Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem feltétlenül, a legtöbb szervezőnek van valamilyen saját kupasorozata, általában nem is egy.
OB azért volt, mert a BRO mögötte állt. Jobban hangzott, mintha azt mondják BRO kupa:) de tulajdonképpen az volt.

Kiváncsi lennék, hogy a MAMS mit tenne magától.
kb. ennyit: http://www.mams.hu/hu/gyorsasa...
Sajnos csak klub kupások vannak.
Jól beszélsz! De ez a motorosnapok megoldása.
Senki nem tartott pisztolyt a fejetekhez, hogy hozzatok el null befizetővel egy új motort! Ez a devizahitelem van sirám kiveri a biztosítékot nálam mindig! Miért nem vesztek egy használt motort ami ki tudtok fizetni? Ezt amennyiben lehet ne hozd fel érvként kérlek. Bár szerepe van a dologban az biztos.
Ez a két dolog összefügg, akinek ma van pénze pályázni, az valószínűleg dolgozik hétköznap.
Délelőtti közúti csoport, ki a célközönség?
Azok az idők már rég elmúltak, amikor tele volt a ring 'valamiből' élőkkel. Sajnos a BRO-ban ez sem tudatosult, hétköznap olcsóbb a pályabérlet, hát legyen akkor a motoros nap.

Sajnos Mi magyarok szeretjük azt gondolni, hogy mindent jobban tudunk, pedig ez nem így van:)
Azt kell csinálni, amit a külföldi szervezők, 3 napos hétvége, versenyekkel, kupával, stb.
Egy ilyet meg lehet rekámozni, talán lehet sponzort is találni.
Ja és előre kell fizetni, de ezt meg fogjuk szokni, nagyon hamar:)))
Igen, Akkor miért nem bérelitek ki munka után a ringet? Azért mert csak úgy volt lehetőségetek rá, hogy akik napközben motoroztak azok kifizették a többletet. Volt ott pályabíró mentő meg minden. Próbáld meg 2órára kibérelni most, hogy nincs a napközbeni motorozás! Kicsit többe kerülne.
Annál jobban mint eddig, nem nagyon volt kinyitva a kapu a széles tömegek felé! A fél nap meg az este a tükrös motorosoké volt! Nézd meg a csoportbeosztásokat. Meg este a Mersz. Mi kell az utcai motorosnak több? Ha akart délelőtt ment, ha akart délután, ha akart este. A licences meg délután 3x20 percet. Ennél többet mit akart az utcai motoros? Mond meg. Kíváncsi vagyok.
Ficak!
Az összefogás ok. De a rendezzünk magunknak OB. az a MAMS nélkül nem megy.
Ahogy írtad, sokaknak volt szimpatikus, hogy nem kellett egy egész szabadnapot kivenni melóhelyen, hanem vagy meg tudta oldani a műszakok cseréjével, vagy max 1-2 órát kellett lógnia és később lecsúsztatni. Ez nem kis erény, ezért mondtam, hogy utána kellett volna menni az igényeknek.
Arra még nem gondolt senki hogy nem a pályázási igény esett vissza hanem egyre kevesebben tudják megfizetni az idén ismét drágább pályanapokat a 400 forintos benzinről nem is beszélve.
Egy hétköznapi pályanap az utca motorosának ha a környékről érkezik 25 papír, ha messzebbről akkor akár 30k felett. Ezért kap 3x25 perc botorkálást és az ég világon semmi mást.
Ez mellett perkálja a devizahiteles motorját. Nem csoda hogy meggondolja mire költse ami nincs.

