás/versenyzés rendszerének újraépítését (mivel változtatni már nincs min):
1. A pályanapok szervezéséhez – amennyiben erre hazai jelentkező nem akad – kezdetben hasznos lenne a „Svéd modell” kibővítése és alkalmazása. Ma már nálunk szerencsésebb helyzetű országokban is általános, hogy az egyes szervezők pályanapjaikat legalább 2-3 promóter bevonásával értékesítik. A lebonyolítási rend is természetesen ennek megfelelően változna meg. A szűk hazai fizetőképes kereslet így kiegészülhet egyrészt az ismert szervezők „ügyfélkörével”, másrészt szlovák, román, szerb, stb. résztvevőkkel is.
2. Amatőr bajnokságok és az OB különválasztása: a jelenlegi 3+1 amatőr versenysorozat (R&R, GSX-R Klub Kupa, V2 Kupa + Phönix) összefogása más régióbeli amatőr rendezvényekkel (pl. Pascalplast Kupa) kiegészítve lehetővé tenné komolyabb részvételű és látványosabb rendezvények lebonyolítását. Az OB sorsa – bármilyen szomorú is ez – nem a mi dolgunk és mivel van összesen kb. 6-8 valóban ide való versenyző és azok is két kategóriába szétszórva, igazából értelme sincs a megrendezésének.
3. Az OB későbbi megrendezése és a valódi változás kierőltetése érdekében a MAMS bojkottálása (lehet, hogy ez radikálisan hangzik, de a mostani rendszer értéktelen, értelme nulla, fenntartása csak a magyar gyorsasági motorsport halálát jelenti): az amatőr rendezvényekhez nem kell licensz, OB-n, ill. nemzetközi kupákban pedig más ország licensze is megfelelő, ehhez érdemes megállapodni akár valamelyik régióbeli ország szövetségével. Erről a problémáról érdemes lenne beszélni az egyesületekkel is.
4. Mielőbbi tárgyalás a Hungaroring vezetésével, tisztázni hogy ők mit akarnak és hogyan képzelik el a jövőt és kit tekintenének partnernek ebben.
5. Rezsőt lehet szeretni vagy szidni egyeseknek, de az tény, hogy ha akar, sokat segíthet (vagy árthat) az ügynek. A nemzetközi elfogadottsága és szakmai tapasztalata okán szerencsés lenne valamilyen formában (még ha nem is formálisan) helyet találni számára ebben az új rendszerben.
Persze ez csak egy rövid összefoglaló, vagy vitaindító, vagy ahogy tetszik, de talán megér egy végiggondolást és egy beszélgetést. Ha igény van rá, természetesen szívesen részt is veszek a fentiekben, vagy bármi másban, ami segít feloldani ezt a patthelyzetet.
Sziasztok! Én ugyan nem vagyok akkora Hring törzsvendég, mint itt sokan, de felmerül bennem a kérdés, hogy konkrétumokat tud valaki, amikor azt halljuk, hogy nem voltak elegen a BR nyílt napokon, stb.?
Én csak hébe-hóba voltam kint, de akkor (pl. tavaly nyár) komolyan figyelni kellett, hogy még időben regisztráljunk a csoportba. Kint sem kongott az ürességtől a ring. No, meg akkor sehol nem hallottunk panaszt. Most meg a szezon még el sem kezdődött (néhány hete alig pár plusz fok volt), és egyszeriben de gyorsan-hirtelen-hopp kiderül, hogy nincs kereslet? Ahhoz képest rengeteg időpont lett meghirdetve (ha nem lett volna kereslet, akkor gondolom, a kínálat is ahhoz igazodik, nem rögtön nullára csap).
A máj. 12-i napra csak én tudok 5-7 embert, akit én szedtem össze haveri körből. Jó ez a szám lóf..sz, tudom, de nekem az így akkor sem kerek.
Mit gondoltok erről?
Erről van szó, de azért egy kicsit el kéne gondolkodni hogy miből jutottunk el idáig.
elindult az egész Dunlop Trophy. tükrös dobozos motorok, éppenhogy egy pályaidom fent volt.
Ma meg már egy széria motorra ráköltesz mégegszer annyit.
