Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Lehet olyat is vegulis. Ha a fokozatkijelzo vilagit, akkor lezar a szelep. Ehhez rele kellene mar igy elso blinkre. De megoldhato igy is. Nekem az adagolas intenzitasanak a dinamikus allitasa foglalkoztat.
Jo, amit mondasz, de ellene szol, hogy nem allithato konnyen az intenzitasa. Illetve a magnesszelep mellett jo lenne egy fix kezi is, ha szervizmodban jaratom a motort, pl karbi szinkron.

Az adagolas intenzitasat mivel tudod allitani a leghatekonyabban? Dinamikusan kellene allitani valami tekeros szeleppel, hogy ha esik, akkor ra lehessen csavarni, illetve lehessen az olaj viszkozitasanak valtozasat is kovetni. Magyarul ha nyaron folyodabb az olaj, akkor le lehessen konnyen tekerni.
ha már ennyire túl bonyolítod akkor úgy csináld hogy üresben ne adagoljon

nekem egy stihl ujjal nyomogatós pumpa adagolja az olajat az is teljesen jó
1 nyomás szépen csepegtet a puffertartályból 2-3-stb nyomásra csorog lefelé bővebben
Két éve hajtom a fapadosomat. Bejátszott, gyerekbetegségeken (túladagolás) átesett, egy éve gondozásmentes rendszer. Az utántöltésen kívül nem nyúlok hozzá abszolút. Felesleges kiadni a 12-t. Farokba 700 Ft fékolaj tartály, ülés alá üzemanyag mágnesszelep, valahol a lánc felső ágán egy 0,5 mm külső átmérőjű injekciós tű a görgő közepére 3-4 cm magasról. Összerakod, használod. Semmit nem kell csinálnod vele a feltöltésen kívül. Sima motorolaj.
Lehet kapni 12e korul Tutoro manualis lancolajzo szettet. Ehhez van egy tartaly, meg egy adagolo szelep, nyito es zaro szelep, csovek, szorofej.

Arra gondoltam, hogy a csobe bekotok egy magnesszelepet, amit gyujtasra nyitnek. Megmaradna a manualis zaroszelep is, ha szervizelnek. Az intenzitast meg egy masik szelep zarja, amit adnak hozza.

Szerintetek jo otlet? Ugyan dragabb mint a hazi kendacs, de legalabb nem kell kiserletezgetni, csak 1 plusz magnesszelep kellene hozza. Az intenzitas is igy allithato maradna.
Bocs, hogy információt mertem adni.
ha ertetlen vagy akkor az vagy. ez van.
9 éve ezt használom rá! Csak ki kell tapasztalni melyik a legjobb, most DM-es van.
A legjobb a bőrruha meg a csizma takarítás utáni ápolására.
Tudom! A GP-ben is kötelező lesz jövőre! Muszáj csökkenteni a költségeket.
aha, gyorsabb.

attol hogy nem akarod elhinni meg mindig jobb az olajzo mint a spray. Nem ertem, nemeteknel rendszeres hogy sportmotorokon is van, csak nalunk sok a tudatlan
Ha valamit takarítok, akkor az tiszta... Meg nem az az előnye, hogy pont nem kell takarítani?

Attól gyorsabb a motor?
hol irjak hogy minden nap tisztogatjak? azt irjak hogy konyebb takaritani es ez az igazsag. Nem értem ezt neked miert ennyire nehez felfogni.

De akkor legyen a nagy elonye hogy az olajozott lanc konyebben gördül mint amelyiken a spray van.
Persze! Csak a kicsinél nem fordítottam erre gondot!
Gondolom, azért legalább néha legalább lefújkodtad? Mert akkor azért 20-30 000km-t azért elmehet.
Az első hatszázasomban 20 ezer volt és gyári lánccal adtam el és közel nem volt még cserés. A mostaniban is 20 van lassan és ez sem cserés.
Ha egy motort tisztán tartasz akkor takarítani kell. Most azt mondod könnyebb takarítani..na erről beszélek.
konnyebb takaritani, de azt nem mondta senki hogy tisztan is tartja a motorjat. Sprayt pl a kislanckerektol nagyon nehez kitisztitani, de az olajat pillabatok alatt. Az olaj pottyoket a motorrol es a felbirol letorlod egy rongyal, esetleg fektisztitos rongyal de a sprayre ra kell fujni egy doboz fektisztitot es igy is nehezen jon le. Sprayt mennyisefben tobbet hasznalsz mint olajat, ezert a spraybol tobb is kerul a felnire.

Konnyebb takaritani, es ez igy van.
Olvasgattam különböző beszámolókat, az engem érdeklő Michelin Pilot Road 3-4 abroncsokkal 70-100 lóerős gépekkel simán eltúráznak a tulajok átlagosan 15 000km környékén, és a tapadására sincs nagyon panasz.

Jó, de a 125-ös négyüteműn számold bele azt is, hogy a láncot negyedakkora erőhatások érik, mint mondjuk egy SV650-en...
15 000? Jó lesz az 10-nek is, még az is sok.
Amúgy meg 125-ös 4 üteműn, úgy hogy soha nem volt fújva, takarítva a lánc, elment 25 ezret.
A gazdagság nem egyenlő azzal, hogy milyen járművet birtoklunk!
Nyilván, ha OFF-roadozol vele, akkor hamar elhal.
Utcai motornál azért más terhelések érik. Ott megéri takarítani néha, mert azért nem lesz 5km után ugyanolyan sáros....
Attól, hogy mondjuk 15000km-enként rá kell költeni mondjuk 60-80 000-et egy jó sporttúra gumira, az oké, de miért költsek el még durván 40 000-et a láncra és tartozékaira, ha el lehet menni egy szettel 40-50 000km-t is vagy akár mégtöbbet? Érted... Inkább elmotoroznám az árát. Ha olyan kőgazdag lennék, nem egy SV650-em lenne, hanem egy fiatal Hayabusa, GSXR1000, vagy egy Aprilia RSV esetleg Touno. Remélem, azért megvan a különbség....
Ha nekem kibír 6-8 ezret az 520-as akkor az már egész jó eredmény
Én a homok bányában takarítok
Az attól függ kinek milyen motorja van! Akinek fiatalabb sport, amire a új gumi 80-100, annak lánccsere ha gondot okoz anyagilag akkor ne vegyen motort. Tudom bunkó vagyok, de na.
Évente egyszer szoktam a ragacsba belegyógyult retektől megszabadítani, ami kerozinos/brigéciolos átmosást jelent. Végtelenül gusztustalan, undorító, időrabló művelet. Anélkül meg a lánc úszna vastagon a szarban.

Halkan megjegyzem, nem holmi úri hóbortról van szó, hogy popsitörlőkendő meg hasonlók, a szervízkönyv sem viccből írja, hogy 1000km-enként takarítás és kenés a hajtóláncra.
Nekem ez durván 3000km, amúgy csak fújkodom, de így is ami lejön róla 3000 után... Persze, értem én, hogy 20 000-et is el lehet menni vele takarítás nélkül, és akkor úgyis jön a lánccsere, de inkább jobban odafigyelek az ápolásra, nem olyan olcsó játék egy 525-ös lánc meg a hozzávalók cseréje...