A mersznek egy nagy előnye volt, hogy kevesebb pénzért "többet" lehetett menni kötöttség nélkül munka után.
Igen, a szomszédból! (Kaposvár) R1 topicban megtalálsz. Vagy a Pring parkolóban...
A Mersz közönsége (nagyon kevés kivételtől eltekintve) nem járt ki a napközbeni nyíltnapokra, vagyis nem onnan szívtuk el a fizetőképes pályázókat. A 2 óra pénzügyi részleteibe nem megyek bele, annak publikálására se felhatalmazva nem vagyok, se nem tartozik a nyilvánosságra, valamint már nem is vagyok merszes, de a Mersz is Rezsővel állt kapcsolatban. Ami viszont tény, hogy nagyon sokat nálunk, a Mersz esteken próbálták ki magukat elsőként a pályán. Az estekről a többség nagyon jó véleménnyel volt, szinte szájhagyomány útján terjedt a jóhíre.
Ha ez baj, akkor azt gondolom, hogy a szervezőknek kellett volna/kellene felmérni a pályanapok igényeit és az utcai csoportokat sorolni a nap második felére, esetleg a Mersz által használt időre és napközben meg a licenszeseknek biztosítani edzési(!) lehetőséget.
De tudom, hogy nem én fogom megoldani a dolgot, én magam is sajnálom a kialakult helyzetet, de szerintem nem az a helyes megoldás, ha a versenyzők összeállnak, mert akkor csak a belterjes bajnokság intézménye fog erősödni, nem a kapunyitás a szélesebb tömegek felé.
Sonáj!
Osztom a véleményedet. Össze kéne fognunk nekünk versenyzőknek, és közösen kibérelni magunknak a ringet. Rendezhetnénk ob-t is. Szerintem az a titka hogy egy kicsit kevesebb pénzért több edzéslehetőséget biztosítani és folyamatosan rádióban reklámozni. Mindjárt több néző és versenyző is lenne. Lásd pl. gyorsulási versenyek.
Igen, én is az utcáról mentem be a pályára. De amiről elfelejtkezel az az, hogy az utcai pályázók érdektelensége miatt múlt ki a pályanapok szervezése. Ugyanis senki nem ment ki. Azonkívül a Rezső elkövetett nagyon sok hibát, egyrészt a motoros napok időbeosztásával. Másrészt azzal, hogy engedett maga alá szerveződni mindenféle csoportokat. Nézz meg akármilyen más szervezésben lévő napot. Legyen Magyar, vagy külföldi. Mindegyiken van verseny. Minimum egy de a külföldieken több is. Szerinted van értelme annak, hogy az állítólag általad szervezett MERSZ működjön. Saját maga alatt vágta a fát. TE meg, még húztad a fűrészt. Azok az emberek akik hozzád szerveződtek a 2 órára, ha nem lett volna más lehetőségük, és tényleg érdekli a pályázás Őket. A Rezsőnek fizettek volna. Azok akik az RR versenyein indultak, berajtoltak volna a Dt.-n stb. Így zilálódott szét az egész dolog. Mindenki úr akart lenni a saját szemét dombján. Ehhez a Rezső naívságból, vagy nem tudom mitől vezérelve hathatós segítséget nyújtott azzal, hogy hagyta a dolgokat idáig fajulni! Nem azt mondom, hogy nincs szükség az utcáról behozni a sok száguldozó paprikajancsit akik azt hiszik, hogy mert az utcán száguldoznak,mások és a saját életüket veszélyeztetve már versenyzők. Nagyon is van. De az egy másik történet.
Üdv mindenkinek!