Tudom nem ezen múlik ahogy ezt már be is bizonyították csak azért jobb egy erősebb motorral körözni.
A lényeg amit akartam ezzel mondani hogy a szabályok marhára nemvoltak betartva és ahelyett hogy hazaküldték volna az adott versenyzőt, versenyzőket a szabályok majdhogynem eltörlése lett hogy már kb mindent módosíthatsz egy motoron.
Persze ezzel nincs probléma, csak már nem úgy áll hozzá egy utcai motoros a versenyzéshez mint annó.
leragasztom a lámpát és megyek versenyre.
ezzel hogy a szabályok nemlettek féken tartva így nőttek a költségek is amit sajnos egy átlag motoros nemnagyon tud finanszírozni. főleg nem támogatók nélkül.
Éppen ezért volt jó a Road and Ride mert ott Vakok közt a félszemű a sztár alapon elindult mindenki és boldogság volt hogy faragtál a köridőn, jólérezted magad és ennyi.
De ottis már idén váltóelektronika meg miegymás. Kezd ott is elszabadulni a pokol a szabályok terén.
" Amikor elmész a pancsi ringre, szlovák ringre meg ilyen helyekre akkor ha összetöröd magad vagy mást így járt, jártál"
Ez nem igy van mert amikor foglalsz külföldi szervezők által rendezett rendezvényekre az on-line foglalásnál fel van tüntetve mennyi a biztositás /nap és milyen összeghatárig érvényes.
Slovakring weblapján is fent van PDF formátumban ,a dij és az hogy mire terjed ki. Érdemes kötni, mindenkinek ajánlom!
Válasszuk szét a dolgokat.
A legfontosabb, hogy le kell váltani a MAMSZ vezetőit és csinálják olyanok, akik hozzáértők, elhivatottak a motorsport iránt. Legyen tiszta, érthető és számonkért versenykiírás, akár szélesebb, az amatőröket (RR, SV, Klubkupa, stb) is magába foglaló versenysorozattal, amiben legyen lehetőség szigorúan korlátozott, ezáltal költségkímélő (értsd: bárki számára elérhető) futamokra és akár WSBK szintű gépek számára egyaránt. Legyenek pontosan leírt technikai paraméterek.
És természetesen ehhez legyen a szövetség által előírt és megszervezett tanfolyam a kezdő licenszesek részére.
Valamint ne egy külső cég szervezze a nemzeti bajnokságot, ezért van a MAMSZ!
A másik a pályanapok el és beosztása, ami ugye nagyban függ a Hring vezetőségétől, foglaltságától. Az OK, hogy hétvégenként legyenek versenyek, de ugye sok más rendezvény is igényt tart a ringre, akár ugyanígy hétvégére. Sajnos a hazai motorversenyzés is Budapest (Hring) központú és ezen nehezen, vagy sehogy sem lehet változtatni.
Továbbra is azt mondom, hogy szét kell választani a versenyzőket és az utcai pályázókat. És utcai alatt nem csak a túramotorosokat értem, nagyon sokan vagyunk, akik nem akarnak versenyezni, csak motorozni a pályán.
A versenyzőket támogassa a MAMSZ kedvezményes edzésnapokkal, amikor lehetőség lenne tesztelésre, beállítások próbálgatására, tanulásra, stb.
És ha az utcai ezentúl is ráfizetéses, akkor azt kell megszüntetni, nem a globális motorozást, ezáltal a versenyzők lehetőségeit is.
A nézők a harmadik kérdés. Talma a Scott-Hondával hétköznap délben is megtöltötte a főtribünt. Voltak rendezők akik a parkolásnál segítettek, volt kint árus, büfés. És volt közönség.
Valami olyat kellene nyújtani, ami kiegészítő programént vonzó lehet. Másrészt meg kell találni azt a médiát, amelyik nagy tömegeket ér el, lehetőleg minél olcsóbban.
Ha tüntetéseket lehet a fészbukon szervezni, a motorversenyekre miért nem lehet szervezni közönséget?
De elsőként most azt hiszem meg kell várnunk, a Hring vezetőségének a lépéseit irányunkba. És egyúttal megtalálni a szövetség rendbetételének lehetőségeit.