Sokan nem ismernek itt a fórumon (sajnos nem vagyok pályázó), de csendben figyelem az eseményeket, amiket itt megírtok. Véleményem szerint érdemes lenne a versenyzőknek úgy összefogni, mint az F1-ben és a MotoGP-ben, külön szövetségi szinten. Persze, ez nem lenne elég, mert ahogy Sonáj is mondta, nincs se DORNA se bőrní mellette, aki pumpálná az egészet előre... Itt több kellene, maga a versenyzők kellene egyfajta szervezők legyenek (ez magyarisztán, csak így megy itt). Ők közülük kellene egy vezetőt kinevezni, aki intézné a bürokratikus dolgokat. Csak így menne és csak így lenne motiváció a versenyzőkben, ha előre lenne összedobva a pénz az adott versenyhétvégékre, így akár lenne esős hétvége is... Viszont ettől még nincs se látogató, se szponzor... Ebben esetleg tudnék segíteni, mármint hogy legyen látogató. Több éves tapasztalatom alapján, az offline média (print média, rádió stb.), kezd elavult lenni és az ár-érték arány jelentősen leromlott. Eddigi tapasztalatok során sok olyan internetes média van, ahol relatíve olcsón nagy tömegeket lehet elérni. Ehhez egy komoly információkkal teli weboldal kell (a versenyekről, versenyzőkről, stb.) és havonta valamennyi (pár százezer) forint reklám pénz. Tudom, hogy nem kevés pénz, de ha minden versenyzőre leosztanánk, ez minimális díj lenne... Mivel imádom a motorozást és a motorsportot, a reklám részét elvállalom ingyen (természetesen, addig ameddig minuszos az egész... ), mivel sok jó helyre van kapcsolatom. Remélem nem tekintitek nagyképűsködésnek, de hátha tudtam ezzel is segíteni, hogy ne szűnjön meg ez a sport.
Megoldható, amit mondasz: összefogtok, leültök a ring vezetésével, megállapodtok az összegben és az alkalmak számában, fizettek a szerződött konstrukcióban és mehet a móka.
Azután megpróbáltok érdeklődést csiholni a tükrös motorosokban a versenyetek nézése iránt, bár csak emiatt nem sok fog kicsábulni a ringre - családostól meg végképp nem, pedig még úgy is kellene melléjük sok-sok ember, hogy a lelátó ne legyen üres. Kívül és még kijjebb állóknál ezt elérni nem lesz kis teljesítmény.
Ha még sincs meg a saját tőke, akkor viszont, mint badzoli is írta, meg kell célozni, méghozzá nagyon nagy számú ember érdeklődését (az esetleges szponzorok reklámjait nézi meg ingyen, amiből azoknak remélhetőleg némi bevétele származik), netán pénztárcáját (ekkor valamit kapnia kell, amire hajlandó áldozni - tükrös pályázás?).
Ekkor még nem oldottad meg, hogy legyen utánpótlás, mert kedvcsinálónak nem esélyes egy olyan verseny, aminek a kiadása kb. az új motor vételárával egyenlő per szezon (különben semmi esélye a menők és motorjaik ellen) és ahol, ha nem haverkodik be az illető valamely menőbb brigádba, mindenre kb. magától kell rájönnie.
( , válasz nem kell, magam megvagyok pálya nélkül is )
Azért az érdekes, hogy a május elejei(elvileg majdnem utolsó:) Hringes pályázásra hányan jelentkeztek a Svédnél, és hányan fizették is be: kb. 7-en.
Na ennyi embert érdekel komolyan:(
Persze van még pár ember, aki pont nem ér rá azon a hétvégén.
Akkor legyen 10-15!
Erre nehéz lenne bármilyen üzleti vállalkozást alapozni:)

De valószínüleg, így is tele lesz a Hring május elején, ahogy tele van a Pring és a Slovákiring is, majdnem minden nap.
Csak nem magyarokkal:(((
:S hát basszus hogy már nincs egy normális verseny sem 125ben a közelben ... az A-A mezőnye is egyre szarabb 125 ben
szia,
nem tudod lesz 125 sport is?
ddt Tibi! (vagy akár más is...)
Belőled kinézem, hogy van valami adatbázisod múltbéli versenyek időeredményeiről. 2009-es Pring-es Yamaha-kupa 600-as köridői esetleg meg-e vannak-e? Ha ténylág, lám igen, megtennéd, hogy elküldöd?
Pozitív válasz esetén küldök email címet is...
Így is, úgy is: KÖSZ!
Sokmindenben igazad van. Azonban a versenyzők igen apró kis csoport. Jelenleg nincs sehol utánpótlásnevelés, nincsenek egyesületek. Kik motoroznak az OB-n, RR-ben? Akik meg tudják teremteni maguknak (így-úgy) a motorversenyzés feltételeit. Erre pedig sem a média, sem a nézők ezrei nem lesznek kíváncsiak, hiszen az egész úgy néz ki, mintha egy haveri kör hétvégi hobbija lenne.
És most ne érts félre, nekem semmi bajom a hazai versenyekkel, versenyzőkkel, sőt! Tisztelem, becsülöm őket, hogy erőt-pénzt-időt áldozva próbálnak részese lenni egy szakág versenyeinek.
És a másik, ha nem azonosulsz az "utcáról pályázókkal", akkor szerinted a mostani versenyzők többsége honnan került be a rajtrácsokra? Jelenleg ez az egyetlen utánpótlás bázisa a hazai pályaversenyzésnek. Ha az egyszeri motoros nem kaphat kedvet a versenyzéshez, a pályázáshoz, akkor hamarosan bekövetkezik, hogy lesztek 30-50-en, akik megengedhetik maguknak ezt a hobbit és egy végtelenül unalmas, belterjes bajnokság alakul ki. Ez senkinek sem tenne jót, ezt beláthatod. Mert erre aztán tényleg a kutya se lesz kíváncsi.

Remélem, a dolgok jobb irányt vesznek...
Igazat szóltál!
Kedves Badzoli és Mindenki!

Én a magam részéről egyenlőre elsődlegesnek az OB. Illetve a versenyzők edzés lehetőségét gondolom megoldandó feladatnak. Vessetek meg érte ha akartok, de az utcai tükrös motorosok motoroztatása legyen még oly fontos feladat is nekem az egy üzleti vállalkozás. Ez pénz és vállalkozó kedv kérdése. A Rezső ezt csinálta több mint tíz évig. Most amikor a körülmények kedvezőtlenebb feltételeket hoztak (nem drágább lett csak hamarabb, vagy ki kell fizetni) valamint a most kapkodó meg sajnálkozó emberek motorozni vágyódása keményen lecsökkent. Mert „jaj mára esőt mondtak, jaj ma nem száradt meg a hajam, jaj ma ez vagy az” Ki tudok menni a jövő héten. Valamint nem kellett előre fizetni és így qrva kényelmes a Rezső pénzével játszani. Ők ezt szívják. De általában azok az emberek akik nem csak azért rendelkeznek Licencel mert akkor mehetnek a gyorsak, vagy nem utcai motorosok között. ŐK ott voltak. Gyorsulni akartak, vagy a versenyen jobb időt, eredményt elérni. Na én a nekik szóló megoldáson töröm a fejem. Van elképzelésem is, de az első dolog az lenne, hogy ezek az emberek összefogjanak. Ne külön, külön hanem egységes formában valósítsunk meg egy mindenki által jó, vagy közel jó megoldást. (ezt azért írom mert mindenkinek jó nincs) Én a szakági értekezleten úgy érzékeltem, hogy a MAMSZ részéről ugyan van tárgyalási szándék de más nem nagyon. Nem nagyon értettem továbbá azt, hogy a motoros napok, milyen módon függnek össze egy OB rendezéssel. Ezt nem sikerült kiszednem senkiből. Amennyiben a ring nem kér több pénzt a pálya díja egy időmérés szintén. ÉN ott látok némi problémát a szövetségnél is, hogy pl.: A pályabírók díjára 2,8 millát számolt a Rezső 3 napra. Azok meg kapnak 900 bruttót óránként. Magyarul kb. nekünk 20 ezerbe kerül egy napunk. A MAMS a saját szakágától még levesz egy csomó lóvét egy verseny rendezésnél?
De ezeket lehetne tisztázni. Alapvetően szerintem elsődlegesen kellene valaki aki a szövetségben a motorversenyzők érdekeit képviseli. A másik meg, hogy egy versenyzői összefogással meg kell teremteni a marketing hátterét egy OB.-nak. Igen sajnos ez pénz és egyéb cselekvést kíván. De arra egy versenyző se várjon, hogy a MAMS majd tesz valamit. Mert ha eddig nem tett, nem fog sem pénz sem időt áldozni erre. Valamint nem lesz DORNA vagy börnink (direkt a kisbetű meg a többi nem vagyok oda sem az f1-ér sem az emberért). Amíg nem telt lelátók előtt motorozunk az OB.-n addig ne várjatok se rendes sponzort se odafigyelést. Ennyit kellene elérni együtt. Az én véleményem, hogy meg lehetne csinálni. Amennyiben valaki partner ebben jelezhetné.