Akkor a mams nélkül kell bajnokságot szervezni. Nem érdemlik meg hogy az ő nevük alatt versenyezzünk. Semmivel sem támogatnak minket. Pedig szerintem van ott lóvé, csak zsebre megy ahelyett hogy minket és a fiatal tehetségeket támogatnák pl edzéslehetőséggel. Szart se tesznek a magyar motorsportért. Pedig tehetségekből nincs hiány. Szerintem lehetne színvonalas bajnokságot szervezni, csak tudatni kéne az emberekkel hogy vannak ilyen versenyek. Pl.: a rádió az olcsó és jó reklám
Azt azért furcsának tartom (mondjuk ki tudja mi van a háttérbe) hogy azonnal bezártak. Megért volna egy próbát 5 helyett 3 csoportban menni 25ezerért. Nagyobb díj, több pályaidő (pl 7szer 20perc), 250 helyett elég 150 résztvevő és mégis ugyanaz a bevétel. Az biztos hogy ez így elég gáz a tiszántúlon lakóknak. És ha egyszer kialakul egy színvonalas rendezés, akkor biztosan meglátogatom azt is.
Nem értelek! Olvass vissza. A Hungaroring Zrt egy Forinttal nem kért többet, és nem zárkózott el a motoros napoktól. Ezt a Rezső mondta az értekezleten. NEM VOLT GAZDASÁGOS! NEM MENTETEK MOTOROZNI A RINGRE!
Na ezen a viccen kell változtatni. De itt most egy csomóan a ringet siratják, mert az lehet, hogy Te lemész a Pancsi ringre. De egy Nyíregyházi mit tegyen?
1. Eredetileg nem úgy volt, hogy a zajra hivatkozással "leállítják" a ringet, a leállításra hivatkozással pedig egyéb okra mutatással (nem teljesíthető) felbontható az addigi megállapodás a két addigi "főbérlő" céggel (Rezső és az autós)?
2. Vagy ez a zaj csak véletlen egybeesés a Rezső által tovább ki nem fizetődőnek tartott és ezért cégestől megszüntetett motoros napokkal?
3. Meg volt még szó valami 30k eurós külföldiről, akinek a zrt lazán lemondta az időpontját és másnak adta - ez viszont az otthont adó részéről való beintésre utal. (?)
Lucky! A világért sem szeretném ha a lábammal csapnál szét közöttük, mert az nekem is fájna. Részint gondolom azért mert előbb kitépnéd a helyéről, utána meg a helye. De ezen okból erőltetem, hogy a motorosoknak kell egy közös képviselő aki a nevükben az asztalra csap a MAMS ban. Idáig mindenki egyénileg próbálta megoldani a helyzetét. Talán együtt képviseltetve magunkat egyszerűbb lenne.
Alapjában véve ugyanazt írtad mint én. Mivel idén már nem mentek ki a tükrösök ezért nem is érte meg. A Hringre én sem járok ezért felőlem fel is szánthatják. A Pannoniára járok 4-5 különböző rendező napjaira. Az Ob meg egy Hring kupa. Vicc az egész.
Több éve mondogatom nektek ezeket a dolgokat de érdekes, hogy amikor összedől a ravatal akkor megy a kapkodás! Már itt a fórumon kb. évente összevitáztunk ezeken a dolgokon, és érdekes módon egyikőtöket sem foglalkoztatta a dolog. Örülök neki, hogy most amikor már az utolsó utáni pillanatban vagyunk legalább mozgolódtok. Jellemzően Magyar módon. Mert amikor 2 éve a Rezső felkínálta a lehetőséget, hogy mindenki mondja el a véleményét akkor hallgattatok mint szar a gazban. Én járattam a számat akkor is, ugyan ezekért a dolgokért. Mindenki úgy bánt velem mint egy jóindulatú hülyével. Mi a fenéért nem tud senki ebben az országban előrelátóan gondolkodni? Nem értem! Mert az a Rezső javára írandó, hogy egy szakági értekezleten 2éve (amin jellemző egyikőtöket sem láttalak), adott lehetőséget ezeket a dolgokat elmondani. Plusz 3 hetet arra, hogy elküldje mindenki e-mailben az elképzelését. Beírtam ide a fórumra is. Melyikőtök írta le? Senki nem vette a fáradságot. Bosszantó!